|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
חסידי בעלז. אלפים הגיעו לחתונה האדמו"ר רוקח. זלזול מתמשך בהנחיות

חתונת הענק בחסידות בלעז: הביזיון וההשלכות

משטרה עלובה, פושעת, פחדנית - ופוליטית?

המשטרה ידעה מראש על חתונת הענק בחסידות בעלז ועל ההפרות השיטתיות של הנחיות הקורונה בידי האדמו"ר, אך לא עשתה דבר כדי למנוע אותה - ותגובתה בזמן אמת הייתה פתטית האם המשטרה, הפועלת במרץ רב כלפי המפגינים נגד נתניהו, קיבלה הנחיה להעלים עין כאשר מדובר בקבוצה חזקה שתמיכתה הפוליטית נחוצה לו?
06/08/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ידענו מזמן שיש לנו משטרה עלובה, שהשיקולים היחצ"ניים שלה גוברים על שיקולים מבצעיים. ידענו מזמן שיש לנו משטרה פחדנית, שהיא חכמה גדולה על אוהדי כדורגל אבל נרתעת מאכיפה במגזר הערבי. ידענו מזמן שיש לנו משטרה עבריינית, אשר באופן שיטתי פוגעת בזכויות יסוד של נחקרים. האם כעת היא גם הפכה להיות משטרה פוליטית, בנוסח המזכיר משטרים אפלים?

הדברים אמורים כלפי השערורייה והביזיון של חתונת הענק שהתקיימה אמש (יום ד', 5.8.20) בחסידות בעלז בירושלים. האדמו"ר, הרב יששכר דב רוקח, חיתן את נכדו - ואלפים מבני הקהילה השתתפו באירוע, שנערך באולם סגור. לא צריך להסביר עד כמה זה היה בלתי חוקי ומסוכן, במיוחד בקבוצה שכבר סבלה מתחלואה ותמותה משמעותיות, ובשכונה שהייתה עד לא מזמן תחת סגר. זה היה חילול השם המוני - שישה שבועות בלבד לפני יום הדין. אולי מישהו שם ייתקל בחודש אלול בדברי הרמב"ם על עונשו של מחלל השם בפרהסיה: תשובה, יום הכיפורים וייסורים אינם מספיקים; רק מותו מכפר - וזה בתנאי שעבר את השלבים הקודמים.

זה בדיני שמים. בדיני בשר ודם, ענייננו הוא באוזלת היד הפושעת של משטרת ישראל. האירוע היה ידוע זמן רב מראש. המקום היה ידוע, העיתוי היה ידוע, הסכנה הייתה ידועה. קצינים בכירים במחוז ירושלים היו במגעים עם אנשי בעלז לקראת החתונה. ומה נעשה? אפס, כלום ושום דבר. האלפים הגיעו באין מפריע. כן, המשטרה אומרת שהיא הגיעה למקום וחילקה דוחות ופתחה בחקירה. אבל היא לא עשתה דבר מראש כדי למנוע את ההתקהלות, לא פיזרה את המתקהלים בזמן אמת, הצחקתם אותי אם חשבתם שהדוחות הללו ישולמו, והפלתם אותי לרצפה אם אתם מאמינים שייצא משהו מה"חקירה" הזאת.

יתרה מכך: זלזולו של האדמו"ר מבעלז במגבלות הקורונה ידוע היטב. הכתבים לענייני חרדים של וואלה ו-ynet סיפרו אמש, כי הוא עורך מזה חודשים תפילות המוניות ואף הגיע עם נכדו החתן אל הכותל המערבי בליווי רבים מבין חסידיו. כלומר: מדובר בהפרות ידועות, מכוונות ומתועדות של הוראות הקורונה. ומה נעשה עם ההפרות הקודמות? אפס, כלום ושום דבר. אז מה הפלא שכעת ההפקרות שברה שיאים.

זו אותה משטרה, אלו אותם קצינים, זה אותו מחוז שיודע היטב להפעיל יד קשה - ולעיתים מוצדקת - כלפי המפגינים ברחוב בלפור ובכיכר פריז. הסכנה הבריאותית מן החתונה בבעלז הייתה גדולה פי כמה מאשר מן ההפגנות, המתקיימות באוויר הפתוח ותוך שרוב המפגינים עוטים מסיכות. ובכל זאת, לא שמענו את השר אמיר אוחנה מדבר על "מדגרת קורונה" בנוגע אליה - הביטוי בו כינה את ההפגנות נגד בנימין נתניהו. לא שמענו אותו מתדרך את מפקד המחוז והמועמד למפכ"ל, דורון ידיד, לנקוט ביד חזקה כלפי החוגגים. מה ההבדל? זה לא יכול להיות עניין של כוח אדם, כי ראינו שיש בירושלים מספיק שוטרים. זה לא יכול להיות עניין של הפתעה, כי ראינו שהאירוע וההפרות היו ידועים מראש.

"אם שללת את כל ההסברים ההגיוניים ונשארת עם ההסבר הלא-הגיוני, זהו ההסבר הנכון". כך אומר שרלוק הולמס לד"ר ווטסון. ואחרי ששללנו את ההסברים ההגיוניים, נשארנו עם ההסבר הלא-הגיוני: שיקולים פוליטיים. הרבי מבעלז הוא גורם פוליטי חשוב ויש לו נציג בכנסת, ישראל אייכלר, שלפי הדיווחים השתתף באירועים בלתי-חוקיים קודמים ואולי אף בחתונת הענק. עם שותפים קואליציוניים חיוניים, ודאי לקראת בחירות אפשריות, לא מתעסקים.

ההסבר הזה עוד יותר מפחיד מאשר בלתי הגיוני. האם במדינה דמוקרטית בשנת 2020 אכיפת החוק - בנושא חיוני מאין כמותו, עניין של סכנת חיים - כפופה לחישובים פוליטיים? האם המשטרה פועלת נגד מתנגדיה של הממשלה ומעלימה עין מעבירות של תומכיה? האם מדובר בהנחיות פוליטיות מלמעלה? באווירה הנוכחית - זה בהחלט עלול להיות. אווירה בה ראש הממשלה מפיץ שקרים גסים על מי שמפגינים נגדו. אווירה בה בנו של ראש הממשלה משתמש בכינויי גנאי כלפיהם. אווירה בה השר לביטחון פנים מתערב בעבודה המבצעית תוך משוא פנים פוליטי. אווירה של הסתה נגד שלטון החוק ונגד הממונים על אכיפתו. באווירה הזאת - כמעט הכל יכול להיות.

המשטרה מסרה בתגובה, כי היא "אוכפת את החוק ותקנות הקורונה בשוויונית וללא משוא פנים. במקרה זה המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם ארבעה קנסות בסך 5,000 שקל למארגנים. בנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי". ואנחנו מוסיפים: כבר אמרנו את זה וכבר הראינו כמה כל זה מגוחך; והספקות בדבר מניעי המשטרה נותרו בעינם.

לתיעוד וידאו של החתונה בחסידות בעלז: [קישור]
תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
איתמר לוין
+למידה משולבת, אין מספיק מחשבים
20:20 06/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תלמידי הגנים וכיתות א' וב' ילמדו כרגיל בכיתות מלאות  ▪  תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו בחצאי כיתות  ▪  תלמידי ה'-י"ב ילמדו באופן משולב - רוב השבוע באופן מקוון ויומיים בשבוע בחצאי כיתות עד 18 תלמידים בכיתה  ▪ 
(השר גלנט. חייבים להחזיר הלימודים למסלול [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ריכוך בהחלת חובת הבידוד לשבים מחו"ל
19:10 06/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה: תינתן עדיפות לבידוד ביתי; הכרזה על חובת בידוד מחמש מדינות ומעלה תותנה באישור הוועדה; תורחב חוות הדעת הרפואית שעל בסיסה ניתן יהיה להכריז על חובת הבידוד
(מזון איכותי ושירותים רפואיים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+חקירה פלילית על חתונת הענק בחסידות בעלז
18:57 06/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשטרה הסתפקה תחילה בהליך מינהלי, אך לאחר יום של ביקורת - הודיעה על הליך פלילי  ▪  חקירה ממשית תחייב להגיע אל האדמו"ר מבעלז ואולי אף להתמקד בו, בשל שליטתו המוחלטת בחסידות ומשום שמדובר בחתונת נכדו
(האדמו"ר מבעלז. דוגמא אישית שלילית)
+בנט נכנס לבידוד עד יום ראשון
14:27 06/08/20  |  עידן יוסף
אחרי ששהה לפני שבוע וחצי ליד עיתונאי של רשת 13 שחלה בקורונה: ח״כ נפתלי בנט הכניס את עצמו לבידוד עד ראשון הקרוב. בנט כתב בטוויטר: "ביטלתי את ‎#מסע_הפרנסה שתכננתי להיום, והכנסתי את עצמי לבידוד ביתי עד יום ראשון הקרוב. אין ולא היו לי שום תסמינים". גם תמר איש שלום, אודי סגל ואלון בן דוד ייכנסו לבידוד עד יום שני בעקבות החשיפה לחולה.
+שכר מנהלי איסתא יקוצץ בעד 50%
14:25 06/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
איסתא הודיעה לבורסה על הסכמות של חברי הדירקטוריון להפחתה משמעותית בתגמולים המגיעים להם  ▪  תגמול יו"ר הדירקטוריון, עמיחי גרין, יקוצץ ב-20%  ▪  שכר המנכ"ל ובעל השליטה, אחישי גל, ושכר סמנכ"ל הפיתוח העסקי, נבו גל, לא יקוצץ אלא יידחה למועד אחר - לא יאוחר מסוף מרס 2021
(מנכ"ל איסתא, אחישי גל [צילום: איסתא])
+המכון הביולוגי יחל בניסוי לחיסון בבני אדם
14:11 06/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון גנץ בביקור במכון: "כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה גדולה ותקווה גדולה. השלב הבא כפי שסיכמנו הוא שהניסויים יתחילו בבני אדם אחרי חגי תשרי. זה ייעשה בתיאום עם משרד הבריאות ועל-פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית"
[צילום: אריאל חרמוני]
[צילום: אריאל חרמוני]
+למדנו לקח: 57% לא יאגרו יותר ביצים
13:02 06/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר צרכנים מקיף של משרד החקלאות: 55% מהציבור סומכים על הממשלה שתמנע מחסור בביצים במקרה של סגר נוסף, לעומת 18% בלבד החוששים ממחסור
(חרדים אוגרים יותר מחילונים [צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן/פלאש 90])
+גמזו על חתונת נכד האדמו"ר: "זה מטריף אותי"
12:37 06/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ממונה הקורונה הציג את עיקרי התוכנית להתמודדות עם הנגיף: "לא הולכים לסגר, הקבינט קיבל עמדתי בפה מלא"  ▪  "ישראל ברמת החלואה לנפש הגבוהה בעולם"  ▪  על ההתנהלות בערים אדומות: "בכל העולם סוגרים ערים כאלו - אבל כולם מבינים שהציבור שם על הקצה. ייתכן שמערכת החינוך לא תיפתח בערים אדומות"
(פרופ' רוני גמזו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+מספר המתים מקורונה עלה ל-569
11:14 06/08/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: נכון לאתמול 5.8 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים במערכת:
1,689 מאומתים חדשים אתמול. 25,457 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול.
היום, 6.8 נכון לשעה זו: 78,514 מאומתים מפרוץ המגפה. 345 חולים שמצבם מוגדר קשה. 100 מונשמים. 569 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+החיסון יהיה רק תחילת הדרך
08:11 06/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
איזה חיסון לקורונה יהיה יעיל ולמי? כמה זמן יקח עד שהוא יפעל? האם שרשראות הייצור והאספקה יפעלו? מה יהיה צריך לעשות בנוסף אליו?
(ניסוי החיסון של מודרנה [צילום: האנס פניק, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משטרה עלובה, פושעת, פחדנית - ופוליטית?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ElyP
6/08/20 08:21
2
מבין עניין
6/08/20 09:16
3
קובגר
6/08/20 09:16
4
ד"ר משה פרץ
6/08/20 10:52
5
נתין מדמנת ישראל
6/08/20 11:08
 
קורא ומעיין
6/08/20 15:31
6
שאול א.
6/08/20 12:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ד', 5.8.20) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
קבינט הקורונה אישר (יום ד', 5.8.20) את הסמכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר הבריאות, יולי אלדשטיין, ושר החוץ, גבי אשכנזי, לקדם את מתווה פתיחת השמים החל ב-16.8. ככל הנראה מדובר בפתיחת השמיים לטיסות לכעשרה יעדים בחו"ל ולכניסת אזרחי אותן מדינות לישראל.
05/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה (יום ד', 5.8.20) דיון בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו תחת הכותרת: "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם". את הדיון יזמו הח"כים אליהו חסיד ומשה אבוטבול.
05/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כאשר 560 התלמידים בפנימיית Strathallan באנגליה יחזרו אליה בחודש הבא, הם יגלו שהיא השתנתה: חומם ייבדק מדי בוקר, שיעורים בריחוק חברתי יתקיימו במחשבים ניידים ומערכת תעקוב אחריהם בהפסקות. הסיבה, כמובן: הקורונה. לבית ספר זה, לבני 18-9, יש כסף ומרחבים שמאפשרים לו לנקוט באמצעים אלו, אך לא בטוח שבתי ספר פרטיים אחרים במדינה יעמדו בשינויים הנדרשים – בשוק שהחל להשתנות עוד לפני המגיפה, כותב אקונומיסט.
05/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, בשליטתו של המיליארד ריצ'רד ברנסון, נכנסה להליכי חדלות פרעון בבית המשפט המחוזי במנהטן. החברה, שמרכזה בבריטניה, מבקשת (4.8.20) מבית המשפט להגן על נכסיה שבארה"ב מפני נושיה – במטרה לאפשר לה לממש הסדר נושים שיאפשר לה לצלוח את משבר הקורונה. ברנסון מחזיק ב-51% ממניות החברה, והיתרה בידי חברת התעופה האמריקנית דלתא.
05/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il