הילה ושלר ונדב גבאי מרעננה פנו לחברת אל על בבקשה תמימה: לשנות יעד טיסה. בתגובה עברו מסכת התעללות, זלזול וטרטור. השניים תבעו את אל על בחודש ספטמבר אשתקד, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 3,000 שקל.
בכתב התביעה מתחו השניים ביקורת על התנהלותה של אל על, שלא לקחה אותם ברצינות ולא היה עם מי לדבר. "לא שיערנו שנעבור ייסורים וטלטלות, נקבל אינפורמציה מטעה, תשובות סותרות ולא מוסמכות. הטיול לסין הפך לסיוט מורט עצבים, התביישנו שכך מתנהלים העניינים באל על. יותר מפעם אחת בכינו עקב לחץ ותסכול".
בשבוע שעבר אישרה השופטת יעל אילני הסכם פשרה שהושג בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט, לפיו אל על תפצה, כל אחד מהתובעים, בסך של 500 דולר מבלי להודות באחריות ולסילוק מלא סופי של התביעה.
התובעים הלינו בכתב התביעה שהטיול לסין הפך לסיוט עקב מחדליה של אל על. נדב גבאי טען, שבשתי הזדמנויות שונות נציגי אל על הבטיחו שלא תהיה בעיה להחליף יעד טיסה והוא יוכל לטוס ארצה עם חברתו מבייג'ין במקום מהונג קונג. "נאמר שהודעה על השינוי תשלח במחשב לסניף בהונג קונג והדבר יתואם סופית ואין מה לדאוג. יום לאחר הנחיתה בהונג קונג ניגשנו לסניף אל על ונמסר לנו שנפלה טעות ושינוי היעד יהיה כרוך בתשלום גבוה". ושלר התבקשה לשלם 400 דולר וגבאי 20 דולר. "הוצאנו כסף רב בחיפושים אחר כתובת דואר אלקטרוני של אל על. כשצלצלנו שירות הלקוחות לא ענה או שהשאיר אותנו זמן רב בהמתנה מבלי להתחשב שדיברנו מחו"ל".
הזוג ביקר בבייג'ין ואחר כך שב להונג קונג, לטיסה המקורית ארצה, בנסיעה של 24 שעות ברכבת ובעלות 55 דולר לאדם ונגרמו לו לדבריו, הוצאות כספיות שהסתכמו ב-400 דולר. "מסלול הטיול תוכנן היטב והוצאות עבור טלפונים, פקסים ואימיילים באו על חשבון מקומות לינה, אוכל וסיורים". אל על הציעה שני שוברי הנחה על סך של 50 דולר והזוג סירב.
אל על טענה בכתב ההגנה ששינוי ראשון בכרטיסי הטיסה נעשה ללא תשלום והשני חויב בתשלום. "התובעים רכשו כרטיסים מסוגים שונים בעלי תנאים שונים שלא התאים לצרכיהם - כל זה נעשה באחריותם ואין להם אלא להלין על עצמם". לדבריה, תנאי הכרטיס היו מובנים לסוכן ומחובתו היתה להבהיר זאת לתובעים. אל על הוסיפה שהזוג הפר את חובתו להקטין את הנזק ובמקום לשלם עבור שינוי יעד בחר להוציא סכומים גבוהים יותר.