49% מגולשי האינטרנט בישראל חוששים מקנייה או ביצוע של פעולות כספיות ובנקאיות באינטרנט. כך חשף סקר של חברת סימנטק בנושא קניות באינטרנט. בנוסף, 70% חוששים ממסירת פרטים אישיים בצ'אטים או בפורומים ו-71% חוששים ממסירת פרטי כרטיס אשראי בקנייה או ביצוע של תשלומי חשבונות באינטרנט.
עוד עולה מנתוני הסקר, כי 64% מהציבור גולשים באינטרנט, כשמרבית הגולשים גולשים לפחות פעם ביום. הגלישה באינטרנט ותדירותה גבוהה יותר בקרב גברים בהשוואה לנשים והיא פוחתת עם העלייה בגיל. 39% מכלל הגולשים (25% מהציבור) מבצע באינטרנט פעילות פיננסית כלשהי.
קניות ופעולות בנקאיות מבוצעים בשיעור דומה על-ידי כרבע מהגולשים - 25% מהגולשים נוהגים לבצע פעולות בנקאיות באינטרנט ו-22% מהגולשים נוהגים לערוך קניות באינטרנט. תשלומי חשבונות באינטרנט (חשמל, ארנונה, מים וכו') מבוצעים בשיעור נמוך יותר - 16%.
הקונים באינטרנט רכשו בשנה האחרונה בממוצע כשני מוצרים באינטרנט. מבדיקת סוגי המוצרים שנרכשו עולה כי סוג המוצרים הפופולרי ביותר הינו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - 60% מהעורכים קניות באינטרנט רכשו מוצרים מקטגוריה זו. אח"כ ברשימה מופיעים שירותי תיירות (כרטיסי טיסה/בתי מלון) עם 46%, מוצרי מחשוב וגאדג'טים עם 37%, כרטיסים להצגות או לסרטים עם 20%, ספרים עם 17%, רהיטים לבית או לגינה עם 10% ומוצרי אוכל ומזון עם 5%.
החסם העיקרי בקרב הציבור שלא מבצע פעולות כספיות ובנקאיות באינטרנט הינו חוסר הביטחון באינטרנט - 44% ציינו חסם זה. הסקר בוצע עבור סימנטק על-ידי InterSight מחקרי שוק מתקדמים מקבוצת שילוב, בקרב 505 גברים ונשים בני 18 ומעלה במדגם ארצי, אקראי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.