בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הוסר תו אמון הציבור מאתר סולן
|
בעקבות דרישת אמון הציבור לתיקון ליקויים באופן מיידי, הסיר אתר האינטרנט סולן את תו אמון הציבור ● הארגון הודיע שלאחר שיתוקן המצג המטעה של המוצרים הקיימים במלאי או לאחר שתתוקן מערכת ניהול המלאי באתר, תישקל החזרת התו
אתר האינטרנט סולן, העוסק בייבוא ושיווק מוצרי תקשורת, אלקטרוניקה, ופתרונות טעינה וסוללות, התחייב לנהוג על-פי הכללים הצרכניים של ארגון אמון הציבור. אולם תלונות לארגון מצד צרכנים העלו כי באתר החברה מוצגים מספר מוצרים למכירה, אף-על-פי שבזמן הפרסום לא נמצאו מוצרים אלו במצאי החברה, ואף לא היה כל צפי קרוב כי יהיו במצאי. אמון הציבור, שנתנה לעסק תו תקן, טענה כי מדובר בהתנהלות המהווה הטעיה, שהינה אסורה בחוק הגנת הצרכן וכן בכללים שהתוותה, ופנתה אל העסק בדרישה כי יתקן את הליקוי האמור בכך שיימנע מהפרסום המטעה. בדיון שנערך עם העסק התברר, כי בשלב זה אין בכוונתו לתקן דפוסי ליקוי אלו שנמצאו במסגרת תהליכי הבקרה של ארגון אמון הציבור, וכי תיקון מערכת ניהול המצאי יבוצע רק בטווח רחוק יותר. תגובת סולן "ביקשנו להסיר את התו על-מנת לתקן זאת באופן ראוי, ולא עקב הטעיית צרכנים. אין כל ספק שאנו נתקן ליקויים אלו. במקביל אנו נפעל לתיקון ליקוי זה במערכת ניהול האתר און-ליין. אין כל ספק שהאתר יתוקן בנושא מלאי ונודיעכם על כך באופן המהיר ביותר". כך נמסר מסולן. בארגון אמון הציבור הבהירו כי אינם מתערבים במועדי אספקה לצרכן הנקבעים על-ידי העסק, אולם מקפידים כי העסק יעמוד במועדים הקבועים על ידו ויתן לצרכן מצג מדויק עליהם. לדבריהם, דפוסי ליקוי עלולים להתגלות בפעילות של כל עסק, ומבחנו של בעל תו אמון הציבור הוא בהיותו מחויב לשיפור מתמיד של התנהלותו הצרכנית ובתיקון מיידי ואמיתי של כל דפוס ליקוי המתגלה בפעילותו. עוד הוסיפו, כי מאחר שאתר סולן אינו פועל באופן מיידי ליצירת מערכת בקרה על הפרסומים, שתאפשר מניעה של הטעית ציבור הצרכנים על-ידי הצגה של מוצרים שאינם נמצאים במצאי לאספקה במועד הקבוע, הוא אינו יכול להמשיך ולשאת את תו אמון הציבור. "לאחר שתתוקן מערכת ניהול המלאי, תישקל שוב מחויבותו של סולן לאמון הציבור", לשון ההודעה.
|
תאריך:
|
26/03/2007
|
|
|
עודכן:
|
26/03/2007
|
|
עידן יוסף
|
הוסר תו אמון הציבור מאתר סולן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
elazaris
|
13/05/07 15:41
|
|
פאנגאיה נדל"ן, בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאיר, מכרה לקבוצת משקיעים ממערב אירופה 40% ממתחם צורן, בין הישובים קדימה וצורן בשרון. הקונים ישלמו 15 מיליון דולר, שהם כ-39,000 דולר לדונם. העסקה תניב לפאנגאיה רווח הון של 26.6 מיליון שקל, שהם 6.3 מיליון דולר, לפני מס. העסקה מותנית בכך שפאנגאיה תסיים לשלם לבזק את תמורת המכירה של המתחם, כמפורט בהמשך.
|
|
|
הרווח הנקי של אפריקה-ישראל הגיע ב-2006 ל-844 מיליון שקל, גידול של 30% לעומת הרווח . כך מסרו היום (26.3) יו"ר הקבוצה לב לבייב והמנכ"ל ארז מלצר. החברה תחלק בגין 2006 דיבידנד של 360 מיליון שקל, ולבייב יקבל 75.7% ממנו, על-פי חלקו בבעלות על החברה, כלומר כ-272 מיליון שקל.
|
|
|
מסתמן פתרון לבעיית קירור השבבים: מדענים במעבדות המחקר של IBM בציריך פיתחו טכניקת glue-application השומרת על השבבים מהתחממות יתר. בחברת IBM עובדים כעת על דרך לשלב את התעלות הללו בשבבים. עם זאת, לא ברור עדיין מתי הטכניקה הזו תגיע לשוק.
|
|
|
איגוד לשכות המסחר הודיע (א', 25.3.07) על תמיכתו בהצעת החוק לקיצור תקופת ההתיישנות להגשת תביעות משפטיות משבע שנים לארבע בלבד. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הוזמן לכנס חירום שייערך מחר בלשכת עו"ד המתנגדת להצעה. בפנייה לעו"ד אילן בומבך, יו"ר ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, טען כי "אין הצדקה שבעלי עסקים יהיו חשופים לתביעות תקופה ארוכה של שבע שנים מיום היווצרות עילת התביעה."
|
|
|
בית המשפט השלום בחיפה זיכה (א', 25.3.07) את כרמל אולפינים ומנהליה שנאשמו באחריות למספר אירועים של קליטת עשן שחור באזור מפרץ חיפה. כתב האישום הוגש נגד כרמל אולפינים ובתי זיקוק לנפט בחיפה ונגד שורה נכבדה ממנהלי שתי החברות. בז"ן בחיפה הודו באחריותם ושילמו קנס חסר תקדים של 4 מיליון ש"ח, הגבוה ביותר ששילמה אי פעם חברה בגין עבירה על תקנות איכות הסביבה. במסגרת גזר הדין נגד בז"ן, הופקו מסקנות אישיות כלפי מנכ"ל החברה, ובמסגרת עסקת הטיעון הוטל עליו לרצות מספר שעות לטובת תועלת הציבור.
|
|
|
|