|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
רוזן. פרשת דוד [צילום: ליאב פלד] ניצן. יש דוחות [צילום: ליאב פלד] שפירא. תיקי מח"ש [צילום: יצחק הררי]

אז מה אם דוד רוזן ויוסף שפירא קבעו

השקרים התורנים של שי ניצן

פרקליט המדינה מתלונן על פגיעה באמון הציבור בפרקליטות בשל פרשת רות דוד, למרות ש"אנשים לא בדיוק יודעים את העובדות". אז אנחנו נזכיר את העובדות - אבל את אלו שניצן רוצה להסתיר הוא גם טוען שמח"ש סוגרת את רוב התיקים משום שמדובר בתלונות סרק או בשל העדר ראיות. אז אנחנו נזכיר את הנתונים שמצא מבקר המדינה
29/05/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנס לשכת עורכי הדין (2019)   |   תגובות
http://auto.gostreaming.tv:8080/pages/view.php?ref=407&k=931fda6998
עדות מומחה?
עוד הערה אחת לגבי השקרים התורנים של ניצן. היה זה מגוחך לשמוע את אלוף השקרים נואם יום לפני כן במושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין, ויוצא נגד טענות כזב ומתלונן על כך ש"כאשר חוזרים שוב ושוב על שקר - הוא נתפס כאמת". האם הייתה זו עדות מומחה?

אני משער שקוראי News1 לא יופתעו לשמוע שפרקליט המדינה, שי ניצן, שוב שיקר. ניצן עושה את זה כל כך הרבה פעמים, עד שנדמה שצריך לפרסם ידיעה כאשר הוא לא משקר. אז למה אנחנו מתייחסים לשקרים התורנים? משום שאחד מהם היה שקר מול דוח של מבקר המדינה, ואילו את השני עטף ניצן בטענה שמשמיצים את הפרקליטות בלי לדעת את העובדות - ואז הסתיר את העובדות. וזה יוצא דופן אפילו בקני המידה הייחודיים שלו.

הערה מקדימה: לא שמעתי במו אוזני את ניצן אתמול (28.5.19) במושבים על חקירות שוטרים ועל סדרת הטלוויזיה פמת"א בכנס לשכת עורכי הדין, ואני מסתמך על ההודעות שהפיצה דוברות הלשכה בזמן אמת. הן לא הוכחשה בידי משרד המשפטים, אבל אם המשרד סבור שהציטוטים שיובאו להלן אינם מדויקים - נשמח לשמוע ובמידת הצורך לתקן.

שקר 1: פרשת רות דוד
דוד. גניזה מהירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

רוזן אמר לגבי ביעור התיק, כי לא ניתן להשלים עם מצב בו נעלם גם התיעוד שנוגע להחלטה על הביעור. הוא גם התקשה לקבל את טענתו של ניצן, לפיה במערכת הממוחשבת של הפרקליטות לא נמצאו מסמכים או פניות בקשר לתיק מאז שנת 2007. רותם פנה שוב ושוב, הוא לא היה אדם אלמוני וליוו אותו 14 קציני חקירות ומודיעין ברשות המיסים - ציין רוזן

במושב על פמת"א אמר ניצן: "בעיני לבוא ולהגיד דברים לא נכונים, זו דמגוגיה. פרשת רות דוד זה אסון לפרקליטות, כי זה פגע באמון הציבור מבלי להתייחס לתיק לגופו. למה? כי אנשים לא בדיוק יודעים את העובדות, אנשים שיודעים מה קורה בפרקליטות. יש בעיות, אבל האווירה הציבורית - נהג המונית, רופא השיניים ואחרים, שהם שומעים". כך הציטוט

ובכן, בואו נזכיר מהן העובדות שפגעו באמון הציבור. מותר להניח שהחשדות והאישומים נגד דוד יצרו פגיעה כזאת, אבל ניצן מסתיר את מה שהיה חמור באמת: כיצד נמנעה חקירה ממצה של הפרשה. ומי שמנע אותה היה הפרקליטות בראשה הוא עומד. וההסברים שלו היו בעייתיים. ואת זה לא אנחנו אומרים, אלא אומר נציב הביקורת, דוד רוזן.

בנובמבר 2017 מצא רוזן, כי הפרקליטות ביערה בשנת 2014 את תיק התלונה שהגיש ב-2004 עובד רשות המיסים לשעבר, רפי רותם, נגד בכירים ברשות בטענה למעשי שחיתות. דוד גנזה את התלונה בתוך ארבעה ימים ביולי 2004 (כולל סוף השבוע), וזאת בניגוד להמלצת המשטרה. היא עשתה זאת לאחר שקיבלה דוח בן 160 עמודים מהפרקליט המלווה - כיום שופט השלום מנחם מזרחי - ובלא שבדקה את התיק בעצמה.

רוזן גילה, כאמור, כי התיק בוער פיזית בשנת 2014 - עשר שנים לאחר המועד בו ניתן היה לבערו על-פי נוהלי הפרקליטות. בפרקליטות לא נמצא תיעוד לגבי זהותו של מי שהחליט על הביעור ולגבי נימוקיו. היה זה זמן קצר בסמוך לבקשתה של נציבת הביקורת דאז, הילה גרסטל, לקבל את התיקים בהם טיפלה דוד ואשר בהם ייצג רונאל פישר את החשודים.

פישר לא היה קשור לתלונתו של רותם, ולכן הפרקליטות לא הייתה צריכה להעביר תיק זה לגרסטל. אולם מעצרו של פישר ופנייתה של גרסטל, היו אמורים להביא לכך שאיש לא יגע בשום תיק בו טיפלה דוד. הביעור החפוז של התיק מעלה חשד כבד שמדובר היה בהשמדת מכוונת של ראיות לקראת חקירה אפשרית.

החשד מתחזק לנוכח המכשולים שהערימה הפרקליטות בדרכה של גרסטל. תחילה השיבה לה ממלאת-מקום פרקליט המחוז, נאוה שילר, באומרה שתיק אחד בוער (כיום ידוע שהיה זה תיק החקירה הראשון נגד מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן), תיק אחד נגנז, אחד נמצא עדיין בהליכים ואחד נוסף מצוי בפרקליטות. גרסטל ביקשה לקבל את התיקים הפתוחים ולא נענתה. בסוף 2014 הודיע לה פרקליט המחוז, מומי למברגר, כי בשל עיצומי הפרקליטים לא יוכל להעביר את התיקים; התשובה ניתנה על דעתו של ניצן. כיום למברגר הוא משנהו של ניצן לעניינים פליליים.

רק במאי 2015, ביום בו נעצרה דוד, התקשרה מזכירתו של למברגר לנציבות הביקורת ומסרה שניתן לקבל את התיקים בהם טיפלה דוד. מאוחר יותר באותו יום טען למברגר בכתב, כי התיקים המתינו לגרסטל במשך למעלה מחודש, אך בשל תקלה טכנית - לא נמסר לה על כך. גרסטל סירבה לקבל את התיקים, מתוך הנחה שפתיחת החקירה הפלילית הגלויה נגד דוד, תביא את גורמי החקירה לבדוק גם את פעולותיה כפרקליטת המחוז. אלא שניצן הורה למח"ש שלא לחקור חשדות אלו, ומאוחר יותר קיבל גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

רוזן אמר לגבי ביעור התיק, כי לא ניתן להשלים עם מצב בו נעלם גם התיעוד שנוגע להחלטה על הביעור. הוא גם התקשה לקבל את טענתו של ניצן, לפיה במערכת הממוחשבת של הפרקליטות לא נמצאו מסמכים או פניות בקשר לתיק מאז שנת 2007. רותם פנה שוב ושוב, הוא לא היה אדם אלמוני וליוו אותו 14 קציני חקירות ומודיעין ברשות המיסים - ציין רוזן.

אמירה זו של רוזן העלתה חשש חמור במיוחד להשמדת ראיות או לשקר מכוון מצד ניצן - שכן לא ייתכן מצב בו במערכת ממוחשבת ממשלתית עתירת-גיבויים, לא נותר זכר למסמכים שתויקו בה. אם אכן אין מסמכים כאלו, הרי שמאן דהוא טרח במועד כלשהו לעבור על כל המערכות והגיבויים ולמחוק אותם. אפשרות שנייה היא, שניצן - שכאמור נתפס שוב ושוב בשקרים - נמנע גם הפעם מלומר את האמת, והפעם כדי לשבש את עבודתה של נציבות הביקורת.

שקר 2: סגירת תיקים במח"ש
שום טיפול שהוא [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

יוסף שפירא מצא, כי בשנת 2015 נסגרו בשלבים שונים 90% מ-6,320 התיקים שנפתחו במח"ש. "אלפי תיקים שנפתחו עקב טענות בדבר התנהגות פסולה של שוטרים, בדרגות חומרה שונות, נגנזים למעשה בהמשך לסגירתם במישור הפלילי ואינם מקבלים טיפול משמעתי ואף לא טיפול מערכת-ארגוני", כתב

הסניגורית הציבורית של מחוז חיפה, ענת מיסד-כנען, אמרה במושב על מח"ש: "במח"ש לא תמצאו נתוני אמת. יש אמת מאוד סלקטיבית, מוצגת בצורה טועה ומטעה. בשנה אחת נפתחו 6,320 תיקים. כמה מהם מועמדים לדין פלילי או משמעתי? 187 משמעתי או פלילי. מה קורה עם השאר? לא זוכים לשום טיפול שהוא, אפילו לא שיחה. זה כתב מבקר המדינה, לא אני".

ניצן הגיב: "המשטרה מתעסקת בעיקר עם עבריינים, ועבריינים יש תופעה שיגרתית שהם מגישים תלונה נגד השוטרים. מה אכפת להם. הניסיון מוכיח הרבה פעמים שאין לדבר שחר. על זה לא שמעתי מילה. יש המון תלונות סרק... 200 כתבי אישום פלילי ומשמעתי, 100 ו-100, נגד שוטרים בשנה זה לא מעט... אתם יודעים איזה אחוז שאנחנו מקבלים מהמשטרה נסגרים? 80%, כי כדי להמשיך צריך מעבר לספק סביר. רובם מחוסר ראיות, חלק מחוסר אשמה. אותו דבר עם שוטרים". במילים אחרות: מח"ש - שהיא מחלקה בפרקליטות - סוגרת תיקים נגד שוטרים בעיקר משום שמדובר בתלונות סרק או משום שאין ראיות.

כעת נלך לדוח מבקר המדינה אליו התייחסה מיסד-כנען. הדוח הזה פורסם באפריל 2017. יוסף שפירא מצא, כי בשנת 2015 נסגרו בשלבים שונים 90% מ-6,320 התיקים שנפתחו במח"ש. "אלפי תיקים שנפתחו עקב טענות בדבר התנהגות פסולה של שוטרים, בדרגות חומרה שונות, נגנזים למעשה בהמשך לסגירתם במישור הפלילי ואינם מקבלים טיפול משמעתי ואף לא טיפול מערכת-ארגוני", כתב.

שפירא הסביר, כי מערך הטיפול בעבירות שוטרים בכלל ובאלימות שוטרים בפרט נסמך בעיקר על מבחן העבירה הפלילית. עקב כך, מבין אלפי התלונות ותיקי החקירה שנפתחים במח"ש מדי שנה, עשרות בלבד מועלים לנתיב של טיפול פלילי או משמעתי ומוגשים בהם כתבי אישום, ואילו רוב התיקים האחרים אינם נבחנים כלל במישור הפיקודי, המבצעי או המינהלי. שיעור עצום של תיקים איננו מטופל אפוא בידי שום גורם, אין מופקים לקחים ואין מתקבלות על פיהם החלטות פנים-ארגוניות.

43% מתיקי התלונה שנפתחו במח"ש בשנים 2015-2013 נסגרו לאחר הליך בירור ראשוני בלבד ובלי שננקטו כל פעולות חקירה, או לאחר הליך בדיקה בלבד, בלי חקירה באזהרה של השוטר הנילון. ב-16% מתיקי התלונה שנפתחו במח"ש באותם שנים מצאה המחלקה, כי יש לפתוח בחקירה באזהרה של שוטרים. מספר התיקים שמח"ש קיימה לגביהם חקירה באזהרה פחת והלך עם השנים.

בשנת 2015 נפתחו במח"ש 2,079 תיקים על בסיס חומר משטרתי, אך רובם המוחלט נגנזים ללא טיפול, בהעדר תלונה של המתלונן. תיקים אלה נפתחים על סמך חומרי חקירה המתקבלים מיחידות המשטרה השונות, ובהם טענות של אזרחים שנחקרו באזהרה במשטרה כי הופעל נגדם כוח מופרז.

בשנת 2015 העבירה מח"ש למשטרה 23 תיקים, שהם 6% בלבד מן התיקים שחקרה באזהרה וסגרה, לפי הפירוט הבא: מ-194 התיקים שנסגרו בעילה של חוסר ראיות מספיקות הועברו עשרה תיקים; מ-53 התיקים שנסגרו בשל העילה "העדר עניין לציבור" הועברו ארבעה תיקים; מ-16 התיקים שנסגרו בשל העילה "עבריין לא נודע" הועבר תיק אחד בלבד; מ-111 התיקים שנסגרו בעילה "חוסר אשמה" הועברו שמונה תיקים. לפיכך, כלפי הרוב המכריע של השוטרים שנחקרו באזהרה לא ננקטו אמצעים כלשהם, וגם לא הופקו מסקנות רוחב מהתנהגותם.

שפירא מצא, כי הרוב המכריע של התיקים נגנזים ללא טיפול כלשהו - לא בשל חוסר ראיות או העדר ראיות. ומכיוון שברוב המכריע של התיקים כלל לא מבוצעות פעולות חקירה, הרי שלא ניתן לקבוע שמדובר בתלונות סרק. אז ניצן מכר לשומעיו בלופים בתגובה לנתונים של מבקר המדינה.

תאריך:  29/05/2019   |   עודכן:  29/05/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השקרים התורנים של שי ניצן
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דניאל פריידנברג
29/05/19 08:36
2
אורי פ
29/05/19 08:49
 
בני בנקר
29/05/19 18:25
3
שמואל פישר
29/05/19 09:02
 
בני בנקר
29/05/19 18:33
4
ב .ל
29/05/19 09:14
5
בני דוד
29/05/19 11:51
6
ירושלמית
29/05/19 13:22
7
alice
29/05/19 13:22
8
7_7_7.
29/05/19 13:23
9
עדי אבשלום
29/05/19 14:11
10
הבבר
29/05/19 15:09
11
קיבוצניק
29/05/19 17:47
12
אבי כהן
29/05/19 18:49
13
1
ghovjnjv
18/03/24 21:23
14
1
ghovjnjv
18/03/24 21:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
המדינה "טרטרה" ללא צורך את בני משפחתה של ילדה בת 5.5 שנחנקה למוות מאכילת סוכריה, כאשר ביקשה ללא צורך לנתח את גופתה ושינתה מספר פעמים את עמדתה בנושא. כך עולה (יום ד', 22.5.19) מפסק דינו של בית המשפט העליון.
22/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון נוזף במדינה, משום שלא ענתה כמתחייב מן החוק לתנועת רגבים, שפנתה אליה בנוגע לבנייה פלשתינית בלתי חוקית ליד חברון. הנזיפה באה (יום ג', 21.5.19) מפיו של השופט אלכס שטיין, בהסכמת הנשיאה אסתר חיות והשופט ג'ורג' קרא.
22/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
"... בכל הזהירות הנדרשת – ושוב, החשדות העולים במכתבים כלפי מר דנינו לא נבדקו – משהוחלט כי יש מקום לערוך בירור משמעתי ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים החריגה בין נ' לגב' צ' וכלל השפעתם המעשית על שהתרחש בחטיבת המודיעין, הרי שלא מצאתי כל הסבר מניח את הדעת לכך שלא נערך, הלכה למעשה נחסם, בירור דומה ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים ה'מיוחדת' בין גב' צ' למר דנינו – מדובר בתוצאה בלתי קבילה". המסמך המלא מצורף לעיל.
12/05/2019  |  יואב יצחק  |   חדשות
הפרקליטות פוגעת בזכויות נאשמים במגה-תיקים, כאשר היא אינה מעבירה אליהם במועד את חומרי החקירה. בשל פגיעה כזאת באחד מנאשמי פרשת טלגראס, הורה (8.5.19) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, לבחון את האפשרות לשחררו. פוגלמן מותח ביקורת על ריבוי המקרים הללו ואומר שניתן למנוע לפחות את חלקם.
10/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, שב וקובע - בפעם השנייה תוך שבוע - כי שופטת בית המשפט לתעבורה בירושלים, שרית זוכוביצקי-אורי, הקלה מדי בעונשו של נהג עבריין. במקרה הנוכחי, היא הסתפקה בשמונה חודשי מאסר על עבירת פגע וברח - שהעונש המירבי עליה הוא שבע שנות מאסר (דהיינו, 9.5% מהעונש המירבי).
07/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
פרקליטת מיסוי וכלכלה: להרחיב את ביהמ"ש הכלכלי  /  איתמר לוין
"רק מיקי גנור ייפגע"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il