|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

21% מהגופים הנתמכים חרגו בשכר

בשמונה שנות אכיפה התקבלו למעלה מ-2,500 החלטות ונחסך סכום של למעלה מ-1.7 מיליארד ש"ח בשנת 2005 נמצאו חריגות לכאורה ב-21% מהגופים הציבוריים
26/03/2007  |     |   חדשות   |   תגובות

אריאל שמידברג
שיאן השכר הציבורי: מנהל מחלקה בבי"ח

"בשנת 2005 נמצאו חריגות לכאורה ב-21% מהגופים הציבוריים, זאת לעומת 62% בשנת 1997 – שיפור של 66%". כך עולה מפרסום (ב', 26.3.07) דוח שנתי של הממונה על השכר באוצר. הדוח עוסק בחריגות השכר במגזר הציבורי.

הממונה על השכר, אלי כהן, פרסם את חלקו השני של דוח הוצאות השכר של הגופים המתוקצבים והנתמכים לשנת 2005. הוא מציין, כי נמצאו חריגות שכר לכאורה ב-21% מהגופים הנתמכים והמתוקצבים (ביחס לשנת 2004). ריבוי החריגות לכאורה נמצאו בגופים הנתמכים (38%), ברשויות המקומיות (31%) ובתאגידים (30%).

באוצר מציינים, כי בשמונה שנות אכיפה התקבלו למעלה מ-2,500 החלטות ממונה על השכר. הסכומים שנחסכו לקופת הציבור בשנים אלו מסתכמים בלמעלה מ-1.7 מיליארד ש"ח, מתוכם 600 מיליון ש"ח רק בשנת 2006, וזאת מבלי שנלקחו בחשבון - סכומי החיסכון האקטוארי הנובעים מהפחתות שכר פנסיוני לעובדים פעילים וכן גורם ההרתעה המניב תוצאה כלכלית של חסכון נוסף הנאמד בכמיליארד ש"ח.

מבדיקה ראשונית עלה כי ב-138 גופים קיימות חריגות שכר לכאורה (21% מתוך 672 גופים שדיווחו בשנים 2004 ו- 2005). ב-64.5% מהגופים החורגים נמצאו בין חריגה אחת לשתי חריגות לכאורה.

בין החריגות שאותרו ניתן למצוא גפים אשר העניקו לעובדיהם דרגות או תוספות בלתי חוקיות, החזר הוצאות רכב שלא לפי הנהוג בשרות המדינה, פדיון ימי חופשה במהלך שירות, עבודה במשכורת כוללת ללא אישור הממונה על השכר ועוד.

כחריגה לכאורה מוגדר מצב בו שכרו של עובד (בכיר או עובד בדרוג מקצועי) עלה בין השנים 2004 ל-2005 ב-5% או יותר, מעבר לעליית שכרם של עובדים מקבילים בשירות המדינה. יובהר, כי מדובר בשיעורי השינוי משנה לשנה ואין מדובר בחריגות בבסיס השכר –אם קיימות. לפיכך, ייתכן מצב שעובד יופיע בדוח כחורג לכאורה, מאחר ושכרו עלה בשיעור גבוה מהרף שקבע הממונה, וזאת על אף שאין חריגות בשכרו. במקביל ייתכן מצב אחר לפיו עובד לא יופיע בדוח כחורג לכאורה, לאור עליה מזערית בשכרו, וזאת על אף ששכרו חורג.

באוצר מדווחים, כי מאז החלה יחידת האכיפה לפעול על-פי החלטת הממשלה בשנת 1997 ירד באופן משמעותי היקף חריגות השכר שעמד בראשיתו על כ-62% מכלל הגופים המתוקצבים והנתמכים לעומת הדוח לשנת 2005 בו היקף חריגות השכר עומד כאמור על 21% בלבד (ירידה של כ-66.13%).

חלקו השני של הדוח המתפרסם היום בהמשך לחלק הראשון שהתפרסם בשבוע שעבר, מציג את פעולותיה של יחידת האכיפה בשנת 2006 בראשותו של שמואל נחמני, מנהל היחידה וסגן בכיר לממונה על השכר והסכמי עבודה.
דוח חריגות שכר שנת 2005

בנק ישראל: "דוח הממונה על השכר מטעה"

דוח הממונה על השכר שוב מטעה את הציבור, טען בנק ישראל. ברוב המכריע של המקרים, יותר מ-90%, אין מדובר בתשלומי שכר שוטף, אלא בעובדים שקיבלו תשלומים על-חשבון פרישה. אלו תשלומים חד-פעמיים, שאינם משקפים את התמונה האמיתית. מספר מועט של עובדים קיבלו גם העלאות דרגה, תהליך לגיטימי שמקובל בשירות הציבורי.

מדגם חריגות לכאורה בתשלומי שכר ופרישה לשנת 2005


בני ברק

בעיריית בני ברק, נערכה ביקורת שכר מקיפה שבמסגרתה נבדקו תלושי המשכורת של כל עובדי העיריה. מהבדיקה עולה כי לחלק מעובדי העיריה משולמות תוספות שכר בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי מיום ה-3.3.99 ובניגוד להסכמים ארציים אחרים. להלן חלק מהממצאים שעלו בביקורת:

  • העיריה מעסיקה עובדים רבים במשכורת כוללת (שנעה בין 4500-1,000 ש"ח), ללא עריכת מכרזים, ללא חוזה וללא קבלת אישורנו המוקדם או אישור משרד הפנים.
  • עוד עולה כי, העיריה נוהגת לשלם לעובדים המועסקים לפי משכורת כוללת, תוספות שכר כגון: שעות נוספות, תוספת שכר עבור עבודה נוספת, תוספת ביצוע הריסה, תוספת הדבקת צווים, תשלום שכר חודשי (בנוסף למשכורת הכוללת שעובד מקבל וכו').
  • מבדיקת תלושי המשכורת של העובדים עולה כי העיריה נוהגת לקדם עובדים בדרגה שלא עפ"י חוברת מסלולי הקידום, חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות ואוגדן תנאי השרות. לפיכך, עובדים רבים מקבלים דרגות מעבר למתח הדרגות המתאים לתפקידם, וכן עוברים מדרגה לדרגה בפרק זמן נמוך מזה הנדרש.
  • מבדיקת תלושי המשכורת וההסכמים המקומיים עולה כי העיריה משלמת לעובדיה הוצאות רכב בניגוד למקובל בשירות המדינה. הבדיקה העלתה כי עובדי העיריה המקבלים אחזקת רכב, מקבלים בגין החזר ההוצאות המשתנות מכסות ק"מ המשולמות באופן גלובלי (משולמת מכסת קילומטרים זהה בכל אחד מהחודשים ללא דיווח).
  • לעובדי אגף תברואה בעיריה משולמת תוספת באחוזים בניגוד להוראות הסכם 3/99. שיעור התוספת האחוזית המשולמת לעובדי התברואה התעדכנה לאחר חודש 8/98 וכיום היא משולמת בשיעורים הנעים בין 78.5% ל-85.5% עידכון זה חורג לכאורה.
  • העיריה משלמת תוספות שקליות נוספות המשולמות בניגוד להסכם 3/99 כמו: תוספת הדבקת צווים לפקחי בניה- תשלום שקלי לכל הדבקת צו בסכומים בגובה 120-153 ש"ח, תוספת ביצוע הריסה לפקחי בניה-תשלום שקלי לכל ביצוע הריסה בסכום של 291-410 ש"ח, תוספת פרויקטים מיוחדים לפקחי בניה- תשלום שקלי בסכום של 320-3,350 ש"ח.
  • העיריה משלמת בניגוד להסכם 3.99 תוספות באחוזים בשיעורים שונים הנעים בין 10% ל-50%.

עיריית אלשגור

בעיריית אלשגור, עיריה שהינה איחוד חדש של שלושת המועצות המקומיות: דיר-אלאסד, ביענה ומג'ד-אלכרום, נערכה ביקורת שכר מקיפה שבמסגרתה נבדקו תלושי המשכורת של כל עובדי העיריה. מהבדיקה עולה כי לחלק מעובדי העיריה משולמות תוספות שכר בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי מיום ה-3.3.99 ובניגוד להסכמים ארציים אחרים. להלן עיקרי הממצאים שעלו בביקורת:

  • בעיריה משלמים תוספת 22% בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי מיום ה-4/8/03.
  • לחלק מהעובדים משולמת תוספת שקלית מיוחדת שנעה בין 500 ל 1,000 ש"ח.
  • לחלק מעובדי העיריה משולמות דרגות חריגות מעבר למתח הדרגות המאושר לתפקידים מסוימים.
  • לחלק מהעובדים משולמות תוספת באחוזים שנעה בין 10% ועד 40%.
  • לחלק מהעובדים שולמה קצובת נסיעות מעבר למקובל עפ"י הוראות חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות.

החברה לפיתוח התיירות בהרצלייה

החברה מעסיקה 22 עובדים בחוזים מיוחדים שלא עפ"י הוראות חוזר משרד הפנים מ-3/03. העובדים מועסקים במשכורת כוללת שנעה בין 4,700 ל-15,000 ש"ח. בנוסף משולמת להם תמורה עבור עבודה בשעות נוספות. חוזי העסקתם של העובדים מעולם לא הובאו לאישור הממונה על השכר או משרד הפנים. לכאורה,שיטת ההעסקה הנהוגה בחברה מנוגדת לסעיף 29 לחוק יסודות התקציב-התשמ"ה-1985.

ועדה מרחבית לתכנון ובניה קריות

מביקורת שכר של עובדי הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה קריות נמצא כי מרבית חריגות השכר שנתגלו בביקורת של משרד הפנים בשנת 2003 תוקנו. נמצא כי עובדי הוועדה מקבלים פרמיות מדודות, נושא הפרמיות ייבדק וייבחן עפ"י אותן אמות מידה שנעשו בועדות אחרות.

חברת נתיבי איילון בע"מ

בשנת 2006 נערכה בחברה בדיקה מדגמית של 28 תלושי שכר (מתוך סה"כ 50 עובדים בחברה). בבדיקה, אשר נעשתה בשיתוף עם רשות החברות הממשלתיות, נמצאו חריגות לכאורה כמפורט להלן:

  • נמצאו 2 עובדים בחברה המועסקים בחוזה אישי ללא אישור רשות החברות.
  • בחברה משולמת לעובדים רבים תוספת העדר קביעות, שעל פניו נראה כי הינה מיושמת שלא על-פי הקריטריונים כפי שאושרו על-ידי רשות החברות הממשלתיות.
  • בחברה משולמות התוספות הבאות – שלא באישור רשות החברות:
א. תוספת גמול 10%– עבור תפקידים מיוחדים.
ב. תשלום הוצאות ספורט.
ג. תוספת עבודת כפיים 10%.
  • החברה מגלמת זקיפות הטבה של רכיבי שכר מסוימים בניגוד לנהוג בשירות המדינה.
  • בחברה משולם החזר הוצאות רכב מעבר לנהוג בשירות המדינה.
  • חישוב השכר המשולב לעובדים בדירוג המנהלי בעלי ותק של מעבר ל-37 שנים מחושב באופן השונה מהנהוג בשירות המדינה.
  • מתח דרגות – הנושא נמצא בבדיקה.
  • עובדי החברה מועסקים לפי 173 שעות חודשיות, ולא 184 שעות, כנהוג במדינה.
  • דרגה 46 – מנהלת לשכת מנכ"ל נמצאת בדרגה 25+ בדירוג המנהלי, המקבילה לדרגה 46+ בדירוג המח"ר – דרגה המשולמת אך ורק למנכ"ל או למשנה למנכ"ל בשירות המדינה.

יוער כי בבדיקת המדגם שנערכה עולה כי 26 מתוך סך כל 50 העובדים בחברה נמצאו כמקבלי שכר הגבוה מ-15,000 ש"ח ברוטו (וזאת נכון לחודש 4/06). הנושא בהמשך טיפול.

מועצה דתית תל אביב-יפו

מביקורת מקיפה של תלושי כל עובדי המועצה הדתית תל אביב-יפו עלו הממצאים הבאים:
  • עובדים מועסקים בדרגות הגבוהות ממתח הדרגות המתאים לתפקידם כפי שנקבע בחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות וההסכמים הקיבוציים הארציים החלים על עובדי המועצות הדתיות.
  • לחלק מהעובדים משולמות תוספות אחוזיות בשיעורים המגיעים עד 70%.
  • המועצה מעסיקה עובדים בשכר כולל שמגיע בחלק מהמקרים ל-10,000 ש"ח ללא אישור של הממונה על השכר ו/או הרשות הארצית לשירותי דת.
  • חלק מהעובדים אינם נוהגים להחתים כרטיס נוכחות בכניסה וביציאה למועצה. הנושא בהמשך טיפול.

מועצה דתית רחובות

מביקורת מקיפה של כל תלושי עובדי המועצה הדתית רחובות עולה כי מספר עובדים מקבלים שעות נוספות גלובליות וקריאות פתע שלא שולמו להם במשכורת 08/98. עובדים אחרים מקבלים תוספת מיוחדת של 10%-20% שלא שולמה להם בחודש 08/98, זאת, בניגוד להסכם הקיבוצי מיום ה-03.03.99. הנושא נמצא עדיין בבדיקה.

האקדמיה ללשון עברית

בבדיקת תלושי השכר של העובדים באקדמיה ללשון עברית נמצאו עובדים המקבלים שעות נוספות גלובליות ועובדים המקבלים תוספת כוננות. העובדים מועסקים בשבוע עבודה מקוצר של 35 שעות שבועיות במקום 42.5 שעות שבועיות הנהוגות אצל עובדי המדינה. הנושא נמצא בהמשך בדיקה.

תאריך:  26/03/2007   |   עודכן:  26/03/2007
עומר שיקלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
21% מהגופים הנתמכים חרגו בשכר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
26/03/07 18:10
 
מיכל מירושלים
26/03/07 18:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרי החוץ הערבים אישרו (יום ב', 26.3.07) את יוזמת השלום הסעודית ומזכירת המדינה האמריקנית קראה בפגישה עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לקדם את היוזמה, אך במערכת הפוליטית בישראל התגובות אינן כה נלהבות. בשס ובישראל ביתנו, שתי חברות בכירות בממשלתו של ראש הממשלה, מתנגדים ליוזמת השלום הסעודית. בליכוד קוראים לחברי סיעות אלו לפרוש מהממשלה.
26/03/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
עבדאללה מלך ירדן קרא (יום ב', 26.3.07) לממשלת ישראל לקבל את היוזמה הערבית לשלום באזור, והוסיף כי על ישראל ועל ממשלת האחדות ברשות הפלשתינית לנצל את המומנטום שנוצר ולעשות שלום.
26/03/2007  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
אהוד ברק, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, הודיע בצהריים (ב', 26.3.07) על תמיכתו במועמדותה של ח"כ קולט אביטל כנציגת מפלגת העבודה לנשיאות.
26/03/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
הסתדרות העובדים הלאומית מחזיקה בבנקים שלהם חייב בנו של שר האוצר, איש העסקים עופר הירשזון את קופת מבוטחי הסתדרות העובדים הלאומית. בקופה ישנם כספים המוערכים בסכומים של בין 3 ל-4 מיליארד שקלים, מדובר בכספי קופות הגמל של מבוטחי ההסתדרות ובהם קופת הגמל "יובלים".
26/03/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
כלל מימון, מקבוצת כלל ביטוח, שכרה מחברת אברהם רובינשטיין שתי קומות, בשטח כולל של 2,070 מ"ר, בבית רובינשטיין, צומת מעריב בת"א. כלל מימון שכרה את קומה 10, בת 1,035 מ"ר, ותשלם 15.5 דולר למ"ר לחודש. כן שכרה את קומה 2, בשטח זהה, ותשלם 11.2 דולר למ"ר לחודש. שני הסכומים צמודים למדד.
26/03/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il