|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

היום: נתניהו מתייצב להשיב על האישומים

The People's Court, גרסת נתניהו

בנימין נתניהו מנהל קרב על הדעת הקהל, שמבחינתו חשוב לא פחות ואולי אף יותר מן הזירה המשפטית. הסיבה: הוא חייב לשכנע די בוחרים בכך שמדובר במזימה "להפיל ראש ממשלה חזק מן הימין" - וכידוע, אם חוזרים על שקר מספיק פעמים, יימצאו רבים שיאמינו לו מבחינה טקטית, הוא חייב למנוע מצב בו ערב ההליכה לקלפיות יעמוד אילן ישועה על דוכן העדים. הקורונה ושיטפון של בקשות מקדמיות מצד ההגנה צפויים להעניק לו את מבוקשו
08/02/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
צפו בשידור הישיר מבית המשפט / כאן 11
רה"מ נתניהו בבית המשפט [צילום: מן הטלוויזיה]

"אם הנשיא יפסיד בבית המשפט, הוא יפנה ל-People's Court", אומרת מליסה מק'ארתי בדמותו של דובר הבית הלבן דאז, שון ספייסר, במערכון של Saturday Night Live משנת 2017 על איסור כניסת המוסלמים של דונלד טראמפ. אחד ה"עיתונאים" מעיר, שזה לא בית משפט אמיתי וסופג מנת זעם: "זה ועוד איך אמיתי! אומרים שם בפירוש שהמקרים אמיתיים".

תוכנית הריאליטי הוותיקה (28 שנים) אכן מציגה מקרים אמיתיים ופסקי הדין של השופטת בדימוס מרילין מיליאן מחייבים, משום שהצדדים מעניקים לה סמכות של בוררת. במערכון אחר באותה עונה, טראמפ (אלק בולדווין) אכן מגיע לבית המשפט, מתייצב מול מיליאן (ססילי סטרונג) ותוהה: "איך מכהנים שופט נקבה? דיילת?".

בנימין נתניהו מתייצב היום (יום ב', 8.2.21) בפני בית משפט אמיתי לחלוטין, אך חלק ניכר ממאבקו מתנהל ב"בית המשפט של הציבור" - דעת הקהל. דוברו, עופר גולן, אינו מסתפק בהעברה לתקשורת של הטענות שמגישים הסניגורים לבית המשפט, אלא מוסיף נופך משלו שכלל אינו מופיע בכתבי הטענות. המוטו המרכזי: "כך נראה ניסיון להדיח ראש ממשלה חזק מהימין" (ועוד נחזור אליו). "קיימת הסכמה חד-משמעית שראש הממשלה לא קיבל שוחד", הוא שם מילים בפיהם של הסניגורים. ובמקרה אחר: "ברור לכל שאם היה מדובר בכל אזרח אחר חוץ מראש הממשלה נתניהו, ראש ממשלה חזק מהימין, כתב האישום המופרך הזה כלל לא היה מוגש".

גולן אינו מהסס לשלוח את ידו גם בהחלטות שיפוטיות, כמו למשל הוספת מרכאות להודעתו על ההחלטה בנוגע ל"אישורי" היועץ המשפטי לממשלה "המושחרים" ו"האישורים" המקוריים. כאשר השופט יוסף אלרון אמר עקרונית "התנהלות מעין זו גובלת בהטעיית הנאשם", ייחס לו גולן (בציטוט כביכול) את המילים הספציפיות "התנהלות זו גובלת בהטעיית ראש הממשלה". ועוד דוגמה, של פברוק בוטה במיוחד: "ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות - בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים - כדי לייצר מראית עין של כתב אישום".

(אגב: תוך כדי הכנת מאמר זה, נתקלתי בהודעתו של גולן מ-24.12.20, לפיה "עו"ד אריאל רוט יגיש בתחילת השבוע הבא תביעת לשון הרע נגד אילנה דיין על תרגיל 'העוקץ' שנעשה לעו"ד רוט ועל מצג השווא וההשחרה נגדו". ההודעה באה לאחר החשיפה ב"עובדה" של שיחה עם רוט, ממנה עלה לכאורה שהוא ניסה להשיג מידע שיכפיש את אחד משופטי נתניהו. מאחר שלא שמענו דבר על הגשת התביעה, הלכתי לבדוק בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבית המשפט המחוזי מרכז, בבית משפט השלום בתל אביב ובבית משפט השלום בהרצליה - הסבירים ביותר לתביעה כזו. הרחבתי את הבדיקה מ-27 בדצמבר עד 15 בינואר. לא נמצאה שום תביעה כזו).

מבחינת נתניהו, המאבק על דעת הקהל חשוב לא פחות ואולי אף יותר מהמאבק המשפטי. משפטו יימשך, לפי ההערכות האופטימיות ביותר, שלוש שנים לפחות. לעומת זאת, לבחירות הוא הולך בעוד 43 ימים. נתניהו חייב לשכנע מספר מספיק של מצביעים לא רק בכך שאין ממש באישומים נגדו, אלא גם בכך שהם נתפרו בכוונה להפיל "ראש ממשלה חזק מן הימין". זהו טיעון חסר כל אחיזה במציאות, ולו בהתחשב בכך שכמעט כל מי שהובילו את החקירות היו מינויים של נתניהו עצמו, אבל העובדות כבר מזמן לא ממלאות שום תפקיד. וכפי שיודע כל תועמלן, אם חוזרים על שקר מספיק פעמים - ובמיוחד אם הופכים אותו לסיסמה קליטה - יהיו לא מעט אנשים שיקנו אותו.

מבחינה זאת, ללוח הזמנים של המשפט יש חשיבות קריטית. נתניהו אינו יכול להרשות לעצמו ללכת לקלפיות ב-23 במארס, כאשר יום קודם לכן יעמוד אילן ישועה על דוכן העדים ויגולל את גרסתו לגבי התערבותו של נתניהו בתכני וואלה. לא לחינם החליטה הפרקליטות לפתוח דווקא בתיק 4000, למרות שהוא המאוחר מבין השלושה, ודווקא עם ישועה, למרות שהוא אינו עד מדינה. זהו התיק החמור ביותר, וישועה אמור (לדעתה) להיתפס כעד אמין המגולל את האמת בלא שהיה מעורב בעבירה ובלא שקיבל תמורה.

מבוקשו זה כנראה יינתן לו. שילוב של הקורונה וערימה של בקשות מקדמיות מביאים לכך, שקשה לראות כיצד שלב ההוכחות ייפתח לפני חודש אפריל. הסגרים אילצו את בית המשפט לדחות הן את תחילת המשפט והן את המענה לכתב האישום (ושיהיה ברור: הסגרים היו חיוניים במועדים בהם הוטלו). בועז בן-צור ועמית חדד הפציצו את בית המשפט בבקשות, שחייבו את ליאת בן-ארי ויהודית תירוש להגיב, הצריכו זמן למתן החלטות וחלקן אף הגיעו לערעור בבית המשפט העליון. השופט יצחק עמית העיר לחדד בתיק אחר (של אלעזר ברלנד), כי לא ייתכן שההליכים המקדמיים יהיו כל כך ממושכים - אבל כל עוד ההגנה מגישה בקשות לגיטימיות (וזה מה שהיא עושה), זכותה להגיש אותן גם אם כוונתה הנוספת, או אף המרכזית, היא להרוויח זמן.

סביר להניח שהדיון היום לא יסתיים בקביעת מועד לתחילת העדויות. רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם צפויים לקבוע דיון לפי סעיף 144 לחוק סדר הדין הפלילי, בו יידון מסלולו של המשפט וייעשה ניסיון לייתר הבאת עדים. בהתחשב בהיקף התיק, דיון כזה מצריך זמן להיערכות, הוא עשוי להימשך יותר מישיבה אחת ואז יהיה צורך להכריע במחלוקות בין הצדדים. אם בכל זאת יהיה ישועה אמור להתחיל להעיד לפני 23 במארס, יוכלו סניגוריו של נתניהו לטעון שאינו יכול להיות נוכח בדיונים ערב הבחירות. גם אם אין לו באמת כוונה להיות בבית המשפט - זה לא מעשי וגם לא בטוח שכדאי לו - לא ניתן יהיה למנוע ממנו זכות זו. וכך, לפחות למשפט הציבור בעוד חודש וחצי, נתניהו יגיע כאשר הוא מכתיב את הנרטיב: להפיל ראש ממשלה חזק מהימין.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / כתב אישום מתוקן, 3.1.21
כתב אישום מתוקן בתיקי 1000, 2000 ו-4000: פירוט המתת הנטען לנתניהו בדמות סיקור אוהד באתר וואלה ופירוט המתנות מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו / מענה לכתב האישום מטעם הנאשם 1
המענה של בנימין נתניהו לכתב האישום נגדו בתיקים 1000, 2000 ו-4000
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו / מענה לכתב האישום מטעם הנאשם 2
המענה של שאול אלוביץ לכתב האישום נגדו בתיק 4000
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / מענה לכתב האישום מטעם הנאשמת 3
המענה של איריס אלוביץ לכתב האישום נגדה בתיק 4000
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / מענה לכתב האישום מטעם הנאשם 4
המענה של נוני מוזס לכתב האישום נגדו בתיק 2000

תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
איתמר לוין
+למשפטו של בנימין [ביבי] נתניהו היום
13:45 08/02/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
נתניהו הביא עלינו, בשל צרכיו האישיים, חודשים ושנים קשים, לאי-העברת חוקי תקציב, להרס מערכת הבריאות, לסגרים מיותרים, ולאובדן פרנסה למאות אלפים
(נתניהו. צרכים אישיים [צילום: איתי בית-און, לע"מ])
+מסתמן: ההוכחות במשפט נתניהו - אחרי הבחירות
13:08 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סניגוריו של נתניהו ביקשו להתחיל את העדויות שלושה-ארבעה חודשים לאחר תום ההליכים המקדמיים; התביעה אמרה שתוכל להכין תיק מוצגים לעדים הראשונים בתוך שלושה שבועות; בית המשפט מדבר על תחילת העדויות חודש לאחר מכן - דהיינו בחודש אפריל  ▪  מדברי השופטים עולה, שהם ידחו לפחות בשלב זה את בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום בשל העדר אישורים של מנדלבליט לחקירות נגדו
(חן ואלוביץ. "התיק לא בשל" [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90])
+"מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי"
09:27 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גם בני הזוג אלוביץ ונוני מוזס אישרו את המענה לכתב האישום בו כפרו בהאשמות בתיקים 1000, 2000 ו-4000  ▪  נתניהו נותר באולם בדקות הראשון של הדיון בטענת סניגוריו לפיה יש לבטל את כתב האישום, בנימוק שמנדלבליט לא נתן כנדרש את אישורו לבדיקות והחקירות נגדו  ▪  בן-ארי: כל האישורים ניתנו כדין, גם אם צריך היה לכתוב אותם אחרת
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]
+שקד: נתניהו לא יקבל חסינות או חוק צרפתי
09:14 08/02/21  |  עידן יוסף
ח״כ איילת שקד מתחייבת בשם ימינה: "לא נסכים לשום חקיקה שתעצור את משפט נתניהו - לא חוק חסינות ולא חוק צרפתי. נתניהו יעמוד למשפט" (קשת 12).
+שיירת ראש הממשלה הגיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים
08:39 08/02/21  |  איציק וולף
שיירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיעה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת הקראת כתב האישום נגדו.
([צילום: מן הטלוויזיה])
+הקו של הביביתון ברור: דה-לגיטימציה לבית המשפט
08:30 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כותרתו של ישראל היום מלמדת, שנתניהו ואנשיו יראו כל החלטה נגדם כהוכחה להטיה של בית המשפט  ▪  מדובר במגמה מסוכנת ביותר, העלולה אף להוביל לאלימות - אך נתניהו מוכן לשרוף את המועדון אם זה מה שישרת אותו
(אין כזה דבר במדינה דמוקרטית)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
The People's Court, גרסת נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ab
8/02/21 07:30
2
סיירוס
8/02/21 08:33
3
gngs
8/02/21 12:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס יתייצבו (יום ב', 8.2.21, בשעה 09:00) בבית המשפט המחוזי בירושלים, למתן המענה הרשמי לאישומים נגדם בפרשות 1000, 2000 ו-4000. הארבעה כפרו באישומים בתשובות בכתב שמסרו סניגוריהם, וכעת יודיעו לבית המשפט שהם קראו את כתב האישום, מכירים את תוכנו וכופרים בו.
07/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הטענה כאילו משפט נתניהו נועד להפיל "ראש ממשלה חזק מן הימין" אינה עומדת במבחן המציאות כך גם הטענה כאילו נתניהו קובע את הסגר כדי לדחות את משפטו תומכיו של טראמפ מתעלמים מהאמת בנוגע לתוצאות הבחירות, ומתנגדיו תוקפים אותו בצורה צבועה על מעשים כשרים לחלוטין התקשורת הישראלית חוטאת לתפקידה בסיקור החיסונים לקורונה וסקרי הבחירות המשימה החשובה ביותר של בתי הספר: ללמד את ילדינו כיצד לברור את המידע שהם צורכים
05/02/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקשים (יום ה', 4.2.21) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול כ-300 ראיות שמבקשת התביעה להגיש במשפטו. מדובר בין היתר בראיות על פניותיהם של נתניהו ואנשיו לאנשי וואלה ובזק בנוגע לפרסום באתר, מצויות בליבת כתב האישום בתיק 4000, ואשר פסילתן תקשה על התביעה להוכיח את טענת השוחד שהיא מייחסת לנתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ.
04/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
עימות חריף (יום ה', 4.2.21) בין ראש צוות התביעה במשפט נתניהו, ליאת בן-ארי, לבין סניגורו של ראש הממשלה, בועז בן-צור. הרקע: השאלה האם קיים קשר פסול בין בן-צור לבין ארנון מילצ'ן ועוזרתו הדס קליין, שניים מן העדים המרכזיים בתיק 1000.
04/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בירושלים יעיין בכל ההתכתבויות בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין עו"ד ערן שחם-שביט (פרשת המסרונים), ולאחר מכן יחליט האם יש להעבירן לסניגוריהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ במשפט נתניהו. כך הודיעו (יום ד', 3.2.21) השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. הם גם יחליטו האם יש לבקש את התייחסותם של פוזננסקי-כץ ושחם-שביט לבקשת ההגנה.
03/02/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il