החברה האמריקנית לייצור מטוסים 'בואינג' הודיעה כי אספקת המטוס החדש מדגם "דרימליינר" 787 תתעכב חצי שנה בגלל בעיות בייצור. מועד התחלת המשלוחים המשוער הוא כעת סוף נובמבר או דצמבר 2008. טיסת הבכורה של המטוס החדש תהיה כנראה באביב.
בחברת בואינג מתנחמים בעובדה שגם היריב הגדול, חברת אירבוס האירופית, נאלצה לדחות כמה פעמים את תאריך המסירה של הדגם המתחרה, A380 "סופר ג'מבו". העיכובים עלו מיליארדי דולרים. המטוס הראשון מסוג זה יימסר לחברת התעופה של סינגפור בעוד שבועות אחדים.
בואינג מאוכזבת, הלקוחות זהירים
ההודעה על העיכוב גרמה לירידה של 2.7% בשער המניות של בואינג בוול סטריט. וזאת למרות טענתה של הנהלת בואינג כי לעיכוב לא תהיה כל השפעה שלילית על תוצאותיה העסקיות. בהודעתה הביעה בואינג צער על העיכוב, הנובע לדבריה מתקלות בחלקי חילוף, בתוכנה ובשילוב מערכות, והבטיחה ללקוחות לצמצם את השיבוש למינימום. "אנחנו מאוכזבים מאוד מהשינויים בלוח הזמנים", אמר ג'ים מקנרי, נשיא בואינג.
מומחים אומרים שהגורם העיקרי לקשיי הייצור הוא החומרים החדשניים שהחברה משתמשת בהם לבניית ה-787. 50% מחומרים הם סיבי פחם, 20% אלומיניום, 15% טיטניום ו-10% פלדה.
לקוחות בואינג הגיבו בזהירות על הודעת העיכוב. חברת התעופה היפנית "אול ניפון", שהיתה אמורה לקבל את המשלוח הראשון, הודיעה כי העיכוב לא ישפיע במידה ניכרת על עסקיה. חברת התעופה האוסטרלים "קוונטס" הודיעה כי 15 המטוסים הראשונים שהיו אמורים להגיע אליה באוגוסט 2008 יגיעו כעבור חצי שנה.
מטוס חסכוני בדלק וידידותי לסביבה
ה-787 שהוא דגם חדש לחלוטין, הראשון שבואינג מתכננת מאז 1995, נחשף בראשונה ביולי 2007. זהו מטוס הנוסעים המסחרי הגדול היחיד שיהיה בנוי בעיקר מסיבי פחם ולא מאלומיניום, ומוגדר כמטוס המסחרי הידידותי ביותר לסביבה. בואינג אומרת כי 787 חסכוני בדלק הרבה יותר ממתחריו ומייצר ב-20% פחות פחמן דו חמצני.