|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
דעבול. סחטן ביטן. נדרש לסייע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מעדות העד המרכזי במשטרה עולה:

דעבול דרש 400 אלף ש"ח ממוסצ'ו; <br>לאחר שנדחה החל לפגוע בו ובעסקיו

אסף דעבול ניצל לרעה את מעמדו כחבר מועצת העיר בראשון לציון בניסיונות לסחוט מיליוני ש"ח מאנשי עסקים ובהם איש העסקים ארז מוסאצ'ו חלק מהם שילמו ושתקו לאחר שנדחה ע"י מוסאצ'ו, פצח דעבול בשורה של התנכלויות וחיבל בעסקי הנדל"ן של מוסאצ'ו תוך ניצול הוועדות השונות בעיריית ראשון לציון
14/11/2020  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת אסף דעבול   |   תגובות
אסף דעבול איים וסחט במרמה מאות אלפי ש"ח מדניאל טביבי
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון דרש מאיש העסקים דניאל טביבי כ"דמי תיווך" 700 אלף ש"ח, חצי מהסכום בשחור, בגין עסקה לרכישת תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, למרות שלא תיווך ולא היה מעורב בעסקה * משסורב - הוא פצח באיומים שיפעיל את כוחו בעיריית ראשון לציון, הזהיר שישגר חוקרים של מע"מ, ואף איים בהריסת משפחתו ובשימוש "בשירותי" משפחת פשע שייפגעו פיזית בטביב * דעבול מימש חלק מאיומיו; טביבי נסחט ושילם לפחות 252 אלף ש"ח * דרושה חקירה מהירה וממצה
לרשימה המלאה

אסף דעבול דרש 16 מיליון שוחד; לאחר שנדחה החל להתנכל ליזמים
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון הציע לפחות לשלושה יזמים הפעילים בראשל"צ לרכוש את פרויקט טורבינות החשמל ברמת הגולן ב-80 מיליון ש"ח * מאחד מהם המייצג קבוצת משקיעים דרש לסדר עבורו כתמורה עמלה 20% מהעסקה - 16 מיליון ש"ח (במקום 2% כמקובל) * באותו מעמד איים על היזם כי ביכולתו - מתוקף חברותו כחבר ועדת התכנון והבנייה - להשפיע על בקשות להיתרים לבניה ברשל"צ * ואכן, לאחר שנדחה החל לנצל מעמדו בוועדות השונות בעירייה וניסה להכשיל בקשות להיתרים שהגישו היזם והמשקיעים
לרשימה המלאה

המשטרה הרחיבה את החקירה נגד אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון. חקירתו החלה בעקבות החשיפות ב-News1 ומידע מוכמן נוסף שהובא לידיעת החוקרים. נודע, כי בנוסף לחקירה נגדו בפרשת תחנת הדלק, שגם אותה חשפנו, חוקרת המשטרה כיוונים שונים, לרבות חשד לסחיטה ו/או ניסיונות סחיטה באיומים של מספר גורמים בהיקף מצרפי של מיליוני ש"ח.

הרחבת החקירה נגד דעבול נעשית על-בסיס עדותו של עד מרכזי בתיק זה - שאת זהותו אנו מנועים מלפרסם בשל צו איסור פרסום שניתן לבקשת העד ולבקשת המשטרה. כמו-כן חוקרת המשטרה חשדות נוספים נגד דעבול, בעקבות מידע שהתגלה במהלך החקירה מפיהם של עדים אחרים. ככל שנוקף הזמן מתחוור לחוקרים, כי דעבול, שהציג עצמו כחושף שחיתות, ניהל מערכת משומנת ופלילית עם שורה של גורמים שונים. לשם השגת מטרותיו הוא לא נמנע מפעילות אגרסיבית תוך שימוש מושחת ופלילי באורגני עיריית ראשון לציון.

יודגש, כי לעדותו של העד המרכזי מיחסים המשטרה והפרקליטות משקל רב. לראיה: על בסיס עדותו הוחלט להגיש כתב אישום, כפוף לשימוע, נגד סדרה של אישים, ובראשם נגד חבר הכנסת דוד ביטן.

העדות בדבר ניסיון סחיטת מוסאצ'ו

כפי שחשפנו כאן (פרשת הטורבינות), אחד האישים שאותם ניסה דעבול לסחוט הוא איש העסקים ארז מוסצ'ו. הפעם אנו מציגים את עדותו של העד המרכזי, שגילה למשטרה כי דעבול דרש ממוסאצ'ו 400 אלף ש"ח. לאחר שסורב - מוסאצ'ו סירב לתת לדעבול טובות הנאה מאחר שדעבול איש ציבור - ניצל את מעמדו לרעה ופצח בסדרה של התנכלויות אישיות למוסאצ'ו ולעסקיו. העד המרכזי, שהיה אחד החברים הקרובים ביותר של דעבול ובמסגרת זו אף העמיד לו הלוואות פרטיות, נחקר בנושא על-ידי חוקרי המשטרה, ומסר, מידיעתו האישית, את הדברים שלהלן:

  • חוקר: בוא נתקדם לגבי אסף דעבול. פרט בהמשך לדברים שמסרת.

    תשובה: לפני אני מעריך שנתיים, אסף דעבול ביקש ממני לבקש מארז מוסאצ'ו תרומה. כשניסיתי להבין מול אסף למה הוא מבקש, הוא אמר אסף אמר שהוא יודע שארז עוזר לכולם, אז למה שלא ייתן לו. פניתי לארז. ארז אמר שהוא נוסע לחו"ל לשבוע, וכשהוא יחזור נדבר על זה. אחרי שבוע ויומיים ארז התקשר ואמר לי שהוא יודע שאסף מבקש לא יודע ממי בעירייה חומר לגבי נכסים שיש לו, ושאבדוק איתו מה הוא רוצה. פניתי שוב לאסף, והוא אמר לי שהוא הסביר לי שהוא מחכה שבוע ואחרי שבוע אם לא אחזור אליו הוא יתחיל לנבור בדברים של ארז, בנכסים שיש לארז, או בעסקות שהוא עשה. כששאלתי אותו את אסף מה הוא רוצה, אז הוא אמר שהוא רוצה לפחות מאה אלף שקל. אמרתי לו שאני הולך לשאול את ארז ואחזור אליו. בדקתי עם ארז, וארז אמר שזה לא שפוי הסכום הזה, והוא מוכן לתרום אבל משהוא מאוד בקטנה. קבעתי עוד פעם עם אסף, יצאתי להיפגש איתו. ואז הוא אסף אמר לי שהוא חשב על זה והוא רוצה 400 אלף שקל, אני כבר עניתי לו במקום שזה לא שפוי מה שהוא מבקש, מאוד לא מכובד איך שהוא מתנהג, ואני המום מההתנהגות שלו. אני מתוך נימוס יעדכן את ארז אבל לא חושב שיש לזה איזה שהוא כיוון. עידכנתי את ארז, וכמה ימים אחרי אסף, לא זוכר אם הוא התחיל לפרסם, או מסר לעיתונים כל מני דברים, והתחילו לצאת כל מיני כתבות על הנכסים ועל המהלכים שארז עושה בעיר. ועל דב צור. באותה פגישה שהייתי עם אסף ושאלתי אותו למה הוא עושה את זה, ואם ארז עשה לו פעם משהו רע בחיים, הוא אסף אמר שארז לא עשה לו אף פעם כלום, הוא אפילו מחבב אותו, אבל הוא עושה את זה נגד דב צור, והוא יודע שדרך ארז הוא יפגע בדב. זה היה במקרה הזה, זהו.

    חוקר: תאר בפירוט את המקום והסיטואציה הראשונה בה דעבול מדבר איתך על תרומה מארז מוסצ'ו.

    תשובה: הפעם הראשונה הראשונה אני לא זוכר, את השנייה והשלישית אני זוכר. זה היה פנים אל פנים, לא היו עדים לזה. אני לא זוכר אם דיברנו על עוד דברים, כן אבל אסף אמר לי שהוא מבקש תרומה מארז בצורה ברורה.

    חוקר: ולמה שאסף יפנה אליך בעניין זה?

    תשובה: כי הוא יודע שאני מכיר את ארז טוב. וכנראה שהוא הרגיש איתי הכי בטוח לבקש כזה דבר.

    חוקר: למה אסף דעבול צריך להרגיש בטוח לבקש את זה, למה הוא בכלל צריך מתווך?

    תשובה: לדעתי הוא סמך עלי, הוא לא חשב שאני משהוא שיכול להפילו אותו...


העדות בדבר ניסיון סחיטת דוד ביטן

דעבול ניסה לסחוט סיוע/שיתוף פעולה גם מחבר הכנסת דוד ביטן, תמורת שתיקה. לאחר שנחקר בדבר הלוואות שנתן לאסף דעבול, נשאל העד המרכזי כדלהלן:

  • חוקר: זה לגבי ההלוואה שלך לאסף, עוד משהוא בכלל על ההיכרות שלך ושל אסף דעבול.

    תשובה: ניתוק יחסים ביני ובין אסף לא היה. היחסים התקררו בגלל ההתקרבות שלי לדוד ביטן, אני חושב הוא אסף קינא שהפכנו להיות חברים. הוא תמיד היה מחפש את דוד, ורצה שיעזור לו בכל מני דברים. ותמיד טען, שדוד חייב לו כי הוא עוזר לו בפריימריז מול ציון כהן שהיה בזמנו, לא זוכר איזה שנה, ושכל הזמן הוא היה אומר לדוד שמתקשרים אליו כתבים ורוצים לעשות עליו כתבות והא מוריד אותם, לא משתף איתם פעולה ולכן דוד צריך לעזור לו כשהוא אסף פונה לדוד.


העד המרכזי מסר מידע רב על "הבקשות" שהפנה דעבול לביטן - "בקשות" שמשמעותן דרישה לקיום יחסי שוחד מובהקים הן לטובת דעבול והן לטובת צדדים שלישיים, מהם קיבל דעבול מאות אלפי ש"ח תמורת התחייבותו לנצל את מעמדו כחבר מועצה לקידום אינטרסים שלהם בעיריית ראשון לציון. המדובר בנושא חמור ביותר הטעון טיפול נפרד.

המידע שלעיל מצוי בידי המשטרה והפרקליטות מזה זמן רב. למרות זאת, טרם מוצה הדין עם דעבול וטרם הוחלט להגיש נגדו כתב אישום. העיכובים גורמים נזק לציבור בשל אי-הרחקתו מהוועדות החשובות בעיריית ראשון לציון, כולל ועדת מכרזים. שכן, דעבול ממשיך במעלליו בעיריית ראשון לציון בעניינים שונים תוך ניגוד אינטרסים מובהק.

  • המשך יבוא

הערה: לאסף דעבול ניתנה, באמצעות בית המשפט, הזדמנות להגיב על המידע המובא מפיו של העד המרכזי. אך הוא בחר שלא להשיב ולא להגיב למידע.
תאריך:  14/11/2020   |   עודכן:  14/11/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דעבול דרש 400 אלף ש"ח ממוסצ'ו; לאחר שנדחה החל לפגוע בו ובעסקיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Q
14/11/20 17:33
2
עוד סתם אזרח
17/11/20 16:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת אסף דעבול
איש העסקים דניאל טביבי מסר עדות במשטרה ביחידה להב 433, במסגרת החקירה המתנהלת נגד חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול. דעבול חשוד בסחיטה באיומים, בקבלת דבר במרמה. החקירה נגד דעבול נערכת באופן אינטנסיבי נוכח הראיות המבוססות נגדו והחשד למעורבות גורמי פשע בכירים. מלבד טביבי מסרו עדות כמה גורמים המעורבים בפרשה.
04/06/2019  |  יואב יצחק  |   חדשות
אתר News1 והעיתונאי יואב יצחק פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אל פרקליט המדינה, שי ניצן, ואל ראש אגף החקירות במשטרה, בדרישה כי יורו לפתוח בחקירה נגד חבר מועצת עיריית ראשון לציון, אסף דעבול, בחשד לביצוע עבירות חמורות, לרבות: שוחד, איומים וסחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.
09/10/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, לא יוכל לכהן כחבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשון לציון, בשל חשש לניגוד עניינים. כך נקבע בחוות דעת מטעם משרד המשפטים, שאותה כתב עו"ד רוסלאן עותמאן, מלשכתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ.
05/05/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, הושעה מחברותו בוועדת התכנון והבניה מחמת חשש חמור לפעילות תוך ניגוד עניינים, נוכח זאת שפעל לביצוע עסקי נדל"ן באופן הנוגד את מחויבותו על-פי החוק - להימנע מפעילות בשטחי ראשל"צ תוך ניגוד עניינים. ההחלטה התקבלה על-ידי המחלקה המשפטית של עיריית ראשל"ן, ונמסרה לדעבול במכתב מיום 8 בינואר 2018, עליו חתמה המשנה ליועמ"ש לתכנון ולבנייה, עו"ד הדר מנצורי-דוד.
15/01/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
חבר מועצת העיר אסף דעבול קיים יחסי שוחד גם עם עידן זוארץ, המוגדר על-ידי המשטרה כיעד מודיעיני בכיר. כך נודע ל-News1. דעבול פעל לתווך בינו לבין חברת פרשקובסקי - הבונה בראשון לציון, בעסקה בגינה נועד לקבל 4.8 מיליון ש"ח. ההסכם המלא מובא בלעדית ב-News1 (ראו בהמשך מסמך 1: הסכם הייעוץ). בנוסף קיים דעבול קשרים אישיים עם כנופיית הפשע ממשפחת ג'ארושי, בתקופה שהוא, דעבול, מצוי בקשיים כספיים. כפי שחשפנו ב-News1, דעבול ובנו אף השתמשו בשירותיהם בנסיון לגבות כספים.
06/01/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il