|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

חרדות בקרב ילדים בזמן קורונה

ילדים רבים נחשפו לפניקה של ההורים שלהם בעקבות הקורונה, מה שעלול לעורר חרדה גדולה בפרט אצל ילדים קטנים שמאוד סומכים על הוריהם
24/06/2020  |   מיכל שרגא   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
שומעים הכל [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

להיות הורים זה אתגר לא קטן ברוב ימות השנה אבל אין ספק שבזמן הקורונה האתגר הזה הפך להיות קשה יותר ורב ממדי. עצם השהות הממושכת במשך מספר חודשים עם הילדים בבית באופן רצוף העלתה בקרב הורים רבים חרדות. הפעם נתייחס דווקא לחרדות של הילדים עצמם. הפסיכולוגית האינטגרטיבית מיכל שרגא, חברת פורום רופאים ומומחים בינ"ל לרפואה משלימה ואינטגרטיבית, ומנהלת תוכנית ההחלמה חוזרים לחיים במדיקל קר, נותנת מספר טיפים להורים לילדים בדבר ניהול החרדות בעת הקורונה:

1. אם אימא שלי ואבא שלי בחרדה ובאיבוד שליטה, איך אני אמור להרגיש? ילדים רבים נחשפו לפניקה של ההורים שלהם בעקבות הקורונה, מה שעלול לעורר חרדה גדולה בפרט אצל ילדים קטנים שמאוד סומכים על הוריהם. חשוב להמעיט ככל הניתן לשתף את הילדים בחרדות ולגלות לידם סימנים של מצוקה כי אין להם את הכלים להכיל את מצוקות ההורים והם מפתחים חוסר אונים עצום לנוכח מצוקות אלו.

2. ילדים קטנים אינם נמצאים בסכנה ממשית מהקורונה ולכן מאוד חשוב להדגיש זאת בפניהם. עיקר השמירה שלהם היא כדי לא להדביק אחרים והם עצמם לא נמצאים בסכנה. רצוי שההורים ידגישו זאת בפני הילדים שוב ושוב.

3. ילדים שומעים וקולטים את כל מה שנאמר סביבם ולמרות זאת למבוגרים רבים יש נטייה לדבר ליד הילדים כאילו שהם חרשים או לא נמצאים בחדר. שימו לב שילדים קולטים הכל גם אם הם משחקים הם יכולים לחזור על מה שנאמר בחדר לידם. נסו זאת ותיווכחו. המלצה חמה - לא לשוחח על נושאים מעוררי חרדה ליד הילדים.

4. הימנעות היא טקטיקה גרועה. ישנם מצבים בחיים שבהם איננו יודעים לטפל ולכן אנחנו נמנעים. כאשר ילדכם נמצא במצוקה או מגלה סימנים של חרדה חשוב להגיב במהירות שכן חרדה לא מטופלת מתעצמת ואף לעיתים מתיישבת על התנהגויות לא רצויות והופכת לקשה יותר לעיכול ולטיפול. אם אינכם יודעים כיצד להגיב פנו לאיש מקצוע. בכלל מקרה שוחחו עם הילד על מצוקותיו ואל תתעלמו מהם.

5. ילדים שואלים שאלות. ילדים אוהבים לשאול הרבה שאלות, דבר המעמיד למבחן את סבלנות הוריהם באופן תדיר. אך בזמן של דרמה, כמו בתקופת הקורונה, חשוב לענות על שאלות הילדים ולתת להם כמה שיותר מידע פרקטי, שקול ומרגיע.

6. במקום של אי-ידיעה תיכנס פרשנות גרועה. ילדים כמו מבוגרים אינם אוהבים אי-ודאות ולכן כאשר הם חשים שמשהו קורה ואין להם מידע ממשי הם עשויים להניח את הגרוע מכל. לילדים אין כלים לנהל אי-ודאות ולכן הם זקוקים לתחושת ביטחון ולמידע מוחשי מאיתנו.

7. משימות, תחומי אחריות, שיתופיות. בתקופה זו שבה כל שגרת החיים מקבלת תפנית בכל רגע ושום דבר לא בטוח גם אנחנו ההורים לא תמיד יודעים מה צופן העתיד. בתוך הכאוס הזה חשוב לייצר איזו שגרת חיים ברוכה בתוך כתלי הבית. מצאו משימות פשוטות יומיומיות שאתם יכולים לתת לילדים כדי להפוך אותם לשותפים במטלות הבית מתוך מתן תחושת אחריות ושיתופיות ולא מתוך מתן מטלה או עונש. הדרך שבה ההורה מציג לילד את המשימה משפיעה על האופן שבו הוא תופס אותה ומבצע אותה. נסו לתת לילדכם תחושה של בגרות, אחריות ושותפות כאשר אתם נותנים לו משימות בבית. נסו לאתגר אותו גם אם הוא צעיר מאוד.

8. בכל רע יש גם טוב. למדו את הילדים שלכם שיש להם גם רווחים בתקופה זו. שימו לב שאתם יוצרים יחד חוויות משותפות לחיים. ארגנו לעצמכם ערבי סרטים לכל המשפחה ודאגו שכולם יהיו נוכחים. התחילו לשחק יחד משחקי קופסה מעניינים או לחלופין תנו לילדים לקבוע מה עושים היום יחד. זה הזמן לייצר זיכרונות משפחתיים חיוביים.

9. עליות וירידות במצבי הרוח, הם דבר טבעי למבוגרים ולילדים. הדבר הלא טבעי הוא לצפות להתנהגות רגילה במצבים לא רגילים. לכן כהורים התייחסו בסבלנות ואף בטולרנטיות למצבי הרוח המשתנים של הילדים זה לא הזמן לחנך אותם להיות נינג'ות. בשעת קטסטרופה בממדים שכאלה גם מבוגרים רבים מאבדים את שווי המשקל שלהם התייחסו באהבה וחמלה לתגובות הלא שגרתיות של הילדים.

10. אהבה וחמלה עם גבולות. למרות הכל עדיין תפקידו העיקרי של ההורה הוא להכין את הילדים שלו לחיים עם ערכים ויכולות שישרתו אותם לטווח הארוך. מצאו דרכים לשים לילדיכם גבולות בתוך הכאוס ואף ללמד את הילדים שלכם כיצד ניתן להיות בערבות הדדית ובדאגה ונתינה לזולת גם בימים קשים. הילדים שלנו בעיקר לומדים ממה שאנחנו עושים ופחות ממה שאנחנו אומרים ולכן דאגו לתת דוגמה אישית לילדכם בזמנים האלה.

בהצלחה!

הכותבת היא פסיכולוגית אינטגרטיבית. חברת פורום רופאים ומומחים בינ"ל לרפואה משלימה ואינטגרטיבית ומנהלת תוכנית ההחלמה חוזרים לחיים במדיקל קר.
תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מיכל שרגא
+איכוני השב"כ אושרו בקריאה ראשונה
22:16 24/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את שירות הביטחון הכללי להשתמש ביכולות האיכון שלו לצורך מעקב אחרי חולי קורונה  ▪  השר שטייניץ: כל מי שמנסה להכחיש את האיום שבמגיפה ואת הסיכון שבמגיפה אינו אלא שרלטן ומאחז עיניים
()
+בתוך 5 ימים: 1,000 חולים ביום
20:07 24/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
264 חולי קורונה חדשים אובחנו היום אך בתוך פחות משבוע צפוי מספר החולים החדשים ליום לעמוד על 1,000 ויותר  ▪  משרד הביטחון נערך לפתיחת מלוניות קורונה נוספות וכבר היום פתח מלונית למשפחות בקיבוץ שניר
264 חולים חדשים אותרו היום [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
התראה של 48 שעות לפתיחת מלוניות נוספות [צילום: דו"צ]
+כלכלת העולם תתכווץ השנה ב-4.9%
17:35 24/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחרי שבאפריל עדכנה את תחזית הצמיחה וקבעה כי כלכלת העולם תתכווץ ב-3% פרסמה קרן המטבע הבינלאומית עידכון - משבר הקורונה יביא את כלכלת העולם להתכווץ ב-2020 ב-4.9%  ▪  95% מהמדינות ירשמו השנה צמיחה שלילית  ▪  קובעת: מדובר במיתון הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול
הפסד של 12 טריליון דולר [צילום: AP]
כלכלות שנשענות על תיירות יתאוששו מאוחר מאחרות [צילום: AP]
+זנדברג: איכון שב"כ - החלטה מטרידה
16:44 24/06/20  |  עידן יוסף
יושב-ראש סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "מעקב אחרי אזרחים באמצעות איכוני שב"כ הוא סכנה לדמוקרטיה הישראלית ומדרון חלקלק. מתוך אין ספור פתרונות המיושמים ברחבי העולם, ישראל היא המדינה היחידה בעולם הדמוקרטי שבחרה בדרך של מעקב בכפייה על-ידי השירות החשאי, זוהי החלטה שחייבת להטריד כל אזרח בישראל".
+נתניהו: אפס סיכוי הידבקות למי שעוטה מסכה
15:54 24/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "ייקח שבועות לפתח את הישומון הדיגיטלי - שבועות ואני מקווה שלא חודשים. עד אז אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את הבדיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה, 'שאלטרים' כדי לעצור ולהפעיל"
(נתניהו. אולי העקומה תשוטח [צילום: רועי אברהם/לע"מ])
+חוק איכוני השב"כ חוזר לסדר היום
13:01 24/06/20  |  עידן יוסף
‏כחול לבן והליכוד סיכמו לקדם את הצעת החוק להפעלת איכוני השב"כ, נבדקת האפשרות להעלות את החוק לקריאה ראשונה עוד היום (חדשות 12).
+המלצה: מסירת דירות תידחה בחודשיים
12:50 24/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים מציע לליצמן לקדם תיקון חקיקה שיקל על הקבלנים בשל הקורונה - במקביל לדחיית התשלומים מצד הקונים  ▪  התיקון יאפשר הגשת תביעות, אך המשרד צופה שברוב המקרים ייבחר ההסדר המוצע
(הקלות עד אפריל 2021)
+אלעד: מערך התחבורה הציבורית יתוגבר
11:43 24/06/20  |  עידן יוסף
בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, נערך משרד התחבורה לתגבר לאלתר את התחבורה הציבורית באלעד באמצעות הסטת אוטובוסים מאשכולות אחרים אל העיר, במטרה להפחית את העומס על מערך התחבורה הציבורית בעיר בצל הגבלות הקורונה שהוכרזו בעיר מהבוקר. במקביל, נציגי המשרד הונחו להגיע אל העיר ולבחון את הסיוע הנוסף
הנדרש לעיר בתיאום עם ראש העירייה.
+גלובס ופרטנר - בין הזוכים בפרס ההשקה המנצחת בימי הקורונה
11:02 24/06/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
פרטנר שינתה את שורת הסטאטוס שבראש מסכי לקוחותיה ל-stay home  ▪  יותר מ-2.5 מיליון ישראלים נחשפו למסר של פרטנר באופן ישיר ומיידי!  ▪  כשתעשיות אחרות הוקפאו בשל המצב, גוף שידור וגוף מוזיקה - זאפה וקשת - יצרו יחד מוצר חדש שענה הן על צרכיה של תעשיה במצוקה והן על אלה של קהל בהסגר
()
+משרד הבריאות: ביממה האחרונה התגלו 450 חולים חדשים
09:55 24/06/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות: ביממה האחרונה התגלו 450 חולים חדשים. במספר הבדיקות עומד על 18,396.
+מגפת הקורונה: גנץ חתם על צו המאפשר גיוס של עד 250 אנשי מילואים
09:06 24/06/20  |  מירב ארד
לאור הימשכות מגיפת הקורונה, חתם שר הביטחון בני גנץ על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 250 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד לתאריך 30.7.20. יצויין כי מדובר בצו קיים שתוקפו יפוג ב-30.6.20. הגיוס יתבצע לפי צורך בלבד, ובהתאם להתפתחויות בהתפשטות מגיפת הקורונה. השר קיים אתמול סיור בפיקוד העורף, בו הוצגו לו תוכניות הפיקוד להמשך הסיוע האזרחי במאבק בקורונה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חרדות בקרב ילדים בזמן קורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת החוקה חוק ומשפט החלה (יום ג', 23.6.20) להכין לקריאות שנייה ושלישית את חוק סמכויות הקורונה, המכונה "חוק המסגרת". החוק כולל בין היתר את ההכרזה על מצב חירום בשל הקורונה ואת סמכות הכנסת לבטלה, וכן את הסמכת הממשלה להתקין תקנות שניתן יהיה להגביל בהן בצורה משמעותית את פעילות המשק בתחומים הבאים: הגבלת הפעילות במרחב הפרטי והציבורי, הגבלת פעילות במקומות עבודה ועסקים, הגבלת אירועים, הגבלת פעילות מוסדות חינוך ומסגרות רווחה, והגבלת פעילות התחבורה הציבורית.
23/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ג', 23.6.20) על פיתוח אמצעים טכנולוגים למעקב אחר תחלואה בנגיף הקורונה, וזאת בהמשך לדיון שקיימה ב-26.5.20, שבו הוצג לה חיתוך מצב ההתקדמות החלופות לשימוש ב"כלי' של שב"כ.
23/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס (יום ג', 23.6.20) את ועדת השרים לקביעת ״אזור מוגבל״ בראשותו. הוועדה החליטה להכריז על אלעד וחמש שכונות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״.
23/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדוע הספריות העירוניות עדיין מושבתות, בשעה שכל שאר השירותים נפתחו לציבור? ולקינוח פסוקו
23/06/2020  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות לאור העלייה הנוספת בנתוני התחלואה בהשתתפות שר הבריאות, שר הבט"פ וראש המל"ל. בדיון נקבע לפעול להכרזה עוד היום על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה. ועדת השרים תכונס הערב.
23/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il