|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הדליקו לנתניהו את האור

ישראל נמצאת על סף משבר כלכלי וחברתי עצום כל העיניים נשואות אל נתניהו ורק אליו ביבי תמיד רצה להיות מופע מרהיב של איש אחד היום גם מאות ניצבים לא יסיטו ממנו את המבטים הקשים
03/05/2020  |   קובי אפללו   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
נתניהו. הצגה של איש אחד [צילום: יוטיוב]

לכאורה, ממשלת נתניהו גנץ באה להשטיח את עקומת גודל השעה, ממשלה שאף אחד מהצדדים לא באמת מעוניין בה. בתוך כל משבר הקורונה, מצאו הצדדים המעורבים מספיק זמן יקר על-מנת לייצר הסכם שמספק לכל אחד מהם תחושת ביטחון זמנית. על-מנת לרפד את ישבנם של כל המעורבים בממשלת "הצפרדע" החדשה נדרשו ימים ארוכים ואין ספור דיונים. חוסר האמון הקיים בין נתניהו לגנץ הוא כל כך עמוק ומסוכן והוא עתיד להשליך ישירות על כולנו.

תוך כדי כתיבת ההסכם וההבנות ראינו כולנו את בני גנץ מאיים על בנימין נתניהו. במילים פשוטות: גנץ אמר לנתניהו - או שנתחתן או שתקבל צו הרחקה אישי. עם כלה מגושמת כמו גנץ מי בכלל צריך אויבים... נתניהו הגדול נגרר אל תוך ממשלה קטנונית ומנופחת. הוא נאלץ להיפרד מתיק המשפטים החשוב לטובת אבי ניסנקורן, ובעוד שנה וחצי לא בעזרת השם יש סיכוי קלוש שאנחנו נקבל את גנץ כראש ממשלת ישראל. אותו גנץ שאפילו האקסים הלא מיתולוגיים שלו טוענים באורח פלא את מה שכולנו בימין, כולל נתניהו, טענו בתוקף במשך למעלה משנה, האיש פשוט לא מתאים.

יותר ויותר קולות נשמעים מצד תומכיו של ביבי הטוענים כי ייתכן שהבעיות המשפטיות של נתניהו משפיעות באופן ישיר על תהליך קבלת ההחלטות ועל כולנו. אילולא המשפט המרחף מעל ראשו של נתניהו, גנץ לעולם לא היה מביא את ביבי לחתום על הסכם הממון המטריד ביניהם. נתניהו נרדף, תפרו לו תיקים מהאגדות, מערכות שלמות פעלו ופועלות לרעתו. מעולם ראש ממשלה ומשפחתו הקרובה לא נרדפו ככה. אפילו עוגת ביסקוויטים של הגברת שרה נתניהו הופכת בין רגע לדיון עמוק ומהותי על הקצפה, אבסורד שאין כדוגמתו, שמטרתו היא אחת ויחידה - להמשיך להגחיך ולהמאיס את נתניהו ומשפחתו על חלקים נרחבים בציבור.

נתניהו, שנרדף לאורך שנים ארוכות, בנה מערך התקפה יעיל שפועל כמעט על אוטומט, הטולרנטיות שלו לדבר ביקורת היא אפסית, תסמכו עליי בדקתי. אי-אפשר להאשים אותו, הוא כל הזמן מותקף ולכן הוא מוכרח להתגונן ולתקוף חזרה. ביבי הוא לוחם בכל רמ"ח אבריו ורק מכיוון שהוא כזה הטפתי באופן כמעט מיסיונרי לבחור בו. מדינת ישראל, בדיוק כמו נתניהו, מותקפת כל הזמן מכל הכיוונים. אם העולם כולו לא היה שקוע בקורונה, הייתה מתרחשת עלינו צרה אחרת, צרות וקטסטרופות בישראל הן כמעט דבר שבשגרה.

תואר מספיק מכובד

רוב תומכיו של נתניהו לא מסוגלים לעשות את ההפרדה בתוך האמת המוחלטת שלהם הם כל כך עסוקים בהערצת דמותו של נתניהו ומרגישים מחויבות מוחלטת להילחם עבורו, אם הוא נרדף הם נרדפים, הוא הפנים שלהם, הוא הזהות הפוליטית שלהם, הוא הלוחם שבוקע מתוכם, הם עסוקים בהערצת הדמות שלעיתים מנותקת מהמציאות, הקיצוניים משווים לו תכונות של משיח וגואל ישראל והאמת רחוקה משם. ביבי הוא רק ראש ממשלה טוב וזה תואר מספיק מכובד, אילולא מעשה הנבלה של מנדלבליט ושי ניצן ישראל הייתה נמצאת במקום אחר. נתניהו היה משוחרר מאילוצים אישיים ומנועי הלחץ הכבדים שמופעלים עליו היו משותקים. אבל זו החבילה, כולנו משלמים עליה ביוקר, לראיה ממשלת גנץ נתניהו, השסע החברתי, המשבר הכלכלי שלא מנוהל והאיום התמידי של בג"ץ שתמיד נמצא ברקע. ללא ספק מחיר כבד.

האמת נמצאת בצד שלנו, כולנו הקרבנו לא מעט על-מנת להמשיך לראות את נתניהו מכהן, אנחנו נכשלנו גם נתניהו, לא הצלחנו להרכיב ממשלה טובה, אין לנו 61 מנדטים וכולנו בולעים עכשיו צפרדע מסריחה ומכוערת. נקודת האיזון בין האינטרס של מחנה הימין אסור שתהיה מופרת גם לא לטובת נתניהו בכבודו ובעצמו. עשינו כברת דרך יחד, נלחמנו את מלחמתו של נתניהו בגאון ובאומץ, שילמנו ועוד נשלם מחיר כבד מנשוא כדי להוכיח את חפותו. בתמורה אנחנו צריכים להיות בטוחים רק בדבר אחד - שטובתנו היא מעל טובתו האישית, שהוא מוכן להקרבה אישית גם למעננו, שמערכת היחסים ביננו היא הדדית, שהוא מבין שהוא משרת ציבור שהוא עובד אצלנו ולא ההפך.

האוצר והעומדים בראשו מתנהלים בחוסר אחריות כלכלית תחת הנהגתו של נתניהו. גנץ גונב הישגים פוליטיים וחמור מכך קיבל את חותמת ההכשר של נתניהו! המצוקה החברתית מעמיקה ונדמה כי נתניהו מתמהמה ולא פועל באותה החדות והנחרצות שמאפיינת את מהלכיו בעיקר בשעת משבר. נקודת האיזון עומדת להיות מופרת, אני שומע את הקולות מסביבי. ניסיתי להתריע על כך מספר פעמים. אני יודע שדבריי הגיעו לאנשים הקרובים לו ביותר. אני עדיין ממתין, מקווה, ואם בג"ץ יחליט שהוא מתערב אני לא אזיל דמעה. יותר סביר להניח שבג"ץ לא יתערב וההסכם הקואליציוני יאושר. בכל מקרה סיכויי ההישרדות של ממשלת נתניהו גנץ נמוכים, תהום מנטלית פעורה ביניהם.

איש לא הכין את נתניהו למשבר שהגיע. ביבי הוא הצגה של איש אחד וזה פועל לשני הכיוונים. הוא לא יכול לעלות לשידור ולטעון בצדק שהוא מקום ראשון בטיפול במשבר הבריאותי וכשנשמעות קולות זעקה מצד מאות אלפי עצמאים להסתתר כמו שפן אחרי נערי האוצר, זה לא עובד ככה. אתה הקמת את המערכת המשומנת שלך וכל העיניים מופנות אליך. כן אליך. נתניהו צריך להבין שניתן להקים ממשלת ימין טובה גם בלעדיו, שהימין ינצח גם בלעדיו, ושאנחנו תומכים בו רק עד לנקודה שבה האינטרסים האישיים שלו עולים על האינטרסים שלנו. אצל נתניהו צריכה הייתה להידלק נורה אדומה ואם במקרה אתם אחד ממקורביו וראיתם שהאור האדום במשרדו כבוי, תלחצו מהר על מתג ההדלקה.

תאריך:  03/05/2020   |   עודכן:  04/05/2020
קובי אפללו
+294 חולי קורונה בלבד מאושפזים בבתי החולים
23:32 03/05/20  |  עידן יוסף
לפי משרד הבריאות, מספר המאובחנים עלה ב-29, הכי מעט מאז אמצע מרס. מספר החולים כרגע - הכי נמוך מאז 1 באפריל. מניין המתים עלה ל-232. מספר הבדיקות נחתך בחצי ביומיים האחרונים. ‏בכל בתי החולים בישראל נותרו רק 294 חולים.
תמונת מצב עדכנית
+הפגיעה בכלכלת ישראל תהיה משמעותית
23:19 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד למשבר ב-2008 שמנו יצאה המדינה כמעט ללא פגע, משבר הקורונה יביא למשבר כלכלי קשה  ▪  בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה שמעכבים ומונעים מונעים פעילות כלכלית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים
הבורסה. להניע את גלגלי הכלכלה הישראלית [צילום: פלאש 90]
דרוש ייצור מקומות תעסוקה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מחלימת קורונה נדבקה שוב
22:08 03/05/20  |  עידן יוסף
בבית החולים הלל יפה בחדרה אושפזה אתמול תושבת ג'סר א זרקא (45), עם חום של 38 מעלות וכאבים בחזה, ולאחר בדיקה התגלה שנדבקה בנגיף הקורונה. התברר כי אותה אישה כבר נדבקה בנגיף לפני כחודש, וחלימה ושוחררה כעבור שישה ימים לאחר ששתי בדיקות שלה יצאו שלילית.
+15 מחלימים מקורונה תרמו היום פלסמה
21:32 03/05/20  |  עידן יוסף
מחר (ב׳), יפעלו מתחמי "היבדק וסע" של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע.

במקביל, החובשים והפראמדיקים ממשיכים לקחת דגימות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמים, ומהדיירים והצוותים בבתי אבות ברחבי הארץ. זאת, לצד המשך פינוי חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז, כשהיום (א') פונו כ-50 חולים מאומתים.

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה. 15 מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה בשירותי הדם של מד"א, מתוך 206 מחלימים בסך-הכל שתרמו פלסמה עד כה. לצידם, 52 חולי קורונה קיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל), כשהיום טופל חולה אחד באמצעות מנות הפלסמה.
+הוועד הארצי מסרב למתווה החזרה לגני הילדים
20:59 03/05/20  |  עידן יוסף
ועד הגנים הארצי בהנהגת ההורים, בהודעה למנכ"לי משרד החינוך, הבריאות והאוצר: "לא נשתף פעולה עם מתווה גני הילדים לחזרה לשגרה במתכונת שפורסמה בכל תאריך שייקבע".
+ארדן: להקים יחידת פיקוח ארצית ל"תו הסגול"
20:54 03/05/20  |  עידן יוסף
השר גלעד ארדן: לאור הנתונים הטובים יש לפתוח את המשק ובמהירות. כולל הקניונים, השווקים, חדרי הכושר ועוד. כעת עלינו לעשות הכל כדי להציל את פרנסתם של מאות אלפי בעלי עסקים, שצריכים לקבל ודאות ויציבות. לשם כך על הממשלה להקים יחידת פיקוח ארצית שתפקח על העמידה בכללי ״התו הסגול״ בכל סוגי העסקים והמוסדות.
+נתניהו לנציגי העצמאים: מעוניין להעביר את הכסף בצורה ישירה
20:26 03/05/20  |  עידן יוסף
רא הממשלה נתניהו אמר בדיון עם נציגי העצמאים והעסקים הקטנים: "הדבר המרכזי שאנחנו יכולים ללמוד מהאמריקנים זה כשהם הקצו כסף, הם חילקו אותו ביעילות הרבה יותר גדולה. אצלנו החלוקה הייתה מותנית בכל מיני אמות מידה. אנחנו רוצים לשנות את זה באופן דרסטי, ולהעביר את הכסף בצורה הרבה יותר ישירה".
+מניין המתים מקורונה עלה ל-231
19:14 03/05/20  |  עידן יוסף
חולת קורונה בת 79 שסבלה ממחלות רקע שונות מתה בבית החולים קפלן. מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-231.
+יהיה ממש לא כיף לטוס
18:13 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חובה לעטות מסיכות בטיסות, מספר המושבים הזמינים יצנח עד 80%, המחירים יאמירו וקווים מפסידים יבוטלו - מדווח טיימס  ▪  ההערכות הן שזה יהיה המצב לפחות שנתיים, אם לא חמש שנים
טמפה, פלורידה [צילום: כריס או'מירה, AP]
מדידת חום הגוף, סיאול [צילום: אהן יאנג-ג'ון, AP]
+חניון תת-קרקעי בבילינסון - לגל שני
17:31 03/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בימים אלה נעשית עבודת תשתית להכשרת אחד החניונים התת-קרקעיים של בית החולים בילינסון לחולים קשים ומונשמים שעלולים להגיע בגל הידבקות שני של הקורונה  ▪  בית חולים השרון - שהיה ייעודי לחולי קורונה - שב לפעול במתכונת רגילה
(היערכות לגל השני [צילום: איתמר לוין])
+השר בנט: "הממשלה חייבת לתת לציבור מתווה שקוף"
16:02 03/05/20  |  מירב ארד
שר הביטחון נפתלי בנט בתידוך לעיתונאים: "צריך להציג לציבור מתווה גלוי, ולהסביר מה שהולך לקרות. כל מאגר הנתונים חייב להיות חשוף לציבור, נכון להיום זה נשמר מסיבות שאני לא יודע להסביר במשרד הבריאות - ככה נשיב את אמון הציבור". דחה את המדד של משרד הבריאות לגבי מספר חולים ומציע להתמקד בחולים קשים.
+משרד הרווחה: 4 מקרי התאבדות בעקבות אלימות במשפחה
15:53 03/05/20  |  מירב ארד
המפקח הארצי על אלימות במשפחה במשרד הרווחה דיווח בוועדה בכנסת על 4 מקרי התאבדות בעקהות אלימות במשפחה בתקופה האחרונה. יו"ר הוועדה, ח"כ תומא סלימאן ביקשה להעביר מסר לנשים ואמרה: "אל תישארו בבית שיש בו אלימות".
+יוגדל תקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות
15:44 03/05/20  |  מירב ארד
משרד החקלאות הודיע כי בשל התמשכות הקורונה והעדר ידיים עובדות בחקלאות, יוגדל התקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות. היקף התמיכה יעמוד על 12 מיליון שקלים. כיום ישנם כ-2,500 מתנדבים בחקלאות.
+בקרוב: מודל שיאפשר לחשב את רמת הסיכון האישית לקורונה
15:41 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת: ההחלטה לפתוח את הים לרחצה - היום או מחר
(פרופ' גרוטו [צילום: קוקו/ישראל היום])
+רבע ממשתתפי הילולת הרשב"י - נשים
15:30 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר המשתתפים יוגבל למספר מצומצם של משתתפים  ▪  כולם יחויבו לחבוש מסכות ולשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה  ▪  שלוש הדלקות מרכזיות - לאשכנזים, לספרדים ולציונות הדתית
אישה החוגגת את ל"ג בעומר [צילום ארכיון: פלאש 90]
+התאחדות הסטודנטים: 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת
15:12 03/05/20  |  מירב ארד
במהלך דיון ועדת הכספים הזמנית, לעניין מערכת ההשכלה הגבוהה ושכר הלימוד בשל התפשטות נגיף הקורונה, התריעה ההתאחדות מפני נשירה של סטודנטים מרקע סוציואקונומ ינמוך: למעלה מ-50% מהסטודנטים יאלצו להסתייע כלכלית בהוריהם כדי לשלם את שכר הלימוד והמחיה. שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים ציין כי 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת במסגרת המשבר, כמחצית לא זכאים לדמי אבטלה.
+הפיקוח על הבנקים: ממחר תורחב קבלת הקהל בסניפים
14:47 03/05/20  |  מירב ארד
הפיקוח על הבנקים מודיע כי על רקע החלטות הממשלה על הקלות נוספות במגבלות הפעילות, החל ממחר (יום ב') תורחב קבלת הקהל בסניפי המערכת הבנקאית ושיעור הסניפים הפתוחים לקבלת קהל יעלה מ-30% ל-50% מכלל הסניפים. קבלת הקהל תרוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, בהם יינתנו כלל השירותים שניתנו ערב אירוע הקורונה.

+אגרות החודש
14:24 03/05/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בימי מגיפת הקורונה נדמה כי עם ישראל כולו ובכללה צמרת מוסדות המדינה, עסוקה בכתיבה, הפצה ושליחת אגרות קודש, כמעט על בסיס יום יומי
(צונאמי אגרות קודש [צילום: Pixabay])
+מנדלבליט: לעבור לחקיקה בנושא הקורונה
14:14 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שב ואומר שיש להחליף את התקנות לשעת חירום בחקיקה ראשית  ▪  הרשות להגנת הפרטיות: יש להעדיף אמצעים חילופיים על פני אמצעי האיכון של השב"כ
(לעבור למודל האירופי [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90])
+כך יתנהלו הלימודים בישיבות בתקופת החרום
14:13 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כדי לקבל תקציב, יהיה על הישיבות, הכוללים והמדרשות לבנות להפעיל תוכנית לימוד שתכלול עבודות ומבחנים לתלמידים וכן לפחות 10 שיעורים מקוונים במרשתת או בטלפון תוך תיעוד מספר התלמידים והשיעור  ▪  המטרה: להבטיח תמיכה גם בתקופת המשבר
תפילה של תלמידי ישיבת אלון שבות בגוש עציון בתחילת המשבר [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+התאוששת בהתעניינות הציבור בשכירת דירות
14:12 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בתקופת משבר הקורונה נרשמה ירידה כ-50% בהתעניינות הציבור לשכור דירות
([צילום: איתמר לוין])
+מדוע סבסוד החזרת עובדים מחל"ת היא טעות
14:03 03/05/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
ישראל היא לא המדינה היחידה בה הבאלגן חוגג, אבל היא בהחלט לא נמצאת במקום טוב בהשוואה לרוב המדינות המפותחות
(דמי אבטלה עולים למדינה יותר [צילום: שירות התעסוקה])
+ראשי ארגוני הגנים הפרטיים: עד כה נסגרו 2,000 גני ילדים
13:34 03/05/20  |  מירב ארד
בדיון ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ עודד פורר, חשפו ראשי ארגוני הגנים הפרטיים, כי עד כה נסגרו 2,000 גני ילדים ועשרות אלפי ילדים נותרו ללא מסגרת.
+משרד החינוך: קרוב ל-60% נוכחות בבתי הספר היסודיים
13:24 03/05/20  |  מירב ארד
ממשרד החינוך נמסר כי קרוב לשיעור של 60% נוכחות נרשם בכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים (יהודי), שפתחו היום (יום א') את שעריהם. מדובר בכ- 180,000 תלמידים (מתוך כ-300,000 תלמידי המגזר היהודי ברשויות ובמוסדות שהודיעו כי יחלו את הלימודים היום) הלומדים ביותר מ-1,500 מוסדות חינוך.
+אז מאיפה הגיע נגיף הקורונה?
13:10 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט קורא לבצע בדיקה מקיפה שתסביר כיצד הנגיף עבר מעטלפים לבני אדם, תוך שיתוף פעולה בינלאומי ושקיפות מלאה - אלא שנכון לעכשיו העולם הולך בדיוק בכיוון ההפוך
(נגיף קורונה (בצהוב) תוקף תאים [צילום: AP])
+הנשיא ריבלין למורים ולמנהלים: "תודה עמוקה ואמיתית"
13:08 03/05/20  |  מירב ארד
מתוך חשבון הפייסבוק של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "תודה לכם מעומק לב על יום לימודים ראשון בבתי הספר תחת שגרת קורונה. שוחחתי עם מנכ״ל משרד החינוך זה עתה, ושמעתי ממנו כיצד קיבלתם את פני התלמידים, כיצד אתם מכילים את חששות ההורים, את פחדי התלמידים, מתמודדים בו בעת עם החששות המקננים בתוככם. נצדיע לכם היום, יותר מבכל יום, ונאמר תודה".

+יוצאת לדרך קרן ההלוואות לעסקים גדולים
13:03 03/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קרן ההלוואות החדשה בערבות המדינה, בהיקף 6 מיליארד שקל, מיועדת לעסקים בעלי מחזור של 200 מיליון שקל ומעלה, המעסיקים לפחות 100 עובדים בישראל ולפחות 50% מהנכסים היצרניים או הקניין הרוחני של החברה רשומים בישראל, בענפים שנקלעו לקשיי תזרים כתוצאה ממשבר הקורונה ומציעה הלוואות בגובה 8% ממחזור העסק ועד 100 מיליון שקל
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הביקוש לתח"ץ לא ייפגע בטווח הארוך
12:40 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפעילי התחבורה הציבורית ייפגעו בצורה ממותנת בעיקר לנוכח הסובסידיות הממשלתיות  ▪  חברות בעלות גמישות תפעולית יתרה צפויות להיפגע מהמשבר באופן מתון יותר
צמצום המגבלות יקטין את הנזק [צילום: אברהם שטרן]
+מסקנות שגויות
12:34 03/05/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
ודרך פעולה קלוקלת ב"מפגש נגיף הקורונה וחיידק האנטישמיות"  ▪  האנטישמיות המודרנית מופיעה בכמה צורות, ועלינו להלחם בכולן
(שקרים)
+פרס בינלאומי לרחפנים אוטונומיים ישראלים
11:50 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יצרנית הרחפנים פרספטו מהעיר מודיעין, זכתה בפרס על פיתוח רחפן הפועל באופן עצמאי ומאפשר לחברות יעול וגמישות בשימוש בכוח אדם אנושי
([צילום: גרשון אליסון/פלאש 90])
+יו"ר ועדת החינוך: די לכאוס הממשלתי חינוך זה לא חלטורה
10:47 03/05/20  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החינוך של הכנסתף ח"כ ניצן הורוביץ, סייר בבתי הספר שנפתחו הבוקר וטען כי מוסדות החינוך נפתחו למרות הקשיים שהערימה הממשלה.

"עד הבוקר לא היו הנחיות מסודרות מי פותח ואיך. מנהלות בתי הספר מספרות שנאלצו לשנות את מערכת השעות, החדרים והמורים 5 פעמים השבוע, עד הרגע האחרון ממש. אני קורא לממשלה להתעשת. לקבל החלטות ברורות לאחר עבודת מטה רצינית ולא רק על-פי לחצים פוליטיים, כמו שנעשה בחינוך החרדי. די עם הכאוס הממשלתי. חינוך זה לא חלטורה", אמר.

+היהודים אשמים
09:54 03/05/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - חיים חדשים, גאווה יתרה, כפיות-טובה, אתר לשימור, גל עכור ושלטים ג'  ▪  "לא נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
(נשק ביולוגי)
+אל-על תמשוך 105 מיליון שקל מהפנסיה
09:10 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית הדין לעבודה דחה את התנגדות נציגות העובדים למהלך עליו הסכימו ההנהלה וההסתדרות, כמימון חירום לחברה בשל משבר הקורונה  ▪  קובע: לנציגות אין זכות בעלות בכספים
(טענות סותרות של הנציגות [צילום: דוברות אל-על])
+האם למכור יצירות אמנות כדי לשרוד
07:35 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אגודת מנהלי המוזיאונים התירה לראשונה למכור יצירות אמנות לא רק כדי לרכוש חדשות, אלא גם כדי "לממן באופן ישיר את שימור האוסף" - ולמעשה אפשר להכניס כל הוצאה תחת ההגדרה הזאת  ▪  וושינגטון פוסט מצביע על בעיות מעשיות קשות וסבור שהמוזיאונים זקוקים לסיוע ישיר כדי שיוכלו להמשיך ולשמר את אוצרותיהם לטובת הציבור
מוזיאון האמנות, בוסטןן [צילום: אליס אמנדולה, AP]
מוזיאון המטרופוליטן, ניו-יורק [צילום: סת' ווניג, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדליקו לנתניהו את האור
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
3/05/20 12:13
2
ליקוקים בע"מ
7/05/20 09:39
 
ע_הראל
15/05/20 10:57
3
בבר
7/05/20 15:35
4
אקטואלי
9/05/20 23:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - חיים חדשים, גאווה יתרה, כפיות-טובה, אתר לשימור, גל עכור ושלטים ג' "לא נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
הנהלת אל-על רשאית למשוך 105 מיליון שקל מכספי הפנסיה של העובדים ולהשתמש בהם כמימון חירום אל מול המשבר אליו נקלעה בשל הקורונה. כך קובעת (יום א', 3.5.20) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, יפית זלמנוביץ-גיסין.
03/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
כל מוזיאון אמנות אמריקני מוביל יושב על נכסים בשווי עתק: יצירות של וינסנט ון-גוך, פבלו פיקסו או ג'קסון פולוק. גם היצירות של אמנים פחות ידועים – המהוות 90% מהאוספים – שוות במשותף סכומים עוצרי נשימה. אבל כדי לבלום את האפשרות של מכירתן כדי לממן צרכים מיידיים, יש בתחום המוזיאונים כללים נוקשים המונעים זאת כמעט לחלוטין. אגודת מנהלי המוזיאונים מארה"ב, קנדה ומכסיקו למעשה מונעת מכירת יצירות אלא לצורך רכישת יצירות חדשות.
03/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה כי החזרת העובדים בני 67 ומעלה לעבודה היא בשורה מצוינת לאזרחים הותיקים.
03/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ממשלת ישראל אישרה (שבת, 2.5.20) תקנות לשעת חירום שהגיש השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שמגדילות בעוד 250 תקנים את האזיקים האלקטרוניים עבור עצורים שיוכלו לשהות במעצר בביתם כחלופה למעצר בבית הסוהר. בכך, יעלה מספר העצורים היכולים לשהות בביתם כחלופת מעצר לעד 1,000 עצורים.
02/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il