רשות ההסתדרות לצרכנות פרסמה (יום ב', 26.3.07) שורה של המלצות לצרכנים בנוגע לשימוש בתווי הקנייה. "הצרכנים אשר רוכשים או מקבלים את תווי הקנייה צריכים לדעת כי השימוש בתווים כרוך בסיכונים, היות ועל רוב התווים קיימים סייגים והגבלות שונות הפוגעים בסחירותם ובערכם", אומר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון.
כמדי שנה, לקראת חג הפסח, מקבלים עובדים רבים מתנות לחג בצורת תווי קנייה. כמו-כן מוזמן הציבור הרחב לרכוש את התווים בקנייה עצמית בתמורה להנחה מסוימת, כאשר השנה עומדת ההנחה על כ-17% בממוצע. "הצרכנים חייבים לקרוא היטב את כל האותיות הקטנות המופיעות לרוב בגב התו שם מצוינים הסייגים וההגבלות". לוינסון ממליץ להשתמש בתווים מוקדם ככל שניתן מרגע קבלתם כדי למנוע מצב שבו יפוג תוקפם.
כמו-כן, אומר לוינסון, כי ערך התו עצמו שונה מרשת שיווק אחת לאחרת בהפרש של עד כ-15% לעומת הסכום הנקוב. "אני ממליץ לשים לב לערך הנקוב של התו בכל רשת ורשת ולבחון את כדאיות השימוש בתווים של כל צרכן וצרכן בהתאם להרגלי קניותיו ברשתות השונות". לוינסון מוסיף, כי "ברשתות או בחנויות מסוימות לא תמיד ניתן לקבל עודף לתו בצורת מזומן והצרכנים מקבלים זיכוי אשר תקף בבית העסק שבו הם השתמשו בתו, דבר הכובל אותם לבית העסק". לוינסון מציע לשים לב למגבלה זו ולתכנן את הקנייה כך שלא יישאר עודף. כמו-כן יש להצטייד בתווים בעלי ערך נמוך וכך ניתן למנוע החזר בזיכוי מוגבל.
לוינסון אף מזהיר כי קיימות הגבלות על שימוש בתווים בתקופה של מבצעים, הנחות ומכירות מיוחדות. הוא מציע לשים לב להגבלות אלו "ולתכנן את קניותינו כך שנדע מראש שאם ברצוננו לרכוש מוצר במבצע לא תמיד נוכל להשתמש בתווים".
בעקבות פרשת "קלאב מרקט", שבה פשטה רשת השיווק את הרגל ואלפי צרכנים נותרו עם תווי קנייה ללא יכולת לממשם, מזהיר לוינסון מרכישת תווים בכמויות גדולות. "ישנם צרכנים אשר נוהגים לרכוש תווים באלפי שקלים", אומר לוינסון, "אנחנו מציעים לצרכנים להימנע מכך". עוד מוסיף לוינסון, כי כדאי יותר להשתמש בתווים לא בתקופת החגים, מפני שלפני תקופת החגים ואחריה המחירים עולים בצורה משמעותית והקניות לא תמיד כדאיות.