|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

כיצד להתכונן למשברים דמויי קורונה

השראה מצ'רצ'יל ומחשבי קוונטום

דניאל פינקלשטיין מציע בטיימס: לחשוב מה יקרה אם פעולה מסוימת לא תינקט, ולהגיע כמה שיותר מהר למצב בו מחשבי קוונטום יעשו במקומנו את ההכנות לטווח ארוך
01/05/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מצב הקורונה בבריטניה, 28.4.20 / סקיי ניוז
שעות במקום מיליוני שנים [צילום: סת' ווניג, AP]

דניאל פינקלשטיין, בעל טור בכיר בטיימס הלונדוני, מציע לקוראיו: הבה ונתכונן לאירועים בקנה המידה של הקורונה – סופות, שטפונות, מגיפות, שינויי אקלים – כדי שניתן יהיה לגבור עליהם. ויש לו גם מתכון.

הרעיון הראשון בא מווינסטון צ'רצ'יל, שבחודש הבא ימלאו 80 שנה לנאום "דם, יזע, עמל ודמעות" שהציע לציבור הבריטי עם מינויו לראשות הממשלה, ומדיניות של "ניצחון בכל מחיר". בניגוד לאחרים, צ'רצ'יל הבין שבריטניה לא תשרוד בלי ניצחון. הלקח הוא, שלא מספיק להעריך את סיכויי ההצלחה של פעולה, אלא גם מה יקרה אם היא לא תינקט. אין להתעלם מסיכונים ניכרים רק משום שההסתברות להתרחשותם היא נמוכה, כפי שרובנו נוטים לעשות. אנחנו קצרי טווח במחשבתנו ולא אוהבים להוציא כסף על משהו שאולי יקרה בעתיד.

רבים אומרים שהדבר הראשון שיש לעשות אחרי משבר הקורונה הוא להעלות את השכר לבעלי ההכנסות הנמוכות. הם אולי צודקים, טוען פינקלשטיין, אך בראש סדר העדיפות צריך לעמוד התכנון ארוך הטווח ולא התועלת קצרת הטווח. אנחנו אופטימיים מטבענו, וסבורים שאסונות אומנם צפויים להתרחש אך לא בקרוב. יש הרוכשים מקלטים יקרים נגד הוריקנים, אך אינם מתקינים אותם אפילו כאשר סופה מתקרבת; תמיד יש הרבה דברים אחרים לעשות.

הייתם חושבים שלכל הפחות כאשר האסון מגיע, נהיה מוכנים לקראתו אם יישנה. למרבה הצער, לא זה המצב – טוען פינקלשטיין. אנחנו נוטים להיות שכחנים בצורה שלא תיאמן, במיוחד כאשר ההשלכות הרגשיות נמוגות. ההוכחות לנטייה שלנו נגד הכנות מוקדמות הן כה ברורות, עד שאין טעם להתעלם מהן. מציאת הדרך כיצד להתגבר על הנטייה הזאת, היא האתגר המרכזי בפני ההכנה מראש.

תהליך רשמי כלשהו – למשל, דיון שנתי ברשות המחוקקת על מצב המוכנות לאסונות – יכול לסייע. מערכת כזו הייתה דנה בצורה רצינית יותר בתוצאות התרגיל שערכה ממשלת בריטניה ב-2016, ואשר גילה את חוסר המוכנות למגיפה. אבל יש להיות מציאותיים: קשה מאוד להיפטר מההטיות הללו, ואי-אפשר להתכונן לכל תרחיש. לכן, יש להשקיע בטכנולוגיות שיכולות לתת מענה לנטיות האנושיות שלנו – אופטימיות-היתר והשכחנות.

ב-15-10 השנים הבאות עשויים מחשבי קוונטום להתחיל לסייע בפתרון בעיות שעד כה לא ניתן היה לפתור בעזרת מחשבים רגילים, כאשר הם יבצעו בתוך שעות חישובים כימיים ורפואיים שכיום מצריכים מיליוני שנים. השינוי במהירות ובהיקף שיביאו מחשבים אלו, יחולל מהפכה גדולה לפחות כמו המהפכה הדיגיטלית שאנו מצויים בעיצומה. השאלה איננה האם ניתן לבצע את המעבר למחשבי קוונטום, אלא כמה מוקדם.

רצוי שהמעבר יהיה מהיר ככל האפשר ויש להשקיע בטכנולוגיה הזאת, סבור פינקלשטיין. ספקולטיבית ככל שתהיה המחשבה על דור המחשבים הבא, היא פחות ספקולטיבית מאשר המחשבה שלפתע-פתאום נהיה הרבה יותר טובים בחשיבה לעתיד. מחשבי הקוונטום יעשו זאת במקומנו, והגיע הזמן לבצע קפיצה זו.

תאריך:  01/05/20   |   עודכן:  01/05/20
איתמר לוין
+"הרוב ייכשלו, אבל צריך רק בודדות"
18:11 01/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדענים בכל העולם בודקים אלפי תרופות קיימות, בתקווה שכמה מהן יתגלו כיעילות נגד הקורונה  ▪  שני צוותים בקליפורניה מצביעים על קרוב ל-30 תרופות הנראות מבטיחות אחרי הניסויים הראשוניים  ▪  "אנחנו צריכים רק אחת או שתיים", אומר המדען המוביל את אחד המחקרים
remdesivir כטיפול בקורונה / CBS This Morning
טיפול נמרץ, לימה, פרו [צילום: רודריגו אבד, AP]
צוות צבאי, מדריד, ספרד [מאנו פרננדז, AP]
+משרד החינוך מאפשר גמישות בפתיחת בתיה"ס עד יום ג'
16:03 01/05/20  |  עידן יוסף
בעקבות מחאת ראשי הערים הגדולות, משרד החינוך הודיע למנהלי בתי הספר כי ניתן לפתוח את הלימודים ביום שלישי, אם הם אינם ערוכים כראוי.
+חברי ועדת הקורונה סיירו במרכז השליטה הלאומי של משרד הבריאות
15:57 01/05/20  |  עידן יוסף
חברי ועדת הקורונה של הכנסת סיירו במרכז השליטה הלאומי של משרד הבריאות ובמעבדת הקורונה בבית החולים שיבא תל השומר. בהצהרה לתקשורת בסיום הסיור אמר ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה: "ברורה פה התרומה של גופי הביטחון שמביאים הרבה ידע ניסיון ומשאבים. המסר שצריך לצאת מכאן דווקא בימים אלה שאנחנו נכנסים לימים של חיים בנוכחות קורונה, חשוב להבין שכל מה שגויס כאן, צריך לעבור תהליך של נורמליזציה ואזרוח. החל בהקמת גוף שליטה אזרחי קבוע שיטפל בנושאי משבר כפי שהמליצה הוועדה במסקנות הביניים שלה, וכלה בלקיחת כל המסקנות שהוסקו כאן - הפיכה שלהן למערכת קבועה שיודעת להתמודד, כולל לגייס בשעת חירום משאבים שהמדינה מחזיקה לדברים אחרים.

"אם כל מה שיישאר כאן זה רוח ההתנדבות והיכולות העצומות של גופים כמו צה"ל ושל המוסד, ונעבור למצב כמו המצב הנוכחי שהמשק נפתח ומוסדות הלימודים חוזרים לפעול, עם הישענות על הגופים הללו שיש להם משימות כבדות במקומות אחרים, אנחנו לא נתמודד טוב עם הגלים הבאים אם יהיו חס וחלילה. אם אנחנו ניקח את רוח ההתנדבות והעוצמה הזאת ונהפוך אותה למערכת אזרחית מתפקדת, נרוויח משהו חשוב גם מהמשבר הגדול הזה".
[צילום: חיים רובינשטיין]
+נתפס נער שהסיע חולה קורונה מאומת
15:32 01/05/20  |  עידן יוסף
במהלך פעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש באזור הדרום, נעצר על כביש 90 נהג שחלונות רכבו כהים. במהלך הבדיקה, הבחינה השוטרת כי הנהג נראה צעיר מכדי לנהוג על הרכב ואכן, נמצא כי הוא בן 15 ואין לו רשיון נהיגה.

הנער הסיע תושב רהט בשנות ה-20 לחייו, שאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה ואמור היה לשהות בביתו בבידוד מוחלט.

השוטרים התמגנו בהתאם, הורו לשניים להשאר ברכב עד לסיום הטיפול. נגד הנוסע נרשם דוח בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת התקנות לשעת חרום והזמנה לבית המשפט בגין מתן רשות לאחר. הוא שוחרר ונשלח לביתו להמשך בידוד. הנער בן ה-15 זומן גם הוא לבית המשפט בגין נהיגה ללא רישיון.
([צילום: דוברות המשטרה])
+חולה קורונה שהה בסניף איקאה בראשל"צ
15:26 01/05/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הודיע כי מחקירה אפידמיולוגית שנערכה לאחד מחולי הקורונה, התברר כי שהה בסניף פתוח של איקאה בראשון לציון. החולה ביקר בסניף ביום שני האחרון (27 באפריל) בין השעות 16:00 ל-17:00. קונים שהיו באותה עת בקרבתו יתבקשו לשהות בבידוד בן שבועיים.
+שיפור משמעותי במצבו של חולה הקורונה בן ה-59 מכרמיאל
14:40 01/05/20  |  עידן יוסף
לאחר 11 ימים, בהם היה במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם, חל שיפור משמעותי במצבו של חולה הקורונה בן ה-59, תושב כרמיאל, המאושפז במחלקת הקורונה המבודדת במרכז הרפואי לגליל בנהריה. אתמול הוא נותק ממכשירי הנשמה וכעת הוא נושם בכוחות עצמו ובהכרה מלאה.
+יו"ר ועדת הכספים: הממשלה אינה מנהלת את מערכת החינוך
14:29 01/05/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, אומר כי הבלגן הניהולי ניכר במערכת הבריאות בא לידי ביטוי בדרך ניהול המשבר בידי הממשלה. לדבריו, התוהו ובוהו עם חזרת התלמידים לבתי הספר הוא רק תסמין לחלמאות הניהולית של הממשלה. "אין ממשלה שמנהלת את מערכת הבריאות, אין ממשלה שמנהלת את מערכת החינוך ואין ממשלה שתציל את המשק הקורס".
+15 ערים גדולות: לא נפתח את מערכת החינוך
14:25 01/05/20  |  עידן יוסף
פורום 15 הערים העצמאיות דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על דחיית מועד ההפעלה של מערכת החינוך מיום ראשון הקרוב. "אין ספק שמהלך זה יש בו כדי לתרום לחברה, למשק ולכלכלה, וכמובן לילדי ישראל עצמם", כתב ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בשם הפורום. "עם זאת, בנסיבות שנוצרו העיתוי שנקבע להפעלת החלטת הממשלה אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין".

עוד כתב: "מתן הנחיות סותרות או הנחיות המונחתות ברגע האחרון, במהלך סוף השבוע הקרוב, מהרגע להרגע, הופכות את המשימה לבלתי אחראית ואף מסוכנת, וזאת עם כל הרצון הטוב".

בפורום מבקשים ראשי העיריות לדחות את מועד החזרה ללימודים בבתי הספר בכמה ימים. "על-מנת שנוכל להחזיר את מערכת החינוך לפעילות ראויה, כפוף לכללי הבטיחות והמגבלות הרפואיות ההכרחיות בתקופה זו, ולאפשר לכלל העיריות ללא יוצא מהכלל לחדש את פעילותה, אנו קוראים לממשלה לדחות את הפעלת מערכת החינוך במספר ימים", נכתב. "כמו-כן, נבקש כי הממשלה תנחה את משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד האוצר להיכנס עמנו לדיון מקצועי מואץ להיערכות משותפת, סדורה וקוהרנטית להפעלת מערכת החינוך, מתוך הבנה שעליהם לעשות הכל כדי לסייע לנו, הגורמים האמונים על הפעלת מערכת החינוך לאורכה ולרוחבה של ישראל, לבצע את המוטל עלינו באופן תקין ובטוח לטובת ילדי ישראל ומשפחותיהם".

לערים אלה הצטרפו ערים נוספות. אחרות הודיעו כי מערכת החינוך אצלן תיפתח באופן חלקי.
+רמת הכוננות בחבל חוביי יורדת
14:09 01/05/20  |  עידן יוסף
סוכנות הידיעות הסינית מדווחת כי מחוז חוביי, שם החלה התפרצות נגיף הקורונה, תוריד את רמת הכוננות שלה מהגבוהה ביותר לדרגה השנייה בגובהה החל ב-2 במאי", זאת לאחר חודשים של נעילה הרמטית.
+כיתות ד'-י' יחזרו ללמוד בחודש יוני
13:35 01/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיום ראשון כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חוזרות ללמוד ובחינוך החרדי כיתות ז'-י"א  ▪  המל"ל המליץ לדחות את חידוש הלימודים, אך נתניהו הטה את הכף וכעת הוחלט - חלקים ממערכת החינוך יחזרו לפעילות ביום ראשון, בהנחיות קפדניות של משרד הבריאות  ▪  גני הילדים והפעוטונים ייפתחו ב-10 במאי
שר החינוךך וראש הממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
לימודים לחלק מהתלמידים [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+עיריית ת"א: הלימודים בגיל הרך לא יתחדשו
13:05 01/05/20  |  עידן יוסף
עיריית תל אביב יפו לא תפתח את גני הילדים וכיתות א'-ג' ביום ראשון, מלבד החינוך המיוחד שהלימודים במסגרתו יימשכו כרגיל. ראש העירייה רון חולדאי אמר: "לא ניתן לפתוח ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות רק ביום שישי. שינויים טורפים את הקלפים ודורשים היערכות מחדש".
+המגזר הציבורי ימשיך לפעול במתכונת חרום ליומיים נוספים
12:02 01/05/20  |  עידן יוסף
בהמשך לאישור הממשלה להארכת תקנות שעת חרום החלות כיום, ימשיך המגזר הציבורי לפעול במתכונת חירום עד ליום ה- 2.5.20. בהתאם, ימשיכו לחול אותם כללי תשלום לעובדים המוגדרים חיוניים ולעובדים שמוגדרים רגילים.

במהלך סוף השבוע תדון הממשלה בהחלת הוראות ה"תו הסגול" על המגזר הציבורי במטרה להרחיב את היקף השירותים לציבור ואת מכסת העובדים שתתאפשר חזרתם לעבודה. במסגרת הדיון יוגדרו קבוצות העובדים שלא תתאפשר חזרתם לעבודה בשלב זה. במקביל, הממונה על השכר, קובי בר נתן ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד פועלים להגעה להסכמות קיבוציות באשר להמשך מתכונת ההעסקה והשכר של העובדים שיחזרו לעבודה וכן של אלו שלא תתאפשר חזרתם.
+מניין המתים מקורונה הגיע ל-223
09:43 01/05/20  |  עידן יוסף
מספר החולים בישראל עלה ל-16,004. מניין המתים הגיע ל-223.
+חיים נחמן ביאליק, תמוז תרצ"א
09:08 01/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התנהגות מנהיגינו הפוליטיים מזכירה את זעקתו של המשורר הלאומי בשנת 1931 ועלולה לגרום לאובדן אמון בהם  ▪  תוצאה חיובית אפשרית של המגיפה תהיה הפסד של טראמפ בבחירות  ▪  תקציבי הביטחון יספגו קיצוצים משמעותיים, אך לצד זאת יהיה צורך בהיערכות צבאית למצבי חירום בריאותיים  ▪  המדינה החמיצה הזדמנות נדירה לשנות את היחסים עם המגזר החרדי  ▪  העבודה מהבית לא תחליף בצורה משמעותית את המשרדים
המדינה בסכנה - ובמה אתם מתעסקים?!
ספק בדבר כשירותו הנפשית [צילום: אלכס ברנדון, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השראה מצ'רצ'יל ומחשבי קוונטום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבלי חשמל תלוים
1/05/20 19:58
2
אישש
2/05/20 08:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
התנהגות מנהיגינו הפוליטיים מזכירה את זעקתו של המשורר הלאומי בשנת 1931 ועלולה לגרום לאובדן אמון בהם תוצאה חיובית אפשרית של המגיפה תהיה הפסד של טראמפ בבחירות תקציבי הביטחון יספגו קיצוצים משמעותיים, אך לצד זאת יהיה צורך בהיערכות צבאית למצבי חירום בריאותיים המדינה החמיצה הזדמנות נדירה לשנות את היחסים עם המגזר החרדי העבודה מהבית לא תחליף בצורה משמעותית את המשרדים
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
הקורונה מציבה את האנושות בפני שורה של הכרעות מוסריות קשות: מי יקבל גישה לציוד מציל חיים? כמה זמן להותיר את המגבלות בהתחשב במחירן הכלכלי? ועד כמה יש לסייע למשקי בית ולחברות, אם הדבר מעודד ניצול לרעה של הנכונות הממשלתית להתגייס לעזרה?
01/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בתום דיון מקצועי שנערך (יום ה', 30.4.18), בראשות שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ', ובהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר, אנשי הרכבת ואנשי משרד התחבורה, החליט שר התחבורה כי תנועת רכבות הנוסעים תחודש בהדרגתיות ממוצאי שבת ה-16 במאי, בעוד כשבועיים.
30/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
התחבורה הציבורית מתגברת את השירות לציבור הנוסעים. כחלק מהנחיות הממשלה המאפשרות הגדלת מספר האנשים המורשים לצאת מהבית לעבודה. אישר שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', את המלצת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להחזיר לפעילות את התחבורה הציבורית אחרי השעה 20:00, ורוב הקווים צפויים לסיים את פעילותם בסביבות השעה 24-23..
30/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת תפרון מעריכה כי תרשום ירידה של 20% במכירותיה בשנת 2020 בשל משבר הקורונה. כך דיווחה החברה (יום ה', 30.4.20) לבורסה. על-פי הדיווח, הזמן שעבר מאשש את המגמות שעליהן הצביעה החברה בהערכה קודמת, שלפיהן ההשפעות על החברה בעטייה של המגיפה הנמשכת הינן ירידה במכירות מוצרי החברה, וזאת בשל ירידה ביכולת הקניה של מוצרים מסוג זה בתקופת המגיפה.
30/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il