|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

די עם הרכבת

השאלה איננה מדוע צריך לבצע עבודות תשתית של הרכבת בשבת, אלא האם בכלל צריך רכבת בשנת 2018
27/11/2017  |     |   מאמרים   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
מיותרת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

   רשימות קודמות
  הרכבת לאילת נכונה וראויה

ביררתי עם משרד התחבורה מדוע צריך רכבות בישראל והם מנו שלוש סיבות:

א. הורדת העומס מהכבישים הפקוקים גם כך.

ב. תחבורה עבור אנשים שאינם מסוגלים לנהוג בגלל נכות או בגלל שיש להם עבודה מתישה.

ג. הפחתת זיהום האוויר כי הרכבת מחליפה מכוניות רבות.

חלק מהסיבות הללו היו בעלות הגיון מסוים עד כניסת הרכב האוטונומי לשוק. בקליפורניה יכנסו הרכבים האוטונומיים ללא נהג מלווה כבר ביוני 2018. אצלנו זה כנראה ייקח עוד קצת זמן, אבל הרכבים האוטונומיים יגיעו ואז כל הסיבות הללו שמנה משרד התחבורה כבר לא יהיו רלוונטיות:

א. מחקרים ביפן ובארה"ב הראו שפקקים נגרמים בגלל שונות גדולה בין צורות הנהיגה של אנשים שונים ודרך התגובה שלהם לאירועים בכביש. המכוניות האוטונומיות אפילו של חברות מתחרות ינהגו באופן די דומה ולכן זרימת התנועה תשתפר באופן משמעותי.

מלבד זאת, 70% מהכנסות הרכבת הן מסובסידיה ובנוסף את המסילות החדשות מניחה המדינה. קריאת הדוחות הכספיים של הרכבת מראה שמדובר בחברה שמפסידה מיליארדים כל שנה. אם היא לא יכולה לחיות, אפשר לתת לה למות בכבוד. את המיליארדים שנחסוך מהרכבת אפשר להשקיע בכבישים ולהוריד את רמת הפקקים. היכן שניתן צריך להרחיב את הכבישים כפי שהרחבת נתיבי איילון בין מחלף קק"ל לגלילות הפחית משמעותית את הפקקים במקטע הזה ובמקומות בהם לא ניתן להרחיב את הכבישים, ניתן לבנות קומה שנייה לכבישים כפי שנעשה בעיר קובה ביפן, בעיר שיקגו בארה"ב ובעוד מקומות רבים בעולם. אפילו האירנים בנו קומה שנייה של נתיבים בכביש המהיר שחוצה את טהרן.

ב. בעידן המכוניות האוטונומיות, גם אנשים בעלי נכות או בעלי עבודה מתישה יוכלו לסוע במכונית בלי לנהוג ואז הרכבים האוטונומיים השיתופיים יהיו אטרקטיביים הרבה יותר מרכבת שמגיעה למקום מרוחק מהבית ואז השאלה האם המדינה חייבת לספק שירותי רכבת או שרכבת צריכה להיות עסק כלכלי רווחי בבעלות פרטית כמו המודל היפני תהיה שאלה מעניינת עבור חוקרי ההיסטוריה של התחבורה.

ג. בשנת 2016 הכנסות המדינה ממיסוי רכבים היו יותר מ-40 מיליארד שek, בעוד שעל סלילת כבישים הוצאו רק 6.1 מיליארד שקל. כלומר חלק הארי של הכסף שנגבה מבעלי הרכבים איננו חוזר אליהם כתשתיות, אלא מופנה לתחבורה ציבורית ולמטרות אחרות בתקציב המדינה. המיסוי הגבוה על הרכבים מעלה את ערכם של הרכבים וכתוצאה מכך גם רכבים ישנים, שבמדינות אחרות היו נזרקים למגרש גרוטאות, ממשיכים בישראל לנוע בכבישים. ברכבים אלו מערכות השמן כבר אינן אטומות לגמרי ולכן הם מזהמים יותר את האוויר.

בארה"ב, למרות רמת מינוע יחסית גבוהה לעולם - כ-0.8 מכוניות בממוצע לאדם, רמת זיהום האוויר אפילו בערים צפופות כמו ניו-יורק ולוס אנג'לס נמוכה בהרבה מישראל אשר בה רמת המינוע היא 0.365 מכוניות לאדם. הסיבה היא שבנוסף למכוניות המתקדמות והמשופרות בארה"ב, אין לארה"ב שכנים כמו הרשות הפלשתינית ומדינות כמו ירדן ומצרים שמרשות לרכבים מזהמים לנוע ובנוסף אינן מפקחות על איכות הדלק הנמכר בתחומן. לכן, למרות כמות הנסיעות המזערית ברכבות בארה"ב, רמת זיהום האוויר בה נמוכה מהממוצע העולמי כי מכוניות מודרניות פולטות זיהום אוויר השואף לאפס.

לסיכום, רכבת זה כלי תחבורה שהומצא לפני כ-200 שנה. בעידן המכוניות האוטונומיות, כלי תחבורה שמוביל המון אנשים מתחנה מרכזית אחת לתחנה מרכזית אחרת, איבד את ההצדקות לקיומו.

תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
יאיר ד"ר ויסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
די עם הרכבת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תחבורנית
27/11/17 13:25
2
ב_שמואל
27/11/17 17:35
3
בטטה
27/11/17 20:48
4
יאיר בן משה
28/11/17 17:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-68 מתוך 70 שנות המדינה, סירבו החרדים להיות חברי ממשלה, והגיונם עימם - הם לא מוכנים ליטול חלק בחילול השבת שהממשלה אחראית לו. שנים רבות הח"כים החרדים לא היו מוכנים אפילו להיות סגני שרים, ועל כן הם מונו כיו"ר ועדות הכספים של הכנסת לדורותיהן.
27/11/2017  |  אביעד ויסולי  |   מאמרים
המוכרת בחנות, הפקיד בדואר, הקופאית בסופר, הרופא שמעבר לשולחן, ההורה או הילד - הם מביטים בכם בחוסר סבלנות, מאזינים לכם בחצי אוזן ועינם לטושה לעבר המכשיר האישי הממתין להם בסבלנות. הם לא. הם רק רוצים שתסיימו ותלכו...
27/11/2017  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
שופטים הם בני אדם, לשופטים יש חיים פרטיים, לשופטים מותר לרחוץ בים, ולחוף הים הם ודאי לא באים עם גלימותיהם. והשאלה שלי היא איך הם אמורים להגיע לכנסים, ובכללם לכנסים של לשכת עורכי הדין.
27/11/2017  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס למהותה של מדינת ישראל הוא חוזר ומדגיש כי המדובר במדינה יהודית ודמוקרטית. בגישתו העקרונית הוא צודק, אבל בהגדרת אופיה היהודי של המדינה הוא שוגה כיוון שתהום עמוקה, שאיננה ניתנת לגישור, מפרידה בינו לבין תפיסת עולמו של המיעוט החרדי-פנאטי שבלעדי קולו ביום הבוחר, אין אפשרות להרכיב ממשלה יציבה. ואם יש מי שחושבים כי שמירת השבת היא כמעט בבחינת "ייהרג ובל יעבור" הוא חי בטעות כפולה ומכופלת, כיוון שכבר עתה ממתינים האדמו"רים הקיצוניים, כמו הרבי מגור למשל, ומכינים את הצעד הבא בהפיכת חוקי התורה לעמוד האש ההולך לפני המחנה ולהפיכת ישראל ל"מדינת הלכה".
27/11/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
אני כותב שורות אלו מתוך חרדה שהתופעות, אשר הביאו לקריסה והתפוררות בית החשמונאים, פוקדות את חיינו במדינת ישראל כיום. המאבקים הפנימיים בין העומדים במוקדי הכוח, ההסתאבות של גורמי שלטו בירושלים, השחיקה עקב מלחמות כיבוש בלתי פוסקות הביאו לבסוף את הישות הריבונית, שהקימו החשמונאים, אל קיצה הכואב והמדמם אחרי כשמונים שנים.
27/11/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il