|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"השחיתות ניתנת להדברה"

לא חלמתי לְהיות נשיא, אמר פרס בטקס ההשבעה "אדם מזדקן, אמונה אֵינה מזדקנת", הבטיח לקדם את השלום, להתמסר אל המאחד וגם לדאוג לאכות הסביבה "תרשו לי להיות חוֹלֵם בעמו"
15/07/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: AP]


חיילי הרבנות הצבאית תוקעים בשופרות

[צילום: פלאש 90]

"לא חַלמתי לְהיות נשיא. חַלוֹמִי כנער היה להיות רועה צאן או משורר של כוכבים. משנבחרתי, זכות היא לי, ואיני מזלזל בה, לבטא את כמיהתו הכמוסה ושאיפתו הגלויה של העם לקיים צדק. למצות את המאחד ולכבד את המייחד"

הרשו לי להיות חולם בעמו
שמעון פרס
נאום ההשבעה בכנסת של שמעון פרס לנשיא התשיעי [כ"ט בתמוז תשס"ז, 15.07.2007]
לרשימה המלאה

רונן ליבוביץ
נשיא (כמעט) של כולם

"אני מתחייב לטַפֵח ללא הרף את אותם חוטי אריג עדינים השוזרים אותנו יחד כאומה, כאשר יש בתוכנו בעלי דעות שונות הנאבקים עליהן בחירוף דעת, וצריך לזכור תמיד שאנו בניה ובנותיה של ארץ ישראל אחת. אין לנו, ואנו לא מחפשים, ארץ אחרת". כך הבטיח נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס, בנאומו לאחר שהושבע.

פרס התעצב מפרידתו מן הכנסת, ואמר: "אתם, כאן בכנסת, תוסיפו לקַיים את הפוּלמוּס הקִיומִי, כי כַך צריך בפרלמנט דמוקרטי. ואילו אני אתמסר אל המאחד, שלא יפגע בסערה מתלהטת. אני עוזב את הבית הזה- ליבה הפועם של הדמוקרטיה הישראלית - אחרי שחבשתי את סַפְסַליו ארבעים ושמונה שנים, למעלה ממחצית חיי. אהבתי את עצמתו מַחְרִישַת האוזניים, את הויכוחים הגדולים, את סערת הנפש, ואת ההתפייסויות הבלתי צפויות. ואני יודע שהבית הזה מסוּגל לקבל החלטות היסטוריות גם כאשר הדמוקרטיה יוֹקֶדֶת.

"אני יודע שאני עובר עתה מהזרוע המבצעת לַכָּתֵף המלכדת. שוב אֵיני שליח מפלגה אלא נאמן של העם. של כל אזרחי המדינה. מרגע זה אהיה לפה ולכתובת לכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל. לעולל ולתינוק, לאישה ולאיש, לדך ולזקן. ביתי יהיה פתוח לכולם. ידי תהא מושטת לכל אחת ואחד".

אדם מזדקן, אמונה אֵינה מזדקנת

"אדם מזדקן, אמונה אֵינה מזדקנת. היא מתחדשת כל העת. כדברי יואל: "זִקְנֵיכֶם חֲלֹמוֹת יַחֲלֹמוּן-בַּחוּרֵיכֶם חֶזְיֹנוֹת יִרְאוּ ". פרס סיפר על תולדותיו והזכיר גם את דוד בן-גוריון "ממנו לַמדתי שֶמִגוֹדל הַמצוּקה נִגְזֶרֶ גוֹדל הישועה. שאין דבר חָכם יותר בחיים מאשר לְהַעדִיף את השיקול המוסרי. למדתי ממנו שֶׁבְּמִלְחָמָה אין ברירה. חַייַבים לנצח. וְלָניצחון דרושים אנשים אמיצים וכלים ראויים. אולם כאשר נוֹצֶרֶת בְרֵירַת שלום- אסור לְהַחְמִיצַה. לא ידעתי מדוע בן-גוריון בחר בי. אבל ידעתי מה הוא מְצַפֶה ממני: לְהָעיז ולא להתחרט. לא להיכנע לקוֹשִי. לא להיבהל מחָזון. לא לפחד מְהַמַחָר. לא לעשות שקר בנפשי, או בנפש זולתי".

"כמעט שישים שנה למדינה. וְלִיבִי גֵאֶה על מה שעשינו, כולנו ביחד. ועל מה שאנו חולמים כאיש אחד: לחיות באמונה. לשחר שלום. לבנות עתיד טוב יותר, אמר הנשיא הנבחר שהזכיר גם את המשפחות השכולות, את החטופים, את רצח רבין ואת נפילתו למשכב של אריאל שרון.

לא חלמתי להיות נשיא

"לא חַלמתי לְהיות נשיא. חַלוֹמִי כנער היה להיות רועה צאן או משורר של כוכבים. משנבחרתי, זכות היא לי, ואיני מזלזל בה, לבטא את כמיהתו הכמוסה ושאיפתו הגלויה של העם לקיים צדק. למצות את המאחד ולכבד את המייחד.

"אני יודע שנשיא אינו מושל, אינו שופט, אינו מחוקק, אבל מותר לו לחלום. להציב ערכים, לנהוג ביושר ובחמלה, בעוז ובחסד.

"אין איסור על הנשיא לעשות מעשים טובים. הוא רשאי, ואף חייב, לשרת את עמו, כלומר את בני עמו. לטפח אהבה לעם, למדינה, לבריות. לקַרֵב רְחוֹקים. לִצְפוֹת לַמֶּרְחָק. לסייע לחלשים. לנחם אבלים. לקרב לבבות. להרבות שיווין. לגשר על פערים. לתמוך ביצירה רוחנית ומדעית".

להחזיר לטבע את איזונו

"על הנשיא להביט באומץ אל התמונה הגדולה וְלִראוֹת כִי בנין המדינה וּצְמִיחָתָה הַנִמְרצת גם גבוּ מחיר: דלדול משאבי טבע, פגיעה אקולוגית בנופה. וּכְשְאַר העולם, אנו חייבים לעבור לכלכלה נקייה, אחראית והוגנת. המסע המרתק ביותר במאה ה-21 יהיה להחזיר לטבע את אִיזּונֹו. זו הזדמנות נדירה בשבילנו לרתום את היְצִירתִיות והתבונה הישראלית, בשיתוף שכניִנו, כדי ליצור אזור חָדש וְנוֹף חדש לארצנו ובסביבתנו. לשוּב לדרך ארץ. לכיבוד תורה, לְאַהֲבַת סֶפר. היֶשגיה הַספרותיים של ישראל אינם נופלים מהישגיה המדעיים. ובמקביל להם, הם ראויים לסיוע ולתנופה. לְשַחֵר תרבות. להתחשב בזולת.

"חובת הנשיא להזכיר לדור המיוצג כאן בכנסת, שהוא נושא באחריות מוּסרִית לאלה שעדיין בערִיסוֹת יַלדותם. לאפשר להם לבנות חיים משלהם, מתוּקנים כראוי, היונקים מהמורשת הגדולה של עמנו, וְמוּנעים על יְדֵי גילוי עולמות חדשים. הרי חכמה אינה נְמוֹגָה. ואחריות אסור שֲתִתְבַלֲה. לַייאוּש אין תפקיד. ושחיתות ניתנת לְהַדְבָרָה. מִלחמות אינן מַשא נפש, שֶׁבָּהֶן הַמְּנַצֵּח כמפסיד משלמים מחיר כבד. שלום מקיימים אנשים חיים הַמְכבדים חיים.

"אני רואה צורך לעודד את הדור הצעיר להיכנס לחיים הפוליטיים ולעול ההנהגה, כדי להתחיל מחדש. הִתְלַהבוּתוֹ חיונית לעתידנו".

לעודד תהליכי שלום

"אין מקום לדכדוך. הרי העם היהודי הוא זה שהמציא את אי-שביעות הרצון. אנו עם שמעולם לֹא השלים וְלֹא יַשְלִים, עם רצח, עם שקר, עם אַדנות, עם עַבדות, עם קיפוּח, עם ניצול. עִם הרמת ידיים או דריכה במקום. ומשהקמנו מדינה, עלינו לקיים עקרונות אלה במדינתנו.

"169 המילים של עשרת הדברות הן, גם היום, הַמַסָד לתרבות המערבית כולה. וְחַזוֹנוֹ החברתי של עמוס, וְחַזוֹנו המדיני של ישעיהו הם מצפן לדרכנו.

כן. אני מאמין בֵתִיקוּן עולם. וּבְהַעלאת אוֹר, לאנשים ולגויים כאחד. אנו זוכרים כי המאמר הראשון בבריאת עולם היה "ויהי אור".

"הוא חַייב לעוֹדֵד תהליכי שלום. בתוך הבית. עם שכנינו. באזור כולו. הרי העִידָן הֶחַדש ממילא מַנְמִיך גבולות טריטוריאליים, וּמצמצם אפליות בין בני אדם. הוא בנוי על יצירתיות יותר מאשר על השתלטות.

"ישראל חייבת להיות לא רק נכס אלא ערך. קריאה מוּסרית תַרבותית ומדעית לעִילוּי האדם. כל אדם. עליה לשמש בַית לַטוב וּלְחַם לְיהודים שאינם ישראלים, כמו לישראלים שאינם יהודים. וליִצוֹר הזדמנויות שוות לכל חלקי האוכלוסיה, ללא הבדל דת, לאום, עדה או מין.

"הנשיא חייב לִקרוֹא לציבור הדתי והחילוני למצות את המשותף. לקרוֹא לפלשתינים ולמדינות ערב, מבלי שֵיטַשְטְשו מורשתם, להשתתף במסע הגדול לעבר עולם הבנוי על שֵכֵל, לא רק אַדַמה. לראות בחינוך כצו עליון".

לדברי פרס, על המפה הֵעַתִידִית של ישראל צריך לציין ארבע עדיפויות: ירושלים, הנגב, הגליל ועמק השלום. על ירושלים, כך אמר, להיות מרכז אוניברסאלי לְמַדַע ואתגר אינטלקטואלי לכל באיה. על הנגב אמר כי הוא מאפשר להכפיל את שטחה הַמיוּשב של ישראל, וככל שהישובים יהיו מפוזרים יותר, כן יקטן ריכוז מטרות לטילים.

תרשו לי להיות חולם בעמו

"נער הייתי וְגַם זָקנתי. עיני ראו את ישראל בְשעוֹתֶיה הַקשות ביותר, וגם ברִגעי הישג והתרוממות רוח. שנותיי מציבות אותי בנקודת תצפית ממנה נראה נוף חיינו כְאוּמה מתחדשת, פָרוּס בכול הַדַרוֹ. נכון, בתמונה גם מופיעים כתמים. נכון, שגם לַקִינוּ וגם שַגִינוּ – אך אנא האמינו לי – אין מקום למרה שחורה. הישגיה המדהימים של ישראל ב-60 שנותיה יחד עם האומץ, התבונה והיצירתיות של הדור הצעיר שלנו מולידים מסקנה אחת ברורה: בְכוחה של ישראל לְשַגשג לְגְבְהִים ולהפוך למדינת מופת כפי שֵצִיווּ לנו נביאינו.

"תרשו לי להישאר אופטימי. ותרשו לי להיות חוֹלֵם בעמו. ותרשו לי להציג את הצד הטוב שבמדינתנו. וגם אם לעיתים הַאַוִוירָה סְתָּווית, וגם אם היום- יום נראה לפתע אַפרוּרִי - הנשיא שבחרתם לעולם לא יתעייף לְעודֵד, לְעוֹרֵר ולהזכיר – כי האביב הַרי מַמְתִין לנו בַפֶתח. האביב בוא יבוא!

"חברים יקרים, אני אומר לכם היום גם "שלום" וגם "להתראות". ביתי יהיה פתוח בפניכם ובפני עם ישראל כולו. כבר ממחר בבוקר, ומספר הטלפון יעמוד לכל דורש. אני רוצה לאחל לכם מעומק הלב, המשך שירות נאמן למען מדינת ישראל ועתידה הנפלא.אני הולך לשרת את העם הזה בדרך מעט אחרת, אבל לא בפחות אמונה.

"אני מודה לבורא עולם, לעמי ולכם שנתתם בידי זכות גדולה שכזו. אלף תודות. שלום לכם ולהתראות. תחי מדינת ישראל".

רכב השרד הגיע מלווה בפרשים

מאות נכבדים רבים הגיעו לכנסת על-מנת לחלוק כבוד לנשיא המדינה הנכנס, שמעון פרס. חברי הכנסת, מימין ומשמאל, בירכו על מינויו, ואמרו כי פרס יהיה הנשיא הנבחר של כולם. פרס הגיע אל רחבת הכנסת ברכב-שרד שסבבו אותו פרשים.

את פניו קידמה הנשיאה בפועל ויושב-ראש הכנסת, ח"כ דליה איציק. השניים התחבקו. הנשיא פרס עבר על פני משמר הכבוד אשר הורכב מחיילים משלוש זרועות צה"ל. לאחר מכן הניח זר לזכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות הטרור, ונראה נרגש כלא מאמין.

במליאת הכנסת התקיימה השבעתו של פרס לנשיא, הנשיא הרים את ידו הימנית ונשבע על התנ"ך. לאחר תרועת החצוצרות הכריזו חברי הכנסת: "יחי! יחי! יחי!". יו"ר הכנסת אמרה כי פרס ישמש כנשיא ללא הפסקה, היא הביעה תקווה כי פרס כנשיא יביא את השלום. "המדינה אומרת לך הערב תודה", אמרה איציק שהודתה בשם רבים בעם. את נאומה קטע קול בכי תינוק. התינוק לא היה אחר מאשר נינו של פרס, שהוצא על-ידי אמו מן האולם. אחרי שהוצא אמרה איציק כי הלקח מרצח רבין הוא הנמכת הלהבות. היא אמרה כי נשיאות אינה רק הדברים הגדולים, אלא גם הדברים הקטנים של מצוקות היחיד. "אומרים על פוליטיקאי שהוא צריך להיות קילר, אבל נשיא צריך להיות הילר. היא חתמה את נאומה בברכת כהנים.

אחרי איציק שר אביהו מדינה את השיר "עושה שלום".

חברי הכנסת מברכים

חברי כנסת רבים מברכים על מינוי פרס. יחד עם זאת, הם מעריכים כי פרס לא יקפיד לשמור על הכללים והוא יעסוק לא מעט בפוליטיקה:

  • קולט אביטל (העבודה) - "אני בטוחה שיהיו לא מעט הפתעות בקדנציה שלו. הוא לא ישקוט על שמריו, ולא יהיה פסיבי. הוא איש שתמיד ביקש להגיע לשינוי במזרח התיכון ואין ספק שהוא יעשה את תפקיד הנשיאות דינמי. כל יום יהיה משהו חדש ומעניין".

  • יואל חסון (קדימה) - ראש הממשלה ידע לנצל את היכולות הבינלאומיות של פרס, ואני בטוח שפרס ימצא את עצמו באופן טבעי כפנים של מדינת ישראל. פרס יידע למלא את הצרכים הפנימיים של החברה הישראלית".

  • דוד רותם - פרס אמר שהוא יהיה נשיא של כל העם וצריך לתת לו את ההזדמנות לעשות כך".

פרס מגיע ברכב השרד מלווה בפרשים
תאריך:  15/07/2007   |   עודכן:  15/07/2007
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"השחיתות ניתנת להדברה"
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד מושחת
15/07/07 19:34
2
שלמה אידן
15/07/07 19:45
3
לופקה
15/07/07 19:59
4
שמעון פ
15/07/07 20:16
 
סוניהמחרימה
15/07/07 22:03
5
אחד מהעם שנוצח
15/07/07 20:17
6
srn
15/07/07 20:27
7
דודייי
15/07/07 20:32
8
oded
15/07/07 20:37
9
מיכל מירושלים
15/07/07 20:45
 
עודד הנודד
15/07/07 21:29
10
זמנים מעניינים
15/07/07 21:17
11
שולה צ'פצ'ולה
15/07/07 21:41
12
חבל שפרס נשיא
15/07/07 21:50
13
אהוד את ציפי
15/07/07 22:00
14
oheb israel
15/07/07 22:14
15
כתום
15/07/07 23:34
16
זה פסטינגר?
16/07/07 00:26
17
אבי השיטה
16/07/07 04:17
18
וישכח את המדינה
16/07/07 06:04
19
אמנון לוי
16/07/07 06:43
20
שאול א.
16/07/07 07:07
21
המשגיח מלמעלה
16/07/07 07:09
22
ע. סובול
16/07/07 08:03
23
פרס סתם שקרן
16/07/07 08:29
24
שאול אבידור
16/07/07 08:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כיצד הייתם מגיבים אם באמצע נסיעה שלווה ברכבת יופיעו מולכם 20 דוגמניות מעורטלות חבושות פאות נוכריות ומעוטרות בפירסינג וכתובות קעקע?
15/07/2007  |  עומר כרמון  |   חדשות
החל מאמצע השבוע יהיה הציבור חשוף לסכנות מבני-נוער ומבוגרים הנמצאים בהשגחת קציני מבחן. 450 קציני המבחן ברחבי הארץ, יפתחו ביום שלישי בעיצומים שבמסגרתם לא יקבלו לטיפול בני-נוער ומבוגרים חדשים, יפסיקו להגיש תסקירים לבתי-המשפט בתחומים שונים ובעיקר בנושא מעצרים, לא יקיימו חקירות ילדים ואנשים בעלי מוגבלויות ולא יבצעו נסיעות לביקורי-בית, בתי-מעצר ופנימיות.
15/07/2007  |  דרור מרום  |   חדשות
כוח גדול של צבא לבנון פרץ למחנה הפליטים הפלשתיני נהר אל-בארד הסמוך לעיר טריפולי שבצפון לבנון. המחנה הינו מעוז של ארגון הטרור "פתח אל-איסלאם" הפועל בהשראת אל-קאעידה. בקרבות המתקיימים כעת נהרגו שני חיילים לבנוניים. מדובר בפעם הראשונה בה נכנס הצבא למחנה בהיקף כוחות כה נרחב. פעילי "פתח אל-איסלאם" ירו קטיושות על כפרים לבנוניים המצויים בקרבת טריפולי.
15/07/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
השר אביגדור ליברמן מנסה בימים אלה לקדם מהלך-בזק לשינוי שיטת הממשל בישראל, אך יוזמתו צפויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד מרכיביה השונים של הקואליציה. בשס מבהירים כי מבחינתם יהיה מדובר בהפרה של ההסכמים הקואליציוניים, ואילו אהוד ברק לא מוכן להיפגש עם ליברמן ולדון עמו בפרטי התוכנית.
15/07/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
האם אתם נהנים מחיי המין שלכם והאם אתם מוכנים לנסות להעשיר אותם באמצעות אביזרים שונים? מסקר שנערך באמצעות מכון TNS טלסקר עולה, כי 60% מהישראלים מעולם לא השתמשו באביזרים למיניהם על-מנת לגוון ולהעשיר את חיי המין שלהם.
15/07/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il