|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

חשיפת News1 / המוסר הלקוי של מייסד "תן ביס"

תמיר כרמל קנה נישואין פיקטיביים <br>לבתו עדי - להשיג שחרורה מצה"ל

איש העסקים תמיר כרמל התחייב לשלם לחתן המיועד, טל קורן, 20 אלף דולר "מענק חתונה"; ועוד 20 אלף דולר מיד "אחרי הגירושים" עו"ד רוני עזרא שהיה בסוד המו"מ ערך לפי הנחיותיו של כרמל הסכם ממון שקבע גם מנגנון לגירושין בהסכם נעשה ניסיון להסוות עילת התשלומים (שחרור מצה"ל) ההסכם נועד להונות את משרד הביטחון וצה"ל, את הרבנות ואת בית המשפט ההסכם נחתם בפני נוטריון שלא ידע מהות התשלומים
28/08/2019  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
תמיר כרמל. הסכם פיקטיבי [צילום: יחסי ציבור]

איש העסקים תמיר כרמל, שהרוויח עשרות מיליוני דולרים ממכירת חלק ממניותיו בחברה המחזיקה באפליקציה הפופולרית "תן ביס", מספסר בחובת השירות הצבאי של בתו. ל-News1 נודע, כי כרמל קידם והסדיר עבור בתו עדי כרמל הסכם לנישואין פיקטיביים וגירושין. תמורת הנישואין והגירושין התחייב לשלם לחתן, טל קורן, סכום כולל של 40 אלף דולר. תכלית ההסכמים: לסדר לעדי כרמל שחרור משירות צבאי בצה"ל.

ההסכם בין הצדדים נחתם בפני נוטריון, שלא היה מצוי בסוד העניינים. ההסכם נועד ליצור מצג שווא בפני משרד הביטחון וצה"ל. כמו-כן נועד ההסכם להטעות את משרד הפנים (המחויב לרשום נישואין); וכן את את בית המשפט או את הרבנות, כך שיתנו להסכם תוקף של פסק דין.

העסקה האסורה

המידע המתועד בפרשה זו - שהגיע ל-News1, מצביע על התרמית הבזויה שבה השתתף באופן פעיל ביותר גם עו"ד רוני עזרא, שייצג באופן רשמי את עדי כרמל - אך פעל לפי הוראותיו של תמיר כרמל. את ההנחיה הראשונה בכתב - ה"עסקה", כפי שזו הוגדרה, קיבל עו"ד רוני עזרא מתמיר כרמל, וזו לשונה:

  • "העסקה כזו:
    1. החתן יקבל 20 אלף לדולר מענק חתונה, 5,000 בעת חתימת ההסכם ושיתוף פעולה מהיר עם דרישתנו הראשונה.
    2. 20 אלף דולר אחרי הגירושין בתנאי שישתף פעולה בצורה מהירה עם דרישתנו הראשונה.
    3. היורשים של עדי כרמל הם ליאת הוד (ת.ז בהמשך מכותבת למייל) ותמיר כרמל ת.ז...
    4. תעודת זהות מעודכנת של טל קורן תישלח בהמשך, הוא שלח לי צילום תעודת זהות של לפני הגירושים" (מנישואיו הקודמים, י.י.).


הנה-כי-כן: דבר העסקה פשוט וברור. הסכם נישואין וגירושין תמורת כסף.

התנאים לעסקה הבעייתית

הצדדים לעסקה, כמו גם עו"ד רוני עזרא, עשו מאמץ גדול להכשיר את מטרותיהם, ולשם כך ערכו הסכם הנחזה להיות תקין וחוקי, כביכול. דא-עקא, איתרע מזלם - מידע שהובא ל-News1 מלמד על הנסיבות האמיתיות והבעייתיות לגיבוש ההסכם הפיקטיבי. נודע, כי במהלך המו"מ ריכז אחד הצדדים את ההבנות והבעיות שנותרו בין הצדדים. אחת ההבנות החשובות, שתועדה:

  • "לאחר מעמד החתונה בתוך תקופה של לא פחות מ-90 יום (עם גמישות להמתנה בזמן שיקח לקבלת אישור השחרור מהצבא) יהיה כל צד זכאי לבקש פרידה ושלאחריו רשאי כל צד להגיש את בקשת הגירושין החתום בבית המשפט ולקבל מועד לטקס הגירושין בבית הדין הרבני".

המו"מ בין הצדדים וגיבושו לכדי הסכמות נמשך כמה שבועות. טל קורן התייעץ בתקופה זו עם עו"ד ענבר שנהב, אך לא ברור אילו עובדות, אם בכלל, הציג בפניה. בחודש יוני 2019 ערך עו"ד רוני עזרא את המסמכים שנועדו להוציא את העסקה אל הפועל:

א) הסכם יחסי ממון -

ההסכם נועד "להכשיר" נישואין פיקטיביים, לקבוע מנגנון שיחייב גירושין מיד לאחר מכן, וקביעת עיצומים נגד צד שלא ישתף פעולה בהליך הגירושין. ההסכם מכיל כותרת כוזבת בעניינים הכספיים, כאילו מדובר ב"התחשבנות שנערכה בין הצדדים, ערב חתימת הסכם זה...", למרות שמדובר בתקבולים ובסכומי כסף החייבים בתשלומי מיסים (מע"מ ומס הכנסה). הצדדים הסכימו כי הסכומים יחושבו לפי 3.60 ש"ח לדולר. נקבע כדלקמן:

  • נישואין - תשלום בסך 10,000 דולר לטל קורן שיועבר אליו במועד החתימה; ועוד סכום של 10,000 דולר "לידיו הנאמנות של עו"ד רוני עזרא" שיועבר ע"י עזרא לידי טל קורן "רק לאחר שיוצג בפניו אישור רשמי, מהמדינה בה יינשאו הצדדים בנישואין אזרחיים, כי הליך הנישואין בוצע וכי הצדדים נשואים";

  • גירושין - סך נוסף של 20,000 דולר, "יועבר ע"י עדי לידיו הנאמנות של עו"ד רוני עזרא, עבור טל, תוך 10 ימים לאחר שתוצג בפניו ההודעה על סיום החיים המשותפים"; "... עו"ד רוני עזרא יעביר לידי טל את הסכום האמור בסעיף 21ג' רק לאחר שיוצג בפניו אישור רשמי בדבר היות הצדדים גרושים... מוסכם כי במקרה בו טל ילך לעולמו, במהלך חיי הנישואין, התשלום שעדי צריכה לשלם לו ע"פ הסכם זה יועבר לילדיו של טל..." (מנישואיו הקודמים).

  • סנקציות - ההסכם קובע סנקציה נגד צד שלא ימלא חלקו במנגנון הגירושין שנקבע מראש: 50,000 דולר ישלם טל - אם לא ישתף פעולה, בכל דרך, בהליך הגירושין...; 30,000 דולר תשלם עדי - אם לא תשתף פעולה, בכל דרך, בהליך הגירושין.... הצדדים הסכימו, כי ההסכם האמור "יהווה הסכמה בלתי חוזרת מראש לפס"ד כספי" נגד הצד המפר.

ב) צוואה -

הצוואה קובעת כי במקרה של מוות, רכושה של עדי כרמל, אם וככל שיצטבר (במשך כמה חודשי "הנישואין"), יועבר לבעלות הוריה - ליאת הוד ותמיר כרמל. בכך סיכל תמיר כרמל, ומראש, שימוש בהסכם הנישואין הפיקטיבי והעלאת כל טענה ו/או דרישה עתידית מצד טל קורן, ככל שתהא, לקבלת כספים מרכוש המשפחה.

ההסכמות שעוגנו בכתב נועדו להכשיר פעולות בלתי חוקיות

הסכם הממון שנחתם בין הצדדים נוסח באופן שנועד להכשיר, שלא כדין, את התשלומים לטל קורן, ולאפשר לעדי כרמל לקבל אישור שחרור מצה"ל תוך שימוש בנישואין פיקטיביים. עו"ד רוני עזרא שיתף כאמור פעולה, באופן מלא, עם התרמית הגדולה מצד הצדדים להסכם - אם מתוך תאוות בצע (שכר טירחה), ואם נוכח קשרים אישיים עם איש העסקים תמיר כרמל.

הצדדים להסכם - עדי כרמל וטל קורן, כמו גם תמיר כרמל ורוני עזרא, קיימו דיונים והחליפו מסרים בדבר הצורך לשמור בסודיות את פרטי ההסכמות, לרבות את דבר הנישואין האזרחיים. באותן התכתבויות דרש קורן, וקיבל בנוסף, התחייבות מעדי כרמל ומאביה תמיר כרמל, לפיהן עדי מתחייבת לתת הסכמתה לבדיקת אבהות בכל מקרה של כניסה להריון בתקופת הנישואין; ואם הוולד לא של טל קורן - שהרי מלכתחילה הוסכם כאמור על עריכת נישואין פיקטיביים - תינתן לו אפשרות מיידית לגט, ללא כל התחייבות עתידית להכרה בילד ו/או לתשלום מזונות.

הפניות / התגובה


בימים האחרונים פנה הח"מ אל הצדדים המעורבים-הפעילים בבקשה לקבל את תגובתם. להלן הפנייה האחרונה ששוגרה ביום 27.08.19 אל תמיר כרמל, טל קורן ואל עו"ד רוני עזרא (גם בתפקידו כמייצגה של עדי כרמל):

אני מבקש תגובתכם לאמור להלן:

1) הובא לידיעתי מידע, לפיו גיבשתם הסדר לביצוע נישואין פיקטיביים בין טל קורן לבין עדי כרמל.

2) תכלית נישואין אלה: קבלת אישור שחרור מהצבא עבור עדי כרמל.

3) במסגרת ההסדר גובשו גם תשלומים כספיים שיועברו לטל קורן.

4) עולה, כי קשרתם קשר להונות: את משרד הביטחון/צה"ל, את הרבנות, את משרד הפנים ואת הציבור בישראל.

5) פניתי באחרונה פעמיים למר כרמל אך לא קיבלתי מענה (ראו פניותיי בהמשך);

פניתי לעו"ד עזרא (המייצג את משפחת כרמל) אך לא קיבלתי מענה;

עתה אני פונה בזאת ומזמין אתכם ליתן תגובה היום עד השעה 16:00.

תגובתכם נחוצה לי לשם פרסומה באתרנו News1.

ביום 27.08.19, זמן קצר לאחר פנייתי דלעיל, השיב עו"ד עזרא בכתב (עותק מתגובתו העביר לתמיר כרמל ולטל קורן). תגובתו כוללת הכחשה גורפת. להלן הנוסח המלא של תגובתו (ציטוט):

מר יואב יצחק שלום,

לא ידוע לי מאומה ממה שנטען על ידך.

אני ייצגתי את גב' עדי כרמל בלבד, במסגרת הסכם יחסי ממון אותו אני ערכתי, בינה לבין מר טל קורן.

מר טל קורן יוצג על-ידי עו"ד ענבר שנהב, שמשום מה היא לא מכותבת למכתבך.

כידוע לך, חל חיסיון עו"ד – לקוח, ביחסים שביני לבין הגב' עדי כרמל.
למרות החיסיון, אני יכול לומר שמדובר בהסכם יחסי ממון סטנדרטי. אין בהסכם יחסי הממון מילה וחצי מילה ממה שאתה טוען במכתבך.

גם טיעונך בסע' 3 למכתבך, אינו נכון. ממה שנמסר לי על-ידי מרשתי, הייתה התחשבנות שנערכה בין מרשתי לבין מר קורן טל אשר נכתבה בהסכם יחסי ממון בהתאם למה שנמסר לי. אני רק יכול לומר לך, שהכותרת בהסכם יחסי הממון היא "התחשבנות שנערכה בין הצדדים".

לא זאת אף זאת, במסגרת יחסי הממון יש אפילו סנקציה כלפי מרשתי אם היא לא תשתף פעולה בהליך הגירושין, אם הם יתגרשו.

עוד מבוקש לציין כי הסכם יחסי הממון שנחתם בין מרשתי לבין קורן טל, נחתם בפני נוטריון ולא בפניי ואומת על-ידי נוטריון ולא על ידי.

ככל שתפרסם כתבה כזו או אחרת ובה תאשים אותי בהאשמות סרק, תהיה חשוף להליכים משפטיים.

סוף דבר - דרושה חקירה


הפרשה דלעיל שאותה אנו חושפים ב-News1, טעונה חקירה מצד הרשויות בישראל. מדובר בתרמית חמורה שנועדה לקנות בכסף פטור משירות בצה"ל. כמו-כן דרושה התערבות מצד לשכת עורכי הדין, וזאת מחמת מעורבותו הפסולה והבלתי חוקית של עו"ד רוני עזרא בעריכת הסכם פיקטיבי שנועד להכשיר עבירות מיסים ולאפשר לתמיר כרמל ולבתו עדי כרמל להשיג פטור עבור עדי כרמל מחובת השירות בצה"ל. הכחשותיו הגורפות והכוזבות של עו"ד עזרא, כמו גם איומיו בהליכים משפטיים, לא יוכלו להכשיר מעשיו החמורים.

תאריך:  28/08/2019   |   עודכן:  28/08/2019
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תמיר כרמל קנה נישואין פיקטיביים לבתו עדי - להשיג שחרורה מצה"ל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כתבי אישום
28/08/19 12:19
2
קובגר
28/08/19 13:44
3
עו"ד
29/08/19 05:53
4
אבסורד
31/08/19 18:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
הנהלת מפעל הפיס ממשיכה לטייח את יחסי השוחד שהתגלו בפרשת הרומן בין עובדת מחלקת השיווק לבין אבי שטרית, אחד המשווקים הגדולים של מפעל הפיס. כך נודע ל-News1. פרשת האהבים נחשפה על-ידי בעלה של העובדת ופורסממה ב-News1. אולם ההנהלה, במקום לבדוק את המידע בצורה מקצועית ואמינה, פתחה במהלכי טיוח שנמשכים עד היום.
17/08/2019  |  איילת פישביין  |   חדשות
חיים כץ התפטר (יום ו', 16.8.19) מתפקידו כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. ההתפטרות באה יממה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על כוונתו להגיש כתב אישום נגד כץ בטענה למרמה והפרת אמונים, בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי בפרשת אקוויטל (ראו קישור משמאל).
16/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע רשמית (יום ה', 15.8.19), כי אישר להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והשירותים החברתיים, חיים כץ, בעבירה של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט קיבל את המלצתם של פרקליט המדינה, שי ניצן, ופרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי שווקי.
15/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור, כי שר העבודה והשירותים החברתיים, חיים כץ, צריך להתפטר עם הגשתו הצפויה של כתב האישום נגדו. מנדלבליט הודיע לסניגוריו של כץ, כי הוא יגיש נגדו כתב אישום על מרמה והפרת אמונים - ולא על שוחד. כך מוסר (יום ד', 14.8.19) האתר ynet. מנדלבליט גם החליט שלא להאשים את כץ בפרשת התעשיה האוירית - בה נטען, כי הוא השתמש בכוחו כיו"ר ארגון העובדים כדי לקדם את מעמדו הפוליטי.
14/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רו"ח איתמר מחלב מואשם ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובמרמה בכוונה להתחמק ממס, במסגרת פרשת השוחד המיוחסת למנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, אלכס ויז'ניצר.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il