יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, פולקסווגן, הודיעה (יום ו', 26.10.07) כי הרווח הנקי שלה זינק ברבעון השלישי של השנה ל-947 מיליארד אירו, שהם 2.38 אירו למניה, לעומת 23 מיליון אירו, שהם 6 אירו למניה בלבד, ברבעון המקביל לפני שנה.
הגורמים העיקריים לרווח היו הפחתת העלויות עקב הקיצוצים בכוח האדם של החברה בגרמניה, והגידול במכירות של הדגמים החדשים החברות הבנות אאודי וסקודה.
בהודעה שפורסמה במטה החברה בוולפסבורג נאמר כי הרווח היה גבוה מן התחזיות. המכירות גדלו ב-3.9% ל-26.1 מיליארד אירו. החברה צופה כי המכירות שלה בכל השנה יהיו גבוהות מאשר ב-2006. מנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, מסר לפני חודשים אחדים כי פולקסווגן תשיג את יעד הרווח הגולמי שלה שנה לפני המתוכנן עקב קיצוץ כוח האדם בגרמניה ב-20%. להיטי המכירות השנה היו דגמי ה-TT והקופה של אאודי והמכונית הקטנה פאביה של סקודה.
ממתינים לפורשה
בעלת המניות הגדולה ביותר בפולקסווגן היא חברת פורשה, המייצרת את מכונית הספורט 911. בידי פורשה 31% ממניות פולקסווגן. המכשול האחרון שעמד בפני פורשה להשיג שליטה מלאה על פולקסווגן הוסר ביום ג' (23.10.07) לאחר שבית הדין הגבוה של האיחוד האירופי ביטל חוק גרמני בן 47 שנה המגן על פולקסווגן מפני השתלטות מבחוץ.
מניית פולקסווגן עלתה בפרנקפורט ב-1.3% ל-176.79 אירו עקב פרסום התוצאות העסקיות הנאות. מראשית השנה גדל שווי השוק של פולקסווגן יותר מפי 2, ל-62.6 מיליארד אירו. נראה שהמשקיעים בבורסה מצפים שפורשה תגדיל את חלקה בפולקסווגן.
רוצים לעבור את טויוטה
יו"ר פולקסווגן, פרדיננד פיך, שמשפחתו שולטת בפורשה, החליף את המנכ"ל הקודם ברנד פישצרידר במנכ"ל הנוכחי וינטרקורן ב-1 בינואר השנה. וינטרקורן הכריז עם כניסתו לתפקידו כי הוא מתכוון לעבור את טויוטה מבחינת היקף המכירות והרווחיות.
וינטרקורן מתכוון להציג 12 דגמים חדשים בשלוש השנים הקרובות כסמגרת התוכנית להגדיל את המכירות ל-8 מיליון מכוניות, לעומת השיא הקודם שהושג בשנה שעברה, 6 מיליון. בין הדגמים המתוכננים: דגם מחודש ומשופר של שירוקו ומכונית פסאט קופה חדשה.
חלקה של פולקסווגן בשוק המכוניות באירופה שמר ב-2007 על יציבות והמשיך להיות 19.1% לפני פיז'ו-סיטרואן עם 13.2%.