|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

"כוכבי מרום" בשמי הפוליטיקה הישראלית

תחילת העשור השלישי של המאה ה- 21, פוגשת את ישראל בשידוד מערכות פוליטי פנימי מקיף, מלווה באתגר חברתי-כלכלי אדיר, תוצאת משבר הקורונה. שינויים ברמה כזו בשילוב עם האתגרים במדיניות החוץ והביטחון, מחייבים שידוד מערכות כולל, במיוחד אחרי כשלון ממשלת החירום הדו-ראשית. בל נתבלבל, מדינה איננה מבנה סטטי. מה שאיננו פותרים כהלכה היום, יטריד את מנוחתנו ביתר-שאת מחר; השתתפות בבחירות והכרעה ברורה הם צו השעה
31/12/2020  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
[צילום: מן הטלוויזיה]

מאז החל גדעון סער בלהטוטיו הפוליטיים האחרונים, ביצע שלושה מהלכים בולטים: הכריז על פרישה מהליכוד ולמעשה ממחנה הימין, ועל העמדת עצמו במרכז הבמה הפוליטית. הרעיונות החשובים שבהם דגל ואותם אמור היה לקיים, הפכו ל"אני" המושיע הגדול - "גם אני נגד נתניהו...". כהמשך, צרף את ח"כ שאשא-ביטון לאינוונטר הגאונים, מושיעי העם שהחל מלקט סביבו. בביצועיה חזינו כאשר שימשה כיו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ובתפקידה זה, כחברת כנסת מהקואליציה, שיבשה פעם אחר פעם את עבודת הממשלה כשהחלטות חסרות אחריות שחיבלו בסגרים ובצעדי מניעה ממשלתיים אחרים והביאונו, בשילוב עם שגיאות של אחרים, עד הלום. משום מה, הפכה לדמות השנייה בחשיבותה (המוצהרת) ב"מגדל בבל החדש" שבונה סער להאדרת שמו. המהלך השלישי, לפני כשבועיים, היה הודעתו של השר אלקין על פרישתו מהליכוד והצטרפותו לרשימת סער - הפתעה, ובצידה אכזבה גדולה משיקול הדעת הפוליטי של אדם שנחשב בליכוד "מקורב למלכות" ונבון מעל לממוצע. מה שמאפיין את שלוש הדמויות ושלושת המהלכים הוא שכולם קשורים בחשבון אישי עם נתניהו, במיוחד על אי-מילוי ציפיות (ולעיתים אפילו הבטחות) לתפקידים בכירים יותר במערך המפלגתי. ברוח התקופה, הצליחו כולם לדקלם דיקלום בעל תכנים דומים ו"ברוח הזמן", שעיקרו האשמת נתניהו באגוצנטריות מוגברת ובתפקוד ירוד כראש ממשלה.

שיח העיוועים בכנסות ישראל האחרונות נסב כולו סביב השאלה "כן, ביבי"; "לא, ביבי". כאשר כל האירועים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והמגפתיים - תופסים מקומות צדדיים ביציע. יריביו הפוליטיים והאישיים, תוך טישטוש גבולות מדהים ביניהם, עטו על פניהם אותן מסכות של העמדת-פנים צדקנית, ומיקדו את חשבונם האישי באותה "סיסמת-קרב" אווילית וחסרת תכלית. משום שהאמת היא שאיש מהם - על-פי רוב הסקרים בשנתיים האחרונות ברציפות - אינו נראה בעיני הרוב המכריע של הציבור כמתאים להיות ראש ממשלה יותר מנתניהו עצמו.

עם זאת, חייבים לומר בפה מלא, שנתניהו כשל בניהול המאבק המשולב בקורונה. סדר העדיפות שלו היה נכון - קדושת החיים תחילה; אבל ניהול הסדר הציבורי, אכיפת החוקים והתקנות שעליהם החליטו הקבינט והממשלה, טיפול כלכלי במי שנפגעו מהסגר, תמיכה אפקטיבית באוכלוסייה הקשישה והמוגבלת ביכולותיה ומיזעור הנזקים החינוכיים - כשלו כולם. הגם שבאותה תקופה עצמה הביא לישראל שני הישגים מדהימים: ארבעה הסכמי שלום ואספקה מוקדמת ומזורזת של חיסונים נגד המגיפה, שאולי יאפשרו יציאה מהירה ממנה ומזעור נזקיה. על-רקע תפקודו בקדנציות האחרונות בנושאי הפנים, נחשב הניהול הכולל של משבר הקורונה בעיני רבים ככישלון מנהיגותי. מכאן ועד לאורגיות הפוליטיות הפרטיות של "ידידים" ויריבים גם יחד, על בסיס "כרטיסי הביקור" האישיים שהם מציגים במנהיגות לאומית, מרקיעות היומרות שחקים.

המכון הישראלי לדמוקרטיה,1 מציע שינויים בהיערכות לביצוע מערכת הבחירות הקרובה במטרה לשפר את התהליך, למקד את הישגיו ולהביא ליציבות פוליטית. כל ההצעות הן מבניות ואירגוניות במהותן. אינני מאמין שדי באלה להביא לשינוי הרצוי ואינני מאמין שהציבור יעכל היקף כזה של שינויים, תוך פרק זמן קצר ובנסיבות מוראליות ואירגוניות כה מבולגנות. ביצוע שינוי מקיף שאינו מוצלח, הוא מפתח לאי-סדר וקשיי שליטה לזמן ממושך, שיעוררו שוב ויכוחים פוליטיים רווי שנאה וכעס; וכאלה אינם דרושים לנו עתה. אפשר להביא ליציבות גם במבנה המערכת הקיים, בתנאי שהשיקולים המובילים את קבלת ההחלטות יהיו נכונים מקיפים ויציבים.

במקביל לאירועים אלה, הופיע בנט בתקשורת והכריז על מועמדותו לראשות הממשלה. תקופה ארוכה נמנע מכך אך בעקבות מהלכו של סער, החליט לשנות, ובצדק. ההכרזה אינה מפשטת דבר בתמונת המרוצים, אבל מעצבת את הטריאומווירט בימין. לנוכח תוצאות הסקרים האחרונים, גם ממקדת את המאבק האמיתי בגוש הימין ובשלוש המפלגות החותרות להיות ליבתו. הכרזה לחוד, ומעשים לחוד. בנט לא ישכיל לעשות אם יציב את הכרזתו: "אני ראש הממשלה הבא" בראש סולם העדיפות של מפלגתו ושלו. נתניהו שמזוהה ככזה וסער שמנסה ליצור לו משקל-נגדי בעל אופי דומה, הם אבני נגף לא פשוטות על דרך שיתוף הפעולה הגושי הנדרש. בנט חייב להיות המתווך המתוחכם שיעצב את שלוש המפלגות לגוש מלוכד אחד מבלי להזיק לעצמו, כשהדרישה לראשות הממשלה, בסיבוב הקרוב היא אמצעי לשם כך ולא מטרה בפני עצמה.2 בהיותו הצעיר שבין השלושה, הזמן, השכל וצבירת ניסיון חיובי הם יתרונותיו העיקריים.

יש המבקשים לטעון שאין יותר "שמאל" ו"ימין" בישראל אלא רצף של הבדלים, שקווי החיתוך ביניהם אינם ברורים והנדידה בין מסגרות וודאית אך תלויית "אירועי הרגע" והקונסטלציה האישית. אינני נוטה לקבל זאת. אם הדבר נכון, הסיכון בבחירות אלה עצום והסיכוי שנצא מהן ללא כושר הכרעה ובדרך לבחירות חמישיות, גדול ומסוכן מאוד.

שתי הלכות-מדינה נדרשות לדעתי לייצוב המערכת הפוליטית במבנה הקיים: תוכנית פעולה לאומית כוללת וברורה, שתהייה חובה לכל רשימה הרצה בבחירות ותשמש "כרטיס ביקור" כלפי הציבור ורשימת-בוחן ליכולת הביצוע בעת ובעונה אחת. זיהוי אידאולוגי ברור המתווה בין היתר את שלד התוכנית הנ"ל ואת השקפת העולם המצרפית הטובה ביותר להגדרת מהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בעת הזו. במילים אחרות: שימור, ליבון והבהרה של הבדלי הגישות האידאולוגיים בין שני הזרמים הגדולים ביישוב היהודי בישראל - זיקה ליהדות, להיסטוריה היהודית ולארץ ישראל - מזה, וזיקה לחברה, למדינות החוץ והביטחון ולכלכלה - מזה. ללא אלה, תתמקדנה הבחירות הקרובות בפרצופם המחייך או הכועס של אחדים מהמועמדים, ונצא מהן כשאיננו יודעים אל-נכון מה הובטח לנו ומה מותר לנו לדרוש במפגיע מהמנהיגות שתיבחר.

התרחשויות השנים האחרונות, גם אם לא הביאו להכרעות פוליטיות יציבות, מצביעות על עליונות מספרית של גוש הימין על גוש השמאל, ומצב שהוא קרוב יותר לאיזון, כאשר גוש השמאל משלב ידיים עם הרשימה הערבית המאוחדת, או עם שבריה אם תתפרק. הערכתי שזה יהיה המצב גם בבחירות אלה. שאלה חשובה היא כיצד לא לקלקל פוליטית את המציאות הדמוגרפית הבסיסית. אני סבור שמדינה יהודית ודמוקרטית אינה יכולה להיות מדינה עם שלטון שמאלני פוסט-מודרני מובהק. השלמת החקיקה הלאומית (חוקה, או מערכת חוקי-יסוד המשמשת חוקה למעשה) ועיצוב דפוסי הממשל, החינוך ומדיניות החוץ והביטחון, מחייבת בנסיבות אלה ממשלה ימנית בעלת כושר פעולה והכרעה יציבים.

תופעת ההתפצלויות הפוליטיות ההולכות ומסתמנות בעקבות מהלכו של סער, מצביעה בברור על כך שהניסיונות הקודמים לייצר בריתות פוליטיות על יסוד שנאת השמאל לימין או סלידתו הקשה של השמאל-מרכז מהימין והחרדים - כשלו. דבק השנאה איננו מספיק מול עוצמת המציאות. כאשר כישלון של ניסיון אחד או שניים אינם צולחים לאלתר, מנגנוני ההרס העצמי של בריתות אלה גוברים על כוחות התאחיזה האינטרסנטיים, הצרים (לפעמים גם האישיים עד זרא) ומפרקים את החבילה; כחול-לבן וגנץ הם דוגמה קלאסית לכך, אך לא הדוגמה היחידה בה אנו צופים בימים אלה.3

עד כה אין שום יסוד לחשוב שההיערכויות החדשות המסתמנות לקראת הבחירות הרביעיות במניין בסדרה זו מציגה לציבור ברירה בין "כוכבי מרום", מהם עליו לבחור את המושלם האבסולוטי. חלקו של החתול שבשק בכל אחד מהמועמדים גדול בהרבה מחלקו הנראה לעין. במצב זה הבחירה קשה יותר, אבל דווקא בשל כך נדרשת מעורבות ציבורית מקיפה והכרעה ברורה, שהיא יסוד הלגיטימציה הדמוקרטית לביצוע רפורמות מקיפות בכל תחומי החיים.

מערכת הבחירות הקרובה תתרכז בגוש הימין, בראשי מפלגותיו ובמהלכים שיעשו. גוש הימין מורכב כיום משלוש מפלגות בולטות: הליכוד, ימינה ורשימתו החדשה של סער (תקוה חדשה). על-פי הסקרים האחרונים, לשלוש מפלגות אלה - שהשונות הפנימית והאירגונית ביניהן עצומה - רוב בכנסת להקמת קואליציה צרה מאוד (כ-63 מנדטים). סביב קואליציה זו יכולה לקום ממשלת ימין רחבה ע"י צרוף מפלגות נוספות. המועמדות העיקריות לכך הן: ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, גנץ (אם ירוץ בבחירות אלה) ויש עתיד (לאחר פרישת השמאל הקיצוני ממנה). אפשר להניח שלא כולן תצטרפנה והצטרפות חלק מהן עשויה למנוע הצטרפות אחרות. אבל כך או כך עשויה ממשלה כזו להישען על קואליציה של 70 עד 85 ח"כים. זה מה שנחוץ כיום לישראל בכדי לייצב את הממשל ולנהל מאבק כלכלי-חברתי רציני בספיחי משבר הקורונה.

המפתח העיקרי לכל הבניין "המפואר" הזה הוא: ביחסים שבין בנט וסער לליכוד ובינם לבין עצמם, ובהשתתפות מסיבית של ציבור תומכיהן בהצבעה. מפתח שני הוא חלוקת המנדטים הפנימית בגוש הימין בין שלוש מפלגות אלה. ככל שתהיינה גדולות יותר, יקשה להקים ממשלה בכל קונסטלציה אחרת. לכן, האינטרס הציבורי לכל מי שהאידאולוגיה השמאלנית אינה "ליבת הקיום הרוחני" שלו, צריך להתמקד בבחירות בהצבעה לאחת משלוש מפלגות אלה.

אולם, אליה וקוץ בה. שתי שאלות מעיבות על הסיכויים ליצירת הקונסטלציה הנ"ל: א. מהי מטרת האמת של כל אחד מהמתמודדים - נתניהו, בנט וסער ב. עד כמה יגבר השיקול האישי של כל אחד מהם על השיקול הלאומי, בבואם להחליט מי יעמוד בראש הממשלה של קואליציה זו. במשולש הכוחות המסתמן, כל שניים מתוך השלושה גוברים בברור על השלישי. אם יגיע המצב לכלל הכרעה כזו, השאלה תהיה האם נראה כאן "כניעה" בפני רצון הבוחרים או מדיניות של "תמות נפשי עם פלישתים".

"העז" השנייה שעליה יצטרך "השילוש הקדוש" הנ"ל להתגבר, היא הווטו של סער על עמידת נתניהו בראש ממשלת גוש-השלוש. אם יכשיל אפשרות כזו בגלל פזיזותו הפוליטית (שבנט נמנע עד כה מלהיכשל בה, ובצדק) ויכשיל את הסיכוי לגוש משולש שישנה מן היסוד את הוויית חיינו, תהיה זו הוכחה ניצחת לכך שלא בא לשרת את המדינה אלא לקדם את עצמו ולהתנקם בנתניהו. ייתכן מאוד שהמפתח מצוי בשת"פ אמיתי בין שני המועמדים החדשים לראשות הממשלה - בנט וסער, וגורלם הפוליטי יוכרע על-פי העמדה שינקטו שאלה זו במיוחד.

אופי והיקף ההסדרים האפשריים במערכת משולשת כנ"ל, נרחב מאוד ומגדיל את הסיכויים למציאת פשרה אירגונית4 לשיתוף פעולה לאומי מקיף. כשלון הגוש, יחזיר אותנו, כאמור, למגרש הדומן הפוליטי המוכר מאז תחילת 2019 ולתוצאות שהנפגע הראשי מהן יהיה שוב הציבור.

הערות

1. מקור: יוחנן פלסנר המכון הישראלי לדמוקרטיה, [קישור] .
2. בהופעותיו לאחרונה בתקשורת (למשל: אצל אופירה וברקוביץ', בערוץ 12, 25.12.2020), ממקד בנט את כל כולו בקורונה ובתפקודו כשר הביטחון בראשית המשבר בעניין זה. כראש ממשלה הוא אינו יכול להיות מזוהה אך ורק או בעיקר עם משבר חולף. ואל לו להתמקח עם נציגי דעה פרטנית כזו או אחרת. ראש ממשלה איננו דובר, הוא מתווה דרך ומוביל בה. אם יהיה גורם עיקרי בהקמת ממשלת ימין, הדרך לראשות ממשלה תפתח לפניו לרווחה, אם לא בסיבוב זה, אזי בסיבוב הבא.
3. פרישת עפר שלח מ"יש עתיד", הצטרפות חולדאי למרוץ, שיקול הדעת המהוסס של אשכנזי ואיזנקוט ושוליים בימין ובשמאל שטרם החליטו על דרכם, הם וריאציות נוספות על נושא הריצה בבחירות הקרובות, אבל הן בעיקר בגדר של מטרד פוליטי, במציאות הנ"ל. בסה"כ התפצל השמאל מרכז בימים האחרונים ל-6 קבוצות פוליטיות שלרובן אין מסר ייחודי מלבד המועמד המוצע להובילן לבחירות – מטען עלוב למדי.
4. הפשרה מרחיקת הלכת, הקשה להשגה והמבטיחה ביותר היא איחוד כל הכוחות לרשימה אחת "ימין ישראל", ובחירות פנימיות ברשימה המאוחדת בין שלושת ראשי הרשימות החלקיות, שהזוכה בהן יהי ראש הממשלה הבאה. לשם כך נדרשת גדולת נפש אמיתית, משום שפרוש הדבר הוא שאין "מהנדסים" את הציבור בבחירות אלא מצייתים לרצונו.; דמוקרטיה אמיתית!. זו איננה האפשרות היחידה, אבל כל אפשרות אחרת, תסכן את אחדות הימין, תחליש את הממשלה שתקום ותבטא שום "ברית" פיקטיבית בין כוחות שלאינטרסים צרים או אישיים משקל מכריע מדי בשיקלול החלטותיהם וצעדיהם.

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
רפי לאופרט
+נתניהו רומז לאפשרות שישריין ערבי ברשימת הליכוד
19:08 31/12/20  |  עידן יוסף
נתניהו ברמז עבה: במענה לשאלת ערוץ 20 האם הוא מתכנן לשריין ברשימת הליכוד לכנסת הקרובה נציג ערבי: ״ברגע שאקבל את השריונים תשאלו אותי את השאלה הזאת, תהיה לכם תשובה מעניינת״.
+גם השר יזהר שי פורש מכחול לבן
18:20 31/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המדע והטכנולוגיה הודיע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, שלא יתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת ה-24  ▪  "מעריך את גנץ, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמו גנץ ינהיגו אותו"
([צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+איזנקוט - מילים וחזון ללא דרך
15:48 31/12/20  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
איזנקוט מתריע נגד המשבר הפוליטי, הקצנת השיח והעצמת חוסר האמון במערכת הפוליטית, אך לא כותב איך ניתן להתגבר על הכשלים. הוא קורא לגיבוש חזון לאומי המלווה באסטרטגיה מתאימה, אך לא מפרט מה הם. אז, תודה רבה, מילים יפות מעין אלה אנו שומעים ממרבית המפלגות בישראל, בימין, בשמאל ובעיקר במרכז
(איזנקוט. בעיקר משפטים יפים [צילום: מתוך יוטיוב])
+ראש העיר חדרה הודיע על תמיכה בגדעון סער
15:11 31/12/20  |  מירב ארד
ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן הודיע (יום ה') על עזיבת הליכוד ותמיכה במפלגתו החדשה גדעון סער, "תקווה חדשה".
+יהדות התורה מתפצלת
14:46 31/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר הודיעו לח"כ גפני שהשר ליצמן לא מוסמך עוד לדבר בשמם
(פרוש ואייכלר[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בחירות 2021 (1)
14:17 31/12/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
יש להושיט יד לליכוד חרף עליבותו ולהפנות עורף לנתניהו; להעמיד מולו חזית אחידה ולא פירורים מפלגתיים
(אשכנזי. פרש באורח מכובד [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן])
+חזרת השמאל מרכז כאלטרנטיבה
12:54 31/12/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
הפילוג בשמאל מרכז עובד לטובת הימין ונתניהו  ▪  סער נחשב כמועמד לראשות הממשלה רק בגלל שמצביעים מהגוש הנגדי חונים אצלו - אך ברגע שיהיה איחוד רציני בצד שלהם במפה הפוליטית, הם יחזרו הביתה  ▪  כך סער יאבד את מעמדו כחלופה שלטונית, והאלטרנטיבה תחזור להתהוות בשמאל מרכז
(גנץ. רק הוא יכול [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+מחשבות ותגובות מהסגר בבית
12:42 31/12/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
סיום שנת מגיפות 2020 תחילת שנת בחירות 2021  ▪  כמעטכל מפלגה, ותיקה או חדשה, טוענת תמיד שהיא האלטרנטיבה לשלטון הקיים
(הבטחות הבטחות [צילום: יאיר דקל])
+ח"כ שפע הודיע לגנץ על עזיבת מפלגת כחול לבן
11:56 31/12/20  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ רם שפע, הודיע ליו"ר כחול לבן כי הוא פורש מן המפלגה.
+פחד
10:23 31/12/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
ועל חולדאי אפשר לעבוד? בוודאי  ▪  אתה בטוח? בטח, הוא נתן מקום שני לניסנקורן, הוא סומך עליו  ▪  אבל ניסנקורן אינו סומך עליו  ▪  אז מה?
(חולדאי. סומך על ניסנקורן [צילום: מן הטלוויזיה])
+אביגדור ליברמן והממשלה המנופחת
09:27 31/12/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
אביגדור ליברמן מיצר על הממשלה המנופחת וקורא לראש הממשלה וחליפו לצמצם את ממשלת 36 השרים הנוכחית  ▪  אבל בואו נראה כמה יהיו בממשלה הבאה, אם ליברמן יהיה חבר בה
(ליברמן. לההנתו הציבור אוויל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+לא עברית, לא יהודית, לא דמוקרטית
09:03 31/12/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
בנאום הסיסמאות שלו, בשעה שהציג את מועמדותו, קרא חולדאי למפלגתו בשם "הישראלים", להבדיל מן היהודים  ▪  ההבדל חשוב ומשמעותי: חולדאי אינו פונה אל היהודים, אלא אל "הישראלים"  ▪  הבחירה של חולדאי אינה מקרית  ▪  הוא ויתר על מי שרואה בעצמו קודם כל יהודי ורק אחר-כך "ישראלי"
(חולדאי. 22 שנה [צילום: מן הטלוויזיה])
+נימוק נתניהו לביטול התביעות נגדו - הודאה באשמה
08:27 31/12/20  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
כאשר אזרחי ישראל מתמודדים עם פיטורים, חלט"ים, פשיטות רגל, משברים נפשיים וקורונה במה עוסק ראש ממשלה? במאמצים לביטול משפטו כאשר כל האמצעים כשרים
(נתניהו. ממוטט את המשטר הדמוקרטי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+גדעון סער? בטח לא תקווה חדשה
08:09 31/12/20  |  מוטי קפלן   |   לרשימה המלאה
גדעון סער, הוא זאב בעור כבשה, איש ימין קיצוני אפילו מביבי, וצריך להיות כנראה די נאיבי, או טיפש, או גם וגם, לחשוב שיש בו איזו תקווה למשהו אחר. הוא ומפלגתו ככל הניראה יהיו מהדורה נוספת של "כחול לבן", אבל מהצד הימני
(סער. זאב בעור כבשה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"כוכבי מרום" בשמי הפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
31/12/20 10:53
 
שלמה המגיב
1/01/21 11:37
 
רפי לאופרט
2/01/21 10:38
 
שלמה המגיב
2/01/21 12:43
 
רפי לאופרט
2/01/21 10:12
2
יהודי מפוכח
1/01/21 17:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
אין אדם בישראל שלא מותח ביקורת על גודלה של הממשלה. ברור שיש צורך לצמצמה. גם אביגדור ליברמן קרא לצמצמה, אך באותה נשימה הוא דורש לעצמו את תפקיד שר האוצר בממשלה הבאה, והוא דורש גם תפקידי שר לחבריו, אבידר, פורר ופרופסור אידלמן. 4 שרים דורש ליברמן, וכמות חברי הכנסת שלו היא שבעה חברים ומכאן שהמפתח אותו מדמיין ליברמן הוא 4/7 שר לכל חבר כנסת.
בציבור הישראלי, ובעיקר במחנה השמאל/תקשורת, קיימים צבועים הרואים פסול בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו נבחר ומכהן בתפקידו כבר 15 שנים, אבל אין להם בעיה עם העובדה שהמשיח החדש, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, נבחר ומכהן בתפקידו כבר 22 שנים. במקרה של נתניהו הם רואים בכהונה הממושכת סכנה להסתאבות ולשחיתות, אבל במקרה של חולדאי נוח להם שלא לראות סכנה כזו.
מאז החלו הדיונים על התביעות המשפטיות נגדו, נקט נתניהו בשני טיעונים עיקריים: האחד "לא יהיה כלום כי אין כלום". השני - פרקליטיו נקטו מלחמת השהיה לדחיית-מניעת פתיחת המשפט בהביאם בכל פעם טיעונים שונים, ואכן הצליחו בדחיית המשפט מדצמבר 2020 לפברואר 2021, אם אינני טועה.
כרגיל במקומותינו התלהבות תקשורתית מהודעתו של סער על הקמת המפלגה החדשה. כנראה שהזיכרון הציבורי והתקשורתי קצר מאוד. כמו הקמת "כחול לבן" גם כאן יש תחושה של "משהו חדש" "מרענן" בפוליטיקה הישראלית. אפשר לחשוב שבאמת הגיע מישהו אחר, שונה, שעשוי לחולל שינוי במפה הפוליטית. אז זהו, כנראה שלא. זו אותה גברת בשינוי קל של אדרת. סער שהפסיד בפריימריז לביבי, לא גילה אומץ ולא העז עד היום לפרוש רישמית מהליכוד, עד שהבין שאולי עכשיו יש לו הזדמנות להשתדרג.
31/12/2020  |  מוטי קפלן  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצליח להעביר במוסדות הליכוד החלטה שלפיה לא יתקיימו בחירות מקדימות לקביעת רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24. הוא גם העביר את דרישתו לקבל 6 מקומות שבהם ישבץ משוריינים ברשימת הליכוד עד למקום ה-40 ברשימה.
30/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il