|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מהפכת הקוקפיט: ממדינת היהודים למדינת כל

עצם נכונותם של שלושת הרמטכ"לים בדימוס לשבת בקואליציית מיעוט עם המשותפת, שחרתה על דגלה עיקור יהדותה של המדינה, חוללה מהפכה שהפכה את מדינת ישראל, לפחות מבחינתם, למדינת כל אזרחיה הפתרון למשבר הפוליטי: פיצול כחול לבן כבמשפט המלך שלמה: אלה לימין-מרכז ואלה לשמאל-מרכז
24/03/2020  |   מנחם רהט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
יעלון. סיבוב פרסה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בשקט בשקט, בלי שנרגיש, התחוללה מהפכה בקנה מידה כמעט תנ"כי במדינת ישראל: שלושה רמטכ"לים בדימוס, הסכימו שמדינת ישראל כבר אינה מדינה יהודית, מולדתו הנצחית של העם היהודי מאז ולעולם. בהבל פה הם הפכו את המדינה היהודית על ראשה: עיקרו ממנה את מחויבותה לעם היהודי ועשו אותה למדינת כל אזרחיה וערבייה. מאז נעילת הקלפיות הם פועלים להקמת ממשלה צרה, תלויה לחלוטין בחסדיה של הסיעה המשותפת, האנטי ציונית ואוהדת הטרור והשהידים, שהצהירה כי מטרתה היא לנטרל ולשלול את יהדותה של מדינת היהודים, כדי לעשותה מדינה ערבית נוספת על 21 המדינות הערביות. כדבריה המקוממים ומרתיחי הדם של ח"כ המשותפת היבא יזבק: "נפרק את המדינה מאופיה היהודי והציוני".

השבוע נפתחו אומנם דיונים בין כחול לבן לליכוד על ממשלת אחדות, אך ספק אם יניבו תוצאה כלשהי. בכל מקרה, ברור שעצם נכונותם של הרמטכ"לים להישען על מפלגה שחותרת לרסק את המפעל הציוני, מטילה על יושבי הקוקפיט של כחו"ל ועל רשימתם כתם בל יימחה (למעט הח"כים האוזר, הנדל, ינקלביץ', טרופר ואסף זמיר, אבקסיס-לוי, ומספר פעילים של כחו"ל, כמו למשל אורי הייטנר מהגולן - שהביעו התנגדות תקיפה, עד כדי שאט נפש, מהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על תומכי ומעודדי הטרור).

סיבוב הפרסה שביצעו שלושת הרמטכ"לים, מובילי כחול לבן, מנוגד לחלוטין לכל מה שהתחייבו לו בנקיטת חפץ עד נעילת הקלפיות. הרי רק שלושה ימים לפני הבחירות, כשנשאל אם יפקירו את ביטחון ישראל בידי הסיעה הערבית מעודדת השאהידים, אמר רא"ל (מיל') בוגי יעלון: "שקר. הכל שקר. אלה שקרים שמפיץ נתניהו. אתה מתאר לעצמך ששלושה רמטכ"לים לשעבר ייעזרו בנבחרי הרשימה המשותפת, שבהם אוהדי טרור ושוחרי חיסול המדינה היהודית"? ועמיתו בני גנץ אמר: "תקראו את השפתיים שלי. לא נשב עם המשותפת ולא נישען עליהם מבחוץ". אמירות שאין מפורשות מהן.

אבל מרגע שננעלו הקלפיות, הוסרו המסכות. ב-12 במארס 2020 אמר יעלון לגל"ץ: "נקים כל ממשלה שתביא לזה שנתניהו לא יישב על הכיסא... תוצאות הבחירות מחייבות אותנו לעמוד בפני דילמה: איזו הבטחת בחירות להפר. במצב הזה, הזזת נתניהו היא מטרת על. אין לנו ברירה אלא להיתמך על-ידי המשותפת". משמע, מדובר בשני יעלונים - זה שלפני הבחירות וזה שאחריהן. ולא שנתניהו הוא כליל השלימות. ממש לא. אבל כשהברירה היא בינו לבין המשותפת, ברור שאין כל ספק שנתניהו, למרות הכל, עדיף.

עויינות מוחלטת

מה, אפוא הפתרון? במצב הנוכחי, כשבחירות חדשות אינן אופציה (שבהן על-פי סקרי השבוע האחרון יזכה גוש הימין ביותר מ-61 מנדטים), לא יהיה מנוס מפירוק כחו"ל למרכיביה, ולגזור אותה, כמו במשפט שלמה, לשניים: אלה שטובת המדינה עולה בקירבם על שנאת נתניהו; ואלה שהתיעוב האובססיבי שלהם מעוות את שיקול דעתם ואת ציוניותם. למשל, בוגי יעלון שתיעובו מסמא את תבונתו.

ההסתייגות המוחלטת מתמיכת המשותפת, אינה מבטאת חלילה שנאה לערבים בשל עצם היותם ערבים. אין לנו דבר נגד האזרחים הערבים המכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית בממשלת ישראל. ההסתייגות היא מן המדיניות שהם מובילים: עויינות מוחלטת למדינה היהודית עד כדי חתירה תחת יסודותיה באמצעות תמיכה בטרור ובשאהידים, ותקווה בלתי מוסתרת לאובדנה. לא ערביותם הופכת אותם למוקצים מחמת מיאוס, מצורעים פוליטיים, אלא האידיאולוגיה של השמדת המדינה שאותה אין הם טורחים כלל להסתיר.

הבולט בשלושת הרמטכ"לים באיבתו לנתניהו הוא בוגי יעלון. זה האיש שהתאונן ב-2012 על "הנזק שעושים לנו בחוץ גורמים כאלה, שלהיטותם להפיל את ממשלת נתניהו מעבירה אותם על דעתם. הם מקריבים אינטרסים לאומיים לטובת אינטרסים פוליטיים". היום התהפך יעלון. בוגי חי ונושם, אוכל ושותה, אך ורק איבה לנתניהו. השנאה מעבירה אותו על דעתו עד כדי אובדן עקרונותיו הבסיסיים. הרמטכ"ל לשעבר, שחילק לקציני המטכ"ל את שירו המתריע של נתן אלתרמן, 'אז אמר השטן', שתוכנו מדבר על חוכמת השטן שהצליח לבלבל את דעתם של מנהיגי המדינה היהודית ובכך נטל מהם את אמונתם בצידקת הדרך והמפעל הציוני, הוא זה שמוכן להישען היום על ח"כי המשותפת שכל האידיאולוגיה שלהם מערערת, ברוח 'אז אמר השטן', על עצם קיומה של המדינה היהודית.

מי היה מאמין שלעת זיקנותו יאבד יעלון את אמונתו שהייתה נר לרגליו ברעיון הציוני ויוביל את המהפכה להגדרת המדינה היהודית כמדינת כל אזרחיה, כולל אוהדי הטרור ומעודדי השוהאדא? נכון שהוא לא הצהיר מעולם שזה היעד, אבל זה מה שעלול היה לקרות בפועל, אילו הלכה כחו"ל בדרכו. עד כדי כך הסיטה אותו שנאתו האובססיבית לנתניהו. פעם החזיק יעלון באידיאולוגיה אחרת. זוהי תעודת הזהות האידיאולוגית שהייתה לו, כפי שהודפסה בהסכמתו על הכריכה האחורית של ספרו 'דרך ארוכה קצרה': "מחזיק בעמדות ימניות-ניציות מבחינה מדינית וביטחונית ואינו רואה סיכוי להסדר קבע בעתיד הנראה לעין".

רוב קולות

בספר עצמו תוקף יעלון את "ארבעת המסמכים שפורסמו על-ידי גורמים שונים מקרב ערביי ישראל בשנתיים האחרונות, שהבולט שבהם הוא מסמך החזון של ערביי ישראל. במסמך זה, אשר נכתב על-ידי ועדת המעקב (הגוף ההנהגתי הנהנה מסמכות עליונה בקרב ערביי ישראל) ובחסותה. יש בהם קריאת תיגר גלויה ומפורשת על זכות העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל. כל תושבי ישראל היהודים מוגדרים קולוניאליסטים, ואילו תושבי הארץ הערביים מוגדרים כילידי המקום בעלי הזכות על הארץ. כמו-כן דורשים ערביי ישראל במסמכיהם חופש ביטוי לאומי ערבי-פלשתיני. גורמים אלה מקרב ערביי ישראל מצטרפים לקבוצות נוספות, השוללות את רעיון המדינה היהודית ומתעלמות הן מהזכויות ההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל". איש ימין, אז, ללא ספק.

כל זה התהפך בגין איבת נתניהו. מכוחה הוא מוכן להישען על אחמד טיבי שאמר ליומון הפלשתיני אל-קודס (17 מאי 2011): "אנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלשתיני, אנו נושאים את תקוותיו וחלומותיו"; ולזכות בתמיכת הסיעה שבה פעל חכל"ש טאלב אל-צאנע, אשר מחה בהופיעו באוניברסיטה בג'נין ב-11 אפריל 2011, על "גזענות כלפי הערבים בישראל והניסיון למחוק את הנראטיב הפלשתיני לטובת הנראטיב הציוני... חוקי גרמניה הנאצית מאושרים היום בישראל ברוב קולות, כמו חוק איסור ציון יום הנכבה ומחיקתו מתוכניות הלימודים. זוהי מדינה גזענית המקימה ערים מיוחדות ליהודים כמו הערים שהוקמו בדרום אפריקה לתושבים הלבנים בתקופת האפרטהייד".

הרשימה משותפת אינה מנסה גם היום, במגעים שקיימה עם קוקפיט הרמטכ"לים, 'להלבין' את עמדותיה. ראשה איימן עודה הגדיר ב-10 במארס 2020, את דרישות הסף של מפלגתו לטובת מה שכינה "העם שלנו", לאמור: הפלשתינים: "העם שלנו רוצה משהו מסוים מאוד: משוואה מדויקת בין הדאגה היומיומית והעמדה המדינית... לכן אנחנו לא יכולים לומר: בטל את קמיניץ ולך תפציץ בעזה או לך על עסקת המאה. יש לנו דרישות מדיניות ברורות: להפסיק, ולהכריז על הפסקה, של כל התוכניות החד-צדדיות".

כמה צדקו חז"ל כשאמרו ש"כל אדם שכועס, אם חכם הוא - חוכמתו מסתלקת ממנו" (מסכת פסחים ס"ו, ב'). וכמה צדקו הרומאים כשאמרו: "יופיטר אתה כועס? סימן שאינך צודק".

תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהפכת הקוקפיט: ממדינת היהודים למדינת כל
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מזל שהשמאל מתמעט
24/03/20 15:11
2
יאקי
24/03/20 16:14
3
יאקי
24/03/20 17:58
4
שמ
24/03/20 18:07
5
בן נאמן
25/03/20 07:46
 
שאול אבידור
25/03/20 08:45
6
שאול אבידור
25/03/20 08:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
בשעת כתיבת שורות אלה מתחיל אולי להסתמן מוצא מן המשבר הפוליטי בישראל: פילוג אפשרי במפלגת ההסתה והפלגנות, נושאת הדגל "רק לא נתניהו". מלכתחילה לא סביר היה שרשימת השעטנז המורכבת מארבעה ראשי ממשלה בעיני עצמם תוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, והיה צפוי שהיא עתידה להתפרק ולהתפלג. כך היה גם גורלה של רשימת השעטנז משנות התשעים של המאה הקודמת, שאף היא כללה ארבעה אישים - יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק, דן מרידור ורוני מילוא - ודבק אחד, "רק לא נתניהו".
נכבדי, אני צופה בך לאחרונה בעת הופעותיך בטלוויזיה וחשה צער לראות אדם עייף ומותש ומפוחד כל כך. ההספק שלך הוא מדהים. גמעת אין ספור קילומטרים בטיסותיך לרחבי תבל לפגוש ראשי ממשלות, דמוקרטים ודיקטטורים. הצלחת ליצור כותרות לא רק בישראל אלא ברחבי התבל. יזכרו אותך תמיד על הופעותיך בפני הקונגרס האמריקני והצגת הפצצה האירנית העומדת להתפוצץ.
24/03/2020  |  רות רזניק  |   יומני בלוגרים
הכנסת אינה כפופה להנחיות משרד הבריאות ולצווי חירום של הממשלה. היא פטורה מלהיענות לכלל השרירותי שרק 10 אנשים יכולים להתכנס בחדר. הם יכולים להיכנס למליאה ולשבת במרחק שני מטרים איש מרעהו. סליחה, הרי אם יחליטו לא להתכנס לא יוציאו אותם לחופשה ללא תשלום ולא ינכו משכרם.
24/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בעיצומה של מגיפה בעצימות רשמית של פאנדמיה, ובנסיבות פוליטיות של "בין השמשות" בישראל, יש בקרבנו כאלה שמתאמצים לייצר קשר גורדי בין שתי החזיתות, ולדידם, הקורונה היא בבחינת "קרדום לחפור בו", עבור ראש הממשלה נתניהו. אליבא דגורמים אלה (שלא במקרה מזוהים עם מחנה פוליטי מוגדר), מתקיים לנגד עינינו מעשה נבלה, שביטויו העמוק הוא לא פחות מאשר פגיעה אנושה בדמוקרטיה, תוך ניצול ציני של מצב החרום לצרכים פוליטיים ופרסונאליים.
פַּעֲמֵי אָבִיב, לֹא עוֹד כַּר, שְׂמִיכָה וְכֶסֶת
24/03/2020  |  יוסף אליעז  |   שירים
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת  /  איתמר לוין
פעילי שמאל הפגינו מול הכנסת  /  עידן יוסף
בג"ץ לאדלשטיין: תן תשובה עוד היום  /  איתמר לוין, מירב ארד
יולי אדלשטיין ונגיף ה-KGB  /  דן מרגלית
רוצים לשדוד את הדמוקרטיה  /  אסתר שניאורסון גרי
הרהורים מהבידוד  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il