|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

לא רק היהודים באים

ההפגנה נגד "תאגיד השידור הממלכתי", להורדת התוכנית "היהודים באים", הייתה כמעין "שחרור קיטור" להורדת המחאה האמיתית, שהייתה צריכה להחרים ולהפסיק את התמיכה בערוץ הממלכתי הזה, שמשדר תוכנית הנוגדת והמעליבה קרוב ל-97 אחוז מהאוכלוסייה הישראלית רזין דרזין
20/08/2020  |   אליהו קאופמן   |   יומני בלוגרים   |   שידור ציבורי   |   תגובות
הפגנה מול משרדי תאגיד כאן נגד הסדרה היהודים באים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שנים לא מעטות "מככבת" הסירה "היהודים באים". במדינה אחרת בעולם היא הייתה יורדת לאחר מספר חודשים. למעשה היא איננה רק נגד העם היהודי מבחינה דתית, אלא שהיא מוצגת גם כנגד כל אמונה בקב"ה ובקדושי התנ"ך, שגם מוסלמים, דרוזים ונוצרים סוגדים להם. הסדרה הזו פוגעת גם בדמויות חילוניות והופכת אותם לפריצים ולפרוצות. הסדרה הזו היא אב יסוד של ניבולי פה שצריך להרחיק ממנו כל אדם תרבותי באשר הוא. הסדרה הזו מייצגת פחות משלוש אחוז מאזרחי ישראל, על כל שדרותיהם האתניות והדתיות. ומי מממן את סדרת הסדום הזו? כל שאר 97 אחוז נפגעיה.

היא מוצגת לראווה ב"ערוץ הראשון", זה המסופסד מכספי משלם המיסים. אילו היא הייתה מוצגת בערוץ מסחרי אולי אפשר היה לדבר על "חופש הפרט", אבל כאן היא מממונת על-ידי משלמי המיסים שלה, שהם עיקר הנפגעים ממנה. ביום שני ( ה-17 לאוגוסט 2020) נערכה סוף כל סוף הפגנה מול בנייני ה"ערוץ הראשון", כנגד התוכנית. אבל כאן נשאלת השאלה המוזרה: מדוע לקח לכול כך הרבה נפגעים כל כך הרבה זמן לצאת נגד תוכנית אנטי אמונתית שקופה, שבמדינות האיסלאם והנצרות גם יחד היא לא הייתה בכלל מועלת? אז הנה התשובה האמיתית בשורות הבאות, והיא איננה קונספירטיבית כלל וכלל, אלא ממידע ישיר ממש.

הפוך על הפוך

"הערוץ הראשון" הוא כוח תקשורתי אדיר. לתוכנית הזו היו אמורים להתנגד בעיקר חרדים ודתיים, אך בעיקר הפוליטיקאים החרדים, שבכול זאת חוששים מהתקשורת החילונית. אבל בגלל החשש שלהם הם לא חשבו כלל לצאת למלחמה אמיתית, שהרי אם הפגיעה איננה בכיסם (במישרין או בעקיפין, אם הפגיעה איננה בגיוס בניהם, ואם הפגיעה איננה במובילות ובשררה שלהם, אזי, מדוע שיעשו מעשה שיסכן אותם, ועוד כאשר חקירות משטרה צולבות עלולות להמתין להם אח"כ? מלחמה אמיתית נגד התוכנית הזו, מצד החרדים והדתיים, הייתה צריכה להתנהל בהחרמתם של הפוליקאים והרבנים מלגשת ולהתראיין בערוץ הזה, תוך קריאה לציבור שלהם לעשות זאת.

לחרדים יש את ועדת הכספים של הפרלמנט הישראלי, שח"כ משה גפני מ"יהדות התורה" עומד בראשה. זוהי ועדה משמעותית לעצור את תקציבי הענק למנבלי הפה ולפוגעים בדמויות ההוד וההיסטוריה שלנו, אבל שנים לא מעטות הכל היה שקט, ולא רק בגלל שלמשה גפני אין טלוויזיה בבית. גם גב' מירי רגב - "שרת תרבות" למשך ארבע שנות קדנציה, הייתה בשקט מופתי מול התוכנית, למרות שקולה נגד "שונאי המסורת" הדהד שוב ושוב. והנה כאן, ממש בהישג ידה לסגור את התוכנית הזו מתוך משרדה ממש, היא פשוט החרישה. שהרי גם היא הייתה והינה "צרכנית תקשורת" בכול מאודה.

הנושא הזה לא עלה בפרלמנט הישראלי, החרדים המעטים שראו את התוכנית עברו לסדר היום באופן מיידי, לאחר שהקיאו ממנה, ואצל הציבור הדתי לאומי, זה שברובו רואה טלוויזיה, התוכנית הזו בקושי הוציאה מהם כמה מילים נגד יוצרי ושחקני התוכנית. כולם היו עסוקים בעניינים נגד הפלשתינים, בקרבות לטובת נתניהו ונגד השמאל, במלחמה בעד ונגד גיוס החרדים לצבא ובעוד נושאים מרכזיים לא מעטים. אבל "גפרור קטן" שהוצת לפני כמה שבועות הביא להפגנה הזו - נגד ה"ערוץ הראשון", שהיא בעצם "הפגנת הקבורה" של הנושא כולו.

לפני מספר שבועות, וגם לאחר שכבר כתבתי נגד כל מה שמתרחש בתוכנית הזו (גם באתר הזה...), החלטתי לפנות לחבר "מועצת הרבנות הראשית לישראל" כדי שהעניין לא ירד מסדר היום. טענתי כלפי הלה כי אם "הרבנות הראשית לישראל" הייתה יוצאת במחאה והחרמה נגד הערוץ הזה הרי שהתוכנית הייתה יורדת מזמן. הרב המדובר חפץ היה לראות את התוכנית הזו לפני שיגיב בעניין הזה ויתקשר מול הממסד התקשורתי. ואז, לאחר כמה שיחות עימי, הוא התיישב עם רעייתו לצפות בתוכנית. עשר דקות בלבד הספיקו לזוג הדתי, שאיננו מן "החרדים הרדיקליים", לכבות את הטלוויזיה, ובמיוחד בהוראת הרעייה.

השניים התקשרו אלי וטענו כי אין להם יותר יכולת נפשית לצפות בתוכנית. הרב עצמו ביקש ממני מכתב מנומק, שאותו הוא הבטיח להעביר "גבוה יותר", בעד הורדת התוכנית מהמסכים. עשיתי זאת וכתבתי לו מכתב כזה ובו לא דיברתי רק על עוגמת הנפש החרדית והדתית, אלא בכלל על עוגמת הנפש של הציבור הישראלי כולו, על לאומיו ועדותיו, נגד המשך תוכנית הסחי הזו, ונגד ביזויים של קדושי עולם, ואף של דמויות היסטוריות ישראליות בכלל, והפיכתם בתוכנית לריקים ופוחזים, עד כדי דרגת זנות ממש. הרב כתב בעצמו מכתב ל"רשות השידור" וגם למשרד החינוך וקבל נגד התוכנית הזו ועל פגיעתה. למכתבו הוא צירף את מכתבי כחומר רקע לתלונתו. התלונה עשתה את שלה. אומנם ה"הערוץ הראשון" לא הוריד את התוכנית אבל משרד החינוך החליט לא לכלול עוד את התוכנית הזו ברשימת תוכניות הטלוויזיה המועברות ללימוד בבתי הספר.

מצד אחד שמחתי על ההצלחה הזו אך מנגד פשוט נדהמתי. כיצד היה לאנשי משרד החינוך העוז הזה, במשך שנים, להעביר לתלמידים תוכנית המבזה את הקב"ה, את קודשי ישראל ואת שאר הדתות ואת דמותם של מנהיגים היסטוריים ישראלים מהשורה הראשונה, ועוד בתוספת ניבולי פה שלא נשמעים כל יום במקומותינו?! מסתבר שרמת השיפוט במשרדי החינוך, אך גם התרבות, נמצאת מתחת למינוס הנמוך ביותר של המוסר. הסערה הקטנה הזו העירה "דובים מתרדמתם". ה"ערוץ הראשון" פחד שהכדור עלול להתגלגל קדימה. מנגד, הפוליטיקאים הבכירים - ממפלגות הליכוד ו"כחול לבן" ועד החרדים והדתיים, העדיפו אף הם לקבור את העניין כ"קבורת חמור" ולא להסתבך עם "ענקי התקשורת". וכך עלה הרעיון "לשחרר קיטור" על-ידי "הפגנת מחאה" כביכול, ושאחריה יבוא ה"דום - שתיקה". זו הייתה ההפגנה שקוימה ביום שני האחרון מול בנייני "תאגיד השידור הממלכתי".

"קבורת חמור"

ההפגנה הזו אורגנה על-ידי ארגון אנונימי בשם "אופק", שמאחוריו עמד ארגון "הידברות" המשמש זרוע חילונית בתוך הרחוב החרדי, ובין השאר הם משווקים לחרדים טלויזיות וסרטים אסורים, שלא על דעת רבים מגדולי ישראל. לעצרת הזו לא הגיעו בכירי הרבנים והפוליטיקאים החרדים והדתיים אלא מהשורה השנייה והשלישית שלה. בעצרות מלחמה ממשיות נראים בשורה הראשונה גדולי תורה כהגר"ש כהן - יו"ר "מועצת חכמי התורה" של שס, הגר"ר אלבז, הגר"ח קנייאבסקי ואחרים ולידם ראשי הפוליטיקאים החרדים כאריה דרעי, יעקב נח ליצמן ומשה גפני. אבל כאן נאמו יצחק פינדרוס - הח"כ המתנדנד של "יהדות התורה", הח"כים בוסו ואבוטבול, מתחתית רשימת ש"ס, ח"כ שלמה קרעי, מהשורה השנייה עד השלישית של הליכוד, ורק מטעם הציבור הדתי-לאומי הופיע בכיר יותר כח"כ בצלאל סמורי'ץ.

אבל הרבנים הבכירים של הציבור הזה נעדרו, כדי לא לעורר יותר מדי גלים. גם עו"ד איתמר בן גביר - האיש היחיד שבית המשפט העליון אישר את "כשרותו" מטעם הכנהיסטים לכהן כפרלמנטר ישראלי, היה עוד "ברווז צבעוני" למחאת ההשתקה האפורה הזו וצביעתה בצבעים דתיים, חרדים ולאומנים מדי, כדי להפכה בציבור לסקטוריאלית ושולית. התוכנית הזו לא תרד כי מי שמוריד תוכניות באמת ו"יושב על המשבר" פשוט ברח מהמערכה תמורת המשך סיקור תקשורתי נאות. אבל מה שירד באמת תהיה המחאה. דמויות אנונימיות כזמיר כהן, צדיקוב, קרעי ואחרים הם חלק מהממסד הישראלי, החפץ ב"סטאטוס קוו", והם ידעו לנתב את המחאה הזו לפח האשפה של המחאות בישראל.

שונאי הדת בתוך המאבק הפנימי - יהודי

שאלה לא קטנה מנקרת בכול זאת בעניין הזכות ה"סאטירית" להשפיל את היהדות בעיקר, אך גם את המנהיגים הישראלים החילוניים, ואילו במקרים של ביזוי דתות אחרות (כאיסלאם והנצרות למשל) הרי שהממסד הישראלי והשיפוטי נוקטים ביד חזקה יותר נגד המבזים. הסיבה לכך איננה דווקא באהדת האיסלאם והנצרות על-ידי הממסד הישראלי, ואפילו לא בידי השמאל. כל כנופיית ה"סטיריקנים" רואה לעצמה את המלחמה ביהדות וביהודים השונים ממנה, משום היותם יהודים, וכוונתם, ובעיקר של אנשי השמאל, לנער מעל החברה הישראלית-יהודית, כל רבב של מסורת יהודית. אין להם אהדה מיוחדת לאסלם ולנצרות או למיעוטים בארץ, והם דווקא שמחים שהללו ימשיכו במסורתם כדי שהם, אנשי השמאל וה"ליבראליזם", ימשיכו לשדר עליונות אתנית. אבל מי שמפריע לאנשי השוליים הללו הם המסורת ורוב היהודים, שאותם הזויים חפצים לשנות תרבותית ולרוקנם, חס ושלום, מערכי ומתרבות העבר. ואיפה "הרבנות הראשית לישראל" בעניין המחאה הזו? חבריה וראשיה נחבאים במקלטים של הממסד החילוני...

תאריך:  20/08/2020   |   עודכן:  20/08/2020
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא רק היהודים באים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנחם עמיר
21/08/20 09:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שידור ציבורי
בירושלים הסתיימה (יום ב', 17.8.20) ההפגנה מול אולפן תאגיד השידור הישראלי במחאה נגד מה שהוגדר כביזוי קודשי ישראל במסגרת התוכנית "היהודים באים", אולם בכל פלטפורמות השידור של "כאן חדשות" - בערוץ כאן 11, בשידורי קול ישראל ובדיגיטל נמנעו מלדווח.
18/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון העיתונאים מבקש (25.6.20) מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לאסור על תאגיד כאן להפסיק באמצע החודש הבא את שידור תוכנית האקטואליה היומית "קלמן סג"ל" של העיתונאים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל. 
26/06/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מעוניין לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. כך עולה ממכתב ששלח (יום ב', 22.6.20) לשר הביטחון, בני גנץ. כוכבי דרש משר הביטחון להוציא מאחריותו את גלי צה"ל להפריד את התחנה מהצבא, לסגור או לאזרח – אך לא להשאיר אותה תחת סמכות צה"ל במתכונת הנוכחית.
22/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
העיתונאי משה נסטלבאום תובע 450,000 שקל מכתב התקשורת של דה-מארקר, נתי טוקר, בטענה ללשון הרע. התביעה הוגשה (18.6.20) לבית משפט השלום בתל אביב.
21/06/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
הנה אני אומר את הדברים: מדינת ישראל איננה זקוקה לשידור ציבורי שהקופה הציבורית מממנת אותו. קרוב למיליארד שקלים בכל שנה. וזאת, משום שאין בו צורך אמיתי. כל פלח באוכלוסייה צריך לבחור לעצמו את ערוץ התקשורת שאליו הוא רוצה להיות מחובר והניסיון לאלץ את כל הציבור להאזין ל"שידור ציבורי", חסר פניות, כביכול, הוא ניסיון אפל שמתאים למשטר בולשביקי. הטעמים הם שונים וכך גם ההדגשים - ולכן אין טעם בערוץ תקשורת שמבקש לאזן, על-פי התכלית המפורטת בחוק, בין העדיפות של חלקיה השונים של החברה.
21/06/2020  |  חיים משגב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il