|   15:07:40
דלג
  משה ניסנבוים  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

שינוי כיוון:

נלחמים בהתבוללות ברחבי העולם <br>

לא בכדי תופעת ההתבוללות מכונה "השואה השקטה" זוהי שואה המכלה בכל שנה אלפי צעירים יהודיים הנישאים בנישואי תערובת ומתרחקים מהעם היהודי בקהילות רבות בעולם אחוז ההתבוללות כבר חצה את רף שבעים האחוז של הצעירים היהודיים המפנים עורף ליהדות
11/04/2018  |   משה ניסנבוים   |   מאמרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות
מגוון פעילויות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האווירה בקמפוסים של האוניברסיטאות בצפון אמריקה עוינת כלפי היהודים וכלפי ישראל ורוויה באנטישמיות ובאווירה אנטי ישראלית. הסטודנטים היהודיים הלומדים באוניברסיטאות חשופים להטרדות, להתבטאויות אנטישמיות ובעיקר לדיסאינפורמציה רבה באשר להיסטוריה היהודית ולפעולות שנוקטת מדינת ישראל כדי להגן על תושביה. התמודדות עם האווירה רווית השנאה אינה קלה לסטודנט היהודי שבעצמו מתמודד עם שאלות מהותיות באשר לזהותו היהודית. לא בכדי תופעת ההתבוללות מכונה "השואה השקטה". זוהי שואה המכלה בכל שנה אלפי צעירים יהודיים הנישאים בנישואי תערובת ומתרחקים מהעם היהודי. בקהילות רבות בעולם אחוז ההתבוללות כבר חצה את רף שבעים האחוז של הצעירים היהודיים המפנים עורף ליהדות.

בתי לביא הנמצאים ברחבי העולם שמו להם למטרה לעצור את ההתבוללות במגוון פעילויות ותוכניות אשר דרכם הם מחוללים שינוי בזהות היהודית של הצעירים היהודיים בעיר ומשפיעים על עתידם. הם מהווים בית חם ומסגרת תומכת לצעירים היהודיים המקומיים ומעניקים לעשרות צעירים בכל עיר חוויה יהודית ישראלית משמעותית. בתי לביא מנוהלים על-ידי צעירים ישראלים אידיאליסטיים החדורים במוטיבציה גבוהה לעשות את הכל כדי להעצים את הזהות היהודית של הצעירים, לחזק את הקשר שלהם עם ישראל ולהציל את הדור הבא מפני התבוללות.

"שליחי לביא הפועלים בקמפוסים מעניקים בית חם, מסגרת חברתית ואווירה תומכת לסטודנטים היהודיים", מספר אילן, המנכ"ל והמנהל את התוכניות בארץ ובחו"ל. "מטרתם של גרעיני לביא הוא לסייע לצעירים היהודים בפיתוח מנהיגות צעירה אקטיביסטית ודינמית בקמפוסים, בהתמודדות אל מול הארגונים האנטי ישראלים והאנטישמיים ובחיזוק הגאווה יהודית התומכת במדינת ישראל. כשהזיקה אל היהדות חלשה ואינה תופסת מקום חשוב בעולמם של הצעירים, הדרך להתבוללות קצרה, אך כשהיהדות היא חלק בלתי נפרד מדרך החיים, הם לא יתנו לעצמם להתבולל. לאחר שלוש שנות פעילות וחמישה בתי לביא פעילים אנחנו אחוזי התרגשות לנוכח השינויים המבורכים שעוברים הצעירים היהודיים המקומיים".

דוגמה לשינוי כזה ניתן למצוא בסיפורה של פאינה גרינשפן. גרינשפן, נערה צעירה מבית מתבולל מפרנקפורט הגיעה אל בית לביא כשהייתה בת שמונה עשרה, נערה צעירה שחיה בסביבה מתבוללת. היום היא שומרת שבת, אוהבת את מדינת ישראל ורוצה להתחתן רק עם בחור יהודי.

ריח החלות

"הייתי נערה צעירה מוקפת בהרבה חברים, אבל אף אחד מהם לא היה יהודי", מספרת פאינה בראיון עימה. "ידעתי שאני יהודייה, אך לא היה לי כל קשר אל היהדות, לא הכרתי את היהדות, ולא התעניינתי בה, ורק כשאימא קראה לי לעתים רחוקות מאוד בשמי היהודי נזכרתי שאני יהודייה. "אל בית לביא הגעתי בעקבות היכרות עם השליחים של ארגון לביא שפעלו בעיר. השבת הראשונה בבית לביא הייתה עבורי חוויה מכוננת ומרגשת מאוד. בפעם הראשונה בחיי ביקרתי בבית הכנסת, בפעם הראשונה שמעתי קידוש, טעמתי את המאכלים היהודיים המסורתיים, התבשמתי מהריח של החלות הטריות, האזנתי בהתרגשות לשירי השבת ונסחפתי אל האווירה המיוחדת של השבת בבית לביא.

"מאוד מהר בית לביא הפך להיות הבית שלי והחברים בבית היו המשפחה החדשה שלי, ככל שהגעתי יותר אל בית לביא, כך נקשרתי יותר אל היהדות, למדתי על היהדות, חקרתי, שאלתי שאלות וקיבלתי תשובות. השינוי שהתחולל בי הגיע בהדרגה. התחלתי להיות גאה ביהדות שלי והוספתי את שמי היהודי, "פרלה", אל דף הפייסבוק, למדתי להתפלל, נהניתי מהתפילה, התחלתי ללבוש בגדים צנועים יותר, הקפדתי לאכול רק אוכל כשר ואת השבת הראשונה ששמרתי כהלכה לא אשכח לעולם. בית לביא חולל שינוי אדיר בזהות היהודית שלי והגן עליי מפני ההתבוללות", מסכמת פאינה בהתרגשות.

אך לא רק לסטודנטים מחו"ל ישנם סיפורים מרגשים על הפעילות אלא גם לשליחים מהארץ. שקד הדר, סטודנטית צעירה מירושלים יצאה לשליחות בפרנקפורט ברגשות מעורבים. "לפני הטיסה חששתי ושאלתי את עצמי שוב ושוב האם אמצא קהילה יהודית במקום, האם הם ישמחו לבואי, האם אוכל ליצור אתם קשר, להשפיע ועוד", היא מספרת. אך כל החששות התבדו. "הסטודנטים היהודים הגרמניים כאילו רק חיכו לבואי. הכרתי צעירים רבים שהדת חשובה להם והם מחפשים מקום שיוכלו להזדהות אתו. לפעילויות השונות שארגנו בבית לביא הגיעו עשרות צעירים ומאוד מהר בית לביא בפרנקפורט הפך להיות מקום מפגש לצעירים היהודיים בעיר. הפכנו למשפחה אחת גדולה. סעדנו יחד את ארוחות השבת, שרנו זמירות שבת עד השעות הקטנות של ליל שבת, הלכנו להתפלל בבית הכנסת היחיד בעיר, למדנו עברית, למדנו יהדות ויצאנו יחד לטיולים.

"שמו של בית לביא עבר מפה לאוזן ומיום ליום הגיעו יותר ויותר צעירים יהודיים עם רעב אדיר להכיר את ערכי היהדות, את המורשת ואת ארץ ישראל. בית לביא הפך להיות הבית החם של הצעירים היהודים בעיר ובסביבה, הצעירים שהגיעו אלינו הפכו להיות פעילים בקהילה היהודית ובקמפוסים רווי האנטישמיות בגרמניה. בית לביא זו משפחה אחת גדולה ואני שמחה שאני חלק ממנה"!

זיקה יהודית

אחד סיפורים המרגשים הם של קונסטנטין דולין ופולינה רפפורט. דולין גדל בעיירה קטנה על יד פרנקפורט. אמו הייתה יהודייה, אך במשך שנים רבות הוא לא ייחס לכך כל משמעות, הוא לא גר בסביבה יהודית וכל חבריו היו לא יהודיים. אל שליחי לביא בעיר פרנקפורט הוא התוודע כשלמד בתיכון בעיר. הוא ידע שאמו יהודייה ורצה להבין "מה זה יהודי", ולכן יצר קשר עם שליחי לביא שפעלו בעיר. הוא החל להגיע לבית לביא בכל שבת, לפעמים גם באמצע השבוע, למד עברית ושמע סיפורים רבים על ארץ ישראל. כשהגיע לגיל שמונה עשרה הוא החליט שגם הוא צריך לתרום לעם היהודי ובא לישראל לשרת שנה בצבא.

כמוהו גם פולינה שגדלה בהנובן על-יד פרנקפורט, ושלדבריה ידעה תמיד שהיא יהודייה והרגישה מנוכרת לסביבה הלא יהודית שבה היא חיה. היא הגיעה לפרנקפורט כי ידעה ששם חיה קהילה יהודית גדולה יחסית וחיפשה מקום המאפשר לה להעצים את הזיקה היהודית ולהכיר צעירים יהודיים בני גילה. הקהילה היהודית הפנתה אותה לבית לביא בעיר ומהר מאוד היא הפכה להיות חלק ממשפחת לביא בעיר. בעקבות שיחות עם השליחים היא החליטה ללכת לשנת התנדבות בארץ.

בסוכות 2014 במפגש השנתי של שליחי לביא והסטודנטים הנמצאים בארץ היא פגשה את קונסטנטין. ב2015 הם חזרו יחד לפרנקפורט, הפעם כזוג חברים וכשהם מאמצים שמות עבריים, דלית ויהושע. מאנשים שלא ידעו דבר על היהדות הם החלו להיות פעילים במרכזים היהודיים במקום מגוריהם וחשו חיבור גדול לדת ולארץ ישראל. באוגוסט 2017 נישאו קונסטנטין ופולינה בחתונה יהודית כדת משה וישראל כששליחי לביא היו אורחי הכבוד בחתונה המרגשת.

הארגון פועל במגוון תוכניות. ישנה למשל תוכנית חדשה בשם "ממתק לשבת" שבמסגרתה יתקשרו הצעירים היהודיים לאחיהם ואחיותיהם בתפוצות לפני שבת, יאמרו להם דבר תורה אקטואלי לשבת, ישוחחו אתם ויפתחו יחסי חברות. אנו נשוחח עם מדריכים ורכזים בתנועות ובמרכזי הנוער ונעזור להם להכין את הפעולות שהם יעבירו לבני הנוער בשבת הקרובה וכן נציע לצעירים בתפוצות להירשם ללימודי עברית באופן וירטואלי פעם עד פעמיים בשבוע. אנו נציע גם למעוניינים לימודי תפילה, נכיר להם את הסידור ואת סדרי התפילה כדי שבית הכנסת יהיה מקום מוכר וידידותי עבורם ונפעיל קו חם שיסייע להם מול האווירה אנטישמית והפרו פלשתינית בקמפוסים.

תודה לכל צעיר

מדריכי "לביא העולמי" יודעים לדבר עם הצעירים ב"שפה שלהם. הם מציגים בפניהם את מדינת ישראל כמקור של עוצמה וגאווה יהודית, מסבירים את צדקת דרכה של המדינה, נותנים להם כלים וידע איך להתמודד עם התעמולה האנטישמית והאנטי ישראלית בקמפוסים ומטמיעים בתוכם את הרצון להיות שגרירים של מדינת ישראל ולפעול למען המדינה בקמפוסים ברחבי העולם.

וכך גם בית המדרש הווירטואלי. מדובר במרכז תורה, יהדות וציונות הפועל באמצעים ווירטואליים מישראל, אך מפיץ אור ותורה לכל צעיר יהודי בתפוצות. בבית המדרש הווירטואלי פועלות כעשרים עמדות תקשורת בשפות שונות המאוישות על-ידי צעירים ישראלים במטרה להעביר שיעורים, דברי תורה, ללמוד בחברותא, ללמוד עברית, לשמש כקו חם בענייני ההסברה הישראלית ולחזק את הקשר בינם לבין הצעירים היהודיים בתפוצות.

תאריך:  11/04/2018   |   עודכן:  11/04/2018
משה ניסנבוים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נלחמים בהתבוללות ברחבי העולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
עלייה בביטויים אנטישמיים בכל המרחב הציבורי מאפילה על ירידה
11/04/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
אף שאסור לתת לשואה לחזור, מרימים עכשיו ארגוני הטרור ראש, בהשראתה הנדיבה של אירן, ומבקשים להשלים את מה שהצורר הנאצי לא הספיק בשעתו לעשות: להשמיד את העם היהודי, והפעם במדינתו שלו, ישראל.
11/04/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אנחנו, אנשי השורה פה, בערי העולם ובכפריה, המדברים בשבעים לשון שבעים שפות של יום יום על מלאכת יומנו, ועל ילדינו, על הוצאותינו ועל הכנסותינו, על אהבותינו ועל תקוותינו ועל אכזבותינו, איננו יודעים או איננו מסוגלים להעלות על הדעת כי אין שיגרה של יום יום צבעוני או אפור, מרתק או מדכא בחדרי החדרים בהם יושבים פרנסי העולם. מן החלונות הפתוחים ומן הסדקים של הנעולים מתמלטת לחישה כי חושבים שם מלחמה. כי היא עלולה להתרגש על ראשינו הנמצאים כבר שנים ארוכות בענני השלום, אפילו הם קודרים, כי היא עלולה להתפרץ מן הציוצים של נשרים עולבים ונעלבים הדואים מקצה תבל על קצה מעלינו ואף על-פי שאנו שומעים ומבטלים את שפיותם א את רצינותם או את עזותם, ומה שהם עצמם לא מאמינים כי נתכוונו אליו באמת - יגרור אותם להכות כנף בכנף, מקור במקור, טורפים בטורפים, ואנו, מופתעים עד תדהמה נראה, אם לא נתעוור, כי שתי מעצמות גרעיניות סבים את הפלנטה ופתילים בוערים בידיהם.
11/04/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
במאמר זה, אספר על הנשים הרויזיוניסטיות שלחמו עד מוות, ועל הלוחמים האמיצים ששמעם נעלם מהציבור, כאילו במכוון מישהו קבר את סיפורם. ואולי חסרה תנועת בית"ר מודעות היסטורית ולא נמצאו בתוכה אנשים שיתעדו את האירועים וינציחו את פועלם של אנשי ונשות התנועה.
11/04/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - קעקוע, הזנב והכלב, להג, זוכרים וביקורת צדקנית "בניסן נגאלו, בניסן עתידין לִיגא̤ל" (גמרא, ראש השנה, דף י', עמוד ב')
11/04/2018  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
קברים על קרקע של קורבנות שואה  /  איתמר לוין
חוק השואה בפולין - ויכוח על כסף  /  עומר כרמון
המניפולציה הציונית של השואה חייבת להיפסק  /  עומר כרמון
לא עוד אפר ואבק  /  עליס בליטנטל
בת יהודיה להורים נאצים  /  ראובן לייב
קולה של הבובה נדם  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il