|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

משל המעיל השאול של דינה זילבר

דברי השר המקשר בין הממשלה לכנסת מתוך נאום במליאת הכנסת ה-24 [ו' בטבת תשפ"א, 21.12.2020]
27/12/2020  |   דוד אמסלם   |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
דינה זילבר [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

...שמעתי היום בדיחה יפה, חביבה. בחור אחד שואל את החבר שלו: תגיד לי, למה החזרת לי את המעיל שהשאלתי לך קרוע? אז החבר ענה לו: תשמע, א. לא שאלתי ממך שום מעיל; דבר שני, החזרתי אותו שלם לגמרי; דבר שלישי, גם כשנתת לי אותו הוא כבר היה קרוע. זה הסיפור, דרך אגב, כשאנחנו מסתכלים עכשיו על מה שקרה עם גב' זילבר. תראה, גב' זילבר לפני כשנה בכנסת, כשאני הייתי יושב-ראש הקואליציה, היה פה דיון בכנסת עם שרת המשפטים שקד. היא באה לוועדת הכנסת, ועדת הפנים כמדומני, יצאה נגד השרה ואמרה דברים חמורים מאוד.

קריאה:

מותר לה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

שנייה דקה. היא עברה עבירה משמעתית, אני אומר לך. כמובן, פנו למנדלבליט, הוא קרא לה לאיזה שיחת נזיפה, ככה זה עובד אצלם. דרך אגב, שם אין תיקים, אין כלום - רק שיחות. גב' זילבר לפני כחודש הייתה במכון הישראלי לאנטי-דמוקרטיה - זה שאתם מכירים אותו - ושם טענה שראש הממשלה הוא פייק מנהיג. תבין מי זה: פקיד, מקבל תלוש מהמדינה, נוהג ברכב ממשלתי - אני לא יודע אם יש לה נהג גם - מתדלק אותו מכספי המיסים שלנו. פקיד. ואומר: ראש הממשלה הוא פייק מנהיג, והוא גם טוען: משילות במדינת ישראל - אין משילות, זאת בעצם סיבה שממציאים האנשים שאין להם בעצם את היכולת.

אז מה שקרה, שום דבר לא נעשה. בא מה שנקרא נציב שירות המדינה, שלח מכתב למנדלבליט. אני מספר לך שיש עשרות עובדי מדינה בכל רגע נתון, שנמצאים בהליכים משמעתיים בנציבות שירות המדינה על פחות מזה, על פחות מזה. וכמובן ששום דבר לא עושה מנדלבליט. ואז מגישה התנועה למשילות בג"ץ: מדוע לא מעמידים אותה לדין. מתגלגלים, מתגלגלים, מתגלגלים. רבותיי, והגברת עומדת לפרוש בעוד כמה ימים. מנדלבליט אומר: אין הצדקה לנקוט צעדים בעניין הזה בגלל שמה שנקרא הרכבת כבר עברה והיא פורשת. אתם מבינים איך זה עובד? א' אני רוצה להגיד לך, מר מנדלבליט: אפשר להעמיד לדין כל עובד, גם ביום האחרון; יש בתקשי"ר סריה של אמצעים וסנקציות, מקנס כספי, הורדה בדרגה וכו'. אבל זה לא מעניין אותם.

אבל מה שמרתק אותי בסיפור הזה הוא שכל עובד במדינת ישראל ששומע אותי ויצא נגד מעבידו מבין שאם גב' זילבר, המשנה של מנדלבליט, שאמורה להיות אמונה על החוק, עשתה את זה פעמיים ולא קרה דבר וחצי דבר - אז כנראה לכולם מותר. זה מה שאומר ידידנו מנדלבליט. הרי ככה הוא מפרק גם את השלטון האדמיניסטרטיבי במדינת ישראל, גם את המשמעת. תבינו כמה נזק בן אדם אחד עושה במדינת ישראל, כל יום כמעט, באיזשהו תחום אחר.

יבגני סובה (ישראל ביתנו):

אז איך זה שראש הממשלה מינה אותו, תגיד?

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אנחנו לפעמים עושים טעויות, וגם טעויות קשות. אני אספר לך: אנשים גדולים, הרבה פעמים עושים דווקא הם את הטעויות הכי קשות.

יבגני סובה (ישראל ביתנו):

- - - בית"ריסט מושבע. איך זה שהוא עבר את - - -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

הסברתי לך, סובה. שאלת - עניתי. אתה יודע, כשאתה מקבל הרבה החלטות, צא מהנחת עבודה שחלק מהן לא החלטות טובות. כולל במינויים.

יבגני סובה (ישראל ביתנו):

קודם כול, זה שאתה מודה בטעות זה כבר יפה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

עכשיו אני מבקש, דרך אגב - את יודעת מה, אני בסיכום אומר. אני רוצה להתייחס לעוד סוגיה, ברשותכם. אחר כך אני אתייחס למשהו אחר.

תראו, בזמן האחרון, בחודשים האחרונים נדרשתי להתייחסות לגבי כל הנושא של הדירקטורים. כשנכנסתי, כשהטילו עליי את תפקיד השר שממונה על רשות החברות, ביקשתי לבדוק מה הפרופיל של דירקטור במדינת ישראל, בעצם מה הפרופיל בעצם של נבחרת - תבינו איך קראו לזה: נבחרת הדירקטורים; אנחנו מחפשים את הנבחרת. הסתבר לי שלמעלה מ-60% מהם זה אנשים, כפי שאמרתי לכם, שהם בני 60 צפונה, רואי חשבון ועורכי דין - אין לי מושג למה בכלל הסיפור של עורכי הדין נכנס לתמונה, גם בחוק, דרך אגב - משפטנים שמקום מגוריהם נע בין אזור רעננה לתל אביב, ו-60% מהם וצפונה, כפי שאמרתי, אשכנזים. זה הפרופיל, זו עובדה, דרך אגב, דבר עובדתי.

אני החלטתי שהחברות שייכות לכלל עם ישראל, ואני רוצה לעשות חלוקה אחרת, להכניס עוד אנשים. יש פה עוד שותפים במדינה הזאת שמנהלים אותה. לא כמו שאומר יאיר גולן: אנחנו בנינו, אנחנו נלחמנו. שאלתי: ואנחנו מה, רק ניקינו לכם את הבתים, מה? לכן אני אומר: החלטתי שאני לא הולך - אני רק אתן לכם סיפור קטן: מתוך הנבחרת של ה-500 איש, בדקתי - היה כתוב בדה-מרקר, ודרך אגב, זה עיתון שאני בוודאי לא אוחז ממנו, בוודאי לא; איך אמרתי, אני לא אוחז ממנו יתר על המידה. אני מספר לכם. קראנו שם באחת הכתבות: אנשים שקשורים בתפקידיהם השונים ליוגב ולפיד, מתוך 500. אני אקריא לכם: ליוגב - 21 מתוך 500 הם יוצאי קבוצת בזק - הוא היה מנכ"ל בזק בינלאומי, כידוע לכם, בשנת 2000; 16 הם יוצאי אוצר, ארבעה בכירים משוק המים, זה מה שכתוב בדה-מרקר. שני בכירים מקבוצת אסם-נסטלה, שם עוד לא מצאתי את הקשר אליו, אבל יכול להיות שהוא אוהב במבה ואוהב שוקולד נוטלה. לפיד - חמישה בכירים בערוץ 2 או במועצת הרשות השנייה, שלושה מתמודדים ברשימת יש עתיד בבחירות המוניציפליות - דרך אגב, רק סכמתי אותם: כמעט 50, 10%, זה משהו - מה שנקרא, רק שני אנשים. דרך אגב, אני רוצה לספר לכם שזה הפרופיל של הנבחרת. זאת הנבחרת - איך הם לא התביישו לקרוא לזה "הנבחרת".

אני רוצה להקריא לכם איזה משהו מעניין ממכתב שקיבלתי אתמול. יש בחור שקוראים לו דב מורן, אתם מכירים אותו. עוד מעט אני אספר לכם על המכתב שקיבלתי. שמעתי אותו בראיון, ואני מצטט, משהו בסגנון: מה שמעניין את הגברת בדימונה או האדון בעפולה - לא מעניינים אותם הערכים, זה אנשים בלי ערכים - מה שמעניין אותם זה מצבם הבריאותי והכלכלה. זאת אומרת, הם חיים ביום-יום רק על הקיום שלהם. זה הכל. ערכים - לא מעניינים אותם. זה לא מעניין אותם הערכים. דרך אגב, הוא לא התכוון רק לרעננה-כפר סבא; הוא התכוון ל-70% מאזרחי מדינת ישראל.

אלכס קושניר (ישראל ביתנו):

דודי, מה הערכים של הליכוד?

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

שנייה, דקה, דקה, לא להפריע לי.

אלכס קושניר (ישראל ביתנו):

לא, אני שואל.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

לא מעניין אותם. איך בן אדם בא לרדיו או לכלי תקשורת ומדבר ככה, גם אם אתה חושב ככה. אני מקבל מכתב מה-20 בדצמבר, ממי? מקבוצת הגולף של קיסריה: אנחנו 120 בכירים ובכירות בתעשיה במשק הישראלי - דרך אגב, הוא אחד מהם. דרך אגב, אני מעריך שחלק גדול מהם לא רחוק מזה. הוא מדבר על הדירקטורים, שמירת שלטון החוק בדירקטורים. דרך אגב, זה 120 איש, ובדקתי - רובם חתומים גם על העמותה שלפיה ראש הממשלה לא צריך להקים ממשלה, שהנשיא לא יטיל את הקמת הממשלה על ראש הממשלה. רובם, דרך אגב, חתומים על עצומה נגד החלת הריבונות הישראלית. וחלקם בעצם מאוד פעילים גם בהפגנות, גם במימון שלהן. אלה אותם אנשים, שרק, דרך אגב, משנים את הלוגו של המכתב. כל פעם - רובם זה אותם האנשים, וככה הם מהנדסים את התודעה, כאילו מדובר - מה הם אומרים? השר דודי אמסלם אינו מבין מושכלות יסוד, אף הרחיק ללכת בכך שהורה למנהל רשות החברות להתעלם מעמדת היועץ המשפטי לממשלה.

רבותיי, אני רוצה להגיד לכם משהו לגבי נבחרת הדירקטורים - דרך אגב, זו נבחרת הגולף של קיסריה. הם מבחינתם, כפי שאמרתי, החבר'ה מאור יהודה באים לכסח להם את הדשא, את הגינה, לנקות להם את הבית, לעשות להם את הסבלות ולעשות להם את התיקונים בביוב - אנחנו בנבחרת, אנחנו נבחרת.

יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תל"ם):

את מי אתה מעדיף, את פרח לרנר - - - את מי אתה מעדיף? - - - של בנימין נתניהו.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אני אספר לך, רם בן ברק, הרי אין בן אדם ששומר על החוק כמוני, ככתבו וכלשונו. אני מזמין את כולם, כולל אותך וכולל את הבוס שלך, לפתוח ולקרוא את חוק החברות. חוק החברות הוא ברור מאוד. בעברית. תתפלא, הוא בעברית. באה גב' זילבר והמציאה חוק על דעת עצמה. חוק החברות הוא מפורט, ויש בו פרק איך מנהלים דירקטור במדינת ישראל - פרק.

כשאומר לפיד: אנחנו רוצים למנות את חברי המרכז בליכוד, הוא יודע שהוא משקר ביודעין. מדוע? הוא יודע שיש סעיף בחוק שלא מאפשר זיקה פוליטית, ואני אספר לך גם מה הוא עושה - הפרשנות שלהם. אם יש 3,000 חברי מרכז - דרך אגב, לכם אין מרכז. אתם ממנים את כולם, מי שאתם רוצים. הנבחרת זה המרכז שלכם. עכשיו, מה קורה? יש לנו כ-4,000 חברי מרכז, יש לנו 6,000 חברי מועצות סניפים, יש לנו 10,000 איש במצטבר, בעל ואישה - יש לך 20,000, הילדים שלהם - הינה, הגעת במדינת ישראל, בסעיף הזה לבד, ל-100,000 פסולים. למה? בגלל שיש להם זיקה פוליטית. דרך אגב, זה בחוק. אז הוא יודע שאי-אפשר למנות אפילו את הבן של חבר המרכז. לא את חבר המרכז, את הבן שלו. זה דבר שצריך לתקן אותו, זה מנוגד לחוק-יסוד: חופש העיסוק. אבל מה זה מעניין אתכם, חוקי-יסוד? כשמדובר עלינו, על השכבות התחתונות במדינת ישראל, הם לא צריכים לנהל כלום. הם צריכים רק לעבוד במפעלי המלט, לבנות לנו את הבתים. מי שמנהל זה אנחנו. איך אמר דב מורן? אנחנו, אין להם ערכים - את זה אומר אחד האדמו"רים שלכם, בן אדם שיושב על מיליארדים, שכל היום יושב במרפסת, אוכל קוויאר, מסתכל על הרולקס, ואחד בשם ביטון מנקה לו את האוטו, ואפללו מנקה לו את החצר, וגב' אוחנה שוטפת לו את הבית, והוא אומר: אין להם ערכים. לא מתביישים. אלה האנשים של הנבחרת שלכם.

עכשיו, שמעתי את גב' זילבר. היא הלכה והמציאה - - -

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

אתה לא מתבייש, תגיד, אתה לא מתבייש? אתה עושה להם - - - זה מה שאתה עושה להם. אתה - - - של המזרחים, חרדים, עד מתי? עד מתי? תגיד לי, עד מתי - - - שלך? עד מתי? תירגע קצת, תירגע.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

לא, לא, לזה אני רגיל. אני אספר לך, חבר הכנסת רם בן ברק. אני מתוחכם לא פחות ממך, אני אסביר לך. אתה מפריע לי.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

הוא מפריע לי כבר שעה.

היו"ר קרן ברק:

חבר הכנסת בן ברק. השר אמסלם בזכות דיבור, אתה לא חייב להיות פה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אני אסביר לך, זה מה שאמרו להורים שלי. אני אספר לך. אבא שלי עבד 30 שנה במפעלי שער הנגב. הוא היה פועל בעוף קור, מפעל לעופות. מנהל הקיבוץ הוא בעצם היה מנהל המפעל, מהקיבוץ. לכן, אל תספר לי - זה מה שאמרו לו גם. הכל בסדר, אני לא מצפה ממך לתשובה, זוהי העובדה. לכן אני באתי ורציתי לשנות קצת את המאזן, קצת. להכניס קצת מהפריפריה, קצת חרדים, קצת ספרדים, קצת אתיופים, קצת ערבים.

קריאה:

- - -

היו"ר קרן ברק:

לא עלינו.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

חס ושלום, יש נבחרת, יש נבחרת. קצת עולים.

יבגני סובה (ישראל ביתנו):

אל תגיד אתיופים, תגיד יוצאי אתיופיה. למה אתה אומר אתיופים? - - - שאתה מדבר שטויות.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

יוצאי אתיופיה, מקבל את התיקון.

היו"ר קרן ברק:

אתה מלמד אותו על יוצאי אתיופיה? יפה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

מקבל את התיקון, בסדר. חס ושלום, הם לא בנבחרת, לא עומדים בקריטריונים. הם לא ניהלו או היו שותפים לניהול תאגיד של 300 מיליון שקל שאנחנו רוצים. זו החוצפה. הרי מה אתם עושים? אתם שודדים את המדינה, בונים קריטריונים ולוקחים את כל הסמכויות אליכם.

אני שר, ונשלחתי על-ידי מיליון ו-200,000 איש - קצת יותר אנשים מאשר שבחרו בך ובבוס שלך, שבעצם המציא את הנבחרת. אבל מה זה חשוב המיליון ו-200,000 איש האלה? הרי הם צריכים להיות פועלים. בנבחרת? השתגעתם? הם צריכים להיות שותפים לניהול חלק מהחברות הציבוריות? מה פתאום? איך אמרתי? הם ייכנסו לשטוף את אותם חדרים אחרי שהדירקטורים שהיו בנבחרת שתו, אכלו ושפכו קצת קפה על הרצפה - זה התפקיד שלהם. זה דב מורן.

לכן, אני באתי עם אג'נדה. אני לא מכיר את הדירקטורים, גם את אלה שאני ממנה. אבל אני הבנתי שהשתלטו פה על המערכת, לא רק של החברות, גם על המערכות הכלכליות ששאלת, גם באקדמיה. צריך להפוך אבן על אבן בגלל שגם בפריפריה וגם המזרחים הם אנשים מאוד מוכשרים, וגם החרדים. אבל אתם רק אומרים את זה בעלמא. איך אמרתי? אם תזרוק את הקוביות ויצא לך עשר פעמים שש-שש, אתה תבין שהקובייה לא בסדר. לא תתחיל לספר לי שכל פעם זה יצא ככה. אבל אתם לא מקבלים את זה, בגלל שאתם אדוני הארץ, אתם מנהלים את האירוע. זה אירוע שלכם, שלכם. רק אתם יודעים לנהל חברות, מה פתאום שאנחנו נכניס אנשים כאלה?

ואיך אתם עושים את זה? אתם לכאורה בונים קריטריונים שמתאימים לכם. אבל מה לעשות שחוק החברות הוא מאוד מוגדר? הוא גם קובע קריטריונים מי יכול להיות דירקטור, והוא קובע, דרך אגב, שהשרים ימנו את הדירקטורים - כתוב בחוק, הכל כתוב. החליטו גב' זילבר ומר מנדלבליט לבוא ולהפריע לי בעבודה. מה פתאום לשנות את הדירקטורים, את הנבחרת של כחול לבן? מה פתאום לשנות את הדירקטורים של יש עתיד? הוציאה לי הנחיית יועץ. תבין, המציאה חוק. אין דבר כזה בספר החוקים.

אתם רוצים לשנות את החוק? אין שום בעיה, תגישו תזכיר חוק, כמו שהגיש מיקי לוי. הכנסת תקבל את זה - אהלן וסהלן, אני מכפיף את הראש. אבל אלה אנשים אלימים, עבריינים בחסות החוק, באמצעות החוק, בגלל שהם קבעו להם את האג'נדה, הם יפריעו לי בעבודה. דרך אגב, שאלתי אותה: אם זה החוק, אנחנו כבר 70 שנה במדינה, אז מה, 70 שנה לא עבדנו לפי החוק? לא הבנתי. אז 70 שנה, כשמיניתם את כל אלה, ולפני, אתם עבדתם לא לפי החוק? החוק הומצא אתמול בבוקר? באנו רק אתמול בבוקר, שאלנו: שלום הגענו לארץ, אמרו לנו: יש חברות - רק אתמול הבנו מה זה?

היא גם אומרת: בנסיבות מיוחדות יש חריגים. אני אספר לך למה הם עשו את החריגים - כדי להכניס את האנשים שלהם איפה שיש תקלה. כשזילבר עכשיו פורשת, אז החבר שלה יכניס אותה. למה? הנבחרת כבר הייתה מזמן, אז יש חריגים. אמרתי: שוויוניות זה שוויוניות, אין חריגים בשוויוניות. גם אם אתה רוצה להכניס את הבן אדם הכי טוב, אז תתחיל בדירוג. יש אחד שקיבל ציון 100? תכניס אותו. מה השרים שייכים לעניין? לא, אנחנו חייבים את העפיצות הזאת - להכניס את מי שאנחנו רוצים. אתה כלום, אתה לא. אתה, מר אמסלם, השר אמסלם, אתה כלום, אתה קרטון. אתה, רק תבוא, נשים לך - תחתום. תבחר מאלה. אנחנו הבאנו אותם, תבחר אתה אחד מאלה. אבל אני לא רוצה אף אחד מפה, אני לא מכיר.

לפי תפיסתי והבנתי, דירקטור זה לא תפקיד. אם הוא היה תפקיד והיה ג'וב, כמו שאומר החבר שלך לפיד, היה מטפל בזה נציב שירות המדינה: מפרסם מכרז, כמו כל מכרז במדינת ישראל, לכל תפקיד, ובוחן את הבן אדם הכי טוב. דירקטור זה שליחות שחייבת להיות מותאמת לפי השקפת עולמו של השר. רוב החברות במדינת ישראל - זה עוד שקר שהוא ממציא מבוקר עד לילה - הן חברות שעוסקות בכלל בנושאים חברתיים, בכלל לא בנושאים כלכליים. שאלתי אותה: תגידי, הכפר הירוק חברה ממשלתית - אני לא יודע אם אתה יודע; מקווה ישראל, פנימייה - לא נראה לך יותר סביר שבפנימייה הזאת, ב-board שלה תשב אימא, עקרת בית, אחת לפחות, שיש לה שבעה-שמונה ילדים, שחלקם למדו בפנימייה? מה נראה לך, שהיא תועיל יותר לפנימייה, או איזה ארבעה רואי חשבון צפונבונים, מצפון תל אביב, שראו פנימייה רק בסרטים? אני שואל אותך.

האם האישה הזאת לא תבוא ותיכנס לחדרים, תבדוק את הניקיון, את האוכל של הילדים, ותבוא ותגיד למנהלים בשפה שלה, הפשוטה: חבר'ה, למה נותנים להם ככה וככה בבוקר? למה לא מכבסים להם את הסדינים? לא, מה פתאום, היא לא ראויה. היא צריכה לנקות את הפנימייה. אני שואל את עצמי: הרי זה רוב החברות במדינת ישראל, משקר מבוקר עד לילה. היו 600 מיליון הפסד, 2 מיליארד - שקר וכזב, תעבור חברה-חברה.

דרך אגב, חברה בסקטור הציבורי שמרוויחה הרבה כסף, היא על בסיס עסקי לא טוב. אם היא חברה של הציבור - כנראה עושקת את הציבור. הרי מחר חברת חשמל יכולה להרוויח בשנה אחת עוד 500 מיליארד. היא רק צריכה להעלות את מחירי החשמל פי 50. וכנ"ל הנמל. אם הנמל מחר יעלה לך את כל התעריפים ב-200% - זה מה שתשלם. תרוויח הרבה. אבל ממי? מהכיסים של כל המדינה. חברות ציבוריות לא צריכות להרוויח יותר מהפחת וההשקעה שלהן. הן של הציבור, אלה מונופולים. אז הוא מתגאה, הבוס שלך, שהיה שר האוצר ולא מבין בכלכלה, שהן הרוויחו 2 מיליארד. למה הן צריכות להרוויח כל כך הרבה?

לכן אני רוצה לספר לך. אני באתי לממש את החוק ככתבו וכלשונו. באה גב' זילבר ביומיים האחרונים - דרך אגב, יומיים לפני שהיא עוזבת. אני מניח שאם היא הייתה נשארת שנה-שנתיים, היא לא הייתה כותבת את חוות הדעת הזאת.

אלעזר שטרן (יש עתיד-תל"ם):

אבל, דודי, הרווח זה מול הפסד קודם.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

והחליטה - אמרתי - והחליטה לשנות, להמציא חוק. דרך אגב, אני שר במדינת ישראל, אני לא פקיד. אמרתי, כשאתה מסתכל עליי מדבר כאן, תחשוב, אחריי יש אצטדיון, מיליון ו-200,000 איש, שאומרים לי: דודי, אתה צודק. הם שלחו אותי לפה. דרך אגב, אם אני לא מייצג אותם, הם יורידו אותי, בניגוד אליכם, אותי אישית. יש לנו פריימריז. הם יכולים להיות לא מרוצים - לא בוחרים. ואני מקבל את הדין בכיף.

אלעזר שטרן (יש עתיד-תל"ם):

גם אתה - - -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אבל זה לא מעניין את גב' זילבר ואת מנדלבליט.

קריאה:

- - -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

הם החליטו להפריע לי בעבודה. לא מצא חן בעיניהם. הם צריכים הרי לרצות את המִילְיֶה שלהם.

אז אני באתי ונתתי הנחיה, כתבתי מכתב למנכ"ל רשות החברות ואמרתי לו: אדוני, אני לא מקבל את חוות הדעת הזאת; תמשיך לפעול כרגיל, כמו שאני מנחה אותך. מה עשתה גב' זילבר? שלחה לו מכתב. היא כבר מפעילה את הפקידים. דרך אגב, זו עבירה משמעתית לכל דבר ועניין. אם יש להם בעיה איתי, קחו אותי לבית משפט. יש בג"ץ שמג"ץ, כל הדברים האלה. תפעילו את המערכות האחרות שלכם. היא באה, נותנת הנחיה כבר לפקיד. אז אמרתי: אין בעיה, חבר'ה, אם ככה, רשות החברות, נא תלכו למנהלים האמיתיים שלכם בכל דבר ועניין - שיחתמו לכם. אני יודע מה? אתם צריכים כוח אדם, אתם צריכים תקציבים, אתם צריכים התנהלות משמעתית כזאת, יש לכם בוסים אמיתיים. תפנו אליהם. אנחנו סתם קרטונים פה. סתם.

דרך אגב, זה מה שהם עושים באופן שיטתי. הם לוקחים את הסמכויות אליהם כמעט בכל דבר ודבר, וככה בעצם מתפתחת האי-משילות - שהיא אומרת, היא באה למכון האנטי-דמוקרטי - ואני קושר - ואומרת שבשם היכולת, אנשים שטוענים שאין משילות, אין משילות במדינת ישראל. בוא תנסה לייצר איזו החלטה שאתה רוצה. אין משילות. אני מספר לך. אני עכשיו רוצה לצאת לוועדה, יוצא לוועדת איתור לגבי - יושב-ראש רשות החברות עזב. החוק אומר שהוא לא צריך, אין, אין צורך בוועדת איתור. אין צורך. החוק אומר. דרך אגב, גם הפסיקה. אבל מה זה מעניין אותם? הם ממציאים הכול, מה שהם רוצים.

עכשיו, זה כאילו נהיה עשרת הדיברות. היא כתבה משהו - נגמר. לא אצלי. לא אצלי. אני לא מקבל. בסוף גם אני בן אדם עם היגיון ויודע לקרוא את החוק. בעברית הוא כתוב. אתם מפוררים את המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל, עד דינה זילבר ומנדלבליט ביחד, כמעט בכל גזרה. אין כמעט נושא שלא נגעתם בו, ואתם הורסים אותו הלכה למעשה. וכל זה בשם שיכרון הכוח. אני אפילו לא מבין את הלוגיקה של העניין הזה. בשם איזו שוויוניות - מה הקשר של שוויוניות? אמרתי לה: אתם יודעים מה, למה לא נקים מאגר לשופטי העליון? תגיד לי אתה. נקים מאגר. נעשה בחינות במדינת ישראל, נמפה 200 איש ששר המשפטים יוכל לבחור אחד מהם. למה? לא יותר טוב? במקום איזו ועדה שאתה אפילו לא יודע מה קורה שם, שיש שם שלושה שופטים ועוד שני עורכי דין שכולם בניגוד עניינים? חס ושלום. רק נבחרת של לפיד.

זו החוצפה. אבל מה קורה? אספר לך. מועדון הגולף בקיסריה ישר מזדעק לעניין, כותב מכתב לראש הממשלה שאני איני מבין מושכלות יסוד. איך אני אומר דבר כזה נגד היועץ המשפטי לממשלה? אני לא מבין מושכלות יסוד. מושכלה אחת אני מבין, שיש חוק וצריך לעבוד לפי החוק. ואני שר במדינת ישראל. אני לא פקיד ואני לא מקבל גם הנחיות מפקידים. אני שר. והכול התהפך פה, גם השפה, גם בכלל הכתיבה של המכתב. הוא כותב לי: אני מנחה. אתה מנחה אותי? מניין זה בא לך? מניין בא לך שיכרון הכוח, הגדלות, שיכרון הגדלות הזה? אתה מבין לאן זה כבר הגיע? שעוד מעט אני אצטרך לשאול אותו בכלל אם אני יכול לצאת לשירותים אצלי בבניין, במשרד, וכמה פעמים גם לפתוח את הניאגרה.

כמובן שלא איחרו אחריו. הבוקר איזה 30 מרצים ומרצות למשפטים, שכותבים אותו דבר לראש הממשלה ולגנץ ולמנדלבליט - פרופ' קרמניצר וכו', כל הפרופסורים למיניהם. אתה יודע שהכול זה יד אחד, הרי כאן ההוא מרים את הקרן, זה נוגח. זו המערכת. על מה הם נזעקו? לא לשאול שנייה את דינה זילבר ואת מנדלבליט: תגידו, איך אתם עוברים על החוק? הרי אתם מלמדים את החוק הזה בפקולטות, הסטודנטים קוראים אותו. אני קורא אותו. אתם חושבים שיש סודות צבאיים? העברית היא עברית. היא ברורה לחלוטין. הכל כתוב. אבל מה זה משנה מה כתוב? זה מה שאני מנסה להסביר. זה לא חשוב.

יש כאן אליטה שהשתלטה על המדינה, כפי שאמרתי, בכל הרבדים. זה לא רק בנושא הדירקטורים. אם אתם תראו, במדינת ישראל יש השתלטות. דרך אגב, אני רוצה לומר - הרי מה מפריע להם? הרי אם אנחנו נשים דירקטורים, כפי שאמרתי, ממגזרים אחרים, לא מאותו צבע ומאותה עיר או אותו אזור ואותה הכנסה, אנחנו נשים גם קצת, אתה יודע, מהמעמד הבינוני ומטה. הרי בדימונה, אם הם מבקשים, אדוני השר, אם הם מבקשים מה שנקרא ניסיון כלכלי, איזה בן אדם יכול לבוא מדימונה עם תואר שלישי שיש לו, עם ניסיון כלכלי של חברה של 500 מיליון? אז ספר לי אתה. ולזה הם קוראים שוויוניות. או בקריית שמונה.

אתה מבין מה הם גוזרים עלינו? הם גוזרים עלינו כל הזמן, באמצעי הזה, להישאר בקוביות. הם גוזרים עלינו להישאר, כפי שאמרתי, לשטוף להם את הבתים, לעשות להם את הניקיון. אנחנו לא צריכים לנהל חברות במדינת ישראל, רחמנא ליצלן. אנחנו לא מוכשרים. אנחנו לא יכולים לגעת להם בגבינה. דרך אגב, בהתחלה אמרתי נגענו, הזזנו להם את הגבינה. רם בן ברק, לא הזזנו להם את הגבינה. הם, מבחינתם, העברתי להם את מפעל הגבינות. לאן? לירוחם, לדימונה, לקריית שמונה, למגדל העמק. לא לצפון תל אביב. לא לפינת יש עתיד ארלוזורוב, סביון. לא.

וכל עוד אני אהיה השר, זה מה שאני אעשה. גם שתתפוצצו, גם שהם יתפוצצו, זה מה שאני אעשה, בגלל שזאת השליחות הציבורית שלי. זו האמת שלי. אני חי איתה שנים על גבי שנים במדינה. בגלל זה הציבור שלנו שלח אותנו. דרך אגב, אתה אפילו לא מבין, אתה שואל: למה הוא לא מקבל את האלה של בלפור? למה? בגלל שהוא מבין שזה הכול. בלפור זה רק סימפטום. הוא מבין את מה שאתם עושים במדינת ישראל.

זה ההורים שלנו, וזה אנחנו וזה הילדים שלנו. ותספרו לנו סיפורים בנאום שלך: אני הייתי עם זה, הייתי עם ההוא, הייתי עם אפללו - עזוב אותך קשקושים. בדירקטורים זה לא שם. וזה לא יהיה בעסקים, זה לא יהיה בתרבות וזה לא יהיה בתקשורת, וזה גם לא יהיה בפקולטות ובמוסדות להשכלה גבוהה. למה? זה מכוון ככה, וככה זה יהיה.

אם אנחנו לא נשבור את הצינור הזה, זה ימשיך ככה. ויעלה רם בן ברק שעוד לא נולד - יעלה פה עוד 40 שנה, וגם יגיד לבן שלי, או לבן של מי שיהיה פה: חבר'ה, מה קרה לכם? אתם לא מתביישים? הייתי בצבא, היה איתי אחד אפללו, מה אתם מדברים? זה השקר הגדול והנדוס התודעה שלכם. עד שזה לא יהיה הלכה למעשה מבית המשפט העליון. למה שלא יהיו שם שישה מזרחיים? למה שלא יהיו שני חרדים? לא הבנתי, מה, זה רק שלכם? דרך אגב, ברגע שזה יהיה, אתם לא תקבלו את הפסיקות שלהם, בגלל שאתם - רק אם זה מתאים לכם. הרי אם מחר, רחמנא ליצלן, יהיו שם שלושה חרדים, מה תעשו? תגידו: חבר'ה, אנחנו לא מקבלים את זה, לא מקבלים, בשום פנים ואופן. בגלל שאתם, מה שמעניין אתכם זאת התוצאה, וסביבה אתם מייצרים את המנגנון של הנדוס התודעה. זה מה שמכעיס אותי. אני בא לפעול מתוקף סמכותי כשר, ותראה מה עושים פקידים: במקום שאתם תעלו כאן, ואותם פרופסורים צבועים - במקום לתקוף אותם ולהגיד להם: רבותיי, אתם תשמרו על החוק - מה פתאום, הם כותבים שאני לא מבין.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

אתה יודע מה מדאיג אותי יותר? אני עוד לא יודע אם אתה אומר הכל בגלל בחירות או שאתה אומר את הכל בגלל שאתה מאמין בזה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

תקשיב, אני אסביר לך.

היו"ר קרן ברק:

אתה לא מכיר את השר אמסלם ואת שליחותו?

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

- - - אתה יושב כאן, ובמקום לאחד אתה כל הזמן מסית.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

רם בן ברק, אתה יודע שאני חוזר על זה.

היו"ר קרן ברק:

תבדוק מאיפה הוא מגיע.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אני אתן לך את התשובה.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

לי אין תשובה. לי, להבדיל ממך, אין שום בעיה עם שום עדה, ולך יש בעיה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אני אתן לך את התשובה. אין לך בעיה - - -

היו"ר קרן ברק:

כי אנחנו גדלנו בליכוד.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

רק שנייה, אין לך תשובה בגלל שאתה גדלת עם האורווה, אתה לא מבין? גם אני - אם כל החבר'ה של הליכוד היה להם איזה 2 מיליון דולר וכל אחד נוסע על מרצדס, גם לו לא הייתה תשובה. גם לא הייתה לו שאלה.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

אני לא נוסע במרצדס.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אבל זה אתם, לא הבנת. אתם מנציחים את המעמד הכלכלי. אתם מנציחים את המעמד האקדמי בגלל שהוא מקרין, ואתם מנציחים גם - בגלל זה אתם מזדעקים על הנבחרת. למה הבוס שלך כאן הקים נבחרת דירקטורים? מה קרה לו בבטן? מה מיצי הקיבה הפריעו לו? בגלל שהוא ראה אנשים שהם לא מהמילייה. הוא אמר: חבר'ה, אנחנו חייבים למנות. אמרתי לך, רוב הנבחרת, לדעתי, הם מצביעי יש עתיד. אני הקראתי לך כמה אנשים - לא אני כתבתי, באחד העיתונים. בגלל שזה המילייה שלכם. זה המילייה, זו קבוצת ההתייחסות שלכם, אלה המצביעים שלכם.

אז אתה נהיה תמים. אתה שואל אותי: באמת, דודי, אתה מאמין? מר רם בן ברק, אני כבר מגיל 15 מאמין בזה.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

זה עצוב.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אתה לא הבנת? דרך אגב, אני רואה - דרך אגב, אני לא מאמין. אני אסביר לך, אני רואה את העובדות. אני רואה שבקובייה יוצא שש-שש כל הזמן. אני שואל את עצמי, איך זה יכול להיות? איך יכול להיות שאתה זורק את הקובייה, 20 פעם יוצא שש-שש. לזה אין לי תשובה, חוץ ממה שאני מספר לך: מישהו מהנדס את הקוביות, מסדר אותן.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

מי?

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

מי? אמרתי - אתה, לפיד.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

30 שנה. 30 שנה - - -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

הסברתי. אני מדבר על הקהל שלנו. אני אסביר לך מי מהנדס אותם: אתה, לפיד ואנשים כמוכם.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

- - -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אלה האנשים. במקום שתעלה לכאן, תגיד לי: אתה יודע מה דודי? אתה צודק, נבחרת הדירקטורים שייכת לכל עם ישראל. אתם - מה פתאום? זה יהיה רק של הבן שלך ושל הבן של לפיד - -

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

אשכנזים, מזרחיים, זה רק בתוך הראש שלך החולה.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

- - הבן של סגלוביץ'. זה שייך לכם. אנחנו, אמרתי לך, צריכים לפתוח לכם רק את הביובים, לנקות לכם את העצים ולנקות לכם את הבתים. זה התפקיד שלי גם.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

לא, זה אתה אומר. אתה אומר את זה, לא אני אומר לך.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

אתה רואה אותנו - אני צריך להיות בבסטות מוכר לכם בשוק מחנה יהודה ירקות. אני בא לפה ועונה לך? זה מה שמשגע אותך.

רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם):

- - זה אתה אומר, לא אני אומר.

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם:

גברתי היושבת-ראש, אני אתייחס בהמשך בסיכום לסיפור של וואלה, גם שם יש לנו אירוע חמור. מכירת וואלה.

תאריך:  27/12/2020   |   עודכן:  27/12/2020
דוד אמסלם
+ח״כ עפר שלח התפטר מהכנסת
13:42 27/12/20  |  מירב ארד
ח״כ עפר שלח הגיש את מכתב התפטרותו מהכנסת. שלח: ״לפני זמן קצר הגשתי ליו״ר הכנסת מכתב התפטרות מהכנסת. לא הייתה לי חובה חוקית להתפטר, אבל זה הדבר הנכון לעשות כשאתה יוצא לדרך חדשה. היו לי בכנסת 8 שנים מרתקות ומלאות עשיה, ואני מצפה לחזור אליה עם עוצמה גדולה לשנות ולהוביל״.
()
+תלמידי ה'-י' ילמדו בבתיה"ס בסגר
11:24 27/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהתאם לכך, שכבות אלה ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית במגבלות הקורונה  ▪  מזכ"לית ההסתדרות איימה: "חיסון למורים או סכסוך עבודה"‎  ▪  בכיר במשרד החינוך הצהיר: עיקר העלייה בתחלואה היא בישיבות ובפנימיות במגזר החרדי, יש התייצבות במגזר הכללי  ▪  יו"ר הוועדה: קיבלתי שיחות הפחדה שלא נגרום לפתיחת מערכת החינוך
ח"כ שפע. לתת מענה חינוכי [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
כיתות ה'-י'. דור המסכים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בזק בינלאומי   בזק בינלאומי בע"מ / .Bezeq International Ltd   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דינה זילבר / Dina Zilber   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   הרשות השנייה   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חופש העיסוק   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר  גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קרן ברק / Keren  Barak   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משל המעיל השאול של דינה זילבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שפן
4/01/21 14:12
2
יצחק הורניק
4/01/21 19:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
2.75 מיליארד שקל הצטברו ביתרת הכספים של הקרן לשמירת הניקיון בסוף 2019. כך עולה מניתוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת.
24/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 23.12.20) את הצעת צו הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שינוי התוספת הראשונה לחוק), התשפ"א-2020, לאחר ששר המשפטים נענה ליוזמתה של ח"כ הילה שי וזאן לעיגון החובה בחקיקת משנה.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, מסרב להצביע על צו מתוקף חוק תכנון משק החלב, הדוחה בחצי שנה את הסדרת ענף החלב והחובה להתקין תקנות בעניין קביעת מחיר מזערי שעל המחלבות לשלם לרפתנים יצרני החלב (מחיר המטרה). הסירוב לקיים את ההצבעה הגיע לאחר דיון (יום ד', 23.12.20) שבו טענו נציגי החקלאים כי ניתן בתוך שעה להגיע לסיכום בין כל הצדדים ובהם גם האוצר ומשרד החקלאות. בעקבות זאת קרא מרגי לשר האוצר להיכנס לעובי הקורה. "יש לכם שבוע, לכו לסיים את המשא-ומתן ותבואו אחרי הסכמה וקחו בחשבון גם את המצב הפוליטי", סיכם.
23/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל הודיעה (יום ד', 23.12.20) על התפטרותה מהכנסת וחבירתה למפלגתו החדשה של גדעון סער. "מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך בממשלה ולהיות חברה בליכוד. בכוונתי להתפטר מחברותי בכנסת ואעשה זאת בהקדם", אמרה בהצהרה לתקשורת. במקומה צפוי להיכנס איוב קרא.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה הלילה (יום ג', 22.12.20) בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להתקנת מערכות לייצור חשמל מאנרגיית השמש, על גגות של בתים משותפים. ההצעה אושרה ברוב של 11 בעד, ללא נמנעים, או מתנגדים.
23/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי  
שוב עיכוב בפיקוח על מעונות היום  /  עידן יוסף
סופית: החזר מקדמה על אירוע שבוטל בעקבות הקורונה  /  עידן יוסף
הכנסת ה-24 פוזרה באופן רשמי  /  עידן יוסף
פוליטיקה ללא ערכים  /  יוסי אחימאיר
נמשיך לבחירות נוספות וגם ננצח  /  ניסים ואטורי
מסביב ייהום הסער  /  מנחם רהט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il