|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

זנדברג הציעה להגביל מוניות בשבת

עיון בהצעת החוק חושף עובדה מביכה: תמר זנדברג מציעה להגביל את פעילות המוניות, שכיום אינן מוגבלות בשבת, וכן יש בה ויתור על הדרישה להפעיל את רכבת ישראל בשבת
17/06/2020  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 23   |   תגובות
זנדברג. לא קראה את הצעת החוק שהציעה? [צילום: ערוץ כנסת]

רק 26 ח"כים הצביעו בעד תחבורה בשבת
עידן יוסף
זנדברג: תחבורה ציבורית בשבת חיונית כמו בתי חולים בשבת * סגן שרת התחבורה: הערכים הם לפני הבילויים. ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס-קוו על זכות הקיום שלנו בארץ
לרשימה המלאה

יושב-ראש סיעת מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הגישה הצעת חוק פרטית להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. ההצעה נפלה, לאחר שהתברר כי מספר חברי הכנסת המתנגדים לה גדול פי שניים ממספר התומכים בה.

עיון בהצעת החוק חושף עובדה מביכה עוד יותר: בהצעה של זנדברג מופיעה הגבלה על פעילות מוניות, שכיום אינן מוגבלות בשבת, וכן יש בה ויתור על הדרישה להפעיל את רכבת ישראל בשבת.

היום, במסגרת הסטטוס-קוו, אין הגבלה חוקית להפעיל מוניות שירות. הן לא מסובסדות על-ידי הממשלה, והנה באה זנדברג ומציעה לאסור. כמו-כן, מצד אחד היא מדברת כל הזמן על הפעלת רכבת ישראל בשבת, אבל בהצעת החוק שהגישה, היא מדברת רק על אפשרות להפעלת רכבת מקומית. כלומר, רכבת קלה. כנראה שגם היא מבינה שרכבת ישראל לא צריכה לפעול בשבת.

בהצעת החוק אין אפילו איזכור במילה אחת של אלפי הנהגים (כבר היום יש מחסור באלפי נהגים) שייאלצו לעבוד בשבת. זנדברג מתעלמת לחלוטין מכל הפקחים, המנהלים, הסדרנים, אנשי הבקרה, מוקדי המידע ופועלי הניקיון, ש'על הדרך' את בעצם מציעה להפוך אותם לאבק אדם של עבדים, והכל כדי לשרת את צרכי הנהנתנות האנוכית של מדינת תל אביב, שממנה היא מגיעה.

כשקראתי את דברי ההסבר להצעת החוק, נתקלתי במשפט הבא: "הסדר זה יאפשר להתגבר על הפגיעה ברגשות הדתיים המתגוררים בשכונות מסוימות", ואמרתי לעצמי - לפחות זה, הנה תמר זנדברג מתחשבת גם בציבור הדתי והמסורתי. אבל אז קראתי את המשך המשפט: "הדתיים המתגוררים בשכונות מסוימות, שבהן אסורה באותו יום גם תנועת הרכבים הפרטיים". במילים אחרות: בעשרות או במאות אלפי שכונות דתיות, מסורתיות או מעורבות בכל רחבי הארץ לא תהיה שום התחשבות ברגשות. ואם לא די בכך, ממשיכה הצעת החוק ואומרת: "סעיף זה לא יחול על תחבורה ציבורית בין-עירונית". כלומר: אם קו בין-עירוני רוצה לעבור בשכונה דתית או חרדית שבה לא נוסעת אף מכונית בשבת, מבחינתנו שיקפצו הדתיים.

הצעת החוק מבקשת למעשה להגדיר מחדש את יום המנוחה השבועי, וקובעת שהוא מסתיים עם שקיעת החמה ביום שבת ולא בצאת הכוכבים, כפי שנקבע בחוקי היסוד של המדינה. מה שמוכיח שמאחורי הצעת החוק לא עומדת טובת הפרט אלא ניסיון להפוך את המדינה היהודית היחידה עלי אדמות למדינת כל אזרחיה.

במישור המקצועי, בהצעת החוק קיימים פגמים רבים המעידים על חובבנות, ובהם הגדרת קווים שלא יפעלו בשבת, ערבוב בין סמכויות המסורות לוועדת הכלכלה לידי ועדת חוק חוקה ומשפט, חוסר התמצאות בהבדלים התעבורתיים בחקיקות השונות המסדירה אוטובוסים, מוניות ורכבות, וכן התעלמות מנושא הביקוש הדל לתחבורה ציבורית בשבת.

רק לפני כשנתיים קיימה ועדת הכלכלה, שהייתה בשליטת האופוזיציה ובה הייתה חברה גם זנדברג, שימוע ציבורי בנושא התחבורה הציבורית שנמשך כמה ימים, לאורך חמישה דיונים. ולמרות שנשמעו בה פעילים שדיברו בעד תחבורה ציבורית בשבת הוועדה לא שוכנעה שיש בכך צורך, ואפילו זנדברג הייתה חתומה על הדוח הזה.

בפעם הבאה שזנדברג מגישה הצעת חוק, מומלץ לה לקרוא אותה לפני כן על-מנת למנוע ממנה להגחיך את עצמה, ושהצעת החוק שלה תהפוך חיש מהר להצעת צחוק.

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
עידן יוסף
+רק 26 ח"כים הצביעו בעד תחבורה בשבת
15:49 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זנדברג: תחבורה ציבורית בשבת חיונית כמו בתי חולים בשבת  ▪  סגן שרת התחבורה: הערכים הם לפני הבילויים. ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס-קוו על זכות הקיום שלנו בארץ
(מקלב. דין רציפות על דחיית הצעת החוק [צילום: ערוץ כנסת])
+לפעול למען חברה נאורה יותר
14:52 17/06/20  |  אימאן ח'טיב יאסין    |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת בישיבת ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
(אימאן ח'טיב יאסין [צילום: אתר הכנסת])
+להפסיק לקרוא לנו המגזר הערבי
14:44 17/06/20  |  סונדוס סאלח   |   לרשימה המלאה
נאום בכורה של חברת הכנסת בישיבה ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
(סונדוס סאלח [צילום: יח"צ])
+אושר בטרומית: תקופת ההתיישנות לתביעת תגמולי ביטוח תוארך לשבע שנים
13:49 17/06/20  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע להאריך את תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח משלוש שנים לשבע שנים מיום שקמה למבוטח הזכות לתבוע תגמולים. בנוסף, מוצע לחייב את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח שעדכן אותה או הגיש לה בקשה לתגמולים, או שמצוי עמה בהליך משא ומתן, על סיום תקופת ההתיישנות כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכן כ-3 חודשים לפני תום התקופה.
+אושר בטרומית: פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה
13:12 17/06/20  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון - פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה), התש"ף-2020, של חברת הכנסת קרן ברק, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יואב סגלוביץ'. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הציג את עמדת הממשלה וביקש להגדיש: "הכלי הזה איננו שמגביל את חירותם של הנשים, הוא רק מאפשר לפקח שהוראות בית המשפט אכן נאכפות." 75 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רכבת ישראל   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תחבורה ציבורית בשבת   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זנדברג הציעה להגביל מוניות בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
כבוד יו"ר הכנסת, כנסת נכבדה, חבריי חברי הכנסת, אני, אימאן - בתם של אחמד, זיכרונו לברכה, ונג'דייה, שתיבדל לחיים ארוכים, אשר חינכו אותי על ערכים של אהבת האדם והאדמה, קדושת החיים, דבקות במטרה ואומץ לעמוד איתן בפני קשיים ולשנות מציאות שנדמה היה כי היא גזרת גורל שאין בלתה - עומדת היום בפניכם לשאת את דבריי.
17/06/2020  |  אימאן ח'טיב יאסין   |   נאומים
כבוד היושב-ראש, גברתי המזכירה, חברי וחברות הכנסת, האמת, אני מתרגשת. זה טוב שאנחנו עדיין מתרגשים. כבת בכורה למשפחה ברוכת ילדים, עם שבע בנות ושני בנים - רפעת, אולפת, אמיני, רנא, בסמה, ע'דיר, רזאן, אחמד, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו בבית, חמאדה - למדתי לעשות פוליטיקה בבית מגיל ילדות. עשיתי קואליציה כשצריך, עם חלק מהאחיות, ואופוזיציה, כשהיה צריך, עם חלק אחר, למטרות שונות בזמנים שונים.
17/06/2020  |  סונדוס סאלח  |   נאומים
עדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה (יום ב', 17.6.20) הקצאת ערבות מדינה בהיקף של 2.4 מיליארד שקלים, לצורך העמדת הלוואות בגובה 4 מיליארד שקלים לעסקים קטנים ובינוניים, במסגרת מסלול סיוע מוגבר לעסקים בסיכון, שנקלעו לקשיי תזרים, במסגרת קרן ההלוואות הייעודית, שהוקמה לצורך ההתמודדות עם משבר הקורונה. בנוסף אישרה הוועדה העמדת 600 מיליון שקלים לצורך העמדת הלוואות בסך 4 מיליארד שקלים במסלול הרגיל של הקרן.
17/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
חברי כנסת בכחול לבן טוענים שנושא החלת הריבונות חולק במפלגה לארבעה אזורים:
17/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה (יום ג', 16.6.20) בבקשה להעלות לאור משבר הקורונה את רף השכר בו אדם הזכאי להבטחת הכנסה רשאי להשתכר מבלי שתיפגע קצבתו (הדיסריגרד). לדברי ח"כ אורנה ברביבאי, מיוזמי הדיון: "מדינת ישראל מתמודדת היום עם מציאות כלכלית מהקשות שידענו היקף הלא מועסקים והפגיעה במשפחות ובאוכלוסיות חלשות מחייבים שינוי שיתאים את המנגנונים למציאות הקיימת".
17/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
משרד האנרגיה עצר פעילות מערכות באסדת לוויתן  /  עידן יוסף
ברוך גזהי מש"ס לא יכהן בכנסת  /  עידן יוסף
אגרת שמירה: בתוקף לשנה וחצי בלבד  /  איציק וולף
יאיר לפיד איבד את זה  /  יזהר שי
הידרדרנו לרדידות מופלאה של השיח הציבורי  /  אנדרי קוזינוב
הסילוף תמיד מנצח  /  יאיר דקל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il