|   15:07:40
דלג
  דוד ארגז  
רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שש אחרי המגיפה <br>

בקרוב רוב אזרחי ישראל יהיו מחוסנים לא רחוק היום שנוכל לחזור לחיים רגילים בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי ייתכן שנאלץ להטיל הגבלות על תיירות כדי לא לייבא מוטציות מסוכנות, הקורונה אולי לא תעלם כליל, אבל תהפוך לעוד מחלה שאפשר לחיות אתה
08/02/2021  |   דוד ארגז   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ווהאן. מה מקור הנגיף? [צילום: נג האן גואן, AP]

לראשונה מאז תחילת מגיפת הקורונה, מספר החולים החדשים ברוב מדינות העולם הולך ויורד. סיבה גדולה לאופטימיות. הירידה הזו החלה לפני התחלת החיסונים ובלי ספק תגדל עם התרחבות השימוש בהם. עם זאת היקף התחלואה בעולם הוא עדיין גדול, כחצי מיליון מאובחנים חדשים וכ-15,000 מתים ביממה. רוב אוכלוסיית העולם עדיין לא חלתה ועדיין אינה מחוסנת ולכן אין לשלול גלי תחלואה נוספים בעולם בעתיד. בישראל, למרות מבצע החיסונים הנרחב ולמרות סימנים מוקדמים להתמתנות, התחלואה עדיין גבוהה מאוד.

התחלואה הגואה והחשש של מומחים להתנבא על העתיד לקרות, מעוררים בציבור חשש שהחיסון לא יוריד את התחלואה ותחושה קשה שנגזר עלינו לחיות לנצח עם המגיפה. אנשי מקצוע מלבים את החרדה וממהרים להמליץ לנו לעטות שתי מסכות במקום אחת. מומחים אחרים צופים שהצורך בהגבלות תנועה וריחוק חברתי ימשיכו ללוות אותנו לעוד שנים רבות. אותם ברי סמכא חמורי סבר חוזים לנו עתיד עגום מלא במוטציות חדשות קטלניות עוד יותר מהנוכחיות, נגיפים עמידים לחיסונים הקיימים ומגיפות נוראות נוספות. הציבור מצידו מאס בהסגר ומצביע ברגליים.

הרשו לי להרגיע אתכם. כל הסימנים מראים שנביאי הזעם הם נביאי שקר. ראשית, מגיפת הקורונה מעולם לא סיכנה את אוכלוסיית העולם אלא רק חלק זעיר ממנה ועיקר האיום שנשקף ממנה הוא לכלכלה, לאורח החיים ולזכויות הפרט שלנו ולא לחיינו. בהיעדר נתונים על מספר החולים ללא תסמינים, לא ניתן לדעת את אחוז התמותה האמיתי, אך ניתן להעריך שהוא שבריר אחוז ורובו המוחלט בזקנים וחולים. כעת, רק שנה אחרי שפרצה המגיפה, כבר עומדים לרשותנו חיסונים יעילים, מספר תרופות יעילות וניסיון מצטבר בטיפול בחולים קשים. עם התרחבות החיסונים קרוב לוודאי שהמגפה תדעך באותן מדינות שיחסנו את אזרחיהן. עם זאת סביר להניח שהקורונה לא תעלם מחיינו כליל ונצטרך להמשיך להתמודד איתה. וזה מעלה את השאלה: איך יראו חיינו ב-"שש אחרי המגיפה"?

נכון להיום, תחלואה חוזרת באלו שכבר חלו בקורונה נדירה ביותר. אומנם איננו יודעים כמה זמן תימשך החסינות אך במידת הצורך נוכל לחסן גם את אלו שכבר חלו. בינתיים, החיסונים שפותחו יעילים כנגד הנגיף לרבות הווריאציות הגנטיות השונות שלו. אין לשלול אפשרות שיופיעו זנים עמידים לחיסון אך הטכנולוגיה של חיסון עם mRNA מאפשרת גמישות והתאמה מהירה של החיסון לזנים חדשים וכושר הייצור של החברות רק ילך ויגדל. חלק גדול מאוכלוסיית הסיכון בישראל כבר התחסן ואלו שבחרו לא להתחסן יידבקו במחלה ולכן בהיעדר תחלואה חוזרת המסקנה הבלתי נמנעת היא שבקרוב היקף התחלואה ירד. לצורך זה, המדד החשוב ביותר למעקב הוא מספר החולים הקשים החדשים מקרב בעלי דרכון ירוק. כל עוד מספרם קטן החיסונים עובדים ואנחנו בכיוון הנכון. כיון שתחלואה ללא תסמינים שכיחה, רבים מאלו שקיבלו לאחרונה חיסון, כבר חלו קודם לכן בקורונה בלי לדעת. מכאן אפשר להסיק שהחיסון בטוח גם באלו שכבר חלו בצורה קלה, וסביר יהיה לחסן בעתיד גם את אלו שהחלימו מקורונה בעיקר אם אינם נושאים נוגדנים מגינים בטיטר מספיק.

משרד הבריאות מגביל את השימוש בבדיקות סרולוגיות בטענה שאינן מהימנות דיין ואינן שימושיות ככלי לקבלת החלטות. רמת נוגדנים בנסיוב הוכחה במחלות אחרות כדרך יעילה לזהות חיסוניות וכדי להחליט על עיתוי מתן חיסון חוזר (בוסטר). גם אם הבדיקות אינן מושלמות, סביר להניח שאדם שחלה או קיבל שני חיסונים ופיתח נוגדנים מגינים בטיטר גבוה מחוסן יותר ממי שחלה או חוסן ולא פיתח נוגדנים. קיים גם היגיון בטענה שאלו שלא פיתחו רמת נוגדנים מספקת אולי יפתחו נוגדנים אחרי מנת חיסון נוספת. לכן, למרות טענות משרד הבריאות, הגיוני להרחיב את השימוש בבדיקת נוגדנים. גם הטענה שכולנו נאלץ בעתיד להמשיך לעטות מסכות אינה הגיונית. אם החיסונים אינם יעילים אין בהם טעם ואם הם מונעים הידבקות אין בהן צורך. הטענה שהחיסון מונע מחלה אבל לא נשאות של הנגיף בדרכי הנשימה אינה רלוונטית לעניין זה.

בנוסף לחיסונים אנחנו צפויים בקרוב להתפתחויות מדעיות נוספות. כבר היום קיימים בעולם קיטים לבדיקות מהירות ולבדיקה עצמית ביתית. בעתיד הלא רחוק כל מי שידו משגת יוכל לבדוק בביתו האם הוא נושא את הנגיף או לבצע בדיקה מהירה לפני הגעה למקום התקהלות. אין ספור מחקרים קליניים מתקיימים ולפי תוצאות מקדמיות אפשר לשער שבקרוב יעמדו לרשותנו גם אמצעים יעילים נוספים להילחם במחלה. אלו כוללים טיפול תרופתי מונע לפני חשיפה pre-exposure prophylaxis, טפול מונע שלאחר חשיפה post-exposure prophylaxis, טיפול למחלה מוקדמת וטיפול יעיל הרבה יותר לחולים קשים וקריטיים. כל אלה יחד, צפויים להקטין את היקף התחלואה, את חומרתה, את הצורך באשפוז ואת העומס על מערכת הבריאות.

כול עוד האוכלוסייה אינה מחוסנת עלינו לנהל בתבונה את היציאה מהסגר כך שנוכל לשלוט על גובה הלהבות. לעניין זה, הצעד הכי פחות הגיוני הוא פתיחת מוסדות הלימוד. הילדים הם האוכלוסייה הכי פחות מחוסנת והכי פחות ממושמעת ולכן התקהלות שלהם כמו בפעמים קודמות תביא לעלייה בתחלואה. את הלימודים כדאי יהיה להחזיר רק אחרי שרוב אנשי ההוראה והתלמידים יהיו מחוסנים. לעומת זאת פתיחת המסחר, חופש התנועה ובילוי במקומות פתוחים חשובים לא פחות וכמעט לא ישפיעו על התחלואה.

בקרוב רוב אזרחי ישראל יהיו מחוסנים. לא רחוק היום שאפשר יהיה לחזור לחיים רגילים בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי. ייתכן שנאלץ להטיל הגבלות על תיירות כדי לא לייבא מוטציות מסוכנות, הקורונה אולי לא תעלם כליל, אבל תהפוך לעוד מחלה שאפשר לחיות אתה.

"הנגיף הסיני"

נדמה לי שהיה זה חתן פרס נובל ג'ימס ווטסון ממגלי מבנה ה-דנ"א שהביט במודל הסליל הכפול שבנה והכריז שהסבר כל כך יפה חייב להיות נכון. להבדיל אלף אלפי הבדלות, הייתה לי תחושה דומה השבוע, כשצפיתי בתוכנית ה"מהפכה הבאה" של סטיב הילטון ברשת פוקס שעסקה במקור של נגיף הקוביד 19. צריך להיות תמים במיוחד כדי להאמין שנגיף הקורונה שבודד במערת עטלפים שכוחת אל שנים קודם לכן, נדד אלפי קילומטרים, עבר דרך מאכסנים שונים וסדרת מוטציות אקראיות, רכש יכולת הדבקה בין בני אדם בלי להשאיר עקבות ובחר להופיע מכול המקומות בסין דווקא בשוק בעלי החיים של ווהאן ליד המעבדה היחידה בסין שעורכת מחקרים גנטיים על נגיפי קורונה, מעבדה שמחזיקה מאגר של זנים מאותן מערות עטלפים לרבות זן עם דמיון גנטי מפתיע למחולל המחלה.

לכן זה יותר מניחוש מושכל שהנגיף שיצר מגיפה עולמית מקורו במכון לחקר נגיפים בווהאן וסביר להניח שאותו נגיף מסוכן דלף כחלק מתאונה כלשהי. הטענה של סטיב הילטון היא שה"נגיף הסיני" הוא תוצאה של מחקרים אסורים שמומנו על-ידי ארגון הבריאות הלאומי האמריקני (NIH) בראשות לא אחר מפרופסור אנתוני פאוצ'י. לטענת הילטון, שנתמכת בלא מעט ראיות, למרות שממשל אובמה אסר בשנת 2014 על ביצוע מחקרים ומימון מחקרים שעוסקים במניפולציות גנטיות של נגיפים, פאוצ'י שחלק על החלטה זו, הפר את האיסור בחוסר אחריות ובחוסר סמכות ומימן במשך שנים דרך קרנות ארגונו את אותם מחקרים במעבדות בווהאן שבסופו של דבר הולידו את הנגיף החדש.

ייתכן שלעולם לא נדע מה באמת קרה. התקשורת האמריקנית מזמן אינה ממלאה את תפקידה ופועלת רוב הזמן כזרוע של הממסד והדיקטטורה שמכונה ה"תנועה הדמוקרטית". גם אם הטענות נכונות, כפי שאני חושד, קרוב לוודאי שפאוצ'י והסינים לא פעלו מתוך כוונות רעות אלא להפך. עם זאת החיים מלמדים אותנו שהדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות. לכן לא אופתע אם כמו הרבה תופעות נוראות אחרות בעולמנו גם מגיפת הקורונה היא מעשה ידי אדם ולא סתם אדם אלא רופא. מה יש להגיד, המציאות עולה על כל דמיון.

מה אפשר ללמוד מכול זה? אולי, שאת הנזק הכי גדול עושים אנשים מוכשרים שמחזיקים בידיהם יותר מדי כוח ומשוכנעים שהם יותר חכמים ומבינים מאחרים. שחובה לפקח ולהגביל מחקר מדעי ובעיקר בתחום של הנדסה גנטית ומי שצריך לפקח הם נציגי ציבור ולא אנשי מדע. ועוד משהו קטן, האמריקנים לא פחות מסוכנים מהסינים.

תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
ד"ר דוד ארגז
+מוסדות החינוך לא ייפתחו לפני יום חמישי בבוקר
21:50 08/02/21  |  איציק וולף
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב, במשאל טלפוני, את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך (למעט החריגים המאושרים כיום) ביומיים נוספים עד ליום חמישי, ה-11.2.21 בשעה 07:00.
+הבריאות קודמת לפתיחת בתי הספר
20:03 08/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לנוכח הביקורת הקשה מצד הורים על ההימנעות מפתיחת מוסדות החינוך וכשהממשלה לא צפויה לדון הערב בנושא - מפרסם שר החינוך סרטון שבו הוא טוען כי משרד החינוך פועל על-מנת להחזיר את התלמידים לבית הספר אך למעשה מיישר קו עם משרד הבריאות  ▪  "הבריאות קודמת לכל"
(גם מחר ומחרתיים לא ייפתחו בתי הספר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+מערכת החינוך תישאר סגורה גם מחר
15:32 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טרם נקבע מתי יתחדשו הלימודים וההתייעצויות בנושא יימשכו  ▪  הצוות הבין-תחומי לילדים: "הילדים הפכו לקורבנות הקשים ביותר של ההתמודדות עם הנגיף. הדבר פוגע בבריאות הציבור"
(ילדי מושב חניאל ימשיכו לשחק [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90])
+מנכ"ל מש' התחבורה מסביר למה נהג אוטובוס
לא יתן קדימות לנכה: "יפוצצו אותו במכות"
14:05 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שמחזירות את הפעלת התח"צ למתכונת של 75% תפוסה, אך משרד התחבורה הנחה את המפעילים להגדיל את התפוסה כבר אתמול  ▪  ועדת העבודה: תגבור גם באוטובוסים לא מונגשים; האוטובוסים המונגשים ימשיכו בתדירות הקיימת
(עופר מלכה [צילום: דוברות עיריית חדרה])
+למשפטו של בנימין [ביבי] נתניהו היום
13:45 08/02/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
נתניהו הביא עלינו, בשל צרכיו האישיים, חודשים ושנים קשים, לאי-העברת חוקי תקציב, להרס מערכת הבריאות, לסגרים מיותרים, ולאובדן פרנסה למאות אלפים
(נתניהו. צרכים אישיים [צילום: איתי בית-און, לע"מ])
+נתניהו מכנס ישיבה בנוכחות שרי הביטחון והבריאות
12:07 08/02/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצויות בנושא הקורונה ובהמשך לדיון בישיבת הממשלה אמש, עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה המאבק בקורונה הפרופסור נחמן אש.


+"לא עשינו מספיק כדי למצוא פתרונות לפתיחת בתי הספר"
10:54 08/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "חשוב שנעשה מאמץ ונקיים שיח עם המורים כדי שנגיע למצב שתהיה יותר גמישות בהפעלה"  ▪  עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים  ▪  33 נפטרו אתמול מקורונה
(פרופ' גרוטו. נדרשת יותר גמישות [צילום: פלאש 90])
+הסכם שת"פ תיירותי ראשון ייחתם עם יוון
10:18 08/02/21  |  מירב ארד
שרת התיירות, אורית פרקש הכהן תחתום (יום ב', 8.2) על הסכם שיתוף פעולה תיירותי ראשון מול יוון, כחלק מהחזון לפיתוח ענף התיירות ביום שאחרי הקורונה.
השרה תפגוש את שר התיירות היווני, הארי תיאוצ׳אריס לפגישת עבודה וחתימה על הסכם שת״פ ראשון בתחום התיירות בין המדינות. זהו ההסכם הראשון שנחתם בין ישראל ליוון בתחום התיירות ונחתם כעת, לאחר שנים של עבודה מצד אנשי משרד התיירות והחוץ.
+רחבת הכותל פתוחה לציבור הרחב
09:51 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התפילות מתקיימות במתחמים ייעודיים על-פי הגבלות משרד הבריאות  ▪  גם מערת המכפלה ואתרי קודש נוספים פתוחים למגיעים מכל מקום בארץ עם הסרת הסגר
([צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי])
+אתר החרמון נפתח למבקרים
09:21 08/02/21  |  מירב ארד
אתר החרמון נפתח (יום ב') למבקרים בלבד, תחת מגבלות והנחיות משרד הבריאות על פי מתווה מיוחד שנבנה והותאם ע"י הנהלת האתר. הכניסה לאתר תתאפשר אך ורק בהזמנה וברכישת כרטיסים מראש. העלייה ברכבל תתאפשר למשפחה גרעינית - עד 8 נפשות בקרונית, בכל מקרה אחר שאינו משפחה גרעינית עד 4 נפשות בלבד.
+כמה דילמות מוסריות-בריאותיות, בנושא קורונה
08:42 08/02/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה מעלות שאלות עקרוניות כגון, האם מותר להתנות עבודה או כניסה למקום בחיסון, מה המחיר שהחברה הישראלית תשלם אם יעברו למדיניות של "לחיות לצד הקורונה ולפתוח הכל", ומדוע לא מעמידים למשפט את מפיצי הפייק ניוז בנושא החיסונים
(שיבואו לראות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 8.8% מהבדיקות נמצאו חיוביות
08:12 08/02/21  |  מירב ארד
4,557 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה הקורונה בישראל - כך מעדכן (יום ) משרד הבריאות. אתמול נערכו 53,618 בדיקות, מתוכן 8.8% נמצאו חיוביות. בבתי החולים מאושפזים 1,720 בני אדם, מתוכם 1,059 חולים קשה ו-300 מונשמים. מפרוץ המגיפה מתו 5,121 חולי קורונה בישראל.
+התוכנית של ביידן גדולה מדי
07:59 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מציע להסתפק ב-950 מיליארד דולר - מחצית מהסכום של ביידן - ולממן דמי אבטלה מוגדלים, חיסונים, מאבק בעוני בקרב ילדים וסיוע מופחת במזומן
(להילחם במשבר מלמטה למעלה [צילום: AP])
תוכנית הסיוע של ביידן, 6.2.21 / CNBC
+אתר התיירות ראש הנקרה ייפתח מחר מחדש לקהל הרחב
07:58 08/02/21  |  מירב ארד
הנהלת אתר התיירות ראש הנקרה מעדכנת: 44 ימים לאחר הסגירה, ייפתח ממחר (יום ג', 9.2.21) האתר מחדש לקהל הרחב. הביקור כולל: ירידה ועליה ברכבל וסיור עצמאי בנקרות והפעילות באתר הינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
המשק האמריקני יתאושש מן הקורונה מהר יותר מאשר המדינות העשירות, צופה קרן המטבע הבינלאומית. לא משום שארה"ב השתלטה טוב יותר על הנגיף – ממש לא – אלא בשל הסיוע הענק שהוזרם אשתקד למשק, ואשר הוביל לכך שהכנסות משקי הבית עלו ב-6% בעוד האבטלה מזנקת ל-15%.
08/02/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ישיבת הממשלה הלילית על השבת מערכת החינוך לפעילות הסתיימה (יום א', 7.2.21) ללא החלטות. הדיון צפוי להתחדש היום, אולם בבוקר מתחדש גם משפט נתניהו. בנוסף, בשעות אחר-הצהריים ראש ממשלת יוון מגיע לביקור בישראל. המשמעות: אם הממשלה אכן תתכנס לדיון המשך - זה יהיה רק בשעות הערב, מה שמטיל ספק בפתיחת מערכת החינוך בשלישי.
07/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרי הממשלה נואשו מקריאה לחקירת ההדלפות מישיבות הממשלה, בזמן אמת, שהפכו לחזון נפרץ, ובעקבות ציטוטים ואף הקלטות ששודרו (יום א', 7.2.21) במהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה, פרסם ראש הממשלה החליפי, השר בני גנץ, הודעה ובה דרישה לחשוף הכל.
07/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום א', 7.2.21) את תקנות ההקלה ההדרגתית במגבלות הקורונה ואת תקנות "בג"ץ הצעצועים". הוועדה ביטלה את האיסור למכירת בשמים בחנויות למכירת מוצרים חיוניים וכן דחתה את מועד הכניסה לתוקף התקנות האוסרות מכירת מוצרים שאינם חיוניים בסופרמרקטים ובתי-מרקחת בהתאם לפסיקת בג"ץ ב-24 שעות נוספות
07/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
במסגרת הדיווח היומי, מדווח (יום א', 7.2.21) שירות התעסוקה כי בסוף השבוע האחרון נרשמו 2,600 דורשי עבודה חדשים, כאשר מאז יום ראשון, 27.12.2020 היום בו החל הסגר, נרשמו בסך-הכל 176,074 דורשי עבודה חדשים, ומתוכם 116,148 נרשמו מאז הודק הסגר המהווים 66% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.
07/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il