|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
סלבין. קריירה לא שגרתית [צילום: יוטיוב]
איש הנדל"ן של השבוע

האימפריה של שמואל סלבין

עם 0.3 אחוז בלבד מהמניות עומד שמואל סלבין בראש סלע קפיטל נדל"ן - אחת מחברות הנדל"ן המניב המובילות. סיכם שנה מוצלחת, וכבר מסתער על השקעות חדשות. "אנחנו מקפידים על מקורות המימון"
16/03/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
הדירות הוזלו ב-1%
אלעזר לוין
המחיר הממוצע של כל הדירות שנמכרו בדצמבר-ינואר היה נמוך ב-1% ממחירי הדירות בנובמבר-דצמבר * הדירות החדשות הוזלו ב-2.1% - בגלל מחיר למשתכן
לרשימה המלאה

שמואל סלבין (65) הוא לכל הדעות האיש המוביל בחברת סלע קפיטל נדל"ן, אחת הגדולות בהשקעות בנכסים מניבים. אומנם יש לו רק 0.3% מהמניות, אבל זוהי חברה מיוחדת במינה, ללא גרעין שליטה: בתי ההשקעות מיטב-דש ומור מחזיקים בכ-22 אחוז מהמניות, והיתר מפוזר בציבור. לפיכך, יש משקל רב לעמדתו הבכירה של יו"ר הדירקטוריון סלבין, בפרט כאשר הוא יו"ר פעיל, ומעורב בין היתר בנייהול הסיכונים של החברה.

הוא היה בין מייסדי החברה ב-2007, ומאז ועד היום עומד בראשה ומתווה את פעילותה, כמובן יחד עם בכירים אחרים. זה עתה פרסמה החברה דוח מוצלח ורווחי, והודיעה על שתי השקעות חדשות, במאות מיליוני שקלים.

סלבין, אדם שומר מצוות, למד בנעוריו בישיבת חב"ד. אחרי שירותו הצבאי סיים לימודי ב.א. בכלכלה ויחסים בינלאומיים ולימודי מ.א. במנהל עסקים, שני התארים באוניברסיטה העברית. משם פנה לקריירה לא-שגרתית, ניהול חברות, על-פי רוב ציבוריות, לתקופות קצרות יחסית.

מפעל הפיס, ידיעות אחרונות, נכסי ההסתדרות

הוא עמד בראש חברה שנה-שנתיים, אולי קצת יותר, ואחר כך עבר, משיקולים שונים, לחברה אחרת. כך היה בין היתר מנכ"ל מפעל הפיס, משנה למנכ"ל ידיעות אחרונות יו"ר חברת נכסי ההסתדרות ומנכ"ל משרד העבודה והרווחה. תפקיד-השיא הציבורי שלו, בשנים 2008-1997, היה מנכ"ל משרד האוצר.

אחרי הקריירה הממשלתית עמד סלבין בראש חברות שונות, כולל "חדשות ישראל". היה דירקטור בהוט, בחברת הביטוח מנורה, בחברת דורי בניה ובמועצה להשכלה גבוהה.

ב-2007 החליט שמואל סלבין, ככל הנראה, שהגיע הזמן להפסיק לקפוץ מתפקיד לתפקיד, ולהגיע לישיבת קבע. הוא גם קיבל החלטה על מהפך אישי נוסף, לעבור מניהול חברות ציבוריות להקמת חברת נדל"ן. ב-2007 היה שותף ביזום הקמתה של סלע קפיטל נדל"ן, ומאז הוא בראשה. אחד הדירקטורים כיום הוא המשפטן צבי האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה.

סלע קפיטל עוסקת אך ורק ברכישת נכסים מניבים ובניהולם. סלבין הסביר, שעדיף להשקיע בנכסים אלו, כי הם מניבים, בייחוד בשנים האחרונות, תשואה גבוהה בהרבה מהתשואה על השקעות פיננסיות בשוק ההון. זה משתלם. קפיטל פרסמה זה עתה את הדוח ל-2017. בשנה האחרונה רכשה נכסים בכ-330 מיליון שקל, וסך השקעותיה עומד, על-פי הערכות, על כמעט 2.5 מיליארד שקל, ובונה 30 נכסים, רובם ככולם באזורי הביקוש. בראש רשימת הנכסים עומדים בנייני משרדים ומגדלי משרדים. אבל גם מרכזים מסחריים, תעשיה, לוגיסטיקה, מלון ושתי תחנות דלק. העיקר – לא להשקיע בדירות, אלא בנכסים המניבים תשואה גבוהה יחסית.

שוכרים: ממשלה, בנק הפועלים, דלק, פז, אסותא

החברה נשענת על הון עצמי, הנובע בחלקו מגיוס ניירות ערך בבורסה. ההון מהווה 46 אחוז מסך המאזן, אחוז גבוה מהמקובל. שטח הנכסים 340 אלף מ"ר, הם מושכרים ל-420 יזמים וחברות, ומניבים לפי הענף תשואה של 6.3% עד 8.2%. בין השוכרים – משרדי ממשלה, בנק הפועלים, דלק, פז. בדיקת News1 העלתה, שדמי השכירות בכל המסלולים סבירים, וברובם המכריע עלו בשנה האחרונה. התפוסה כמעט מלאה - 95 אחוז. החברה סיימה את 2017 ברווח נקי של 93 מיליון שקל - עלייה של 19 מיליון שקל, שהם כ-26%, לעומת שנה קודמת. התשואה על ההון סבירה, והחברה חילקה לבעלי המניות דיבידנד בסך 62 מיליון שקל. חברת מידרוג נתנה לחברה דירוג טוב, Aa3 עם אופק יציב.

מהו סוד ההצלחה?

סלבין (בדברים שכתב כיו"ר החברה): "המדיניות שלנו היא לרכוש נכסים מניבים ולהשכיר אותם בתשואה גבוהה". נשמע פשוט, אך לא תמיד קל לביצוע. בנוסף, ציין סלבין במקום אחר, חוקי המס, ובפרט החוק האחרון, נותנים יתרון מסוים לרכישת נדל"ן מניב באמצעות חברה, במקום ישירות.

מהיכן הכסף?

סלבין: "אנחנו מקפידים על גיוון מקורות המימון - בנקים, שוק ההון, וגופים מוסדיים כמו קופות גמל וחברות ביטוח. המימון הוא לטווח ארוך, בריבית סבירה". זה, כמובן, בצד ההון העצמי הגבוה.

לא כל נכס הוא זהב

סלע קפיטל מדווחת בפירוט על חמישה נכסים עיקריים. מתוך ה-33, אולי הידוע והבולט בהם הוא עסקה חדשה יחסית, שבה רכשה החברה מבנק מזרחי-טפחות את 9 קומות המשרדים שלו במגדל אביב ברמת גן, בהשקעה כוללת (עם הוצאות עסקה) של 295 מיליון שקל. הבנק יושב במקום כרגע כשוכר, ודמי השכירות מניבים לחברה 6.1%. אגב, משרדי סלע קפיטל נמצאים באותו מגדל.

נכסים בולטים אחרים הם קניון הפסגה בירושלים, שהחברה רכשה בזמנו מחברת ב. יאיר, "בית הצבי" בירושלים, בניין ברעננה המושכר לאסותא רעננה, ומגדל פז ברמת גן. החברה השקיעה ברכישת חמשת הנכסים, יחד, סדר גודל של כמיליארד שקל, כ-40 אחוז מתיק ההשקעות שלה. מצד שני, יש לה גם השקעות קטנות, כגון שתי תחנות דלק, ששווין הכולל 3 מיליון שקל. שם המשחק הוא גיוון.

לא כל נכס מניב הוא זהב. לדוגמה, סלע קפיטל השקיעה 240 מיליון שקל ברכישת קניון הפסגה; אך שוויו עומד כיום על 219 מיליון שקל, הפסד הון של 21 מיליון שקל על הנייר. התשואה עם זאת סבירה - 6.9%.

יו"ר ב-850 אלף שקל לשנה

סלע קפיטל אינווסטמנט היא חברת הניהול של נכסים אלו. זוהי חברה פרטית, שאינה חייבת בדיווח. היא נמצאת בשליטת סלבין, אלי בן-חמו ויצחק סלע. שלושתם דירקטורים בחכרה. החברה מקבלת מסלע קפיטל דמי ניהול קפיטל, ואשתקד קיבלה כ-20 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל בשנה קודמת. דמי הניהול מחושבים על-פי היקף הנכסים שהחברה מנהלת. במצב הנוכחי, היא מקבלת בין 0.73% ל-1% מסך הנכסים של החברה. זה לא כל כך הרבה כסף, כי מסכום זה משלמת החברה את שכרם של בכירים בסלע קפיטל, ובהם מנכ"ל החברה גדי אליקם, שקיבל אשתקד כ-2.25 מיליון שקל.

סלבין קיבל אשתקד, כיו"ר סלע קפיטל, 850 אלף שקל. חברת הניהול פרטית ואינה מדווחת על פעילותה. לא דווח אם סלבין קיבל בנוסף גם דמי ניהול כאחד מבעלי חברת הניהול, ואם כן, כמה. לא ניתן היה (יום ו', 16.3.18) לקבל את תגובתו.

סלבין הוא מחזיק 520 אלף מניות של סלע קפיטל, ששווין במחירי שוק עומד היום על כ-3.5 מיליון שקל. כן יש לו 120 אלף שקל באגרות חוב, ואופציות בסך 1.14 מיליון שקל להמרה למניות. הוא מחזיק את ניירות הערך באמצעות חברתו הפרטית סלבין את סלבין.

מביט קדימה: הדירות יתייקרו

אשתקד הגישה חברת סלע קפיטל תביעה משפטית נגזרת נגד חברת הניהול. השופטת רות רונן מביהמ"ש המחוזי בתל אביב דחתה את כל סעיפי התביעה, חוץ מאחד: התברר כי הסכם הניהול של סלע קפיטל אינווסטמנט לא אושר כדין, אך רק לתקופה שבין נובמבר 2011 לדצמבר 2013, שאז אושר ההסכם כדין. השופטת קבעה, שניתן לנהל דיון על שנתיים אלו.

סלבין, המתגורר בשכונת בית הכרם ירושלים, נשוי לטלי, ולו חמישה ילדים. הוא לא מזניח פעילות התנדבותית ולימוד תורה בשעות הפנאי. למשל, במשך שנים עמד בראש תיאטרון ירושלים.

סלע קפיטל ושמואל סלבין מביטים קדימה. 2018 רק החלה, וכבר נכנסת החברה לשתי השקעות גדולות. היא רכשה שלושה מבני תעשיה באזור התעשיה ב' בחולון, 18,700 מ"ר, ב-111 מיליון שקל. 90 אחוז מהשטחים מושכרים, בדמי תשואה הנתונים תשואה של 6.8%, עם סיכוי לעליית ההכנסות. כן היא מנהלת מו"מ לרכישת מגדל משרדים במרכז הארץ ב-178 מיליון שקל. שתי השקעות אלו, בראשיתה של השנה, כבר שוות ערך לחלק הארי של כל ההשקעות אשתקד.

שמואל סלבין אומנם אינו עוסק כרגע בשוק הדירות, אבל יש לו דעה ברורה על מה שקורה ויקרה בשוק זה. בראיון לפני שמונה חודשים אמר:" התחלות הבנייה בירידה, והביקוש לדירות עומד בעינו. כל זמן שהריבית נמוכה, יהיה גם ביקוש של משקיעים. אני מעריך שמחירי הדירות יעלו ב-2018". הנתונים לא השתנו בחודשים האחרונים. התחלות הבנייה בירידה והריבית נמוכה. הירידה של 1% במחירי הדירות, הנובעת משיווק דירות מוזלות במחיר למשתכן, ש–News1 דיווח עליה (יום ה', 15.3.18) אינן צריכות לשנות, כנראה, תחזית זו.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  16/03/2018   |   עודכן:  16/03/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
די כבר עם איומי הקדמת הבחירות גיוס החרדים איננו המאבק הנכון הפריימריז לא יוצרים את הרשימות המיטביות איסור פרסום נועד להסתיר את ערוות המשטרה הכשרים לפסח גוזלים את כספי הלקוחות הכדורגל השלילי של מוריניו עלה לו ביוקר
16/03/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
עם מופע מולד הירח ב-17.3 הרצון לגבש קבוצות חברתיות יתחזק. קופידון משתתף ואוהב את השילובים והאינטגרציה. כוכב מארס מוסיף את האנרגיה לבנות קבוצת ספורט. או צוות לעבודה משותפת בתחום הספורט (מאמן שיעזור לספורט, לדוגמה).
16/03/2018  |  טובה ספרא  |   כתבות
אהוד אולמרט מנהל מסע יחצ"ני משומן היטב לספרו "בגוף ראשון", שכבר יצא למכירה מוקדמת. לצד הרצון למכור כמה שיותר עותקים ולקבל כמה שיותר תמלוגים, לאולמרט יש עוד מטרה שהיא כנראה החשובה באמת: לטהר את שמו. בכל זאת, מדובר בראש הממשלה הראשון שנשלח לכלא - ועל עבירת השחיתות החמורה ביותר: קבלת שוחד.
16/03/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
זה יכול לקרות במהלך שיחה שגרתית, במעלית, בזמן ראיון עבודה או באמצע דייט רומנטי. אתה יושב עם מישהו/י לשיחה 'אחד על אחד', אתם מדברים ומשוחחים קצת, ופתאום - דממה. אין לך מה להגיד יותר. אתה מנסה לחשוב, על מה עדיין לא דיברתם? על מה עוד אפשר לדבר? אתה מוכן לעשות הרבה כדי שהשקט המביך יתפוגג.
15/03/2018  |  איתן טמיר  |   כתבות
ירידה בקצב צמיחת התמ"ג, ירידה משמעותית בערך הפאונד, עלייה במחירי הנדל"ן - האם מתממשות התחזיות הפסימיות של השפעת הברקזיט על הכלכלה הבריטית? לאו-דווקא/עמנואל ארביב.
15/03/2018  |  עמנואל ארביב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il