לפי מחקר חדש מבית MIT, גם אם קיים פתרון לספאם במנועי חיפוש, הרי שאיש אינו יכול (או רוצה) לגלותו. למרות שייתכן שקיים מנוע חיפוש המכיל פתרון לבעיית הספאם, הרי שלפי המומחים מ-MIT סביר להניח כי אותה חברה בעלת הפתרון הייחודי תשמור אותו לעצמה, במקום לגלות אותו לכל מתחריה, מאחר ופתרון לבעיית הספאם במנועי החיפוש מהווה יתרון תחרותי משמעותי כרגע.
אכן, התחזיות עגומות: נראה כי דבר אינו עומד להשתנות. התחרות כרגע היא בין שלוש החברות המובילות בתחום - גוגל, מיקרוסופט ויאהו - מאחר ומי שתמצא את הפתרון תוכל לתרגם אותו מיידית לכסף גדול.
לא רק ענקיות החיפוש שומרות על שתיקה. גם אנשים מהעולם האקדמי המחפשים אחר פתרון, שומרים את הסודות לעצמם, כי גם כאן הגמול צפוי להיות גבוה למוצא הפתרון.
בינתיים, הפתרון נעוץ בחינוך. מאחר וחלק ניכר מהספאם מגיע ממפרסמים ואתרים לגיטימיים, אשר מבורות או מחוסר עניין ממשיכים לפרסם בדרכים לקויות, הרי שחינוכם והבהרת השיטות הנכונות לפרסום הן הכרחיות למניעת המגפה.
מצד שני, גם כאן יש גמול ל"רשעים" - עיין ערך AdSense של גוגל, שירות המודעות המאפשר להרוויח כסף על-ידי פרסום אתרים במנועי חיפוש, המהווה דרך לאתרים מסוימים להמשיך בספאם דרך מנועי חיפוש.