|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

ישראל כ"ץ, שמיים פתוחים זה מעולה! פתח גם את הכבישים... <br>

בכל ההצעות האופרטיביות מדובר על שינוי הרכב המס, והניסוי "נעים לירוק" הוכיח שגם במצב התחבורה הציבורית הקיים, אגרות גודש הן אפקטיביות
24/04/2019  |   עומר מואב   |   יומני בלוגרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
כ"ץ. פופוליזם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר התחבורה ישראל כ"ץ, מתגאה (בצדק) ברפורמת השמיים הפתוחים בפוסט בפייסבוק, ומקבל ביקורת על הכבישים הסגורים ועל הימנעותו מקידום אגרות גודש. בתגובה הוא מציין שלפני שגובים אגרות גודש צריך "להשלים את תשתית התחבורה הציבורית" ועד אז: "אגרת גודש כרגע בגוש-דן, כרצונם של פקידי האוצר וכל מיני מומחים מטעם עצמם, זה מס לכל דבר ללא תועלת תחבורתית".

כך כתבתי לו בתגובה:

אדוני השר, באמת כל הכבוד על ההישג המרשים של שמיים פתוחים. אבל, חבל שאתה נכנע בתחום התחבורה היבשתית לאינטרסים צרים ולפופוליזם. אינטרסים צרים של ספקי התחבורה הציבורית בישראל, בעלי הזכות הציבורית להפעיל מונית, חברות האוטובוסים, בעלי קווי השירות, ולא מאפשר לנו "כבישים פתוחים".

תן לשוק הפרטי להתחרות בתחבורה הציבורית המסובסדת. פופוליזם אתה מגלה בהתנגדות לאגרות גודש. יש הסכמה רחבה בקרב מומחי התחבורה והכלכלנים - אנשים שהקדישו זמן רב ללימוד הנושא - שאגרות גודש רצויות. למעשה, ללא אגרות גודש, תמיד יהיו פקקים (גם אם תגדיל פי שלושה ופי חמישה את ההשקעה בתחבורה ציבורית), ועם פקקים אין תחבורה ציבורית יעילה. בניגוד לתגובה הפופוליסטית שלך כאן, אגרת גודש אינה הגדלת נטל המס על הציבור.

בכל ההצעות האופרטיביות מדובר על שינוי הרכב המס, והניסוי "נעים לירוק" הוכיח, כמו שאתה יודע, שגם במצב התחבורה הציבורית הקיים, אגרות גודש הן אפקטיביות. ואחרון, ההתייחסות שלך לפרופסורים לכלכלה ופרופסורים לתחבורה כ"מומחים מטעם עצמם" היא לא מכובדת, שלא לומר סתם דמגוגיה עלובה.

ולפני שמישהו כאן שוקל להצדיק אותו, אז שיקרא קודם את נייר המדיניות בנושא ורק אז יתווכח:

עומר מואב ושני שרייבר, "כיצד ניתן לצמצם את הצפיפות בכבישים על-ידי אימוץ אגרות גודש", נייר מדיניות 2017.06, דצמבר 2017.

[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  24/04/2019   |   עודכן:  24/04/2019
עומר מואב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל כ"ץ, שמיים פתוחים זה מעולה! פתח גם את הכבישים...
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת מילגם מבקשת (19.4.19) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, כי היא - ולא חברת מ.ג.ע.ר - זכתה במכרז של משרד התחבורה לבקרה באוטובוסים ומוניות השירות.
20/04/2019  |  יצחק דנון  |   חדשות
שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אסנת רובוביץ-ברכש, אסרה (יום ה', 18.4.19) על עובדי רכבת ישראל לשבש את העבודה לפחות עד תחילת חודש יוני, והורתה לצדדים לנהל מו"מ ולדווח לבית הדין ב-5.5.19 על התקדמותו. היא גם הורתה להסתדרות להפעיל מיידית את מרותה על ועד עובדי הרכבת, כדי לוודא שיצייתו להחלטה.
18/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
אמא שלי זכרונה לברכה הייתה אחת הצדיקות בעולם. סצינה אחת מהסצנות הרבות שנשארו ממנה חרוטים בזיכרוני היא הסצנה הזו: מדי יום ביומו, בשעות הבוקר המוקדמות, הייתה עומדת ליד המזוזה, שמה את ידה עליה ואומרת בקול רם אך שקט את המילים האלה ואני אחזור עליהן בשפתה בערבית: "يارب عطينا السترة وراحة البال". בתרגום חופשי: "אלוהים שלא נבוש ולא נכּלם לעיני אנשים, תן לנו את שלוות הנפש". קראתי לתמונה הזו 'סצינה' כי זו באמת היוותה יחידה אחידה במחזה החיים שלה, זה היה חלק אינטגרלי מהמערכה על החיים. כך ראיתי ושמעתי אותה מדי יום בחלב, כך בבית הקטן שחלקתי איתה בבת ים כשהגענו ארצה, וכך בביתה בפנמה כשהצטרפה אלינו שלא תישאר לבד בארץ. הגלות, לצערי, הכתה בנו שנית.
18/04/2019  |  אלברט שבות  |   מאמרים
העיר נתניה הוקמה כידוע בשנת 1929. כשנתיים לאחר הקמתה, בשנת 1931, נחתם הסכם תחבורה בין ועד המושבה לעקיבא סודק "הנהג הראשון של נתניה", וניתן לו זיכיון להפעיל קו נסיעות קבוע בין נתניה לתל אביב. ארכיון העיר נתניה יודע לספר כי תמורת הזיכיון שילם סודק 5 לירות לחודש.
17/04/2019  |  אלי אלון  |   כתבות
עמותת נגישות ישראל ועמותת בזכות מבקשות מבג"ץ למנוע את יישום תוכנית "קווי שירות מותאמי ביקוש" של משרד התחבורה וליישם אותה רק כאשר האוטובוסים שיופעלו במסגרתה יונגשו לבעלי מוגבלויות.
16/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il