|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

על תרבות וסדר-שלטוני שעבר זמנם

ה"פלונטר" הפוליטי בישראל על-רקע משבר הקורונה, נובע מכך שבחירות 2019-20 אינן "עוד מערכת בחירות", אלא מאבק כוחות והשקפות-עולם כולל, בין ה"ימין" בישראל לכל מה שאיננו ימין, על סוגיות-יסוד שטרם הוכרעו. ככל שאנו דוחים הכרעות אלה, אנו מסבכים את הפלונטר ומזיקים לעצמנו
24/03/2020  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2020   |   תגובות
שומר הסף של התרבות הפוסט-ליברלית [צילום: פלאש 90]

התרבות השלטונית שלנו התפתחה מסיבות היסטוריות באופן שב-29 השנים הראשונות לעצמאות, התווה בה הזרם הסוציאליסטי, שעמד בראש הממשל האזרחי של הישוב, את המסלול הפוליטי הדומיננטי ואת עקרונות הארגון והניהול החברתיים-כלכליים. מהפך 1977, היה אבן דרך בשינוי תרבותי, אידיאולוגי ופוליטי שהעדיף את הזרם השמרני-ליברלי-לאומי. שינוי זה התגבר גם בעקבות שינויים דמוגרפיים בהרכב האוכלוסייה שהחלו נותנים אותותיהם במאזן הפוליטי הפנימי ובמאבק על ההגמוניה התרבותית. אף-על-פי שהשינוי הפוליטי הושג בדרכים דמוקרטיות מובהקות1, הזרם הסוציאליסטי לא השלים עימו עד היום והוא ממשיך לנסות כמעט בכל דרך, ולפי שעה ללא הצלחה, לסובב את הגלגל לאחור ולהמציא את ההיסטוריה מחדש, אם לא בכל, אזי לפחות ביסודות האידאולוגיים ובכלים המאפשרים להפיץ ואפילו לכפות על הציבור יסודות אלה.

בדרכים נפתלות, שראויות לניתוח ומחקר רציונליים נפרדים, התבצר הזרם הסוציאליסטי במספר מוקדי כוח לאומיים, שהחשוב בהם הוא המערכת המשפטית בראשות בית המשפט העליון. מבנה מוקדי-כוח אלה ועקרונות פעולתם עוצבו בהשפעת הכוחות השולטים בהם, שבעידן הנוכחי מייצגים את הזרם הפוסט-ליברלי והפוסט מודרני. המעבר מהסוציאליזם של אמצע המאה ה-20, ליסודות מנחים פוסט-מודרניים, התחולל בעיקר בתודעת הכוחות השולטים במוקדים הנ"ל, מבלי שקיבל לכך, באופן מסודר ומפורש, את אישור המוסד המחוקק העליון של המדינה. כיבוש אזורי ההשפעה והרחבת תחום השליטה של הכוחות המחזיקים בו, נרקם בהדרגה, אפשר לומר אפילו "בגניבה", באמצעות פרשנויות מפליגות של חוקים ונורמות שלא נועדו לכך מלכתחילה, כגון "חוק-יסוד כבוד האדם וחירותו".

לגיטימיות לפעולתם של מוסדות המדינה, מושגת בדמוקרטיה באמצעות חקיקת-יסוד של הפרלמנט, שבמקרים מיוחדים - כל מדינה וסדריה - מאושרת ע"י משאל-עם, שגם הוא מעוגן בחקיקת-יסוד. לגיטימיות זו מושגת מתוקף העובדה שהפרלמנט הוא הגוף היחיד ברפובליקה שנבחר ע"י הציבור, שהוא הריבון או מקור הסמכות השלטונית. בחירת הפרלמנט ע"י הציבור מאצילה לו את הסמכות להפעיל למעשה את הריבונות, שפרושה החלטות, חקיקה ואכיפת החוקים. דרך המימוש שונה ממדינה למדינה, אבל היסודות הלוגיים זהים.

המערכת המשפטית, נטלה על עצמה ולעצמה את תפקיד שומר הסף של התרבות הפוסט-ליברלית והפוסט-מודרנית בישראל ולאחר שנות דור הפכה אותו למונופול. היא לא עשתה זאת במוצהר, משום שאין זה בסמכותה החוקתית. היא פעלה בדרכי עקלתון ואפילו במרמה, כשהיא מנצלת את העובדה שאין בישראל חוקה חוקי-היסוד, המהווים תחליף "זמני" לחוקה. אל תוך המגרעת הזו, תרתי-משמע, נכנסה המערכת המשפטית באמצעות לקונה חוקתית וחקיקתית אחרת: זהות ואחדות מסגרות השיפוט הבכירות ביותר של מדינת ישראל בגוף אירגוני אחד: בית המשפט העליון. באופן זה הפכו שלושת בתי-משפט - בית המשפט העליון לחוקה, בית המשפט העליון לערעורים ובית הדין הגבוה לצדק (בג"ץ) - לישות משפטית אחת. ככזו היא מחליפה "כובעים" והרכבים ורוקדת על כל החתונות המשפטיות הרגישות ביותר, גם כשביניהן קיים לעיתים קרובות ניגוד עניינים מובהק.

על החטא נוסף גם הפשע, שכל שלוש המערכות האורגניות הנפרדות כביכול, אחוּדות אירגונית: השופטים אותם שופטים. בראש המערכת האחודה עומד אותו אדם - נשיא בית המשפט העליון. הרכבי השיפוט בכל מסגרת נקבעים ע"י אותו "ראש", השופטים הם אלה שמגדירים את תחומי סמכות השיפוט שלהם, שלעיתים קרובות חורגת מתחום החוק המפורש של בית המחוקקים; אז מכונה הדבר "פרשנות משפטית". זאת ועוד, השופטים בראשות נשיא(ת) בית המשפט העליון, משתתפים בבחירת שופטים (חברים) חדשים לאותו בית משפט ובשיתוף עם לשכת עורכי הדין (קולגות למקצוע, שאינן חסרות ניגודי עניינים), הם מהווים רוב בוועדה לבחירת שופטים. בממשל דמוקרטי הדוגל בהפרדת רשויות למניעת ניגודי עניינם, שמירת טוהר המידות ופלורליזם מחשבתי, אין ככל הנראה באף מערכת שלטונית אחרת בישראל, סתירה גדולה יותר מזו הקיימת בבית המשפט העליון, בין העקרון המנחה לבין מימושו בפועל. בערמומיות, בהסתר ובגניבה, הציבה מערכת המשפט את עצמה בראש פירמידת השלטון במדינה, אעל-פי שהיא הרשות השלטונית היחידה שאינה נבחרת ע"י הציבור, אינה מבוקרת באופן שוטף ע"י הפרלמנט ואינה שקופה לתקשורת.

בפלונטר הפוליטי העובר על ישראל בשנה האחרונה על שלוש מערכות הבחירות שבה, מצב בו רשות שופטת נקייה מפניות ואג'נדות אידאולוגיות פוליטיות ואינטרסנטיות, נחוצה כאוויר לנשימה, אין מציאות חמורה מזו שקיימת כיום בבית המשפט העליון, ואינני מפרט כאן את אינסוף הדוגמאות בהן חזינו; אולם פטור בלא כלום אי-אפשר. תוך כדי כתיבת שורות אלה, שמעתי באחת מרשתות התקשורת, שבג"ץ הוציא צו ביניים, האוסר על שימוש באמצעי המעקב המיוחדים שבידי השב"כ אחר אנשים שעשויים להיות חשודים כנשאי הקורונה, כשהם אינם מודעים לכך או אינם מקפידים לשמור על תקנות החירום הממשלתיות. בכך הם עשויים לשים לאל את מאמצי משרד הבריאות והממשלה לאתר ולבלום את התפשטות המגיפה ולגרום להגדלת נזקיה. הטיעון הפורמלי הוא העדר מסגרת מבקרת מטעם הכנסת על הפעלת אמצעים אלה, משום שטרם הושלם מינוי ועדות הכנסת הדרושות לכך. הפעם מתערב בית המשפט בעבודתה של הממשלה למיזעור הנפגעים והנזקים מהמגיפה ובעבודת הכנסת הריבונית, שהיא זו שצריכה להחליט על סדרי עבודה ולהוציאם לפעול, מינוי ועדותיה. זו התערבות פוליטית פר-אקסלנס בעבודת הכנסת. אין לה שום קשר לסיבה שבשלה הוחלט להשתמש באמצעי הגילוי הדיגיטליים והניזוק האמיתי היחיד ממניעת השימוש בהם יהיה הציבור. בהחלטה זו מנסה בית המשפט להישאר נאמן כביכול לעקרונות החסינות של מידע אישי שעשוי לדלוף מפעילות השב"כ למרחב הציבורי. אולם שום ועדת כנסת לא תוכל למנוע זאת ולא מנעה זאת בעבר בנושאים רגישים אחרים. הסרבול של ערוב מאולץ של ועדת כנסת שטרם הוקמה ושחבריה יהיו בברור חלוקים בדעותיהם, בהליכי חירום שגורם הזמן הוא קריטי בהם, הוא חבלה בתהליך ההצלה שמנהלת הממשלה. לאחר שניתן אישור היועץ המשפטי להשתמש באמצעים אלה, מתוך הבנה שניתן לנתב את המידע ברמה טובה לצרכניו הרפואיים המוסמכים, החלטת בג"ץ היא התערבות חמורה וחסרת אחריות ציבורית בעבודת הממשלה, דבר החוזר ומוכיח את רמת הפוליטיזציה שבהחלטותיו, ומצדיק שבעתיים את הביקורת הציבורית על הסמכויות שנטל לעצמו.2

בדרך זו גם התפתחה בישראל מציאות דיס-הרמונית, שלא לומר מקוטבת, שבה רוב חברי הכנסת "ימניים", ממשלות ישראל בדור האחרון הן ממשלות "ימין" אולם לבית המשפט העליון אוריינטציה "שמאלנית" מובהקת. מציאות מקוטבת כזו מזמינה חיכוכים וסתירות מתמידים, בין בית המחוקקים והממשלה לבין בית המשפט העליון על עקרונות ובכורה. בשנים האחרונות מסתמן שזכות "המילה האחרונה", כלומר: הסוגיה באשר לאיזו רשות שלטונית בין שלוש הרשויות המקובלות בדמוקרטיה, זכות וטו על החלטות זולתה, הופכת לסלע מחלוקת ראשית בין הכנסת והממשלה למערכת המשפטית. מחלוקת זו שהולכת ומחריפה, עומדת להכרעה גם במחזורי הבחירות של 2019-20. דומני שחלק מהציבור היהודי לא הבין זאת אפילו בסיבוב הבחירות האחרון בתחילת חודש זה. המטריד ביותר בהתפתחות זו הוא שחוסר ההבנה גורר בעקבותיו את שחיקת מעמדו הדמוקרטי של הציבור כריבון היחיד במדינה.

בדומה לכל בעיה עקרונית ומורכבת, קווי החיתוך המפרידים אותה מהסוגיות המשיקות לה, בדרך כלל אינם חדים ואינם קבועים. כך, למשל, ראינו בעשור האחרון את "ישראל ביתנו" כשותפים טבעיים וקבועים של גוש הימין. בבחירות האחרונות, מסיבות השמורות עימו,3 חצה ליברמן את הקווים שבין המחנות ועבר לפעול במשותף עם גוש השמאל. הפלונטר המבני-אירגוני כיום, הוא תוצאה של מהלך זה. בתהליכי שינוי, עד להתייצבותם, מוכרת התופעה של "פזות מעבר" בלתי יציבות. התהליך מתנדנד בין מצבים משתנים בעוצמות שונות עד אשר הוא מושלם כאשר אי-היציבות שוככת ונעלמת.

להערכתי, גוש המפלגות המכונה בבחירות אלה "כחול לבן" הוא קואליציה של קבוצות פוליטיות שהמאחד אותן, מלבד ההתנגדות האישית לנתניהו, הוא היותן ראשי חץ במאבק השמאל להחזרת "גדולתו" לקדמותה. אם אנסה לנתח את הדברים כמשקיף מן הצד, הייתי מייחד ל"יש עתיד" בראשות לפיד, את תפקיד חיל החלוץ במאבק המערכת המשפטית על שימור נכסי "המהפכה השיפוטית",4 לקבוצת יעלון את תפקיד נציגי "נפגעי נתניהו" וממשלו - מושתת על עוינות אישית מתורצת בנימוקים מוסרניים ולשאר הנספחים בראשות גנץ ואשכנזי, את תפקיד "מאוכזבי השמאל" ההיסטורי, סוציאליסטים "לייט" שחיפשו מפלט פוליטי בארגון שיחזיר את המדינה לפסים "הנכונים" ו"חברים של רבין ז"ל", שעדיין מחזיקים בתאוריית הקשר ההפוכה, לפיה הפגנות הימין בראשות נתניהו ב-1995, היו העילה לרצח ולא תוכנית אוסלו והונאת הציבור בבחירות 1993. אין זה מקרה שסיסמת הבחירות של המחנה כולו היא "רק לא ביבי", ואין זה מקרה שדווקא סיסמה זו מחזקת אותו במחנהו, מפני שהיא משקפת את קו המחשבה שהביא בשעתו לישראל את מהפך 1977.

באדווה הפוליטית האחרונה - סבב הבחירות 2.3.2020 - נוספה למערכת רעשי הקרע גם השפעת פרסום "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ, שבה שולב רעיונו הישן של ליברמן, על העברת אוכלוסיות בין ישראל לאוטונומיה פלשתינית באיו"ש, באמצעות הזזת קו הגבול בין שטחי השליטה של שתי הישויות באמצעות צירוף חלקים משמעותיים מ"המשולש" המאוכלס בצפיפות הערבים מוסלמים, מזרחה. ידיעה זו באה לאחר חקיקת חוק הלאום, שנועד להסיר את המסכה מעל פני התוכניות הגלויות והסמויות להפרדת הדת מהמדינה ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה; משמע: ביטול או חיסול הציונות. שני הצעדים גם יחד, עוררו את האוכלוסייה הערבית לפעולה פוליטית, מתוך הנחה שזו יכולה למנוע את רוע הגזירה. התעוררות זו הגדילה את אחוזי ההשתתפות שלהם בשני סבבי הבחירות האחרונים ומשום שהכלי הפוליטי שעמד לרשותם בבחירות הייתה הרשימה הערבית המשותפת, הצביעו עבורה והגדילו את כוחה ב-25% ביחס לבחירות 2019.

העובדה שחלק מהגוש הציוני עדיין מוטמע בקבוצת מפלגת העבודה ורשימת "כחול לבן", היא הסיבה שיוצרת את אי-היציבות הפוליטית שהוסברה לעיל. הדבר יוכרע להערכתי תוך כ-8 שנים, אם הממשלה שתקום עתה תכהן לפחות שלוש שנים ברציפות, ותוך כ-2- 4 שנים אם תמשך אי-היציבות השלטונית של 18 החודשים האחרונים. ברגע, זה משתלבת הרשימה הערבית המשותפת בתוכניותיהם של גנץ, ליברמן, פרץ וחבריהם. באופן טכני מהווה הטרוגנית זו רוב פוליטי של 61 מנדטים מול 58 של הימין בראשות נתניהו. אינני יודע לומר בנקודת זמן זו, אם לכך באמת התכוונו ערביי ישראל. אם התשובה חיובית, להערכתי שגו הם שגיאה גסה. הדרך הנכונה מבחינתם להשתלב במדינה, היא לקבל את עובדת היותה מדינת הלאום של העם היהודי, להפסיק את החתרנות הפוליטית ולפעול במסגרת מפלגות קיימות או חדשות, שאין בהן במצעיהן יסודות אנטי-ציוניים, השוללים את קיום העם היהודי ואת זכותו למדינת לאום משלו ומפארים את הטרור הרצחני נגד יהודים באשר הם יהודים. הקרעים לא יוכלו להתאחות בדרך אחרת; ככל שיקדימו הערבים להבין זאת, כן ייטב לכולם.

הרוב היהודי מתכנס בתהליך מתמיד סביב גוש הימין ובקרוב מאוד, לאחר שקבוצת הפוסחים על הסעיפים תתעורר ותבין את המתרחש סביבה, יהיה לרוב פוליטי ברור שלא יניח לרשימה המשותפת לשנות את האופי הציוני של מדינת ישראל, או לשמאל הפונדמנטליסטי להפריד בין מדינת ישראל ליהדותה. מדינת ישראל אינה חוזרת לסוציאליזם פוסט-מודרני ולא תהיה סניף של המדינות הסקנדינביות המתנוונות מבפנים. האדווה הנוכחית על דרך התייצבותה של ישראל על סיפו של הרבע השני של המאה ה- 21, היא "גימגום" זמני שמגפת הקורונה עשויה להאריכו מעבר לרצוי, ולחייב מאמץ לאומי רב-שנתי לתיקון קלקוליה, בעיקר בתחום הכלכלה.
אסור לגוש הימין לוותר על עקרונותיו ואסור לישראל לשוב למעלה מ-40 שנים, לאחור למקום ממנו ברחה כל עוד נפשה בה. בין בחירות לקורונה, חשוב שנזכור גם את מלחמת יום הכיפורים ונסיבותיה, שהביאה למהפך 1997. אירן ממשיכה לפתח נשק גרעיני, נמצאת במציאות פוליטית, כלכלית ואזרחית קשה ביותר והינה דיקטטורה פונדמנטליסטית שיעית; - כל אלה מהווים נורות אזהרה אסטרטגיות. עתה כשצה"ל נקרא לסייע במאבק בקורונה, אל יתפתה להיסחף אחר תפקידו המשני באזרחות ;תפקידו העיקרי היה ונותר הגנה על המדינה מפני אויבים חיצוניים. אם יכשל בו, כל מעשיו מבית יהיו כלא היו...

הערות

1. אופיה של מדינה יהודית, דמוקרטיה ישראלית מהי, תפיסת מערכת היחסים בין זרועות הממשל בדמוקרטיה שלנו, עליונות הדרג הנבחר בהירארכיה הדמוקרטית, הסדרים מדיניים עם הערבים, קביעת גבולות ביטחון והיערכות מול האיום האירני.

2. אילו הייתי ראש הממשלה כיום, הייתי מודיע שלא אציית להחלטה זו, מפני שהיא עומדת בניגוד לאחריות המשפטית-מוסרית של ראש ממשלה לפעול כמיטב יכולתו למיזעור הנזקים לאנשים ולחברה בישראל בשעת חירום זו.

3. "ההימור" שלי הוא שליברמן עוד ישוב לימין, לאחר שיפתור את בעיות האגו והחשבונות האישיים שלו עם נתניהו.

4. "המהפכה השיפוטית" מבית מדרשו של הפרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, היא תיאור שעברה המערכת מבחינת מבנה, סמכויות ודרכי פעולה, על יסוד פרשנויות לחוק כבוד האדם וחירותו, בדרכה מאז שנת 1995, מועד אישור החוק בכנסת ועד ימים אלה, כפי שתואר לעיל. התאור לעיל הוא כללי ואינו מקיף את כלל ההיבטים. במיוחד מצומצם מאוד בו הקטע העוסק בתפקידם ומעמדם של היועצים המשפטיים, החל מהיועץ המשפטי לממשלה עבור דרך הפרקליט הראשי (התובע הראשי) ועבור דרך היועצים של משרדי ממשלה וגופי ממשל אחרים, אזרחיים וצבאיים כאחד, על השונויות שביניהם.

תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על תרבות וסדר-שלטוני שעבר זמנם
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תרצה
24/03/20 15:07
 
רפי לאופרט
25/03/20 10:04
 
הירונימוס
25/03/20 15:06
 
רפי לאופרט
28/03/20 07:53
2
שמ
24/03/20 17:53
3
שמ
24/03/20 18:02
4
י.א
24/03/20 18:10
 
רפי לאופרט
25/03/20 10:23
5
הירונימוס
24/03/20 18:56
6
שמחה חן
24/03/20 18:58
 
אהובה בר
24/03/20 20:00
 
רפי לאופרט
25/03/20 10:11
 
שמחה חן
25/03/20 17:56
7
הירונימוס
24/03/20 19:22
 
עובד 1
24/03/20 21:48
 
הירונימוס
25/03/20 10:56
8
נגעלת
25/03/20 06:04
9
יאקי
25/03/20 07:30
10
חוזה המדינה
25/03/20 18:50
 
רפי לאופרט
27/03/20 11:44
 
הירונימוס
27/03/20 18:28
 
רפי לאופרט
28/03/20 08:05
 
הירונימוס
28/03/20 15:48
 
שלמה המגיב
28/03/20 16:11
 
שלמה המגיב
27/03/20 20:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
בשקט בשקט, בלי שנרגיש, התחוללה מהפכה בקנה מידה כמעט תנ"כי במדינת ישראל: שלושה רמטכ"לים בדימוס, הסכימו שמדינת ישראל כבר אינה מדינה יהודית, מולדתו הנצחית של העם היהודי מאז ולעולם. בהבל פה הם הפכו את המדינה היהודית על ראשה: עיקרו ממנה את מחויבותה לעם היהודי ועשו אותה למדינת כל אזרחיה וערבייה. מאז נעילת הקלפיות הם פועלים להקמת ממשלה צרה, תלויה לחלוטין בחסדיה של הסיעה המשותפת, האנטי ציונית ואוהדת הטרור והשהידים, שהצהירה כי מטרתה היא לנטרל ולשלול את יהדותה של מדינת היהודים, כדי לעשותה מדינה ערבית נוספת על 21 המדינות הערביות. כדבריה המקוממים ומרתיחי הדם של ח"כ המשותפת היבא יזבק: "נפרק את המדינה מאופיה היהודי והציוני".
24/03/2020  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
בשעת כתיבת שורות אלה מתחיל אולי להסתמן מוצא מן המשבר הפוליטי בישראל: פילוג אפשרי במפלגת ההסתה והפלגנות, נושאת הדגל "רק לא נתניהו". מלכתחילה לא סביר היה שרשימת השעטנז המורכבת מארבעה ראשי ממשלה בעיני עצמם תוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, והיה צפוי שהיא עתידה להתפרק ולהתפלג. כך היה גם גורלה של רשימת השעטנז משנות התשעים של המאה הקודמת, שאף היא כללה ארבעה אישים - יצחק מרדכי, אמנון ליפקין-שחק, דן מרידור ורוני מילוא - ודבק אחד, "רק לא נתניהו".
נכבדי, אני צופה בך לאחרונה בעת הופעותיך בטלוויזיה וחשה צער לראות אדם עייף ומותש ומפוחד כל כך. ההספק שלך הוא מדהים. גמעת אין ספור קילומטרים בטיסותיך לרחבי תבל לפגוש ראשי ממשלות, דמוקרטים ודיקטטורים. הצלחת ליצור כותרות לא רק בישראל אלא ברחבי התבל. יזכרו אותך תמיד על הופעותיך בפני הקונגרס האמריקני והצגת הפצצה האירנית העומדת להתפוצץ.
24/03/2020  |  רות רזניק  |   יומני בלוגרים
הכנסת אינה כפופה להנחיות משרד הבריאות ולצווי חירום של הממשלה. היא פטורה מלהיענות לכלל השרירותי שרק 10 אנשים יכולים להתכנס בחדר. הם יכולים להיכנס למליאה ולשבת במרחק שני מטרים איש מרעהו. סליחה, הרי אם יחליטו לא להתכנס לא יוציאו אותם לחופשה ללא תשלום ולא ינכו משכרם.
24/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בעיצומה של מגיפה בעצימות רשמית של פאנדמיה, ובנסיבות פוליטיות של "בין השמשות" בישראל, יש בקרבנו כאלה שמתאמצים לייצר קשר גורדי בין שתי החזיתות, ולדידם, הקורונה היא בבחינת "קרדום לחפור בו", עבור ראש הממשלה נתניהו. אליבא דגורמים אלה (שלא במקרה מזוהים עם מחנה פוליטי מוגדר), מתקיים לנגד עינינו מעשה נבלה, שביטויו העמוק הוא לא פחות מאשר פגיעה אנושה בדמוקרטיה, תוך ניצול ציני של מצב החרום לצרכים פוליטיים ופרסונאליים.
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי  
לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת  /  איתמר לוין
פעילי שמאל הפגינו מול הכנסת  /  עידן יוסף
בג"ץ לאדלשטיין: תן תשובה עוד היום  /  איתמר לוין, מירב ארד
אביב לכנסת  /  יוסף אליעז
יולי אדלשטיין ונגיף ה-KGB  /  דן מרגלית
רוצים לשדוד את הדמוקרטיה  /  אסתר שניאורסון גרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il