|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
וקסמן. פעלו בהתנדבות [צילום: מכון ויצמן] עמית. פסק דין הזוי [צילום: הרשות השופטת]

מה יהיה השלב הבא? חובת שוויון בחדרי הניתוח?

בתוך המכנסיים או על הכתפיים

בג"ץ אומנם דחה עתירה נגד מיעוט הנשים בצוות מומחים שהתנדב לסייע במאבק בקורונה - אבל רק בגלל שהצוות כבר סיים את עבודתו לדעת השופטים יצחק עמית, מני מזוז ויעל וילנר, חייבים להבטיח ייצוג הולם לנשים בגופים הנאבקים בקורונה הליברליזם הפמיניסטי המטורף מעדיף מגדר על פני מומחיות, גם כאשר מדובר בחיי אדם - וכעת הוא מקבל גיבוי מבית המשפט העליון
27/05/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
צה"ל השתגעה
איתמר לוין
לפני שמשלבים נשים וגברים בתפקידי לחימה המצריכים יכולות גופניות, כדאי לשלב את שני המינים באירועי ספורט. אבל ההיגיון הזה לא עובד, כי צה"ל מפחד מפני חבורה של פמיניסטיות צדקניות ותומכיהן בתקשורת
לרשימה המלאה

לפעמים נדמה שיש ממש בטענה לפיה בית המשפט העליון מנותק מן המציאות היום-יומית של חיי הישראלים. זוהי, למרבה הצער, המסקנה העולה (יום ג', 26.5.20) מפסק דינו של השופט יצחק עמית - מחזיק "תיק הקורונה" בבית המשפט - בעתירה בנוגע לייצוג נשים בגופים הנאבקים במגיפה.

13 ארגונים, בעיקר ארגוני נשים, ביקשו מבג"ץ להורות לראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת, "למנות נשים ממגוון קבוצות האוכלוסייה, ובפרט נשים חרדיות וערביות, לכל צוותי המומחים האמונים על קביעת מדיניות להתמודדות עם מגיפת הקורונה". העתירה התמקדה בעיקר "בהרכב צוות המומחים בראשותו של פרופ' אלי וקסמן במינוי המטה לביטחון לאומי".

וקסמן, איש הפקולטה לפיזיקה במכון ויצמן, הציע למל"ל באמצע מארס להעמיד לרשותו בהתנדבות צוות מומחים רב-תחומי, שהוא עצמו עומד בראשו מזה שנים, ואשר עוסק ב"ניתוח של סוגיות מורכבות הקשורות למדינה". המל"ל קיבל בתודה את ההצעה, והצוות העביר לו חמישה דוחות וניירות עמדה בנוגע לבלימת המגיפה ולהשבת המשק לשגרה. חודש לאחר מכן נודע לעותרים, כי בצוות בן 22 החברים אין אף אישה ואף ערבי. 97 ארגונים ו-400 בודדים פנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולבן-שבת בדרישה לשנות את המצב.

הם לא היו לבד. השרה דאז לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אווה מדז'יבוז', העבירו פניות דומות. כך עשו גם 14 נשים העומדות בראש רשויות מקומיות וחברות במועצות של רשויות מקומיות. ואשר בדוח הבא של צוות וקסמן נמנו רק שתי נשים על 22 המחברים, עתרו הארגונים לבג"ץ, בטענה שהרכב הצוות מפר את חוק שיווי זכויות האישה. לדבריהם, המשבר טומן בחובו השלכות קשות במיוחד לנשים, למשל בהיבטים בריאותיים, כלכליים ואלימות במשפחה, וכי פגיעות אלו קשות במיוחד כאשר מדובר בערביות וחרדיות.

כאן נעצור לרגע. עצם העיסוק בשאלה המגדרית בעיצומו של אחד המשברים החמורים ביותר בתולדות המדינה, הוא תוצר של עיוורון ברמה של הפקרות. זה מה שחשוב?! האם המומחים צריכים להיבחר לפי מה שיש להם בתוך המכנסיים, או לפי מה שיש להם על הכתפיים? האם צריך להעדיף לאישה על פני גבר מתאים ממנה, רק בגלל שהיא אישה - ובפרט כאשר עסקינן בפיקוח נפש של תושבי ישראל והמדינה כולה? ומה מקור ההנחה המתנשאת לפיה רק אישה מבינה את צרכיה של אישה, ורק ערביות וחרדיות מבינות מה מציק לערביות וחרדיות? האם על זה צריכים לבזבז את זמנם מי שעוסקים במאבק במגיפה?!

מה שאולי עוד יותר מדהים, הוא התשובה המתרפסת של המדינה לעתירה. היא אומנם ביקשה לדחות אותה, שכן צוות וקסמן כבר סיים את עבודתו, אך הצהירה שהמל"ל מקים ועדה מייעצת בנושא הקורונה, בה יהיה "ייצוג הולם לנשים ממגזרים שונים", ואשר תעמוד בהוראות החוק לגבי שוויון לנשים. המל"ל גם פנה לארגונים העותרים, כדי "להגביר את מעורבות החברה האזרחית - בדגש על נשים ממגוון קבוצות האוכלוסייה - בהתמודדות עם משבר הקורונה". בתחילת החודש התקיימה פגישה כזאת, וסוכם ש"יש בהחלט מקום להמשך השיח".

עמית מחק את העתירה בשל סיום עבודתו של צוות וקסמן, אבל אז הוסיף את המשפטים המדהימים הבאים: "אמנם, אין להתעלם מהנסיבות החריגות שבהן נדרש המל"ל לפעול, עם פרוץ מצב חירום חריג שטרם ידענו כמותו, מצב שהצריך נקיטת צעדים דרסטיים ודינמיים. עם זאת, דווקא בצוק העיתים ודווקא מאחר שהמל"ל נטל על עצמו את ההובלה בימי הקורונה, קשה להלום מצב של העדר ייצוג הולם לנשים. זאת, לא רק בשל כללי הייצוג ההולם ולא רק בשל שיקולים מגדריים, חשובים כשלעצמם. שיקולים של שכל ישר והגיון מכתיבים זאת אף הם. בהינתן שהמל"ל קיבל על עצמו לתכלל את הפעילות בימי קורונה בכל תחומי החיים, מטבע הדברים התמונה אינה יכולה להיות שלמה ללא ייצוג הולם לנשים".

זהו הניתוק מן המציאות עליו דיברנו בראשית הדברים. "מצב חירום חריג שטרם ידענו כמותו", מומחים המתנדבים לתת את זמנם וכישוריהם, מאות אלפי מובטלים, נזקים בעשרות מיליארדים - ולבג"ץ חשוב שיהיו מספיק נשים בצוותים שמטפלים בקורונה. וזה אותו בג"ץ - ליתר דיוק: אותו שופט - שדחה עתירות על פגיעות חסרות תקדים בזכויות יסוד, בנימוק הנכון שהקורונה מצדיקה אותן. אבל לא כאשר מגיעים לאחת מציפורי הנפש של הליברליזם: השוויון לנשים. אזי "התמונה אינה יכולה להיות שלמה ללא ייצוג הולם לנשים".

למה? רק בגלל שהן נשים? ומה יהיה השלב הבא? דרישה ל-50% נשים בכל צוות של מחלקת קורונה? שוויון לנשים בצוותי חדרי הניתוח? ובעצם, למה לעצור רק בנשים? צריך להבטיח ייצוג הולם גם לחרדים וערבים, גם ללהט"בים, גם ליוצאי ברית המועצות, גם לעולי אתיופיה, גם לבעלי מוגבלויות. ולמה רק בקורונה? למה לא במטה הכללי של צה"ל ובפיקוד הבכיר של המשטרה? כי לפי גישת בג"ץ, אין חשיבות למומחיות ולניסיון, לא משנה מה התרומה - העיקר שאפשר לייצג איזשהו מיעוט (או במקרה של הנשים, רוב המתחפש למיעוט). והערת אגב: בג"ץ דחה לפני שנתיים עתירה נגד מיעוט הנשים בשורות בית המשפט העליון עצמו - כאשר את פסק הדין כתבה יעל וילנר, השותפה כעת (יחד עם מני מזוז) לפסק הדין ההזוי של עמית.

גם אני שייך למיעוט, הרבה יותר קטן מאשר הנשים והערבים: הציונות הדתית. אבל אני לא חושב לרגע, שצריך להעדיף מישהו בגלל הכיפה הסרוגה שעל ראשו או מישהי בגלל המטפחת שעל ראשה, על פני מישהו שהתוכן של ראשו טוב יותר ומתאים יותר. הליברליזם הפמיניסטי כבר מזמן יצא מדעתו, כפי שניתן לראות בטירוף של שילוב נשים ביחידות הלוחמות למרות ההבדלים הגופניים המשמעותיים בינם לבין גברים, טירוף המלמד שאפילו המציאות הפיזית אינה מעניינת את חסידיו. כעת מתברר, שהשיגעון הזה שוכן גם בבית המשפט העליון - וחל גם כאשר מדובר בחיי אדם של הפרט ובגורלה של המדינה כולה.
בג"ץ 2541/20, עמותת איתך ואח' נ' ראש הממשלה / פס"ד
דחיית עתירה נגד העדר נשים בצוות מומחים שייעץ בנושא הקורונה

תאריך:  27/05/2020   |   עודכן:  27/05/2020
איתמר לוין
+בית ספר בירושלים שב ללמידה מרחוק
21:35 27/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חמישה תלמידים בתיכון הגימנסיה בירושלים אובחנו כנשאי קורונה  ▪  עיריית ירושלים ומשרד החינוך החליטו להחזיר את בית הספר כולו ללימודים מקוונים  ▪  ממחר בבוקר יתקיימו בדיקות לכל אנשי הצוות החינוכי
(חוזרים ללימודים בזום [צילום: מרטין מייסנר/AP])
+האם האיטלקים מיהרו מדי
19:17 27/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חלק משמעותי ממגבלות הקורונה כבר הוסרו, והציבור האיטלקי לא ממש מקפיד על אלו שנותרו - והפוליטיקאים מודאגים מפני ההשלכות של התנהגות זו, מדווח וושינגטון פוסט
(רומא, 22 במאי [צילום: אנדרו מדיצי'ני, AP])
הקלת המגבלות באיטליה, 19.5.20 / BBC
+בנק לאומי עבר להפסד של 232 מלש"ח
16:21 27/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחרי שסיים את הרבעון הראשון של 2019 ברווח נקי של יותר ממיליארד שקל הודיע בנק לאומי על הפסד נקי רבעוני של 232 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2020  ▪  האשראי לציבור נטו הסתכם בסוף הרבעון הראשון בסך של 294.5 מיליארד שקל - גידול של 6.1% על-רקע ניצול מסגרות אשראי וגידול בצורכי הנזילות של הלקוחות
(הציבור נזקק ליותר אשראי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+שר התקשורת הנחה להחזיר את דואר ישראל לפעילות מלאה
15:46 27/05/20  |  מירב ארד
שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, הנחה להחזיר את דואר ישראל לפעילות מלאה.
השר הנדל: "עם חזרת כלל המשק לפעילות באופן הדרגתי, איני רואה עוד סיבה להקשות על הציבור הזקוק לשירותי הדואר, ועל כן, הנחיתי להחזיר את הדואר לפעילות מלאה. חזרה מלאה לשגרת פעילות יחידות הדואר תתרום להגדלת ההכנסות והפעילות העסקית במשק בכלל וחברת הדואר בפרט".
+זירות המסחר כאן כדי להישאר
13:06 27/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אפילו וול סטריט ובורסת המתכות של לונדון נאלצו לעבור זמנית לסחר אלקטרוני מלא - אך המסורת וההיסטוריה מבטיחות שזירות המסחר הפיזיות ימשיכו להתקיים, צופה אקונומיסט
(המושל אנדרו קומו בוול סטריט, 26 במאי [צילום: AP])
הזאב מוול סטריט / סרטי פאראמונט
+סיוע נוסף לעסקים בהיקף של 700 מ"ש
12:20 27/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התוכנית כוללת סיוע בהיקף של 310 מלש"ח עבור השתתפות בעלות ביצוע התאמות בעסק לאור השפעת הקורונה, כגון התאמות פיזיות, מעבר למסחר מקוון והטמעת ייצור מתקדם בתעשיה. כמו-כן, כוללת התוכנית 255 מלש"ח עבור תוכניות ממוקדות בעסקים קטנים ובינוניים כגון ייעוץ מסובסד ומיזמים מימוניים משותפים עם המגזר הפרטי
([צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+משרד הבריאות יוצא בקמפיין חדש: "נהיה בסדר או נהיה בסגר"
11:41 27/05/20  |  מירב ארד
לקראת חג השבועות וסוף השבוע הארוך, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את אגף ההסברה במשרד הבריאות להתחיל הבוקר בקמפיין רשת כדי להחזיר את המשמעת הציבורית של עטיית מסיכות, שהתרופף משמעותית בשבועיים האחרונים. הקמפיין התחיל במקביל להקלות הנוספות על המשק עליהן החליטה הממשלה אמש.
הכותרת של הקמפיין היא "נהיה בסדר או נהיה בסגר", כאשר המסגרת ממחישה את החשיבות של החזרה למשמעת הציבורית. מטרת הקמפיין היא להחזיר את המשמעת כבר כעת ובמהלך סוף השבוע הארוך בו צפויים לצאת לבלות ולחגוג את "תיקון ליל שבועות".
+קליפורניה רחוקה מהתאוששות
08:15 27/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כלכלתה של המדינה הגדולה ביותר בארה"ב ספגה מכה רוחבית קשה בקורונה, דווקא בשל הגיוון הרחב שלה  ▪  חלק ניכר מן המשרות לא ישובו בעתיד הנראה לעין, צופה ניו-יורק טיימס
(סן פרנסיסקו. אבטלה של 20% [צילום: ג'ף צ'יו, AP])
הקורונה בקליפורניה ובניו-יורק, 25.5.20 / CBS News
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בתוך המכנסיים או על הכתפיים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש רגיל
27/05/20 08:45
2
משה, עורך-דין
27/05/20 14:40
 
ברוך שטיין
4/06/20 15:09
3
עובד 1
27/05/20 16:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מכון המחקר מיגל, בגליל העליון, גילה (יום ג', 26.5.20) כי בקבוקיות (אמפולות) מזויפות כביכול של "חיסון נגד קורונה", הנושאות תווית מזויפת עם סמליל של מכון המחקר מיגל בעברית, וכן הנחיות בעברית, המיוצרות ונסחרות שלא כחוק במספר ארצות בדרום אמריקה. מכון המחקר מיגל עדכן מיידית את משרדי החוץ והבריאות בנושא, וביקש את התערבותם המיידית כולל עידכון של ארגון הבריאות העולמי, משרדי הבריאות בארצות אלו וכן את לשכות ושגרירויות ישראל בחו"ל, לגבי הזיוף שעלול לפגוע בציבור.
26/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אושר מתווה משרד החינוך להפעלת מסגרות בתי הספר של החופש הגדול לקיץ הקרוב. כך סוכם (יום ג', 26.5.20) בישיבה בהובלת ראש הממשלה ובהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד החינוך, הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי.
26/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה (יום ג', 26.5.20) במשאל טלפוני שורה של הקלות שיאפשרו פתיחה מחודשת של עסקים שנסגרו. מדובר בתיקון לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) ולתקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום העבודה), שיאפשרו את המשך חזרת המשק לפעילות באופן מדורג תוך שמירה על בריאות הציבור.
26/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן אישרה (יום ג', 26.5.20), ברוב קולות את בקשת הממשלה כי תוקף הסמכת שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה יוארך עד 16.6.20, או עד השלמת חקיקה בנושא, לפי המוקדם מביניהם. הוועדה גם קבעה כי אם עד 8.6.20 לא תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק המסדירה את הנושא, יפקע התוקף של ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ.
26/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הרשו לי להביע את אמונתי המוצקה בכך שהדבר היחיד שיש לנו לפחד מפניו הוא הפחד עצמו – פחד חסר שם, חסר היגיון, בלתי מוצדק – המשתק את המאמצים הדרושים כדי להפוך נסיגה להתקדמות". כך אמר פרנקלין דלאנו רוזוולט בנאום ההשבעה שלו במארס 1933, כאשר שיעור האבטלה הגיע ל-25%, אלפי בנקים קרסו, הפקדונות של מיליוני אמריקנים אבדו, חסרי בית רוכזו במחנות אוהלים בניו-יורק ובוושינגטון (ראו קישור משמאל).
26/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il