|   15:07:40
דלג
  דוד ארגז  
רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

איך ממשיכים מכאן <br>

אחרי שהצליח להשיג שלום היסטורי בין ישראל לחלק ממדינות המפרץ, אחרי שישראל תצלח בקרוב את משבר הקורונה, זה הזמן הנכון עבור נתניהו לפרוש ולהתפנות לניהול משפטו וזה הזמן למתנגדיו, אם נותר בקודקודם מעט שכל ישר, להנמיך את להבות השטנה ולאפשר לו פרישה שמכבדת אותו ואת תרומתו למדינה
16/09/2020  |   דוד ארגז   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות
נתניהו. נאום לאומה [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

כשהיסטוריונים בדורות הבאים יחקרו, כיצד תוך תקופה קצרה, הפכה מדינת ישראל מאומת הייטק משגשגת ששביעות הרצון של אזרחיה מהגבוהות בעולם, לזירת אגרוף מדממת שתושביה מוטלים על הקרשים, קרוב לוודאי, שכול הידיים יכוונו לאיש אחד, שכמעט במו ידיו, דרדר את מדינת ישראל לתהום חברתית, כלכלית ופוליטית: הדוקטור אביחי מנדלבליט.

החלטתו של אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום כנגד בנימין נתניהו, ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, הייתה שגיאה איומה

כמעט כל מה שקרה לנו לאחרונה: מלחמת כל בכול, חוסר אמון של הציבור במערכות השלטון, משבר כלכלי ופוליטי חסר תקדים, שלוש מערכות בחירות וממשלה לא מתפקדת, הוא עבודה של איש אחד ורובו תוצאה ישירה של אותה החלטה הרסנית. יותר מזה, כל מה שארע, היה צפוי וכמעט בלתי נמנע.

ערב ההחלטה הגורלית, לראשונה בחיי, פניתי במכתב שפרסמתי בעיתון זה לאביחי מנדלבליט והפצרתי בו לא להיות צודק אלא חכם. להקדים מחשבה למעשה ולשקול בזהירות את השלכות מעשיו. לצערי מנדלבליט שגה, וכולנו היום משלמים את מחיר שגיאתו. ועוד יותר לצערי, כמעט כל מה שהזהרתי מפניו התממש.

רק מי שאוטם את עיניו ואת אוזניו לא יבחין שמצבה הנוכחי של המדינה הוא תוצאה ישירה של אותה החלטה אומללה. רק מי שאחוז שנאה וטירוף לא יסכים שמצבה של ישראל היה טוב יותר היום אם הייתה בה ממשלה יציבה ומתפקדת גם אם בראשה עומד אדם שדבקו בו ובבני משפחתו רבב פלילי (לכאורה). אבל את הנעשה אין להשיב ואין טעם, לא לדוש בטעויות העבר ולא לשקוע בדכדוך בהווה. עלינו לצעוד קדימה ולצאת לדרך חדשה ותנאי ראשון לכך הוא הבנת הבעיה.

בנימין נתניהו

גם מי שסבור כמוני שתיקי 2000 ו-4000 פגומים מהיסוד, נולדו מתוך חטא ולא היו צריכים לבוא לאוויר העולם. גם אלו שמשוכנעים שנתניהו חף מכול פשע וגם אלו שרואים בו מנהיג יחיד בדורו לא יכולים שלא להבחין שנתניהו עומד בראש של ממשלה מקולקלת שאין לה תקנה.

למרות שאיני נמנה על תומכיו של נתניהו, אני מוצא עצמי פעם אחר פעם מגן עליו, כמעט בעל כורחי, מפני מה שנתפס בעיני כביקורת לא הוגנת ורדיפה חולנית. אך האמת הפשוטה היא, שאפילו בנימין נתניהו, חרף מעלותיו, והן רבות, אינו יכול וכנראה גם לא יהיה יוכל להצליח בניהול המדינה בתנאים הנוכחיים עם ממשלה דו-ראשית מנופחת, בלי רוב פרלמנטרי יציב וכשכמעט מחצית והעם ורוב הממסד והאליטות, מאוחדים נגדו בשנאה תהומית ומוכנים להוביל את ישראל לתהום ובלבד שיסתלק.

אפילו נתניהו הפוליטיקאי המנוסה והמשופשף במקומותינו לא יצליח לחצות ים סוער ומלא משברים בספינה רעועה ודולפת כשמלחיה מורדים בו ובמקביל לנהל את קרב חייו המשפטי על חפותו. לא מגיע לבנימין נתניהו לגמור את חייו הפוליטיים בצורה כזו ועוד יותר לא מגיע לעם בישראל, ממשלה כמו הממשלה הנוכחית שבהנהגתו. אחרי שהצליח להשיג שלום היסטורי בין ישראל לחלק ממדינות המפרץ, אחרי שישראל תצלח בקרוב את משבר הקורונה, זה הזמן הנכון עבור נתניהו לפרוש ולהתפנות לניהול משפטו. וזה הזמן למתנגדיו, אם נותר בקודקודם מעט שכל ישר, להנמיך את להבות השטנה ולאפשר לו פרישה שמכבדת אותו ואת תרומתו למדינה.

אביחי מנדלבליט וראשי הפרקליטות

מרגע שהגיש אביחי מנדלבליט את כתב האישום, היה עליו להתפטר מיידית. מצב שבו ליועץ משפטי לממשלה אין אמון בראש הממשלה שלו ולראש הממשלה אין אמון ביועץ שלו הוא מציאות בלהות שאסור היה שתקרה. היאחזותו הבלתי נתפסת של אביחי מנדלבליט בקרנות המזבח המשפטי, כאילו הוא רשות נפרדת, עצמאית, כשהוא משמש בתפקיד אופוזיציה פנימית לממשלה במקרה הטוב וגיס חמישי או סוס טרויאני במקרה הפחות טוב, היא טירוף מערכות שצריך להיעצר ומייד.

וזה בלי שהזכרנו ענן כבד וסמיך של חשדות חמורים שמרחף מעליו ומעל כמה מראשי פרקליטות האחרים כבר שנים, מקים מסך אי-אמון בין הרשויות לאזרחים ומתעצם עוד יותר בעקבות צווי איסור פרסום בלתי מוסברים ובלתי מוצדקים. לכן, תנאי לכול תהליך הבראה, הוא לפטר את אביחי מנדלבליט ובאותה הזדמנות להראות לשותפיו ליאת בן ארי ומומי למברגר את הדרך החוצה.

אבל לא די להבין שאנחנו בנקודה א' ורוצים להגיע לנקודה ב', צריך להציע איך מגיעים לשם. כיוון שאין לי ניסיון פוליטי, כתבתי במקום זאת נאום עבור מר בנימין נתניהו ואני מקווה שישתמש בו או בחלק ממנו ובקרוב.

הנאום:

אזרחי ישראל, את כל חיי הבוגרים נתתי למענכם. כל דבר שעשיתי היה מתוך תחושת שליחות ואמונה, לטובת המדינה, למען אזרחיה ולהבטחת ביטחונה ועתידה. יחד הגענו להישגים גדולים. בתקופת שרותי את הציבור, ישראל הפכה למדינה משגשגת. צמצמנו את הטרור, הגדלנו את ההתיישבות, השגנו הכרה במעמדן של ירושלים ורמת הגולן ולאחרונה חתמנו על הסכם שלום היסטורי עם מדינות ערביות נוספות. יש בפנינו עוד אתגרים רבים: האיום האירני, משבר הקורונה, צמצום פערים חברתיים וכלכליים, מציאת איזון נכון בין הרשויות ופתרון הסכסוך בינינו לבין חלק משכנינו. עוד רבה הדרך ולא קלה ועוד כוחי במותני. יש לי תוכניות רבות לעתיד ופעם אחר פעם ביקשתי וקיבלתי את אמון חברי הליכוד ואת אמונכם. אלא, שלא באשמתי, ישראל בהנהגתי, נקלעה למצב של חוסר יציבות פוליטית ולמשבר רפואי עולמי ואני עצמי, נפלתי קורבן למסכת האשמות זדונית ותלושה מהמציאות שגוזלת חלק נכבד מזמני ותשומת ליבי. אחרי שלוש מערכות בחירות רצופות, עשינו, חברי ואני, ויתורים מכאיבים ובלבד שתקום בישראל ממשלה יציבה וכדי להימנע מבחירות נוספות. אולם, לצערי, תקוותנו נכזבה והממשלה הזו אינה מתפקדת ובמקום לאחות את הקרעים בעם, במקום שנילחם יחד עבור תושבי ישראל, חלק מחבריה עסוקים בפוליטיקה קטנה ומחבלים בתפקודה והיא נמצאת תחת איום מתמיד של יועץ משפטי לעומתי שמצוי בניגוד עניינים מהותי ובולט, עוין לי ולמפלגת השלטון, משרת חונטה משפטית ולא את תושבי ישראל, שם מקלות בגלגלי הממשלה ומונע קבלת החלטות שחיוניות בעת הזאת.

המצב הנוכחי לא יכול להמשיך, לכן החלטתי לפטר את היועץ, אביחי מנדלבליט ולמנות תחתיו יועץ שיסייע למדינה בקידום מדיניותה, יועץ שאוכל לבטוח בו ושיבטח בי ובחברי ממשלתי. אולם, פיטורי היועץ ככל שהם מוצדקים ודרושים, אין בהם כדי לשנות את מאזן הכוחות הפוליטי לפיו חלק מהמפלגות שבויות בשנאה פתולוגית כלפי ומוכנות להביא את המדינה לקריסה ובלבד שאני אתפטר. למרות שנבחרתי באופן דמוקרטי ואני מייצג את רוב הציבור. למרות שזה מנוגד לתחושת הצדק הטבעי שלי, אני מבין גם את גודל המשבר וגם את גודל השעה. לכן, החלטתי לפרוש מתפקידי בעוד כחצי שנה לערך מתוך תקווה שהדבר יאפשר הקמתה של ממשלה יציבה וכדי להתפנות לניהול משפטי ולהוכחת צדקתי. בקרוב, כאשר משבר הקורונה יחלוף, בכוונתי לפזר את הממשלה והכנסת כדי לשוב ולבקש את אמון העם, אבל הפעם בראש הליכוד יעמוד אדם אחר שיבחר באופן דמוקרטי. לא אלמן ישראל ובליכוד אנשים טובים רבים, מנוסים ואחראים שמסוגלים לעמוד בראש המפלגה ובראש המדינה ואני מקווה שיקבלו את אמונכם וייהנו מרוב מוצק יותר מזה שהיה לי.

למרות שאני מסוגל לנהל את המשפט ואת ענייני המדינה במקביל, אני סבור שבנסיבות שנוצרו וכדי להתרכז במה שחשוב לכולנו מוטב לדחות את משפטי ל-6-12 חודשים. אחרי שאמנה יועץ משפטי חדש אפנה באמצעות עורכי דיני אליו ולבית המשפט בבקשה זו. אין בכוונתי להתחמק ממשפט. אני מבטיח לכם תושבי ישראל שבסיום כהונתי אצעד בראש מורם לבית המשפט ושם ארסק את טענות הסרק של המלעיזים כלפי, אוכיח בפני עם ועולם את חפותי ואחשוף את כוונות הזדון שעמדו מאחוריהן. שתהיה לכם תושבי מדינת ישראל שנה טובה וממשלה יציבה. בעזרת השם ובעזרתכם נעשה ונצליח.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
דוד ארגז
+הפרקליטות פוגעת בהגנת הנאשמים
10:51 16/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר רומזים שבכוונתם לחקור בצורה ממושכת את חוקרי המשטרה בנוגע לאופן בו הפך ניר חפץ לעד מדינה  ▪  מבקשים שיהיו הפסקות משמעותיות בין קבוצות עדי התביעה
(רוזן-עוזר וחן. "תעלול נוסף" [צילום: עמית שאבי, פלאש 90])
+הפרקליטות הפרה הוראת ביהמ"ש
08:01 16/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענים שלא מסרה כנדרש את סדר כל העדים בתיק 4000 ומהם המסמכים שיוצגו לכל אחד מהם  ▪  פילבר יעיד רק בקבוצת העדים הראשונה; הסניגורים טוענים: יהיו עשרות ישיבות לפני כן
(פילבר. גם אשתו תעיד [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך ממשיכים מכאן
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
16/09/20 10:43
2
הירונימוס
18/09/20 14:25
 
טודא
18/09/20 20:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, ייכלל בקבוצת העדים השנייה של התביעה בתיק 4000 בו הוא עד מדינה. רעייתו, אילנית פילבר, תיכלל ברשימת העדים הרביעית. כך נאמר ברשימת העדים שהעבירה הפרקליטות לסניגוריהם של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. סניגוריו של נתניהו, עוה"ד בועז בן-צור ועמית חדד, חשפו את הרשימה בתגובה שהגישו (יום ג', 15.9.20) לבית המשפט המחוזי בירושלים על הודעת התביעה בנוגע לסדר העדים בתיק (ראו קישור משמאל).
16/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא יבדוק בצורה ספציפית את הטענות שהועלו בנוגע להתנהלות המשטרה ומח"ש בנוגע לתקרית אום אל-חיראן, והוא מותיר בדיקה זו לנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן. אנגלמן יעסוק בדוח השנתי שיפורסם ב-2022 בטיפול המערכתי בעבירות שוטרים. כך הודיע (יום ג', 15.9.20) אנגלמן לשרים אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה, ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ולממלא-מקום המפכ"ל מוטי כהן.
15/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, יהיה עד התביעה הראשונה במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כך הודיעה (יום ג', 15.9.20) התביעה לעורכי דינם של נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. בניגוד להתבטאויות קודמות של הפרקליטות ובניגוד למקובל בתיקים דומים, עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר לא יהיו הראשונים שיעידו.
15/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בידי המשטרה היה מידע, לפיו נתן אשל - לשעבר ראש לשכתו של בנימין נתניהו - מקבל באופן קבוע סכומים בדולרים משלדון אדלסון "להוצאות שוטפות של משפחת נתניהו". על בסיס מידע זה, ביקשה וקיבלה המשטרה במארס 2017 אישור להאזנות סתר לטלפון הסלולרי של אשל. כך חושפים (13.9.20) סניגוריו של מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.
14/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דורשת מן המדינה תשובה בתוך שבוע על השאלה האם יש לפתוח בבדיקת הדלפה של חומר חקירה מרכזי בתיק 4000. מדובר בהקלטת שיחה בין בעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ, לבין מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה - הקלטה שביצע ישועה, וכאשר הודלפה לתוכנית "המקור" בערוץ 13 לא הייתה בידי ההגנה.
14/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il