|   15:07:40
דלג
  בנימין נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מנסים לבצע הפיכה שלטונית

דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת פתיחת משפטו. בית המשפט המחוזי בירושלים, 24 במאי 2020
24/05/2020  |   בנימין נתניהו   |   נאומים   |   משפט נתניהו   |   תגובות
"להפיל את מחנה הימין" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

   רשימות קודמות
  המשבר חייב ללכד את השורות
  הכרה היסטורית
  למען המדינה, לחקור את החוקרים
  אורות המנורה חזקים מתמיד
  שלטון הרוב בצד כיבוד זכויות הפרט

אזרחי ישראל, מה שעומד היום למשפט, זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותי ואת מחנה הימין.

זה למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי. בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש. גורמים במשטרה ופרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. אגב, לא אכפת להם אם יבוא איזה פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד יש, אבל אני לא פודל. שמעתי אתמול את המפכ"ל לשעבר. הוא הטיף בצדקנות על טוהר מידות. אותו אלשיך שהעביר מיליונים מכספי משלמי המיסים ליועץ התקשורת שלו, שעבר עבירה פלילית, שהדליף. אני עדיין מחכה להתנצלות.

בזה הוא מזכיר רוני אחר, רוני ריטמן. הוא טען בעזות מצח את הטענה השקרית שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו בגין הטרדה מינית. הם האנשים שהובילטו את החקירות נגדי. החקירות זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שנגמרו בכתב אישום מופרך ותפור.

פעמיים בשנה הזו התערבה חבורת "רק לא ביבי" ברגל גסה בבחירות. ערב הבחירות באפריל הזדרזו לפרסם כתב חשדות נגדי. היו בטוחים שנתרסק בבחירות. זה לא קרה, אז הם ניסו עוד פעם. ערב הבחירות במרץ שוב התערבו - הפעם הגישו כתב אישום. הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה כראש ממשלה אלא כראש ממשלה לשעבר, כפוליטקאי מובס. אבל אתם הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה חושבת עליכם ועלינו. נתתם לליכוד בראשותי יותר קולות ממה שמפלגה קיבלה אי-פעם. לפני שהתחילו לתפור לי חקירות ותיקים קיבלתי 980,000 קולות. חמש שנים לאחר מכן עם כתב אישום הרבה יותר. זו הבעת אי-אמון עצומה בהם.

לכן אזרחי ישראל, אני ניצב היום כראש הממשלה שלב בגב זקוף וראש מורם ודורש - חשפו הכול, גלו הכול. נציגי התקשורת, אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק ממסע תעמולה "רק לא ביבי". אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה. שהציבור יידע את כל האמת. ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. שהכול ישודר בשידור חי, שידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל ולא דרך מסננת מעוותת.

רק בחמישי האחרון נערך משפט שדה מגמתי בנוסח סובייטי, אבל זהו מקרה חמור ביותר, חסר תקדים. לאחד אמרו: "אם לא תעיד נגד נתניהו תלך לכלא". לאחר אמרו "אם תעז לשנות את העדות שלך לטובת נתניהו, גם אתה לכלא". לזה קוראים סחיטה באיומים. אז הגשנו עוד תלונה ליועמ"ש. בוא נראה מה ייצא מזה אחרי שדחה את כל התלונות שהגשנו. האם הפעם הוא יתייחס לתלונה הזאת ולכן במקום הדלפות מגמתיות, שקרים ועיוותים אני מציע פתרון פשוט - שהכל ישודר מלא בלי עריכה, בלי מריחה, שהכול ייחשף בפני הציבור.

אני דורש שייחשף המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. שנתיים קודם שלח מסמך למבקר המדינה ובו קבע שלא נפל רבב בפעולותיי והחלטותיי בנושא המרכזי. מה עוד יותר מדהים? בכל מיני תירוצים המסמך לא מגיע אלי. אני דורש - פרסמו מיד את המסמך. אני דורש לפרסם עוד דברים - את התמלילים של החקירות בהם השתמשו באמצעים עברייניים. אני דורש לפרסם את החקירה שבה הפגישו עד עם אישה מסוימת במתקן משטרתי ואיימו עליו: "אם לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים נגד נתניהו - נהרוס את משפחתך". לפרסם את החקירה של סבטלנה שהייתה עד מדינה בתיק החמגשיות המגוחך נגד רעייתי. נכנס לחדר חוקר ואומר: "אם לא תמסרי עדות שקר שנתניהו הוא זה ששלח אותך להתלונן - תבלי את הלילה בכלא נווה תרצה".

זה לא ייאמן ויש עוד. אינספור דוגמאות למעשים שלא יעשו אבל נעשו. אין גבול כנראה במטרה להפיל אותי, כדי להפיל את המחנה הלאומי כולו. זו דמוקרטיה? איפה נשמעו כאלה דברים. מה עוד לא קרה בדמוקרטיה. בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד שבמקרה שלי לא היה. אני ומשפחתי, ראש ממשלה ומשפחתו הכי מושמצים, דווקא נגדי. אחד מבכירי המשפטנים בעולם אמר את הדברים הבאים, הוא אומר: "משפט נתניהו מעלה סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שאדם עומד לדין על סיקור חיובי". 244 שנים זה לא היה, אבל במקרה זה נפל עלי כי כשצריך לחסל אותי, ראש ממשלה חזק מהימין, הכל אפשרי.

כאן כמובן עולה שאלה איך גיבה היועמ"ש את כל המהלכים הפסולים הללו וחתם על כתב האישום המופרך? האם לוחצים עליו, האם יש לו משהו להסתיר? האם המשהו הזה זה אותן קלטות סודיות? מי יודע. לכן אני דורש לפרסם כאן עכשיו את כל הקלטות של היועץ כי אין מחטא טוב יותר כאור השמש. אם הציבור יידע את כל האמת כל התיקים הללו יתפוררו. אני חייב להגיד - אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם.

אני בא עכשיו ממשרד ראש הממשלה. פגשתי שם נציגים של ניצולי שואה קשישים. הביאו לי חתימות שבאו לחזק אותי ואומרים לי: "אנחנו מתפללים בשבילך". אחר אומר לי: "אתה לא לבד, אנחנו איתך". הם ריגשו אותי עד דמעות. ידידי, אני רוצה להרגיע את כולכם - בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. בזמן שהתקשורת תמשיך להתעסק בשטויות, בתיקי הסרק המופרכים, אני אמשיך לטפל במדינת ישראל. לשקם ולחזק את הכלכלה שלנו, להמשיך להציל את חייהם של אלפי ישראלים לקראת גל שני, לשמור על הביטחון והחיים שלכם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם. תודה על התמיכה האדירה. תודה לכם.

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
בנימין נתניהו
+נתניהו - להתייצב לדין לא לקרקס תקשורתי
08:23 25/05/20  |  דן עמיאל   |   לרשימה המלאה
הגמרא אומרת שמלכי בית דוד, מאחר שהיו כשרים, דינם הוא שהם דנים ונידונים  ▪  כלומר, ראויים הם לשבת בדין, אבל אם יש חשד כלפיהם הם גם מועמדים לדין, ודינם כמו כל אדם
(נתניהו. בשביל הרייטינג [צילום: עמית שאבי])
+עקרון העדר ושתיקת הכבשים
08:15 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דבריו של נתניהו עם פתיחת משפטו היו ערבוביה של כזבים והסתה, אשר כוונה לאוזני בסיס תומכיו  ▪  בכירי ממשלתו, כולל אלו שיכולים להעניש את מי שהעזו לחוקרו ולהעמידו לדין, היו להקת המעודדות  ▪  נתניהו מוכן להפיל את הבניין על כל יושביו, אם זה מה שיבטיח את הישרדותו
סתומי פה, ולא רק בגלל הקורונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בהתאמה לשלטים ולקריאות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו - עסקת טיעון בשום אופן
00:00 25/05/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה
המהפך הנפשי שנתניהו יעבור כשיחתום על כתב הכניעה הזה יהרוס אותו ויפורר את אישיותו. הוא יפסיק להיות בנימין נתניהו - בעיקר בעיני עצמו. שמו יישאר פריט טכני בתעודת הזהות שלו ולא יותר מכך
(שיירת ראש הממשלה מגיעה לבית המשפט [צילום: סבסטיאן שיינר/AP])
+נתניהו: לא אסכים להסדר טיעון
22:44 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי הוא אינו מעוניין 'לעשות עסקים' במהלך משפטו  ▪  בראיון לערוץ 20 טען כי הדבר החשוב בעיניו הוא שהציבור יצפה בשידור חי במשפט "לא בעריכה הסלקטיבית של ערוצי הפייק ניוז", כלשונו
(שב על ההאשמות שהטיח בפרקליטות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
נתניהו, בראיון לערוץ 20: ביקשתי שידור חי
+גנץ ביקש שהתגובות על משפט נתניהו ירוככו
20:55 24/05/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש מחברי הכנסת של כחול לבן להגיב בצורה "רכה" לפתיחת משפט נתניהו - איש מלבד ניסקורן לא הגיב. עמיר פרץ ואיציק שמולי התנדבו גם הם לא לומר מילה בנושא. את האוטובוסים שהביאו את המפגינים בעד נתניהו ארגנה ראש לשכתו (חדשות 13)
+ציפי לבני: חזקת החפות לא כוללת זכות להסית נגד גורמי האכיפה
17:27 24/05/20  |  איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה על דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי, וטענה כי ‏חזקת החפות לא כוללת את הזכות להסית את הציבור נגד גורמי אכיפת החוק והמשפט בישראל.

"בדמוקרטיה שלנו אין אדם מעל החוק ויש מערכות אכיפת חוק ומשפט עצמאיות. השופטים יפסקו בדינו של הנאשם, כל נאשם, ולא הנאשם או הציבור את דינם של התובעים והשופטים", צייצה בחשבון הטוויטר.
+השר אמסלם: "‏אנחנו כאן לצד רה"מ בגלל ההליך המזוהם"
15:53 24/05/20  |  מירב ארד
השר דוד אמסלם: :‏אנחנו כאן לצד רה"מ בגלל משפט השדה המכוער שעושים לו בתקשורת. בגלל ההליך המזוהם, ההדלפות המגמתיות והלחץ הפסול על העדים.
בגלל שלכולם ידוע שכל התיקים האלה הזויים, מופרכים, האשמות סרק שנתפרו במיוחד לנתניהו, ואין להם אח ורע בעולם כולו. זה משפט של כל המחנה הלאומי-
נלחם וננצח בעזרת ה'."
+רה"מ החליפי, השר גנץ: "לרה"מ שמורה חזקת החפות"
15:37 24/05/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ התייחס לפתיחת משפטו של רה"מ בנימין נתניהו: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל."
+לפיד: "ההסתה של נתניהו - הוכחה מדוע לא יכול לכהן כרה"מ"
15:19 24/05/20  |  מירב ארד
יו"ר יש עתיד תל"מ, חה"כ יאיר לפיד: ‏ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית מדוע נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה.
+ח"כ שלח: " אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל"
15:14 24/05/20  |  מירב ארד
ח״כ עפר שלח, יש עתיד-תל״ם: ‏"למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ואם כבר מלחמה, איפה שר הביטחון בני גנץ? ממלא פיו מים, אבל לא יימלט מן החרפה".
+מחלוקת על הלו"ז במשפט נתניהו
15:06 24/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סניגוריו של נתניהו מעריכים שיהיו מוכנים לשלב ההוכחות במארס-אפריל בשנה הבאה  ▪  כל הסניגורים מבקשים לקבוע דיון תזכורת בעוד חודשיים-שלושה כדי שיוכלו להעריך מתי ניתן יהיה להתחיל את שמיעת הראיות  ▪  התביעה מבקשת לקבוע כבר כעת את מועד תחילת ההוכחות  ▪  ישיבת תזכורת: ב-19 ביולי
(נתניהו עם כניסת השופטים [צילום: עמית שאבי, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנסים לבצע הפיכה שלטונית
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רבקה שפק ליסק
25/05/20 08:44
 
ע_הראל
25/05/20 18:25
 
רבקה שפק ליסק
26/05/20 08:51
 
מגיב ותיק
28/05/20 19:43
 
מגיב ותיק
28/05/20 22:22
 
עמירם לוי
30/05/20 07:32
 
מגיב ותיק
30/05/20 10:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר כנדרש שקרא את כתב האישום נגדו והבין את תוכנו. הודעה דומה מסרו ארנון מוזס, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. בכך נפתח (יום א', 24.5.20) משפטם של השלושה בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. הדיון התמקד בשאלה כיצד להמשיך את הטיפול בתיק. ההגנה מבקשת לקיים ישיבת תזכורת, בעוד התביעה מבקשת לקבוע מיד מועדים להוכחות.
24/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
לקראת פתחית משפטו של רה"מ בנימין נתניהו בשעה 15:00, התאספו מאות מפגינים מחוץ לבית המשפט המחוזי וליד מעון רה"מ בירושלים. המשטרה נערכה בכוחות מוגברים סביב בית המשפט המחוזי וסגרה את רחוב סאלח א-דין בקטע שבין משרד המשפטים לבית המשפט. הפגנות נערכות בשני קצות הקטע החסום.
24/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הכנסת יריב לוין תקף בחריפות את מערכת המשפט בפתח משפטו של רה"מ נתניהו. "יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית", כתב לוין בדף הפייסבוק. הוא הוסיף כי "האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה".
24/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
קשה מאוד, אולי בלתי אפשרי, למצוא משהו שתומכיו ומתנגדיו של בנימין נתניהו מסכימים עליו. הדעות בנוגע אליו חלוקות מן הקצה אל הקצה: בין הרואים בו משיח לבין הרואים בו שטן; בין מי שיאמינו בו גם אם ייחשף כמרגל אירני לבין מי שישטמו אותו גם אם יביא שלום עולמי. והנה, דווקא לקראת משפטו של נתניהו - בשני הצדדים חוזרים על אותה אמירה שגויה ואף כוזבת: נגד נתניהו יש שלושה כתבי אישום.
24/05/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
אלוביץ איריס. רעייתו של שאול אלוביץ, לשעבר בעל השליטה בקבוצת בזק. מואשמת במתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה והדחה בחקירה בתיק 4000.
24/05/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
רגב: מיליוני אזרחים יעמוד לצד נתניהו  /  איציק וולף
גלנט: למנדלבליט אין סמכות מוסרית  /  איציק וולף
השרה פיברטה עקיצה על נתניהו  /  איציק וולף
הלהטוטים של רביב דרוקר  /  עו"ד יוסי דר
להפריד את תיק 1000  /  עו"ד דון סוסונוב
הסוב-יודיצה נרמס בתיקי נתניהו  /  עו"ד דון סוסונוב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il