|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
ביטן. הריבון מתפרק מסמכויותיו זנה. חריגה בוטה מסמכות

הצעד התמוה, המיותר והמסוכן של דוד ביטן

סתימת פיות במסווה של "אנטי גזענות"

במקום לסגור את היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות שעיקר פעילותה מסתכם בהוצאת הודעות מתלהמות לתקשורת, מבקש יו"ר ועדת העלייה והקליטה להרחיב את סמכויותיה, להגדיל משמעותית את מספר התקנים המיותרים שלה, ואף לאפשר לה להטיל קנסות מינהליים על התבטאויות גולשים ברשתות החברתיות
22/07/2020  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   משמר המשפט   |   תגובות
חינוך מחדש
בהעדר בעיות, החלה היחידה בציד מכשפות. היא מנסה להגדיר מחדש את מושג הגזענות ולהרחיבו תוך פגיעה קשה וחמורה ביותר בחופש הביטוי. היא מנסה להשליט משטרת מחשבות של תקינות פוליטית (PC). היא מנסה להכתיב לחברה האזרחית ערכים חדשים התואמים את המוסר החדש של ה"דיפ סטייט". זה רק עניין של זמן עד שיהיה אסור פה לספר בדיחות עדתיות

איתמר לוין
53 המלצות לטובת יוצאי אתיופיה

עידן יוסף
היחידה למאבק בגזענות לא תטפל בהתבטאויות נגד חרדים

בוצעו רוב החלטות הממשלה נגד גזענות ממסדית
עידן יוסף
הנחיות היועמ"ש לממשלה בנוגע להתנהלות עובדי ציבור המעלה חשד לאפליה וגזענות * מונו ממונים למניעת גזענות במשרדי הממשלה * רק 4 מתוך 52 החלטות הממשלה לא בוצעו
לרשימה המלאה

ברוח הימים בהם ידו של הקג"ב הייתה על העליונה, סופרה בדיחה רוסית ישנה: - איך צדים אריות בקוטב? והתשובה: מה הבעיה, צדים דב וחוקרים אותו עד שהוא מודה שהוא אריה...

השבוע התכנסה ועדת העלייה והקליטה לדון בטיפול משרדי הממשלה בתופעת הגזענות. נקודת המוצא של הדיון, כאילו אכן קיימת תופעה של גזענות, הייתה סימון המטרה מראש וברוח זו התקיים הדיון, עליו ניצח יושב-ראש הוועדה, ח"כ דוד ביטן.

על שולחן הוועדה הונחה מראה עקומה שגרמה לנוכחים להשתכנע במראה שהשתקף לנגד עיניהם - מדינת ישראל היא מדינה גזענית, יש בה גזענות ממוסדת ואפילו החברה האזרחית שלה היא חברה גזענית. את מה שניסו להחדיר לדעת הקהל חברי הכנסת הערביים במשך עשרות שנים, הצליח איש המחנה הלאומי, לקבע כעובדה מוגמרת, ולשכנע את הדב שהוא בעצם אריה.

אין גזענות ממסדית

כאן זה לא ארצות הברית. בישראל 2020 אין גזענות ממסדית, ואם יש כזו היא נמצאת בשוליים, וכל מי שנתקל בה דואג להוקיעה. הוא עושה זאת גם בלי צורך להעזר בשירותיה המפוקפקים של היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות. יחידה זו, שהוקמה לפני כשלוש שנים, מצאה עצמה חסרת מעש לאחר ש-52 החלטות הממשלה למניעת גזענות ממסדית יושמו במלואן.

עו"ד אווקה (קובי) זנה, העומד בראש היחידה, יצא מן הדיון כשחיוך רחב נסוך על פניו, שכן החלטת יושב-ראש הוועדה הפתיעה גם אותו. במקום לסגור את היחידה מטעמי אבטלה סמויה, הוחלט כי קיים צורך להרחיב את סמכויותיה ופעילותה. מדובר בהחלטה חסרת אחריות שלא עומדים מאחוריה נתונים כלשהם שאפשר להסתמך עליהם. החד-צדדיות בקרב כל משתתפי הדיון שהיו בדעה אחת מבלי שתישמע בדיון ולו דעה נגדית אחת לרפואה, מהווה כשל של הנהלת הוועדה בזימון המוזמנים, ויש להניח שיש לה אשם תורם להחלטת האיוולת של ח"כ ביטן.

עיקרי תפקידי היחידה הממשלתית, כפי שנקבעו בהחלטת הממשלה, כוללים תיאום הפעילות הממשלתית במניעת גזענות ואפליה וסנכרונה, קליטת תלונות, הפנייתן לטיפול הגורמים הרלוונטיים ומעקב אחר הטיפול, מעקב אחר יישום המלצות הצוות הבין-משרדי למיגור גזענות (המלצות ועדת פלמור), בחינת הצורך בשינויי חקיקה הדרושים למניעת גזענות ואפליה והעלאת הצעות בנושא בפני שר המשפטים, וקידומן עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים במשרד המשפטים.

מדרון חלקלק

דוח פלמור, שאמנם נקרא על שמה של אמי פלמור אך שותפים רבים עמלו בהכנתו, הוא מהדוחות היסודיים והמקצועיים שידעה המערכת. ב-135 עמודיו הוסבר בדיוק מהן הנקודות הטעונות שיפור. בשום שלב לא סברו מחברי הדוח כי יש להרחיב את סמכויותיה של היחידה, ולו בשל העובדה שהבינו כי מדובר במדרון חלקלק.

המלצות דוח פלמור יושמו, ואחרי שבעיות החשש לגזענות הממוסדת נפתרו ניסה עו"ד זנה, בחוסר סמכות, להאציל לעצמו סמכויות לא לו, מכוח השד יודע מה. מהיחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות הפכה היחידה הפכה דה-פקטו ליחידה הממשלתית למאבק בגזענות, ואם תרצו לגזענות המומצאת. כך למשל, במקום להתמקד באפליה על-רקע גזעני, הוא החל לקבל תלונות בדבר אפליה על-רקע מגדרי, נטייה מינית ודת. הוא לא הסתפק בכך ומשהתקשה למצוא גזענות במוסדות הממשלתיים תחב את אפו גם לצלחתם של גורמים פרטיים, ואף הרחיק לכת ובניגוד לדין העיר באחת הפעמים לנושא משרה שיפוטית, ו"חטף" על כך.

מי שקורא את דוחותיה השנתיים של היחידה בראשותו עשוי להתרשם מן הכרכים העבים, אך עיון בפרטים מגלה כי אין בהם ממש, מלל על גבי מלל של גבב, הבל וסרק. כדי להצדיק את קיומה של היחידה המיותרת צריך לעשות רושם - להוציא הודעות מתלהמות לתקשורת, להדליק את האורות במפעל המנומנם ולעשות רעש כדי לשוות למקום אופי של עבודה. אסתרא בלגינא קיש קיש קריא.

בהעדר בעיות, החלה היחידה בציד מכשפות. היא מנסה להגדיר מחדש את מושג הגזענות ולהרחיבו תוך פגיעה קשה וחמורה ביותר בחופש הביטוי. היא מנסה להשליט משטרת מחשבות של תקינות פוליטית (PC). היא מנסה להכתיב לחברה האזרחית ערכים חדשים התואמים את המוסר החדש של ה"דיפ סטייט". זה רק עניין של זמן עד שיהיה אסור פה לספר בדיחות עדתיות, ואם אתם חושבים שאני מגזים - קיראו את ההמשך.

בדיון בוועדה התרברב העומד בראשה על כך שהוא נותן ייעוץ משפטי חינם לאזרחים שנפגעו מגזענות. אבל בעוד שהממשלה הסמיכה אותו לתת ייעוץ שכזה רק לגבי מניעת כניסה למקומות ציבוריים, הוא עושה דין לעצמו ומתנכל גם לחדרי-נופש ואירוח פרטיים. היחידה של אווקה לא מסתפקת בייעוץ, אלא גם פונה לבתי המשפט. אם זה היה תלוי בו, אווקה היה גם השופט וגם התליין.

מגורם מייעץ לשופט ותליין

הראו לי יחידה ממשלתית אחת שמסייעת סתם כך, חינם - על חשבון כספי משלם המיסים - לנפגעי עבירה, בשליש מהמקרים עבירה מילולית בלבד. בכל תחום אחר אזרח שנפגע מרשות ציבורית כלשהי או מהתרשלות הרשות לאכוף את החוק, לא יקבל שום סעד משפטי, אפילו בתשלום, וייאלץ לפנות לערכאות על חשבונו (וכמובן, איני מתייחס לסעד משפטי לניצולי שואה ולאוכלוסיות מוחלשות אחרות). מאחורי הנדיבות הזו לא עומד רצון אמיתי להטיב עם הנפגע מגזענות או ממה שנחזה להיות גזענות, אלא מרצון נסתר להכתים את החברה הישראלית, להכות על חזה ולהשניא אותה על עצמה - פעילות המאפיינת לרוב ארגוני שמאל רדיקליים ואנרכיסטים.

הטענה כאילו ידיה של היחידה כבולות - יסודה בשקר. יש ליחידה די והותר סמכויות המאפשרות לה לפעול בהתאם למנדט שניתן לה מאת הרשות המבצעת. בנסיונה להרחיב את סמכויותיה, תוך קבלת גיבוי תמוה מיו"ר ועדת הקליטה, היא פולשת לשדות זרים ומבקשת ליטול לעצמה סמכויות המצויות כיום בתחום טיפולן של רשויות שלטוניות אחרות.

החברה הישראלית מורכבת ממהגרים שעלו ממדינות שונות. צמצום הפערים התרבותיים בין השבטים השונים יבוא אך ורק בדרך של חינוך והסברה, ולא בדרכים משפטיות וענישה. הניסיון המפא"יניקי של ביטן ואווקה ליצור כור היתוך חדש לחברה הישראלית תוך השתקה בכוח הזרוע של דעות שלא נוח לשמוע, הוא חמור ביותר ומסוכן פי כמה מכל הכוונות שמייחסים מפגיני בלפור לממשלת ישראל. המרקם החברתי הישראלי עדין ביותר. מדובר בעצב רגיש בעין, שהחולי שבו יירפא מאליו באמצעות סבלנות, שגם אם תימשך דור או שניים, לא ניתן יהיה לקצר תהליכים ולתקנה באבחת גרזן.

במקום לסגור את היחידה כאמור, או למצער להעמיד אותה במקומה ולהבהיר לעומד בראשה את גבולות הגזרה, נותן ביטן לאווקה יד חופשית לעשות כרצונו ולעצב את החברה הישראלית בצלמו וכדמותו, או ליתר דיוק - בצלמו ודמותו של האקטיביזם השיפוטי. אחרי ששנים קיבלו המשפטנים יד חופשית מראש הממשלה נתניהו למשול במדינה, אין פלא שדוד ביטן ממשיך את המסורת הליכודית שבה הוא "אינו יודע למשול".

לא שיניים, מלתעות

על-מנת לבצע את תפקידה, היחידה אינה צריכה "שיניים". אם למבקר המדינה אין שיניים, קל וחומר שליחידת תיאום לא צריכים להיות שיניים, ולצורך הגשמת המלצותיה היא יכולה להעזר בוועדות הכנסת או ביחידות השונות שכבר קיימות במשרד המשפטים.

ביטן, שהוקסם ממצג השווא שהוצג בפניו, אינו מסתפק בשיניים אלא מעוניין לתת ליחידה מלתעות. על-פי הצעתו, היא תקבל עוד תקציבים, עוד תקנים למינוי ממוני סיכול "גזענות" לא רק במשרדי ממשלה אלא גם ביחידות סמך, ברשויות המקומיות בחברות ממשלתיות וציבוריות ואפילו בתאגידים ובחברות פרטיות גדולות, ומי ישלם על על אלה? פשוט לקרוא ולא להאמין. ואם טרם נפלתם מהכיסא, הוא גם מעוניין להטיל קנסות מינהליים על אנשים פרטיים שיעזו להשמיע או לכתוב אמירה גזענית ברשתות החברתיות באינטרנט.

ומי יקבע מה נחשב גזעני ומה לא? אם עד היום חשבתם שהכל בעיני המתבונן - טעיתם. אווקה הוא זה שיקבע מהי הפרקטיקה של גזענות, ועל סמך הניסיון תהיו בטוחים שמסע הציד שלו רק התחיל, ובקרוב ממש תמצאו עצמכם נחקרים במשטרה על ציוץ בטוויטר או רשומה בפייסבוק שלא נעמה לאוזניו של קומיסר הגזענות החדש.

אווקה, שקיבל מביטן אצבע - וואחד אצבע - נרגש מנדיבותו של יושב הראש והחליט לבקש את כל היד. ראש היחידה הממשלתית מעוניין למנוע מבעלי דירות את הזכות לסנן את הדיירים השוכרים. הוא מבקש להפקיע מהמשכיר את הזכות להחליט את מי לשכן בנכס הפרטי שלו, ולשלול ממנו את האוטונומיה תוך פגיעה קשה בחופש הקניין. ומה אם אינך רוצה להשכיר את הדירה לערבי או ליהודי, להומו, לחרדי, למחלל שבת, לנבער מדעת, למהגר עבודה, למתנחל, למישהו שאתה חרד מהשפעתו הלא-חינוכית על ילדיך או לסתם מישהו שלא מוצא חן בעיניך? במקרה שכזה ינופף מולך אווקה באצבע שקיבל מביטן, שהפעם תהיה אצבע משולשת מהממשלה - שבשם ערכים "מקודשים" תפגע בביתך-מבצרך.

אם ביטן לא ישכיל להבין מעצמו את ההשלכות ההרסניות וארוכות הטווח של הכיוון אליו הוא מושך את העגלה - מחוזות המשפט ודיכוי השיח, צריכים יתר חברי הוועדה מהמחנה הלאומי - טלי פלוסקוב, אריאל קלנר ויוסף טייב - להציב בפניו נורת אזהרה מהבהבת.

החלטת ביטן מהווה "כתם שחור" על חופש הביטוי, שהוא אבן יסוד בדמוקרטיה. ותסמכו על קובי אווקה, שברגעים אלה ממש בוחן הוצאה מחוץ לחוץ של הביטוי "כתם שחור".
הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה / דוח מסכם
סקירת תופעות של גזענות ואפליה כלפי יוצאי אתיופיה ו-53 המלצות ליישום במשרדי הממשלה השונים

תאריך:  22/07/2020   |   עודכן:  22/07/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סתימת פיות במסווה של "אנטי גזענות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמנון מפ"ת
23/07/20 19:33
2
גדעון אמיר
23/07/20 21:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
"התמונה שמצטיירת מעמדת הפרקליטות בעניין זה, ולו למראית עין, הינה של פרקליטות המבקשת לכסות ולבצר החלטותיה בעבירות ציבוריות שכאלו, מבלי לאפשר בחינתן על-ידי המחלקה הייעודית שהוקמה לשם כך בפרקליטות, היא מחלקת עררים". כך אומר (יום ד', 22.7.20) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, בביקורת חריפה על מדיניותה של המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע להגשת עררים על החלטותיה.
22/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
אתם יודעים מיהם נושיו של אליעזר פישמן? אתם, אני, כולנו. כאשר קרסו עסקיו של פישמן לפני ארבע שנים, הסתכמו חובותיו ב-4 מיליארד שקל. למרבה ההפתעה, רשימת הנושים הייתה קצרה מאוד: רשות המיסים (שפתחה את ההליך נגדו) והבנקים. זהו. לבית המשפט לא הגיעו עובדים מקופחים או ספקים זועמים.
21/07/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בספרו "הליברליזם בישראל" שפורסם השנה טוען פרופ' מנחם מאוטנר, שהמשפטנים בישראל הפכו ל"סוכנים הראשונים במעלה להטמעת הליברליזם בתרבות המדינה", והם מתפקדים "בתווך שבין שתי מערכות משמעותיות גדולות: הדתיות היהודית והלאומיות היהודית... [ש]ערכים מרכזיים של כל אחת מהן מנוגדים לערכי הליברליזם".
18/07/2020  |  ד"ר חנן שי  |   כתבות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תוקפת בחריפות יוצאת דופן את ח"כ בצלאל סמוטריץ' (בלי להזכיר את שמו) ואת חברי הכנסת - בעיקר מהליכוד - שתמכו בהצעתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למה שכינה "ניגודי העניינים של בכירי המערכת המשפטית".
16/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, צריך היה לגלות לצדדים בעתירה שנדונה בפניו, כי בתו, יעל מזוז-הרפז, היא עובדת בכירה במשרד הרווחה - אחד המשיבים באותה עתירה. כך קובע (9.7.20) נציב הביקורת על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם. באותה עת הייתה מזוז-הרפז ראש המטה של הממונה על זרוע העבודה, וכיום היא המנהלת הזמנית של האגף להכשרה מקצועית באותה זרוע.
13/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il