|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

היום שאחרי בחירת המפכ"ל החדש

מתחילות ההערכות לסבב המינויים במשטרה

יום לאחר ההודעה על מינויו של ניצב דודי כהן למפכ"ל הבא של המשטרה, החלו במשטרת ישראל להעריך את סבב המינויים הצפוי
12/04/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מוטי אקסמיט  |    |  תגובות
דודי כהן [צילום: רס"ב יובל אראל, דוברות מחוז ת"א]

האחים לבית כהן - דודי ומוטי

מתי טוכפלד
ועדת טירקל תדון ביום ו' במינוי המפכ"ל

המפכ"ל הבא: ניצב דודי כהן
מוטי אקסמיט
השר אבי דיכטר החליט שמפכ"ל המשטרה ה-16 יהיה ניצב דודי כהן ששימש כמפקד מחוז מרכז * הסמפכ"ל הבא יהיה ניצב שחר איילון * כהן: "יש לי הרבה אהבה למשטרה"
לרשימה המלאה

יממה של קורת רוח רבה בקרב קציני משטרת ישראל ושוטריה. לאחר כחודשיים של אי ודאות שגרמה לאי שקט במשטרה, מדברים היום במשטרה על עידן חדש. עידן של שקט תעשייתי ושל עשייה מבצעית וארגונית למלחמה בפשיעה והחזרת הביטחון האישי לאזרחים, כשלא פחות חשוב מכך, החזרת האמון של האזרחים במשטרת ישראל, שוטריה וקציניה והחזרת האמון והשקט לשוטרים עצמם.

במשטרת ישראל החלו הערכות לגבי סבב המינויים הצפוי. מבדיקת Nfc עולה, כי מדובר ככל הנראה בקידומם של לא פחות מתשעה תתי-ניצבים שעשויים לקבל קידום לדרגות ניצבים. כמעט כל מחוזות המשטרה והאגפים הארציים צפויים לקבל מפקדים חדשים. הקידומים והתפקידים החדשים, יהיו בין השאר מתוך קצינים אשר מוערכים מאוד הן על-ידי המפכ"ל המיועד, ניצב דודי כהן, והן על-ידי השר לביטחון פנים, אבי דיכטר. כך שסביר כי סבב מינויים זה, יתקבל ויאושר על-ידי השר הממונה, אשר רוצה היום יותר מתמיד בהצלחתו של המפכ"ל המיועד, ניצב (בינתיים) דודי כהן.

ההערכות הן כי בראש וראשונה, כל מחוזות המשטרה יקבלו פיקוד חדש:

המחוז הצפוני - במקומו של ניצב שחר איילון שעובר לתפקיד הסמפכ"ל, מועמד ככל הנראה ניצב חסין פארס, המכהן היום כמפקד מג"ב, שביקש לקבל את הפיקוד על שירות בתי הסוהר, הודיע על פרישה וחזר בו, תוך אפשרות שיקבל את הפיקוד על המחוז הצפוני. לחלופין עולה שמו של מי שמכהן היום כסגן מפקד המחוז הצפוני, תנ"צ דב לוצקי, שיועלה לדרגת ניצב. לוצקי מכיר את המחוז הצפוני לפני ומלפנים, דרך תפקידי פיקוד שעשה במרחבים השונים של המחוז, עבור בניהול ההדרכה במטה הארצי וכלה בחזרתו לתפקיד סגן מפקד המחוז הצפוני. תנ"צ לוצקי נחשב לקצין מוכשר ונערץ על-ידי פקודיו ומפקדיו. תנ"צ לוצקי, הינו בעל ציון לשבח ממלחמת יום הכיפורים, פיקד בהצלחה ובמקצועיות רבה במספר תפקידי פיקוד, מבצעים ומטה ומכיר את עבודת המשטרה מזוויות רבות.

מחוז תל אביב - ניצב דוד צור יפנה ככל הנראה את מקומו לניצב אילן פרנקו ששוקל את צעדיו. לפרנקו הוצע להיות ראש אמ"ש (אגף משאבי אנוש), תפקיד משפיע ומקורב מאוד למפכ"ל המיועד. תפקיד זה עשוי להובילו בעתיד לעמדה מובילה במאבק על המפכ"לות הבאה.

מחוז מרכז - את המקום שמפנה ניצב דודי כהן, שמונה כאמור למפכ"ל הבא, עשוי לקבל ניצב ברטי אוחיון שמכהן היום כראש אג"מ (אגף מבצעים) במטה הארצי, או ניצב אהרון פרנקו שמכהן היום כראש אק"מ (אגף קהילה ומשטרה) ושכיהן עד לאחרונה כסגן מפקד מחוז המרכז. גם ניצב אוחיון וגם ניצב פרנקו הינם שני קצינים אשר מוערכים אצל המפכ"ל המיועד, שככל הנראה ירצה לראות את שניהם בתפקידים מרכזיים בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.

מחוז ירושלים - את מקומו של ניצב אילן פרנקו, שעשוי לעבור למחוז תל אביב, או לתפקיד ראש אמ"ש, או בכלל לפרוש מהמשטרה עשוי לקבל ניצב אורי בר-לב, שמכהן היום כמפקד המחוז הדרומי. ניצב בר-לב אשר ראה את עצמו כאחד המועמדים בסבב הנוכחי לתפקיד המפכ"ל, ככל הנראה יקבל את אחד התפקידים הבכירים אשר מתפנים, ובמקרה הנוכחי מדובר בפיקוד על המחוז הרגיש של ירושלים.

אמ"ש (אגף משאבי אנוש) - את התפקיד הזה עוזב ניצב גבי גל שפורש מהמשטרה. במקומו של גל עשויים ככל הנראה לקבל את התפקיד, כאמור, ניצב אילן פרנקו או תנ"צ חגי דותן המכהן היום כמפקד מרחב ירקון. דותן, שעשוי לקבל דרגת ניצב, נחשב אף הוא לקצין מקצועי ביותר ומוערך, בעיקר לאור תפקודו ופיקודו בכל תהליך פעילויות ההכנה והביצוע של משטרת ישראל בזמן ההינתקות. לחלופין עולה גם שמו של תנ"צ עמיחי שי המכהן היום כמפקד היחב"ל. עמיחי שי שכיהן כמפקד מרחב השרון בדרגת תנ"צ, מכהן מזה כשלוש שנים בתפקידו בפיקוד על היחב"ל וצפוי, על-פי הערכות שונות, לקידום לדרגת ניצב.

את"ל (אגף תכנון ולוגיסטיקה) - תפקיד שהתפנה בעקבות פרישתו של ניצב יעקב רז. ההערכות הן כי ככל הנראה את התפקיד הזה יקבל תנ"צ דני חן, המכהן היום כסגן מפקד מחוז ת"א ואשר בעברו כיהן כסגן מפקד מחוז ירושלים וכמפקד מרחב איילון.

אג"מ (אגף מבצעים במטה הארצי) - תפקיד אותו ממלא היום ניצב ברטי אוחיון, שכאמור צפוי לעבור לתפקיד פיקודי על מחוז מרכז או המחוז הדרומי. במצב זה עשויים אחד משני הקצינים הבכירים לקבל את התפקיד. ההערכות הן כי ניצב דוד קראוזה המכהן היום כראש אג"ת (אגף תכנון) או תנ"צ דני חן (בהנחה שלא יקבל את הפיקוד על האת"ל) הם שני הקצינים שככל הנראה, אחד מהם יקבל את התפקיד. קצין שלישי שככל הנראה עשוי לקבל את תפקיד ראש אג"מ, הוא תנ"צ בנצי סאו שמכהן היום כפרויקטור באג"מ ולמעשה מתפקד כסגן ראש אג"מ. תנ"צ סאו מסיים בחודש יולי את ארבע שנות "התייבשותו" עקב החלטת ועדת אור אשר חקרה את אירועי אוקטובר 2000. סאו צפוי להיות מקודם, זאת מאחר שהוא נחשב לקצין מוערך ואהוד הן בקרב המפכ"ל הנכנס והן אצל השר דיכטר.

עוד קצינים בדרגות של תתי-ניצבים שעשויים לקבל קידום הם:

  • תנ"צ חיים כהן - מכהן כיום כראש אגף הדרכה במטה הארצי. נחשב לקצין מקצועי ומוערך, שמילא שורה ארוכה של תפקידים, ביניהם: תפקידי שטח, פיקוד ומטה. הוא היה מפקד משטרת פתח תקוה, סגן מפקד מרחב שפלה, מפקד מרחב שפלה, מפקד בית ספר לקצינים ומפקד מרחב הנגב. כמו-כן, סיים בהצטיינות את הקורס הגבוה במכללה לביטחון לאומי, בטרם הגיע לתפקידו כראש אגף ההדרכה. כהן עשוי לקבל את אגף התנועה במקרה ומי שממלא אותו כיום ושמונה לפני כחודש יועבר לתפקיד פיקודי אחר במשטרה. במידה וכהן לא יקבל תפקיד זה, קיימת הערכה כי הוא עשוי לקבל את תפקיד ראש אק"מ, זה במקרה שמי שממלא את התפקיד היום, ניצב אהרון פרנקו, יקבל את הפיקוד על מחוז המרכז.

  • תנ"צ דני חדד - היה מפקד מרחב הגליל, מוגדר כמקורב מאוד לשר דיכטר.

  • תנ"צ עוזי רוזן - סגן מפקד המחוז הדרומי עשוי לקבל את הפיקוד על אק"מ (אגף קהילה ומשטרה) במקרה שניצב אהרון פרנקו יעבור לפיקוד על מחוז המרכז. כמו כן עשוי רוזן לקבל את האחריות על את"ל (אגף תכנון) במקרה שניצב קראוזה יקבל פיקוד על מחוז מרכז, או אגף מבצעים.

  • תנ"צ ניסים מור - כיהן בשנים האחרונות כראש לשכת המפכ"ל, מועמד ככל הנראה לקידום.

  • תנ"צ מאיר בוכובזה - היה מפקד מרחב הנגב, סגן מפקד מחוז ש"י, עשוי להחליף את ניצב מיקי לוי כנציג משטרת ישראל בארצות הברית. בעקבות כך יועלה תנ"צ בוכובזה לדרגת ניצב.

  • תנ"צ אינה וולף - מכהנת היום כסגן ראש אג"ת (אגף תכנון).

בפני ניצב דודי כהן, שכל כולו נמצא בתוך העשייה המשטרתית זה עשרות בשנים, עומדת היום משימת חייו - לשקם את המשטרה המרוסקת ולהחזיר את הביטחון והאמון של אזרחי המדינה במשטרה.
במשטרה אומרים כי אין ספק שניצב כהן יידע לעשות את העבודה, שכן מי שמגיע מבית שכל כולו משטרה, אב קצין משטרה לשעבר, אח צעיר - נצ"מ מוטי כהן, שמכהן היום כמפקד מרחב יפתח במשטרה והאישה מאירה - שוטרת במרחב דן ואלופת משטרת ישראל בריצות ארוכות. כל אלה ואחרים אשר עברו עם ניצב דודי כהן, כברת דרך ארוכה בעשייה יומיומית, ימים כלילות במלחמה עיקשת בפשיעה. כל אלה נותנים לניצב דודי כהן את כל הסיבות להצליח בתפקידו, למען משטרת ישראל ולמען מדינת ישראל ואזרחיה.

בתוך כך, היום יתכנס סגל הפיקוד של משטרת ישראל לכנס סיכום שנת העבודה של 2006. כנס שיתקיים בהיכל הקונגרסים בחיפה.
בכנס אמור לנאום בפני קציני המשטרה הבכירים, מי שספג וסופג גם היום קיתונות של רותחין ואי שביעות רצון מיחסו למשטרה, השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר. דיכטר ככל הנראה צפוי להתייחס, לראשונה, לתהליך שהביאו להחלטתו למנות את ניצב דודי כהן למפכ"ל הבא של משטרת ישראל ואת ניצב שחר איילון לסגנו.
כמו כן, ישא דברים רב-ניצב משה קראדי שככל הנראה יפרוש מהמשטרה בראשון במאי 2007, כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן לסיום כהונתו. יהיה זה נאומו האחרון של רב-ניצב קראדי כמפכ"ל, נאום שבו הוא אמור לסכם את תקופת כהונתו כמפכ"ל, תוך סקירת היעדים והתוכניות שהציב בפניו ובפני משטרת ישראל ביום היכנסו לתפקיד.

תאריך:  12/04/2007   |   עודכן:  12/04/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתחילות ההערכות לסבב המינויים במשטרה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את שוטריו לשקר
12/04/07 10:10
2
היכה נערים?
12/04/07 12:15
3
איש ישר
12/04/07 12:37
4
גלית אברהם מגדרה
12/04/07 17:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנא בשארה, אשתו של חבר הכנסת עזמי בשארה (בל"ד) חזר בערב לישראל (יום ד') מרבת עמון. רנא חזרה יחד עם שני ילדיהם של הזוג בשארה כאשר אבי המשפחה ממשיך במסעותיו וטרם חזר לישראל. כך מסרו גורמים בבל"ד (ד', 11.4.07), שאמרו כי הדבר מוכיח שאין בכוונתו של בשארה לברוח מישראל.
11/04/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
שמו של "גשר האקדמיה", הגשר השני הכי מפורסם בוונציה ואחד משלושה גשרים בלבד העוברים מעל ל"גראנד קאנאל", התעלה המרכזית החוצה את העיר לאורכה, עשוי להפוך ל"גשר ביל גייטס". זאת, לאחר שעיריית ונציה החליטה לממן את שיפוץ הגשר מכספי חסויות ולקרוא לגשר על שם המממן שיסכים לשאת בהוצאות השיפוץ. מועצת העיר תקיים מעין מכרז, שיכריע בין ההצעות שיתקבלו ממממנים שונים.
11/04/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
בירושלים החל הלילה (ד') מבצע הנדסי רחב היקף להקמת "גשר המיתרים" עבור הרכבת הקלה, מעל הכניסה לעיר. בשלב זה, מונף ומוצב מעל מרכז הצומת החלק הראשון (מתוך 8) של ה"מיסעה" - החלק האופקי עליו יונחו מסילות הרק"ל (הרכבת הקלה), שאורכו כ-20 מטרים, רוחבו כ-10 מטרים ומשקלו 350 טונות פלדה מיוחדת ממפעלי "כור מתכת" שבמפרץ חיפה.
11/04/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
גמול נדלן קנתה אתמול (10.4.07) מתנובה מתחם בן 23 דונם בשכונת אם המושבות, בצפון פ"ת. היא תשלם 22 מיליון דולר. המתחם מיועד לבניית 523 דירות בגדלים שונים, כך שגמול משלמת בממוצע 42,000 דולר לקרקע לדירה. מנכ"ל גמול, ארז בנדל, מסר כי בפרויקט יהיו 8 מגדלים בני 17 קומות.
11/04/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הגיעה העת לשלוח שליחים. אדם צ'זנוף, נשיא קבוצת סבן ונציגו הבכיר של חיים סבן, וסטיבן גרבינר, מנהל סניף בריטניה של קרן איפקס, נפגשו ערב החג עם יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, ודנו בעניין הפרשות החשבונאיות שאותרו בבזק.
11/04/2007  |  ערן גבאי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il