|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הגיגים תרע"א

חלום ישן

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - הכתובת על הקיר, מסתירים, חיים באשליות, מפגש גורלי והגשמתי חלום "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) שבוע טוב והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
30/08/2020  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ארוחה משביעה [צילום: לירון אלמוג/פלאש 90]


פלצוּת

"הקטנת צבא היבשה על-ידי הרמטכ"לים בשנים האחרונות היא חוסר-אחריות משווע משום שלצבא היבשה בממדיו כיום אין [לו] יכולת להגן על המדינה הגנה סבירה אפילו בשתי גזרות בו-זמנית; לדוגמה, אם ירכז צה"ל כוחות לפעולה רחבה בעזה, לא ייוותרו די כוחות לגזרות הלחימה האחרות, למשל כדי לתקוף באותה עת אלפי לוחמי חיזבאללה הנלחמים על יישובינו בצפון. ובוודאי נהיה בצרה צרורה אם בד-בבד יתקפו את צה"ל אלפי אנשי תנזים מיהודה ושומרון ויירו לכל עבר", כך כתב אלוף (מיל') יצחק בריק, שהיה נציב קבילות החיילים (נקח"ל), והפך למבקר תקיף, חריף ועקשן של צבאנו.

והוסיף בריק: "אך בכך לא די, היות שצבא היבשה המקוצץ והמרוט שנותר אחרי הקיצוצים ההזויים, ברובו אינו כשיר כלל לצאת למלחמה על אויבינו. צבא המילואים, שהוא עיקר צבא היבשה, נתון במצב כשירות חמור מאוד: הוא אינו מתאמן כראוי כבר תקופה ארוכה; לא הוטמעו בו אמצעי לחימה חדשים, ובלעדיהם אי-אפשר לנהל מלחמה ולפגוע במטרות (לדוגמה, מערכת הצַי"ד הדיגיטלית); מחסני החירום אינם מוכנים למלחמה כפי שהיה במלחמת לבנון השנייה. רק לאחרונה הביעו מפקדי צבא המילואים חוסר אמון בפיקוד הבכיר של צה"ל בסקר שערך מערך מדעי ההתנהגות של צה"ל".

האם בריק הנו הלום-קרב ממלחמת יום הכיפורים, שבה עוטר בעיטור העוז על גבורתו, או שמא, וזה מפחיד, היחיד, שקורא את הכתובת על הקיר, ומקריא אותה לכולנו? כיוון שאני סבור כמוהו, דבריו לא הפתיעוני, אלא דווקא אדישות הציבור, הח"כים והממשלה להתרעותיו.

בתחילת מאמרו מתייחס בריק לחטיבת הקומנדו, שהוקמה בשנים האחרונות, והמטכ"ל מייחצן אותה בעוצמה אדירה ובהתמדה. "הפרסומים החוזרים ונשנים בכל אמצעי התקשורת על חטיבת הקומנדו ועל יכולותיה מעוררים בי פלצות", הוא כתב. "אומנם חטיבת הקומנדו רוכשת יכולות בעלות חשיבות רבה מאוד, אך זו טיפה בים אשר אינה מעידה על הכלל. זה בדיוק המודל שבו משתמש צה"ל [כדי] לזרות חול בעיני הציבור ולהעצים את יכולותיו אף שבפועל מתרחש תהליך הפוך לגמרי וחמור מאוד מאין כמוהו, היינו צבא היבשה מידרדר כפי שלא חווינו זה שנים רבות, ואין לצה"ל מענה מוחלט למלחמה רב-זירתית שעלולה להתפתח בכמה גזרות בו זמנית: חיזבאללה בלבנון, חמאס בעזה ואינתיפאדה שלישית ביהודה ושומרון".

בריק מבוגר ממני בכשנה, ואנחנו שייכים לדור שחווה את מלחמת יום הכיפורים, ונכווה בה. חלקנו למדו בה לקח חשוב - דברי רהב אינם עוצרים את האויב, אלא רק עבודה קשה בהכנת העוצבות למלחמה בבניין נכון של הכוח, בתורת לחימה מדויקת, המבוססת על תחקירי אמת, באימונים קשים ומוקפדים ובהכשרה נכונה של מפקדים ראויים.

האינתיפאדה המושתקת

רצח הרב שי אוחיון הי"ד בפתח-תקווה קרע את השקט המזויף, שביקשו מערכת הביטחון וצה"ל לפרוס סביב מערכת הטרור, שמפעילים עלינו ערביי יהודה ושומרון, בהנחיית רשות הטרור מרמאללה וחמאס.

אבנים (כמובן, לא נשק קטלני, רק לדברי השוטים, שמצחיקים מאוד את דוד המלך) מושלכות בהתמדה על מכוניות של יהודים בכבישי יהודה ושומרון, ויהודים עוברי-אורח נפצעים. מדי פעם מדווחים על התנגדות אלימה לחיפושים אחר מחבלים במקומות מושבם, גם בירושלים, על תקיפת יהודים ועל הצתת כלי-רכב של יהודים. אתר "הקול היהודי", דיווח, כי שישה-עשר יהודים נפצעו בחודש האחרון באירועי טרור, מבלי שהדבר דווח כלל בתקשורת, המשתפת פעולה עם המגמה להסתיר את הטרור הערבי.

צועד בנתיב שגוי

בזמנו כתבתי באתר הזה נגד מינוי גנרלים במיל' לשרי ביטחון, כיוון שאינם מסוגלים לפקח על המערכת, שמתוכה יצאו. כך, לגבי בני גנץ, שר הביטחון, שמקבל בהכנעה את כל המדיניות המוטעית של צה"ל ושל משרדו בעניין ארגוני הטרור ביהודה ובשומרון וביחסו לאירועים ביטחוניים על גבול לבנון.

חילוט המשכורות למחבלים, שמשלמת רשות הטרור מרמאללה, מתעכב, בניגוד למדיניות של נפתלי בנט, קודמו בתפקיד, שפעל נמרצות נגד רשות הטרור, בתירוצים שונים, המכסים על אי-רצון צה"ל ומערכת הביטחון להפסיק את התשלומים למחבלים.

גם המדיניות נגד תוקפנות חיזבאללה שונתה, וגנץ חזר, לדאבוני, ל"דוקטרינת איזנקוט" הכושלת, שמציגה אותנו - מול חיזבאללה ומול חמאס - כחסרי-אונים. וכידוע, בעימות, מי שממצמץ, או מהסס - מובס. הרתעה לא עושים בדיבורים. זאת לא למד בני גנץ, למרות שלבש מדים הרבה שנים, כמו הרבה מעמיתיו הגנרלים. גנץ והגנרלים צועדים כבר הרבה זמן בנתיב שגוי, שמוליכנו בהתמדה לנחיתות מול ארגוני הטרור, כיוון שאינם קוראים נכונה את המפה, וחיים באשליות (כמו לפני מלחמת יום הכיפורים), אולי מתוך מחשבה, שכוחנו חזק, ונוכל לכל איום.

מפגש

נסיבות החיים סחפו אותי לאשדוד. קורה, מה אפשר לעשות?! בזמנו, כשהייתי צעיר, הייתי אורח קבוע באשדוד. אפילו נעזרתי בעמית לעבודתי, שארגן לי מסע טעימות בין דוכני מזון מדהימים בעיר. ליד בית-החולים אסותא נדהמתי כשחלפתי על פני צומת רחובות, שנשאו את השמות - יצחק רבין ושדרות אלטלנה.

המפגש הקודם בין השניים הסתיים בטבח בניצולים מהספינה בחוף פרישמן בתל אביב, שהותיר יותר מעשרה הרוגים. רבין פיקד על הטובחים בניצולים; וכנראה, לכן, לחץ דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הפורש, על לוי אשכול מחליפו, למנותו לרמטכ"ל. לימים, כשגרירנו בארצות-הברית, התפאר רבין במסיבת יום עצמאות בפני עובדי השגרירות על מה שעוללו תחת פיקודו לספינה ולאנשיה.

טעים מאוד

אם כבר נמצאתי באשדוד, הגשמתי חלום ישן שלי לאכול במסעדה ההודית "נמסטה", שהיא כשרה וטעימה מאוד. הגעתי עם בני הצעיר למסעדה בחוף מי עמי (הטיילת 20, אשדוד, טלפון 08-8562437) בשעת אחר-צהריים מוקדמת, וחנינו במגרש חניה ענק, שמשופע במקומות חניה לנכים, ומקיף את המסעדה. החניון היה ריק למדי - כנראה, עקב הקורונה.

בני ואני נכנסנו למסעדה, ושמחתי לראות בה סועדות הודיות, שלא ביררתי את מעמדן בארץ. מלכתחילה זה אמר לי, שהמסעדה עומדת במבחן. מלצרית העמידה אותנו במבחן הקורונה, שלאחריו הושיבה אותנו בשולחן נעים, כדי לקרוא את התפריט. בחרנו בארוחה עסקית (60 שקל לאיש), שכללה פאפאדם (מצייה דקה ופריכה מקמח עדשים) כפתיח ושלושה מִטבלים, שמצאו חן בעיניי: תמרינדי מתקתק, צ'אטני נענע-כוסברה ירוק מרענן וטעים במיוחד ותבשיל גזר ולימון כבוש ברוטב אדום פיקנטי. אחריהם הגיעו שתי צלחות נאן (פיתות הודיות, שנאפות בתנור טנדורי), בקבוקי שתייה קרה וקנקן מים, שהוספנו על התפריט הקבוע כיוון שצמאנו מאוד באשדוד.

מלצרית הסבירה לנו על המבחר, שכלל סלט ירקות טרי וטעים, שניכר בו גיוון של פיסות כרוב אדום, ואורז בסמטי תאווה לחיך, שעוטר בפיסות פטרוזיליה ולשם שינוי לא בכוסברה.

לדבריה, עלינו לבחור במנה בשרית מבושלת ובמנה בשרית מהגריל. בחרתי בבקר בקארי, אך הוא אזל, וקיבלתי, כמו בני, עוף מבושל בקארי לצד צ'יקן טיקה - עוף מתובל אפוי-צלוי בטיקה - מין שישליק, שבהק בצבעיו האדומים, כאילו היה עשוי מפלסטיק. את המנה העיקרית השלימה לי בטאטה ואדה - לביבת תפודים עטופה בקמח חומוס, שצבעה צהוב בהשפעת כורכום; ובני בחר בפָקוּרה - מבחר ירקות מתובלים ומטוגנים בשמן עמוק כשהם עטופים בבלילת קמח חומוס.

טבלנו את האורז (שהיה טעים מאוד גם כמות שהוא) ברוטב הקארי, וחייכנו בהנאה. מדי פעם לקחתי משלושת המטבלים, וכשאזלו מילאו המלצרית את הקעריות מחדש. נהנינו מאוד בנמסטה מארוחה משביעה, מאווירה נעימה, משקט יחסי, וממיזוג-אוויר לא-פראי. הותרנו תשר נאה, ויצאנו טובי-לב, שבעים ונינוחים לדרכנו צפונה אל מבעד לפקקים, חזרה לבתינו. אפילו השירות המנומנם במקצת במסעדה לא הפריע לנו יותר מדי. דרך אגב - אך חשוב ביותר - השירותים בנמסטה נקיים, מרווחים ונגישים לנכים. שימו לב - המסעדה נסגרת בימי שישי מוקדם - לכבוד שבת המלכה.

תאריך:  30/08/2020   |   עודכן:  30/08/2020
אביתר בן-צדף
+הנגבי: נפעל לפתרון שישאיר את מצפה כרמים
18:33 30/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר ההתיישבות ביקר הבוקר ביישוב מצפה כרמים שבבנימין לאחר פסיקת בג"ץ שקבע כי יש להרוס את רוב המבנים ביישוב  ▪  "גם אם נפלו פגמים בדרך בה התקבלו לפני שנים רבות החלטות מינהליות מסוימות, אין להעניש מתיישבים שפעלו בתום לב מובהק"
(השר הנגבי במצפה כרמים. הממשלה תבחן)
+כץ וסמוטריץ': להסדיר מהר את המאחזים
17:49 30/08/20  |  עידן יוסף
בתגובה לדברי ראש הממשלה כי ״עפ״י תכנית טראמפ, איש לא יאלץ לעזוב את ביתו״ חוזרים ראשי שדולת א״י, ח״כ חיים כץ וח״כ בצלאל סמוטריץ׳, על קריאתם להסדיר בתקופה הקרובה את כל ישובי ההתיישבות הצעירה, המכונים "מאחזים".

״בלא הסדרה - לא תוכל הבטחת ראש הממשלה להתממש״ - קובעים ראשי השדולה, ומוסיפים: ״תכנית טראמפ לימדה אותנו, כי ישוב שלא הוסדר עלול למצוא את עצמו מחוץ למפת הריבונות, אפילו לא כ'מובלעת'. זהו מצב בלתי נסבל, ועל הממשלה לפעול לתיקונו בהקדם. אנו מברכים את ראש הממשלה על הצהרותיו לפעול להסדרת מצפה כרמים, אך במקביל יש לפעול להסדרת עשרות ישובים שאינם מאוימים משפטית, אך בשל גרירת רגליים מתמשכת הם בהחלט מאוימים מדינית".
+פועלים פלשתינים לא יורשו בשהייה ממושכת
16:20 30/08/20  |  עידן יוסף
‏מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע: מיום ראשון פועלים פלשתינים יוכלו לעבור דרך המעברים ביהודה ושומרון - ללא שהייה ממושכת בישראל.
+לצמצם החרמת רכוש פלשתיני בחשד לטרור
15:42 30/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החרמת הרכוש מצויה בסמכותו של מפקד צה"ל, ועדה מינהלית יכולה לחוות את דעתה - אך אין ביקורת שיפוטית  ▪  מלצר: ראוי לצמצם את שיקול הדעת, כך שהחרמת הרכוש תתאפשר רק כאשר שימש לביצוע עבירות ביטחון וטרור מהותיות, המעוררות חשש ממשי לשלום הציבור וביטחונו, ועל יסוד תשתית ראייתית ברורה ומפורטת
נדחתה עתירת חשוד ביידוי אבנים [צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90]
מלצר. לייתר התדיינויות נוספות [צילום: הרשות השופטת]
+דרום שחור
11:28 30/08/20  |  יוסי גבאי   |   לרשימה המלאה

טרור שלא נגמר [צילום: יוסי גבאי]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חלום ישן
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנחם עמיר
1/09/20 05:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לוחם אש מכבה שריפת קוצים שהתלקחה באזור עוטף עזה מטרור הבלונים.
30/08/2020  |  יוסי גבאי  |   תמונות מיוחדות
מנגנוני הביטחון של מצרים השיגו בסוף השבוע שעבר הישג חשוב בתחום המלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני, אחרי 7 שנים של מצוד אינטנסיבי הם הצליחו לעצור את מחמוד עיזת, המנהיג הזמני של תנועת "האחים המוסלמים" וראש הזרוע הצבאית שלה שאחראי לשורה של פיגועים במצרים.
סוהא ערפאת, אלמנתו של ראש אש"ף לשעבר יאסר ערפאת, הכריזה מלחמה פתוחה נגד הרש"פ והעומד בראשה לאחר שהרש"פ נקטה צעדי נקם נגדה בעקבות ההתנצלות האישית שהגישה לאיחוד האמירויות על כך שפלשתינים בשטחים שרפו את דגליו וקיללו את מנהיגיו בעקבות הסכם הנורמליזציה עם ישראל.
צה"ל תקף לפנות בוקר תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס ברצועת עזה. זאת, כתגובה על המשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לעבר יישובים ישראלים. התקיפה בוצעה (יום ו', 28.8.20) באמצעות מטוסי קרב, כלי טיס לא מאוישים וכוח שיריון.
28/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
"בהתחשב בלשון הסעיף, בתכלית הצו ובמציאות באיזור, מקובל עלי כי ההסדר הקבוע בסעיף 5 הוא הסדר של מעין תקנת שוק, בהבדלים המתחייבים מן המצב המשפטי הייחודי באזור. אחד ההבדלים הבולטים בהקשר זה נובע מן העובדה שסעיף 5 לצו אינו מעביר את זכות הבעלות בנכסים, אלא זכויות פחותות מכך בהתאם לעסקה הרלוונטית. הבדל נוסף נוגע לעובדה שהזכות המוקנית מכוח סעיף 5 לצו היא זמנית, ואמורה לפקוע לכל המאוחר עם סיום התפיסה הלוחמתית".
28/08/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il