נשיא התאחדות התעשיינים מאשים את משרד התחבורה כי אינו יודע ואינו שולט על הנעשה בנמלים. לדברי שרגא ברוש, הרפורמה בנמלים שמטרתה הייתה לייעל את העבודה שם הן במחיר והן בשירות פשטה את הרגל, וחוץ מתוספת של כמה עשרות ג'ובים המחולקים לאנשי ציבור בנמלים, לא קורה דבר.
במכתב לשר התחבורה שאול מופז, ביקש נשיא התאחדות התעשיינים ממופז, כשר הממונה על הנמלים, להתערב אישית ולהפסיק את השערורייה, כלשונו, המתרחשת לאחרונה בנמלי ישראל, שלדבריו פוגעת ביכולתה של המדינה לנהל סחר חוץ תחרותי. במכתב, טען ברוש כי חוסר התפקוד בנמלים גרם לאוניות רבות להמתין במשך 14-8 ימים מחוץ לנמלים. לדבריו, חלק מהאוניות עזבו את הנמלים מבלי לפרוק את מטענן, וכתוצאה מכך חומרי גלם החיוניים כל-כך למגזר העסקי ולתעשיה אינם מגיעים כלל.
עוד ציין ברוש במכתב, כי כתוצאה מהכאוס השורר בנמלים הפסיקו חברות הספנות להתחייב על תאריך הגעה, תאריכי כניסה ופריקה בנמל. הוא הוסיף שהצפיפות הנובעת מחוסר יעילות ומתפוקה נמוכה בנמלי חיפה ואשדוד, גורמת לתוספת עלות למשתמשים, כתוצאה מהטלת הטל צפיפות בסכום של 15 מיליון דולר בחודש.
ברוש התריע על כך כי המצב הקשה בנמלים גורם לבעיה קשה בייצוא התוצרת הישראלית לחו"ל ובייבוא חומרי גלם, שמשמעותם איחורים בייצור, איחורים באספקה ובהתחייבות מול לקוחות בחו"ל, אחסון בנמלים למשך שבועות רבים. דבר זה גורם לכך שהיצואנים הולכים ומאבדים את אמון הלקוחות בחו"ל ומאבדים מכרזים.
ברוש דורש ממופז לכנס לדיון חירום בו ימצאו פתרונות לטווח הקצר והארוך לפתיחת "המצור הימי" מעל מדינת ישראל. אל המכתב לשר התחבורה צרף מספר כיווני פעולה הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, שאימוצם עשוי לאפשר מענה. כך למשל ממליץ ברוש כי בנמל אשדוד, ישלימו קליטת 100 עובדים, שהיו צריכים להיקלט כבר מזמן, יקבעו סידורי עבודה ל-23 שעות ביממה (במקום 19-18 שעות כיום), תתבצע רכישה מאסיבית של חלקי חילוף (שתאפשר תיקון כלים מכניים מושבתים), תתבצע תחזוקת ציוד משמרת ג', יתבצע פינוי מכולות על-ידי רכב חוץ, תשופר ההובלה ברכבת ויוסרו חסמים רגולטיביים.
כפתרון לטווח ארוך בנמל אשדוד המליץ ברוש לקלוט 100 עובדים נוספים, לקבוע סידורי עבודה ל-7-6 ימים בשבוע (במקום 5.5 יום כיום) ועוד. כפתרון לטווח המיידי בנמל חיפה ממליץ ברוש לשר התחבורה לקבוע סידורי עבודה ל-23 שעות ביממה, (במקום 21-20 שעות כיום), ולפנות מכולות למסופים עורפיים. כפתרון לטווח ארוך בנמל חיפה ממליץ ברוש להמשיך ולקלוט עובדים חדשים, לקבוע סידורי עבודה ל-7 ימים בשבוע לשלוש משמרות מלאות, להכניס מנופים חדשים, לשדרג מנופים קיימים, לווסת שיטעון מכולות ולהפנות מכולות למסופים עורפיים.