פה אחד אישרה (א', 4.2.07) הממשלה את תוכנית האוצר לצמצום הפערים החברתיים. התוכנית אמורה לצאת לפועל בשלמותה עד שנת 2010 כאשר העלות המשוערת שלה הינה 1.2 מיליארד שקלים בשנה.
תוכנית האוצר עברה כמקשה אחת וללא הסתייגויות מצד חברי הממשלה על סעיפיה השונים של התוכנית.
בין הרפורמות הכלולות בתוכנית: פנסיה חובה לכל עובד, הנהגת מס הכנסה שלילי, אכיפה מוגברת של שכר המינימום, וסבסוד מעונות יום וצהרונים. על-פי הערכת האוצר, עם יישום התוכנית יקטן שיעור העוני בישראל בכ-20%. התוכנית גם אמורה לתת פתרונות בכל הקשור להפחתת האבטלה בישראל והעמיד אותה בשיעור נמוך מכפי שהיא ניצבת כיום.
מס ההכנסה השלילי יונהג בהדרגה ובתוך שלוש שנים מהיום הוא אמור להגיע לרמתו הגבוהה ביותר, כפי שקבע האוצר ועל-פי החלטת הממשלה שהתקבלה היום. בנוסף למס ההכנסה השלילי שיוענק למקבלי ההכנסות הנמוכות, יופחת שיעור המס לעובדים יחידים משיעורו הנוכחי. גם נושא זה אמור להיכנס בהדרגה בשנים הקרובות עד שיגיע סף המס לדרגתו הסופית.
חוק הפנסיה חובה הוכנס גם הוא לרפורמה שהביא האוצר היום לאישור הממשלה. על-פי החוק החדש, שאמור לקבל גם את תמיכת הכנסת, יקבל כל עובד פנסיה ממעבידו. הכלל הזה יחול על כל שכיר בישראל. החובה תוטל על המעסיקים שיאלצו להפריש סכום מסוים עבור פנסיה לעובדים. על-פי החוק כיום, אין חובה למעביד לשלם דמי פנסיה לעובד, ולפיכך מקופחים תנאיהם בנושא זה של השכירים במעמדות הנמוכים. על-פי הסכם פנסיה מקובל, מפרישים העובד והמעביד יחד סכום של כסף אותו ניתן לממש לאחר גיל הפרישה או בתנאים מסוימים קודם לכן. גם החוק הזה יכנס לתוקפו באופן מלא בשנים הקרובות.
חלק מהסכום אותו המדינה תידרש כעת להוציא על-מנת שהרפורמות האלה ימומנו מכאן ואילך, יגיע מייקור המס על הרכב הצמוד. על-פי הרפורמה, יוצמד שווי הרכב הצמוד, אותו מקבל שכיר ממקום העבודה, לערך ריאלי יותר ולא מופחת כפי שהיה עד כה. הדבר צפוי לייקר את שווי המס שמשלם השכיר עבור הרכב הצמוד בכ-פי שניים ממה שהוא משלם כיום.