|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הרשימה הבעייתית של איתמר לוין

לוין מאמץ את הכזב האחרון מבית היוצר הטבטוני (הגרמני) לפיו שתי תמונות שפורסמו לאחרונה מתוך אוסף תמונות של אחד מסגל הפיקוד הנאצי-גרמני של מחנה ההשמדה סוביבור, הן תמונותיו של דמיאניוק דא-עקא, אין כל הוכחה כי תמונת טרווניקי הינה תמונתו של דמיאניוק
21/02/2020  |   יורם שפטל   |   יומני בלוגרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות
דמיאניוק. בעת משפטו [צילום: פלאש 90]

התמונה הבעייתית של שפטל
איתמר לוין
תעודת טרווניקי הייתה אותנטית והמצולם בה היה רוצח ההמונים איוון דמיאניוק. לא משנה כמה יורם שפטל ינסה לסובב את העובדות, להוציא דברים מהקשרם ולמחזר טענות שדחו שתי הערכאות
לרשימה המלאה

מאמרו של איתמר לוין תחת הכותרת "התמונה הבעייתית של שפטל", אינו אלא דוגמה מובהקת של התרחיש: הפוסל במומו פוסל.

לוין מתאמץ לאמת את הכזב האחרון מבית היוצר הטבטוני (הגרמני) לפיו, שתי תמונות שפורסמו לאחרונה מתוך אוסף תמונות של אחד מסגל הפיקוד הנאצי-גרמני של מחנה ההשמדה סוביבור, הן תמונותיו של דמיאניוק.

כל זאת על יסוד העובדה כי הן דומות - ועל כך אין ויכוח - לתמונת טרווניקי, המופיעה על גבי הזיוף החובבני של הק.ג.ב, של מה שמתיימר להיות מסמך טרווניקי המיוחס לדמיאניוק.

דא-עקא, אין כל הוכחה כי תמונת טרווניקי הינה תמונתו של דמיאניוק.

לוין מסתמך על שני פסקי הדין של בית המשפט המחוזי המיוחד, שמקום מושבו היה אולם התיאטרון שבמרתף בנייני האומה בירושלים - ששלח את דמיאניוק לגרדום במקום הביתה - ושל בית המשפט העליון ששלח את דמיאניוק הביתה, אף שאימץ את רוב ככל מסקנותיו של פסק הדין שפניו הגרדומה.

לוין לא מציג בפני הקורא את העובדה שפסק-דין שלישי, קרי, בג"ץ 4442/93 - ביטל הלכה למעשה את כל הקביעות חסרות השחר של שתי הערכאות הראשונות, בכל הנוגע למסמך טרווניקי ותעודת טרווניקי.

בעקבות משפט הסיום האומלל ונטול כל קשר למציאות העובדתית של פסק-הדין של בית המשפט העליון לפיו: "הוואכמן דמיאניוק יצא מלפנינו זכאי מחמת הספק מהאישומים הנוראיים המיוחסים לאיוון האיום בטרבלינקה".

על יסוד המילים "הוואכמן איוון דמיאניוק ...", בתוך 48 שעות ממתן פסק הדין הוגשו לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, 11 עתירות שדרשו כי בית המשפט יורה ליוהמ"ש להעמיד לדין את דמיאניוק על היותו וואכמן ממחנה ההשמדה סוביבור.

בתגובה לעתירות אלה הודיע היוהמ"ש לבית המשפט העליון כדלקמן:

"אין זה מאינטרס הציבור לפתוח בהליכים נגד דמיאניוק באישומים חילופיים אם בסופו של דבר אין ביטחון כי לא יזוכה גם בהם. זיכוי נוסף ייצור תחושה של מפולת ואין בידנו כל ביטחון כי זיכוי כזה אינו אפשרי".

על יסוד הודעתו זו של היוהמ"ש ביצע בית המשפט העליון פניית פרסה מלאה ופסק בבג"ץ 4442/93 בין השאר כך:

"ממהלך הטיעונים שלפנינו משתמע, שהיועץ המשפטי סבור שבנסיבות אלה יהיה צורך לשמוע את המשפט מתחילתו ואף להרחיב את היריעה, כאשר סיכויי השגת הרשעה הם לדעת היועץ המשפטי לממשלה קטנים. לא נוכל לומר ששיקול זה מופרך הוא".

בנימוק זה דחה בית המשפט העליון את כל העתירות הנ"ל.

הנה-כי-כן, בתוך חודש ימים, נאלץ בית המשפט העליון לחזור בו מן המשפט האומלל וחסר היסוד, לפיו: "הוואכמן איוון דמיאניוק ...". ויודגש! מאז ועד היום לא חל שום שינוי בראיות בכל הנוגע לדמיאניוק. לפיכך, משפטו של דמיאניוק בגרמניה שבו הורשע על יסוד אותו חומר ראיות, אינו אלא פרוסטיטוציה של השואה.

ועוד יודגש! פרוש האמור לעיל הנו אחד ואין-בלתו, הן היועץ המשפטי לממשלה והן בית המשפט העליון עצמו, כאשר נדרשו לעמוד מאחורי הקביעה חסרת היסוד כי מסמך טרווניקי ותמונת טרווניקי הם אותנטיים ושייכים לדמיאניוק, הם לא העזו לעשות כן. במקום זאת החליטו לא להעמיד לדין את דמיאניוק באישום מגוחך המבוסס על זיוף חובבני של מרצחי הק.ג.ב, זיוף שנקבע ככזה ע"י ד"ר לואיס פרדיננד וורנר, ראש המעבדה המדעית-פלילית בגרמניה.

ויובהר! קביעה זו של ד"ר וורנר הועלמה בזדון תוך שימוש במרמה עבריינית ע"י הפרקליטות כלפי בית המשפט בישראל. אולם, קביעה זו שלו הייתה ידועה לכל בעת שהיוהמ"ש הגיב על העתירות ובעת שבג"ץ פסק שיש לדחות את כל העתירות.

הנה-כי-כן, לו באמת סבר היועץ המשפטי כי מסמך טרווניקי אינו זיוף אלא מסמך אותנטי של דמיאניוק ולו הייתה דעתו כי תמונת טרווניקי היא תמונת דמיאניוק, לא היה מהסס להגיש כתב אישום נגדו בגין היותו וואכמן מסוביבור. אם בית המשפט העליון היה משוכנע כי תמונת טרווניקי הינה תמונתו של דמיאניוק, לא היה קובע תוך הסכמה עם היוהמ"ש כי "סיכויי ההרשעה קטנים". "ואידך זיל גמור", כמאמרו של הלל הזקן.

לפיכך, אין כל מקום לעסוק בגיבוב הנימוקים המופרכים שבפסקי הדין עליהם מסתמך לוין במאמרו, נימוקים שאינם מחזיקים ולו טיפה אחת של מים, כמוסבר.

בעזות מצח מוסיף וקובע לוין במאמרו, כי: "מבחינת האמת ההיסטורית - להבדיל מההוכחה הדרושה בפלילים - הוא היה איוון היום מטרבלינקה", והכוונה כמובן לדמיאניוק.

את ה"אמת ההיסטורית" הנ"ל הוא קובע שוב, על יסוד שני פסקי הדין הנ"ל של העליון והמחוזי. פסקי דין שיסודם בחמש עדויות שנמסרו 45 שנה לאחר זמן אמת, ע"י חמישה ניצולי טרבלינקה. אין מנוס, למרבה הצער, לקבוע חד-משמעית כי חלקם היו סנילים, חלקם לא אמרו אמת וחלקם חטאו בשניהם.

מול חמשת עדויות אלה, הוגשו לבית המשפט 80 עדויות מזמן אמת של 37 וואכמנים וחמש עובדות כפייה אוקראיניות, כולם היו בטרבלינקה שנה ומעלה. על-פי עדויותיהם איוון מרצ'נקו הוא איוון האיום ובינו לבין דמיאניוק אין כל דימיון פיזי או ביוגרפי, חלקם גם ציינו מפורשות כי: "היהודים קראו לו איוון האיום".

לסיום, יש להבהיר כי לא זו בלבד שדמיאניוק אינו איוון האיום וזאת מעל ספק ספיקא, ועל-פי פסק דינו האחרון של בית משפט העליון אין מקום - בשל היעדר ראיות - להאשימו, שלא לומר להרשיעו באישום כלשהו הקשור לשואה, אלא כפי שהוכח מעל כל ספק, בפסק-דין של בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב מיום 17/11/93, הוא קורבן לאחת מן העלילות המשפטיות הבזויות ביותר במאה ה - 20 שקרו במדינה דמוקרטית.

וכך פסק בעניין זה בית המשפט האמריקני.

"As early as 1978 or 1979, the government had information from official sources within the Soviet Union indicating that there were two Ukrainian operators of the gas chambers at Treblinka, Ivan and Nikolai, and that Ivan Grozny ("Ivan the Terrible") was a man named Ivan Marchenko, not Ivan Demjanjuk".

ובתרגום לעברית: "עוד בשנת 1978 או 1979 היה לממשל מידע ממקורות רשמיים בברית המועצות, המצביע על כך שהיו שני אוקראינים שהפעילו את תאי הגזים בטרבלינקה, איוון וניקולאי וכן ש"איוון האיום" היה אדם ששמו איוון מרצ'נקו ולא איוון דמיאניוק".

וכן נקבע כי:

"The OSI attorneys acted with reckless disregard for their duty to the court and their discovery obligations, in failing to disclose at least three sets of documents in their possession before the proceedings against Demjanjuk ever reached trial".

ובתרגום לעברית: "פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מחובתם לבית המשפט ומחובתם בהליכי גילוי המסמכים, בכך שלא גילו לפחות שלוש קבוצות של מסמכים שהיו ברשותם, עוד לפני, שהחלו הליכי המשפט עצמו נגד דמיאניוק".

ולכן:

"... We hold that the OSI attorneys acted with reckless disregard for the truth and for the Government's obligation to take no steps that prevent an adversary from presenting his case fully and fairly. This was fraud on the court in the circumstances of this case".

ובתרגום לעברית: "אנו קובעים כי פרקליטי התביעה פעלו תוך התעלמות פזיזה מן האמת ומחובתו של הממשל שלא לנקוט כל צעד שימנע את הצד שכנגד מלהציג בבית המשפט את עניינו באופן מלא והוגן. בנסיבותיו של תיק זה, הייתה זו מרמה כלפי בית המשפט".
ומסקנת בית המשפט לערעורים פדרליים בארה"ב מכל האמור לעיל:

"For reasons set out herein, we vacate the judgment of the District Court in the extradition proceedings on the grounds that the judgments were wrongly procured as a result of prosecutorial misconduct that constituted fraud on the court".

ובתרגום לעברית: "בשל הסיבות המפורטות לעיל אנו מבטלים את פסק הדין של בית המשפט הפדרלי המחוזי ואת פסק דינו של בית משפט זה בהליכי ההסגרה על יסוד כך ששני פסקי הדין ניתנו בטעות, כתוצאה מתפקוד קלוקל של הפרקליטות, היוצר בנסיבותיו של תיק זה, מרמה כלפי בית המשפט".

יתרה מכך, באולם התיאטרון של בנייני האומה הוצג לשופטים מסמך פנימי של הפרקליט האמריקני הנוכל ברוס איינהורן, לעמיתו הנוכל כמותו הפרקליט מרטין מנדלסון, שנכתב חודשיים לפני פתיחת המשפח בבנייני האומה ובו נאמר בין השאר כך:

"...Concern over the integrity of the Israeli prosecution, release of our material now would easily undermine and prejudice the Israeli prosecution strategy..."

ובתרגום לעברית: " מדאגה ליושרתה של הפרקליטות, שחרור חומר הראיות שברשותנו כעת, יכשיל בנקל ויערער את האסטרטגיה של התביעה הישראלית". ומהי אותה אסטרטגיה? "גרדום עכשיו" וזאת באמצעות בידוי ראיות מחד-גיסא, והעלמות ראיות מאידך!!!

הנה-כי-כן, דמיאניוק נשלח לגרדום על-ידי שופטי משפח הראווה בבנייני האומה, בידיעתם הברורה כי קיים חומר ראיות שיש בו כדי להביא לזיכויו, כשפרקליטים עבריינים אמריקניים מסרבים לגלותו.

לימים, באמצעות הליכים שננקטו יוזמתי בארה"ב, גולה חומר ראיות זה והוברר כי מדובר אכן בעדויות של וואכמנים מטרבלינקה שהעידו כולם חד-משמעית כי איוון מרצ'נקו ולא דמיאניוק הוא "איוון האיום". למרבה החרפה וכדי לשמור על כבודם של שופטי הגרדום, כל עניין זה לא בא זכרו בפסק-הדין של בית המשפט העליון, אף כי כל העובדות הנ"ל הוגשו והתקבלו כראיות בשלב הערעור על פסק-הדין המרשיע.

אמור מעתה, לא זו בלבד שדמיאניוק אינו "איוון האיום", אינו איוון מסוביבור, אינו וואכמן, אלא הינו קורבן של אחד ממשפטי הראווה והעלילה החמורים שאירעו בדמוקרטיה כל שהיא במאה ה-20. אשר על כן, אין מדובר כלל במשפט אלא במשפח מובהק וכל מי שבכתב או בע"פ מתבטא על פרשת דמיאניוק ומתעלם מן המכלול העובדתי הנ"ל, הופך בדיעבד לשותף לאותה עלילה משפטית בזויה וזדונית.

אחרון אחרון, לפני מספר שנים כתב לוין מאמר לפיו, התביעה ולא אני, גילתה את חומר הראיות המזכה את דמיאניוק. מאמר זה הינו ילקוט כזבים רב היקף עוד יותר מאשר מאמרו "התמונה הבעייתית של שפטל". את כל חומר הראיות שהביא לזיכוי, גיליתי בעיר סימוורופול שבחצי האיש קרים, ארבעה חודשים תמימים לפני שהתביעה ראתה אותו.

ויודגש! התביעה נסעה לברה"מ בעקבותיי ועל יסוד מידע מלא שמסרתי לאנשי התביעה, מייד כשחזרתי מברית המועצות עם המידע הסנסציוני. פרוט מדויק הבאתי לידיעת קוראי "News1 מחלקה ראשונה" במאמר תשובה שגם הוא פורסם לפני מספר שנים.

תאריך:  21/02/2020   |   עודכן:  21/02/2020
עו"ד יורם שפטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשימה הבעייתית של איתמר לוין
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
21/02/20 13:49
 
בן נאמן
21/02/20 16:45
 
חשדנית
21/02/20 21:08
 
בן נאמן
23/02/20 15:16
 
חשדנית
26/02/20 00:33
 
בן נאמן
26/02/20 07:34
 
חשדנית
28/02/20 16:56
2
אמרו אמת בעדותם
21/02/20 14:32
3
היה ניתוח פלסטי?
21/02/20 19:33
4
וולף
21/02/20 21:25
5
מינקובסקי
22/02/20 08:08
 
מגיב ותיק
22/02/20 11:16
6
ביביסט
22/02/20 12:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
סמוך ליום השואה הבינלאומי הלכתי להרצאה כדרכי באולם רפפורט שבחיפה, כאשר ראיתי תצוגה של תמונות בתערוכה שהייתי משוכנע שלקוחות מדר שטירמר או עיתון אנטישמי אחר והן הוצגו להמחשת שנאת היהודים. אחרי ששאלתי התברר לי שזאת תערוכת צילום עיתונאי לכבוד 100 שנים לעיתון הארץ. האוצר אלכס ליבק מודה בכנות כי: "אין צילום אובייקטיבי. תמונה טובה משקפת את נקודת מבטו של הצלם... החותם האישי של הצלם מקבל בעיתון הארץ במה ייחודית בנוף התקשורת המקומית". לפיכך, הרשיתי לעצמי לתהות מה האג'נדה של עיתון הארץ לא על-פי מאמריו אלא על-פי התמונות שנבחרו בקפידה ומדוע דווקא הצלמים האלה בחרו להציג את תמונותיהם בעיתון הארץ. ואני תוהה - האם אין כאן שטיפת מוח סובטילית במיוחד כאשר תמונה שווה אלף מילים והאם עורכי העיתון מנסים להשפיע על קוראי הארץ, שהם האליטות של ישראל, שיחשבו בכיוון מסוים מאוד.
20/02/2020  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
לשואה קדמו למעלה מאלף שנים של רדיפת היהודים, ריכוזם בגטאות, גירושם ואף העלאת יהודים על המוקד, אך ללא כוונה ופעולה ממשית לחיסולם המוחלט כבשואה. המוסר הנוצרי-יהודי וההכרה ביהודים כמיצגיו האוטנטיים של מוסר האמת שהובא על ידם לעולם ואומץ על-ידי הנצרות, היו חומת המגן המצפונית שמנעה את השמדתם.
10/02/2020  |  ד"ר חנן שי  |   יומני בלוגרים
בקול תרועה רמה ומבלי לדעת דבר או חצי דבר על העובדות הצריכות לעניין, הודיעו כל אמצעי התקשורת, קרי, המחבלים התקשורתיים, כי התגלו תמונות של דמיאניוק במחנה ההשמדה סוביבור. ייאמר מייד בתחילה, המדובר בעוד כזב נטול יסוד, בשרשרת הכזבים הבלתי נגמרת המאפיינת את פרשת דמיאניוק מתחילתה, לפני 44 שנים.

09/02/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
פריט שואה נדיר ביותר - "כל גיליונות עיתון גטו לודז' - ליצמנשטט". לא מופיע בספריה הלאומית ולא ביד ושם. עיתון מגטו לודז' געטא = צייטונג. כרך גליונות מהגליון הראשון עד 12. לודז', תש"א 1941, 50 עמ'. הפריט המרגש עומד כעת למכירה בבית המכירות ברנד בבני ברק בל' בשבט תש"ף.
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
בית הנשיא: פורום השואה עלה 1.4 מ"ש  /  עידן יוסף
"תאפשר לשני העמים לחדש את השיח"  /  מירב ארד
"לו היטלר היה קיים, לא היית בחיים"  /  עידן יוסף
הצבא האדום, שתי פנים  /  דן מרגלית
לזכור זה להיות  /  יצחק מאיר
שיקולי העורך הראשי  /  ארי בוסל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il