|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
לחיאני-שהם. "תיקים מוכנים למאסר"
שיפוט מהיר / טל לחיאני-שחם

"אל תנסה אותי"

ימים פליליים דורשים מהשופטים הרבה הכנה ותשומת לב, לצד יעילות ושמירה על הנהלים. טל לחיאני-שהם עושה בדיוק את כל זה, גם כאשר התביעה מגיעה בידיים ריקות - פשוטו כמשמעו
05/06/2018  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
"חשוב לעבור במשרד"
חומר הראיות איננו בפני בית המשפט, בגלל אותה מזוודה שטרם הגיעה. התובעת מסבירה שהיא לא עברה במשרד, כי כיום ניתן להחתים את כרטיס הנוכחות באפליקציה. לחיאני-שהם בת ה-43, ששירתה בתביעות המשטרה, מחייכת: "אני זקנה. איפה הימים שהיה צריך להעביר כרטיס ב-7:30 בבוקר? לכן חשוב לעבור במשרד"

"סניגורים יודעים להמליץ"
"צריכות להיות סיבות מיוחדות להארכת התנאי [במקום הפעלתו]. אני לא חושבת שיש, ואני לא בטוחה שהוא יעבור תסקיר, ואז אתה [הסניגור] רק מרע את מצבו אם יהיה תסקיר שלילי. בדרך כלל סניגורים יודעים להמליץ ללקוחות שלהם אם לגשת לתסקיר או לא; אתה מכיר אותו יותר טוב ממני. אפשר להגיד שאם התסקיר יהיה סופר-חיובי, המדינה תכוון את עצמה לעבודות שירות"

"אני לא מאמינה גדולה"
"תעמוד רגע בבקשה", פונה לחיאני-שהם לנאשם. "זו הפעם הראשונה מאז שאני שופטת - אני לא כל כך ותיקה, אבל שש שנים - שאני מאריכה פעם שנייה מאסר על תנאי. אני לא מאמינה גדולה במתן הזדמנות חוזרת ונשנית, אבל אני חושבת שהפעם יש לזה הצדקה ולכן הארכתי. אבל אל תנסה אותי: אם תפר את צו המבחן, תבוא כבר עם תיקים מוכנים למאסר"

השופטת: טל לחיאני-שהם, בית משפט השלום באשקלון

המועד: יום שני, 01.05.2018, שעה 09:00

הנושא: תיקים פליליים


"איך זה נראה מהצד? שאלה רטורית. התשובה היא: שוק" - כתבתי לעצמי בדקות הראשונה באולמה של השופטת טל לחיאני-שהם. זה לא באשמתה: "נט המשפט" לא עולה, התביעה הגיעה בלי מזוודת התיקים, תובעים וסניגורים מנהלים שיחות בזמן בו אמור כבר להתחיל יום הדיונים. לחיאני-שהם נכנסת בשעה 9:12 ופונה מיד לתובעת: "הסיבה שבגינה התיקים לא הגיעו אמורה מאוד להטריד אתכם, מאוד". אז מה עושים? מסתדרים עם החומר שהקלדנית יכולה להוציא מהמערכת.

סניגור מבקש דחייה ולחיאני-שהם מוכיחה מיד שהיא בקיאה בפרטים: "אתה זוכר למה מלכתחילה הייתה דחייה ב-24 באפריל? הם [שירות המבחן] אמרו שהוא מסר שתן מהול [בבדיקת סמים], כך שייתכן מאוד שהוא יימצא לא מתאים לעבודות שירות". הסניגור מסביר למה השתן היה מהול ומבקש לבטל את מעצר הבית הלילי; התביעה מתנגדת. לחיאני-שהם מכתיבה החלטה בקול חרישי, מתארת את הרקע בצורה תמציתית, דוחה את הבקשה לביטול התנאים וקובעת דיון נוסף ל-15.5.18.

איש הסניגוריה הציבורית מבקש להשתחרר מייצוגו של לקוח ששכר עורך דין פרטי. לחיאני-שהם מקפידה כראוי על הנוהל: "אין בעיה, אני רוצה לוודא שיש ייצוג פרטי לפני שאני משחררת את הסניגוריה". הסניגור המחליף נכנס לאולם; הדיון בתיק אומנם קבוע לשעה 10:00 והנאשם טרם הגיע, אבל את ההחלפה ניתן לבצע. בעת שלחיאני-שהם מכתיבה את ההחלפה, נתקל אחד הסניגורים במשהו על הרצפה ולחיאני-שהם מעירה לו בחיוך שייזהר. הסניגור: "אני מקווה שלהנהלת בתי המשפט יש ביטוח". לחיאני-שהם: "אני לא מבטיחה שום דבר".

"אני זקנה"

הנאשם בתיק הבא טרם הגיע. למה? הוא עבר דירה לעפולה, סניגורו לא ידע על כך ולכן לא ביקש לקיים את הדיון בשעה מאוחרת יותר, וב-8:50 אמר הנאשם שהוא בדרכו ויצא כעת מתל אביב. "זה אומר שהוא לא יהיה פה לפני 10:30", מגיבה לחיאני-שהם. אבל בהסכמת הצדדים היא מנהלת ביניהם הליך גישור בלא נוכחות הנאשם, תוך הפגנת בקיאות רבה. זוהי גם הזדמנות נדירה לראות כיצד מתנהל הליך כזה.

"אנחנו מדברים על אירוע אלימות כלפי אמא. הוא כבר ריצה עונש מאסר על עבירה דומה", אומרת לחיאני-שהם. "יש לנו גרסת האם ויש עוד איזושהי גרסה", היא מוסיפה ותוך כדי הדיון רושמת לעצמה הערות; את עורכי הדין המדברים ברקע היא אינה משתיקה. חומר הראיות איננו בפני בית המשפט, בגלל אותה מזוודה שטרם הגיעה. התובעת מסבירה שהיא לא עברה במשרד, כי כיום ניתן להחתים את כרטיס הנוכחות באפליקציה. לחיאני-שהם בת ה-43, ששירתה בתביעות המשטרה, מחייכת: "אני זקנה. איפה הימים שהיה צריך להעביר כרטיס ב-7:30 בבוקר? לכן חשוב לעבור במשרד".

לחיאני-שהם נעזרת בחומר הראיות שבידי הסניגור ואומרת לו: "אתה אומר שיש את גרסת המתלוננת מול גרסת הנאשם, ומה שהיא אומרת בחקירה לא תואם את דוח הפעולה [של השוטר שהגיע למקום]". לחיאני-שהם מוצאת את דוח הפעולה של השוטר. "הלאה, הבנתי את הראיות בתיק הזה. בוא נעבור לאישום השני [תקיפת האם ובריחה משוטרים]".

היא מעיינת בתיק ואומרת לסניגור שאינו מדייק: "מה זה כן הפרעה לשוטר?". התובעת בכלל לא מקשיבה, כאילו התיק אינו נוגע לה. הסניגור טוען שהנאשם התגורר בבית אמו בלית ברירה. לחיאני-שהם: "מה זה בלית ברירה? אני מבינה שיש לו כסף. מה הוא עושה בעפולה?". היא מצטטת את דברי הנאשם לגבי הבריחה מהשוטרים וקובעת: "זו לא טענת הגנה". גם הסניגור מבין זאת ואת מאמציו הוא מכוון במניעת מאסר בפועל.

"זו לא אלימות?"

לחיאני-שהם מתחילה להגיע למסקנות: "באירוע של האישום הראשון [האיום על האם] אני סבורה שאין די ראיות. היא מוסרת גרסה אחת בזמן האירוע, מגיעים [שוטרים], חוקרים אותה והיא מוסרת פחות או יותר את אותה גרסה. אבל אחר כך היא חוזרת בה. יש לכם עדה עוינת, יש לכם קושי ראייתי. באישום השני אני לא חושבת שיש לכם קושי ראייתי. משך בחולצה [של האם] - נו, מה הבעיה? זו לא אלימות?

"לגבי התוצאה הסופית - אני צריכה לראות את הר"פ [הרישום הפלילי] שלו. זה [המאסר על-]התנאי שתקף, זה הופך להיות בר הפעלה. הבעיה שמאז הוא כבר ישב עוד פעם בכלא. צריכות להיות סיבות מיוחדות להארכת התנאי [במקום הפעלתו]. אני לא חושבת שיש, ואני לא בטוחה שהוא יעבור תסקיר, ואז אתה [הסניגור] רק מרע את מצבו אם יהיה תסקיר שלילי. בדרך כלל סניגורים יודעים להמליץ ללקוחות שלהם אם לגשת לתסקיר או לא; אתה מכיר אותו יותר טוב ממני. אפשר להגיד שאם התסקיר יהיה סופר-חיובי, המדינה תכוון את עצמה לעבודות שירות.

"באישום הראשון יש סיכוי סביר לזיכוי ולכן אמרתי שימחקו. באישום השני יש סיכוי יותר מסביר להרשעה, יש לי הרגשה שהשכן הזה [עד הראייה] יבוא ויעיד. נמחוק את האיומים ונישאר עם תקיפה והפרעה [לשוטר]. יש סיכוי שאם ננהל את התיק, זו תהיה התוצאה הסופית. אולי המדינה תלך לקראתו, אם התסקיר יהיה סופר-חיובי, והוא יצטרך לצאת לגמילה בקהילה. יכול להיות שאני טועה והם [שירות המבחן] יגידו אם הוא צריך קהילה. אם יגידו שהוא עבר לעפולה ושיקם את חייו - ניתן יהיה להאריך את התנאי, של"צ וענישה כלכלית".

לחיאני-שהם מכניסה לפרוטוקול את עמדתה, כאשר התובעת והסניגור ממשיכים לנהל מו"מ בקול רם. "אם הוא [הנאשם] יגיע בזמן סביר, ניכנס לתיק הזה", היא מוסיפה. הסניגור מודה לה ולחיאני-שהם מחייכת: "אני לא צריכה לספר לך, זו העבודה שלי".

המזוודות מגיעות בשעה טובה ב-9:55, ולחיאני-שהם עוברת להמשך טיעונים לעונש מדיון קודם. האיש הודה בהיזק לרכוש כאשר שבר מיקרוגל ותלש מנורה, וצירף תיק נוסף על אחזקת סם. תסקיר שירות המבחן היה חיובי והצדדים הסכימו שבמקרה כזה ניתן יהיה להאריך את תקופת התנאי, למרות שלאיש יש הרשעות רבות ושני מאסרים על תנאי שכבר הופעלו.

לחיאני-שהם מכתיבה את גזר הדין: קיימות נסיבות המצדיקות הארכה נוספת של התנאים - מהות העבירות, חלוף הזמן ובעיקר הליך הטיפול. "חם?", היא מרגישה התלחששות באולם וצוחקת: "כשנכנסתי היה לי קר אז ישר כיביתי". היא מאריכה את התנאי, מטילה עבודות לתועלת הציבור וקנס של 1,000 שקל. "תעמוד רגע בבקשה", פונה לחיאני-שהם לנאשם. "זו הפעם הראשונה מאז שאני שופטת - אני לא כל כך ותיקה, אבל שש שנים - שאני מאריכה פעם שנייה מאסר על תנאי. אני לא מאמינה גדולה במתן הזדמנות חוזרת ונשנית, אבל אני חושבת שהפעם יש לזה הצדקה ולכן הארכתי. אבל אל תנסה אותי: אם תפר את צו המבחן, תבוא כבר עם תיקים מוכנים למאסר".

השורה התחתונה:
ניהול מרשים של יום פלילי עמוס ומרובה פרטים, ובעיקר של הליך הגישור בו הפגינה לחיאני-שהם תפיסה מהירה, חדות אבחנה והחלטיות.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 9

תאריך:  05/06/2018   |   עודכן:  05/06/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אל תנסה אותי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמש גיא
5/06/18 12:33
2
חיים 54
5/06/18 23:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שרשרת טעויות שהחלה אצל שופט השלום התל אביבי איתי הרמלין הביאה לכך שבעלת מוגבלות נאלצה להתרוצץ חודשים ארוכים כדי לבטל בדיקה רפואית אליה זומנה ללא כל צורך. שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ניצה מימון-שעשוע, קבעה, כי המדינה תפצה את האישה - רינה איגרא - ב-30,000 שקל.
03/06/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
איילת שקד מתכננת חקיקה שתבטיח את זכויותיהם של חשודים ונאשמים - הכריזה השבוע (28.5.18) בכנס אילת של לשכת עורכי הדין. חשוב מאוד לראות את פרטי החוק כאשר יוצע, והמשימה המרכזית של כותביו ומאשריו תהיה שלא לשכוח את האינטרס הציבורי שבקיום חקירות מלאות והוגנות.
01/06/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשבוע שעבר עמדנו על הנושאים הבוערים במערכת המשפט שלא יידונו בכנס לשכת עורכי הדין באילת. לאחר הכנס, הנה כמה נקודות שכן עלו בו - וגם כאלו שהעובדה שלא עלו היא המשמעותית
01/06/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, אסרה על המדינה לבצע השלמת חקירה בתיק נגד ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני. מרגולין-יחידי מציינת, כי המדינה המשיכה בביצוע השלמת החקירה למרות שידעה שהוגשה בקשה לעצור את התהליך.
31/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
נדהם. מזועזע. רותח. אלו המילים המתארות את תחושותיו של הח"מ עם צאתו מאולמה של השופת ליאורה אדלשטיין בבית משפט השלום באילת (יום א', 27.5.18). הדברים ייאמרו בצורה חדה וברורה: אלדשטיין נשאה פנים לנתבע שהוא עורך דין, ניהלה את הדיון בצורה מוטה, לא תיעדה בפרוטוקול כראוי את דבריה, פגעה לטובת הנתבע בסדרי הדין - ואין פלא שבסופו של דבר דחתה את התביעה.
29/05/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
רשימת הפסילות של שופטי העליון  /  איתמר לוין
שופט מחוזי מעכב פסקי דין בצורה שיטתית  /  איתמר לוין
22% מהתלונות על שופטים - מוצדקות  /  איתמר לוין
על זה לא ידברו באילת  /  איתמר לוין
שפוט השופטים  /  איתמר לוין
"אתם משחקים; תמשיכו לשחק"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il