|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

עידן הקו הסגול <br>

לעומת הקו האדום והירוק, שהינם בפועל "קווי אורך" החוצים כבישים ראשיים במסלול ברור, הקו הסגול מגיע לשכונות ואזורים שבעליל אינם מבוקשים נדלנ"ית, והמהווים עד היום מבחינות רבות "עיר תחתית"
01/01/2019  |   עמית דובקין   |   מאמרים   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
צינור אינפוזיה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אחרי עידן הקו האדום והקו הירוק, הגיע עת עידן הקו הסגול. בעצם ימים אלה אנחנו מתבשרים על התחלת העבודות בקו הסגול, לטעמי גם החשוב ביותר, בצירי הרכבת הקלה במטרופולין גוש-דן. קו זה, שבהקמתו מושקע סכום עתק של כ-8.5 מיליארד שקלים, והשלמתו צפויה עד 2025, ישתרע לאורך של 28 קילומטרים, עתידות להיות לו 44 תחנות ויסיע כ-60 מיליון איש בשנה. לטעמי יהיה קו זה לא רק הארוך ביותר, אלא גם המשפיע ביותר על ההתפתחות העתידית, האורבנית, הכלכלית והחברתית, של גוש-דן, כולל ההתחדשות העירונית הצפויה בשנים הקרובות לקבל תנופת משנה, ובמיוחד במרחב הדרומי-מזרחי של גוש-דן.

הקו הסגול מתחיל את מסלולו במסוף 2000 (סמוך לתחנת רכבת תל אביב מרכז, סבידור) ממשיך מערבה לאורך רחוב ארלוזורוב, נוטה דרומה דרך הרחובות בן יהודה ואלנבי, בואכה רחוב העלייה והתחנה המרכזית הישנה (שכונת נוה שאנן). משם הוא חוצה את ציר "נתיבי איילון" מזרחה דרך שכונת התקווה, מתחבר לציר אלוף שדה בגבול תל אביב-רמת גן וגבעתיים, חוצה את כביש 4 (גהה) בואכה קריית קריניצי ובית החולים שיבא. כאן מתפצל הקו לשתי זרועות, הצפונית המגיעה לאוניברסיטת בר-אילן וגבעת שמואל. הדרומית-מזרחית, חותכת בכביש 461 את הערים אור יהודה ויהוד-מונוסון, בואכה צומת הטייסים, כביש 40, לא הרחק מנתב"ג.

עוד בטרם הוקם הקו הסגול, הוא זכה ללא מעט ביקורת מצד תושבים המתגוררים בקרבתו ובמיוחד לאורך ציר יצחק שדה, שמחו על היותו כולו עילי, בניגוד לעמיתיו האדום והירוק, שחלקם עובר במנהרה תחתית, עובדה שלדברי המוחים עלולה להוות מטרד סביתי וגורם לירידת ערכי נדל"ן. טענות אלה כבודן במקומן מונח, אולם לטעמי אינן שקולות כנגד יתרונותיו רבים, לטעמי אף יותר משני עמיתיו, האדום והסגול.

ראשית, מדובר בקו שבשל אורכו המתפתל, מגיע לשורה ארוכה של ערים בגוש-דן, וממשק אזורים מרוחקים יחסית, דוגמת יהוד מונוסון, אור יהודה ומזרח רמת גן, עם מרכז וצפון תל אביב. בשל עובדה זו תהיה לקו הזה משמעות רבה בקיצור יוממות נסיעה, וביכולת לאפשר לרבבות זוגות צעירים ומשפרי דיור להעתיק את מקום מגוריהם בחוצה מ"מדינת תל אביב" ועדיין להיות נגישים בנסיעה נוחה ומהירה אל מקום העבודה, הקניות והבילוי.

דרום-מזרח

שנית, קו זה יתרום בעליל לביזור אוכלוסייה והורדת הלחץ מעל העיר העברית הראשונה. לדוגמה, הן באור יהודה והן ביהוד מונוסון, מתוכננת תוספת משמעותית ביותר של אלפי יחידות דיור, חלקן בהסכמי גג, חלקן בהתחדשות עירונית. אין ספק שערים אלה, וככל הנראה גם קריית אונו, מזרח רמת גן וגבעת שמואל, יראו בקו הסגול בבחינת "צינור אינפוזיה" חשוב, הן נדלנ"ית, הן תחבורתית, הן תעסוקתית, והן בבחינת שדרוג חתך האוכלוסייה.

שלישית, לעומת הקו האדום והירוק, שהינם בפועל "קווי אורך" החוצים כבישים ראשיים במסלול ברור, הקו הסגול מגיע לשכונות ואזורים שבעליל אינם מבוקשים נדלנ"ית, והמהווים עד היום מבחינות רבות "עיר תחתית". שתי דוגמאות מובהקות לכך מהוות הן שכונת נווה שאנן התחנה המרכזית הישנה) ושכונת התקווה, וכן יתר שכונות דרום-מזרח תל אביב שייהנו מביקושים מוגברים, הן להתחדשות עירונית, הן לקידום עסקים והן לאוכלוסיות חזקות שבעבר הדירו את רגליהן מהן. כנ"ל דחיפת ההתחדשות העירונית בערי הלווין המרוחקות יותר, גבעת שמואל, קריית אונו, אור יהודה יהוד מונוסון.

רביעית, הקו הסגול יושלם כשכבר הקו האדום (ובהמשך הקו הירוק) יפעל מספר שנים, כשכבר מאות אלפי ישראלים המתגוררים במטרופולין יתרגלו לנסוע באמצעי תחבורה חדיש זה, מה שיעניק ללא ספק נקודת התחלה משופרת. הממשק שלו לשני עמיתיו, יאפשר מיידית לנוסעים בו להגיע כמעט לכל מקום אפשרי בגוש-דן, זאת באמצעות החלפת הרכבת בנקודת החיבור, לדוגמה באסוף 2000 ותחנת רכבת מרכז בתל אביב, בין אם החלפה לקו האדום או הירוק ובין אם החלפה ל"רכבת הכבדה" בואכה צפון הארץ ודרומה.

על כן, לסיכום, שוק הנדל"ן בכלל וההתחדשות העירונית בפרט, יכול כבר היום לתכנן מספר צעדים קדימה את הפרויקטים הבאים על-פי תוואי 3 הצירים הראשונים של הרכבת הקלה, האדום, הירוק והסגול, מה שישנה ללא ספק לא רק את המפה הנדלנ"ית, אלא גם הכלכלית והחברתית של גוש-דן כולו ויצמצם משמעותית פערים בין "צפון לדרום" ובין "מזרח למערב".

הכותב הוא אסטרטג הנדל"ן ויחסי הציבור.
תאריך:  01/01/2019   |   עודכן:  01/01/2019
עמית דובקין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עידן הקו הסגול
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברוך שלמה
3/01/19 09:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר ההחלטה של בית הדין החוקתי הפלשתיני לפרק את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) הנשלטת ע"י חמאס ברוב של שני שלישים, מחריף הנתק בין הגדה לרצועה למורת רוחה של מצרים שנכשלה עד כה במאמצי הפיוס בין פתח לחמאס.
01/01/2019  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
01/01/2019  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
קשה לי להיפרד מסופר אהוב, שליווה את שוחרי הספרות העברית למעלה מחמישים שנה. קשה לי להיפרד מאוהבה של מדינת ישראל. אני מעיד בצנעה רבה שלכל ספריו יש מקום של כבוד בספרייתי. ישנם ספרים שזכו לקריאה שנייה ושלישית. ישנם גם כאלו שזכו להקדשה אישית של עמוס עוז.
01/01/2019  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
על אפם וחמתם של החוגים הדתיים בישראל, חגגו אמש בארץ את ליל הסילבסטר, על-אף שהוא קרוי על שמו של אפיפיור אנטישמי מן המאה הרביעית. הדברים אמורים, במפורש, בהידור שמו של רודף יהודים מובהק.
01/01/2019  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אינני יכול ללכת אחר ארון בשיר. אני שבוי דומיה מול המוות. לבי מדובב זיכרונות. שומע בחדריו. הומה אל תוכם. בלי ניגון. אני רוצה לדבר על הקבר. אני רוצה לספוד. אני נשאר כאן לדבר מול מי שלא ידבר עוד לעולם, ולא יספר, ולא יאמר כאב, ולא תוגה, ולא הודיה, ולא שמחה, לא מתי, ולא למה, ולא על מה, ולא לאן. גם לא ישיר. אני לא רוצה לדבר מה שהוא או היו היה מדברים. אני לא רוצה לספר מה הוא או היא היו מספרים.
01/01/2019  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il