|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ניו-יורק טיימס על היחלשות הקורונה בארה"ב:

צריך רק להחזיק מעמד עוד קצת

מאז החלה המגיפה לא הייתה ירידה כה חדה ומהירה בנתוני התחלואה, האשפוז והתמותה - אם כי הם עדיין גבוהים רוב המומחים צופים גל נוסף בעוד כחודש, אך אומרים ששמירה על כללי הזהירות יכולה למנוע או לפחות למתן אותו התחזית הנפוצה: חזרה לסוג של שגרה בקיץ, אך המגיפה לא תיעלם בשנה הקרובה
28/02/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אישור תוכנית הסיוע בבית הנבחרים, 27.1.21 / Today
תלמידים ליד בורסת ניו-יורק [צילום: מארק לניהאן, AP]

דומה שהקורונה הולכת ונחלשת בארה"ב וברחבי העולם. עקומות התחלואה, האשפוז והתמותה עלו וירדו שוב ושוב, אך לא בצורה כה חדה וכה מהירה כמו בשבועות האחרונים. רוב המדענים מאמינים כעת, כי האמריקנים ינצחו את הנגיף, שהגרוע מכל עבר ושבקיץ הקרוב תהיה התחלה של חזרה לשגרה – בתנאי שיתחסנו וישמרו על הכללים, כותב ניו-יורק טיימס.

הדרך חזרה לשגרה מלאה במהמורות של חוסר ודאות: עד כמה החיסונים ימנעו את המשך התפשטות הקורונה, האם הווריאנטים החדשים יהיו עמידים לחיסון ובאיזו מהירות יתחסן העולם ברמה שתמנע התפתחות נוספת של הנגיף. המשתנה החשוב ביותר הוא ההתנהגות האנושית: האם האמריקנים ימשיכו לעטות מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי? כמה זמן ניתן יהיה להמשיך ולסגור את העסקים, המשרדים ובתי הספר? קרוב לוודאי ששיעור התמותה לא יחזור לשיאים שרשם, אבל הסרה מהירה מדי של המגבלות והתפשטות של הווריאנטים עלולות לגרום בשבועות הקרובים לגל נוסף.

בשבועיים האחרונים ירד מספר החולים החדשים ב-35%, האשפוז ירד ב-31% והתמותה ירדה ב-16%. אבל הם עדיין כמו המספרים הנוראים של נובמבר, ואין שום ערובה שימשיכו לרדת. הנסיגה האחרונה היא תוצאה של מספר גורמים: גידול במספר החסינים (מחוסנים ומחלימים), שמירה הדוקה יותר על המגבלות בעקבות ההתפרצות האחרונה ושינויים במזג האוויר המפחיתים את עמידותו של הנגיף.

הירידה באשפוז ובתחלואה נובעת גם מכך שהחיסונים הראשונים ניתנו למצויים בסיכון הגדול ביותר – זקנים ודיירים בבתי אבות. אבל צעירים הם המנוע של התפשטות הנגיף, ורובם עדיין אינם חסינים. במבט עולמי, בעיה נוספת היא בכך שרוב החיסונים נרכשו בידי המדינות העשירות, אשר הזמינו מיליארד מנות יותר מהדרוש להן לחסן את כל תושביהן. לכן, החיסונים אינם יכולים להסביר את הירידה במדינות בהן טרם ניתנה אפילו זריקה אחת, כמו הונדורס, קזחסטן ולוב. לכן, התרומה הגדולה ביותר שייכת לשינויי התנהגות.

לצד זאת מדגיש הטיימס, כי הירידה בשיעור הכללי של הקורונה מסתירה את העלייה הניכרת בתפוצתו של הווריאנט הבריטי הנחשב למדבק יותר וקטלני יותר. בתוך חודש וחצי עלה מספר המקרים בארה"ב מ-72 ב-12 מדינות ל-1,800 ב-45 מדינות. ייתכן ששיעור ההדבקה גבוה עוד יותר, משום שהמעקב בארה"ב עדיין אינו מספק. החשש הוא, שהסרת המגבלות בשל הירידה הכללית בתחלואה ובשל עייפות התושבים ולחצים פוליטיים, תגרום להתפרצות של הווריאנט הבריטי.

רוב המדענים עימם שוחח הטיימס צופים גל רביעי בסוף מארס ובאפריל, אך מדגישים שהוא אינו בלתי נמנע – אם הממשלות והציבור יקפידו על הזהירות עוד כמה שבועות. מיעוט בין המדענים אופטימיים וסבורים שהחיסונים יעצרו את הנגיף. בודדים נמצאים בין שתי הדעות הללו. "אנחנו בצומת דרכים, בו המצב יכול להשתפר או להחמיר", אומר ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המרכז למחלות מדבקות ומומחה הקורונה המוביל של הממשל.

החיסונים הוכחו כיעילים יותר מכל התקוות, ועד כה מנעו תחלואה קשה ותמותה כמעט בקרב כל מי שקיבלו אותם. 1.4 מיליון אמריקנים מקבלים כעת את החיסון מדי יום וקרוב ל-50 מיליון קיבלו לפחות מנה אחת. ד"ר נטלי דין מאוניברסיטת פלורידה אומרת שהיא אופטימית קצת יותר מעמיתיה, בשל היעילות של חיסוני פייזר ומודרנה נגד הווריאנט הבריטי, אך מודאגת בשל הווריאנטים מדרום אפריקה וברזיל. בשל וריאנטים אלו, המדענים אינם יודעים כמה מן המחלימים עלולים לחלות שוב – כפי שאירע בפועל בשתי מדינות אלו.

כאמור, התעלומה הגדולה ביותר קשורה להתנהגות האנושית: מה יעשו הממשלות וכיצד יתנהג הציבור. בשל כך סבור למשל כריסטיאן אנדרסן ממכון המחקר סקריפס, כי המספרים ימשיכו לרדת – אך באמצע מארס יהיה זינוק מחודש. במחצית הראשונה של אפריל יעלה גם מספר המאושפזים; השאלה היא רק באיזה שיעור.

יש גם חדשות טובות, מדגיש הטיימס. המומחים צופים שהגל האחרון בארה"ב יהיה מתישהו בתחילת הקיץ. אם ממשל ביידן יעמוד בהבטחתו לחסן את כל הבוגרים עד סוף הקיץ, הווריאנטים לא יוכלו להתמודד נגד החיסונים. השילוב של החיסונים, החסינות הטבעית והנטייה האנושית לצאת החוצה כאשר מזג האוויר מתחמם, אולי לא ייצרו ממש חסינות עדר, אבל עשויים להספיק כדי למנוע התפרצויות רחבות היקף – אומר יויאנג גו, שיצר כמה מן המודלים המדויקים ביותר של נתוני הקורונה. התחלואה, האשפוז והתמותה ימשיכו לרדת – וניתן לקוות שיגיעו לשיעור שיאפשר לפתוח מחדש את המדינה.

המסיכות והריחוק החברתי יימשכו גם כאשר הנתונים יירדו, משום שחלק משמעותי מן האוכלוסייה האמריקנית – כולל ילדים – לא יהיו חסינים. "אם נשגיח מקרוב על המצב בקיץ ולא נשתגע, אנחנו יכולים לצפות לקיץ שייראה יותר נורמלי, אך בצורה יותר זהירה מאשר אשתקד", אומרת אמה הודקרופט מאוניברסיטת ברן. הנגיף ימשיך להסתובב, אך בהיקף שיהיה תלוי ביכולתם של החיסונים למנוע לא רק תחלואה ותמותה אלא גם הדבקה. הנתונים הנוכחיים מעודדים, אך לא נראה שהחיסונים יוכלו למנוע לחלוטין את ההדבקה. "המספר יהיה חשוב. הוא יצטרך להיות די גבוה כדי שלא יהיה צורך לחסן את כל האוכלוסייה", אומרת שווטה בנסל מאוניברסיטת ג'ורג'טאון.

האם בעוד שנה ניתן יהיה לומר שהקורונה הסתיימה? בנקודה זו מסכימים כל המדענים עימם שוחח הטיימס: לא. גם אחרי שרוב האוכלוסייה האמריקנית תהיה חסינה, הנגיף ימשיך להופיע בריכוזים פגיעים. ייתכן שבעוד שנים הקורונה תהיה מחלה מוכרת, שתתפשט בהיקפים נמוכים ותגרום הצטננויות מתונות. הדאגה העיקרית של מדענים רבים היא שמא הווריאנטים יהיה יותר עמידים לחיסונים, מיליארדים ברחבי העולם לא יהיו חסינים וכך תהיה לנגיף הזדמנות ליצור מוטציות.

"אין לנו חיסונים חסרי ערך. ייתכן שיהיו לנו חיסונים קצת פחות טובים ממה שיש לנו כרגע. זה לא סוף העולם, כי כרגע יש לנו חיסונים מצוינים", אומר אנדרו ריד מאוניברסיטת פן סטייט. נכון לעכשיו, כולנו יכולים לעזור בכך שנמשיך להיות זהירים עוד כמה חודשים, אך שהעקומה תשתטח לתמיד. יש הרבה סיבות לאופטימיות ולתקווה, אבל צריכים להיות מוכנים לעוד כמה חודשים קשים. כל מה שצריך הוא להחזיק מעמד עוד קצת.

תאריך:  28/02/21   |   עודכן:  28/02/21
איתמר לוין
+יפה בן-דוד: "שנת הלימודים תסתיים כמתוכנן"
19:56 28/02/21  |  עידן יוסף
מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, במכתב למורים: "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה - שנת הלימודים תסתיים בחטיבות הביניים ב-20.6, ובבתי הספר היסודיים ב-30.6. הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תוכנית בית הספר של הקיץ".

+רן ארז: שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני
17:16 28/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים מבהיר כי איש לא יחייב מורים להמשיך ללמד אחרי התאריך הרשמי של סיום שנת הלימודים, אך מורים יוכלו לבחור ללמד בחודש יולי תמורת שכר מלא
(רן ארז. "המורים לימדו ללא הפסקה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שנת הלימודים תוארך עד לסוף יולי
17:05 28/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר החינוך יודיעו על הארכת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך  ▪  הממשלה תדון מחר בהחזרת כיתות ז' עד י' ללימודים בבתי הספר ברשויות מקומיות ירוקות וצהובות
([צילום: מרטין מייסנר/AP])
+אושר: חובת הבידוד במלוניות הוארכה ב-72 שעות
15:40 28/02/21  |  מירב ארד
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה (א׳, במשאל טלפוני) את הארכת חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה ב-72 שעות עד ליום שישי (5.3.21) בשעה 12:00. משך הבידוד הינו 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למבצעים שתי בדיקות קורונה ושתיהן שליליות, בהתאם לנוהל הקיים. בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים של משרד הבריאות - אינם מחויבים בבידוד, בהתאם לנוהל משרד הבריאות.
+רגב: ישראלים יוכלו לחזור להצביע ללא ועדת חריגים
13:30 28/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהירה כי "עד להחלטה בנושא וועדת החריגים תפעל כרגיל על-פי הנהלים הקיימים"  ▪  תקפה את אולפן שישי: "כתבה שביקשה להשחיר באופן מגמתי את הציבור החרדי ואת וועדת החריגים"
(השרה רגב. טוענת לפייק ניוז [צילום: פלאש 90])
+לימודי ביתי גם אחרי הקורונה?
13:03 28/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מספר הילדים הבריטים הלומדים בבתיהם, ולא רק בגלל המגיפה, עלה ב-40%; בארה"ב הוא הוכפל ומגיע ל-7% מכלל הילדים  ▪  התופעה מחדשת ויכוחים וחששות ישנים
()
מצב הקורונה בבריטניה, 25.2.21 / סקיי ניוז
+חיסונים
12:27 28/02/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
אבו מאזן: איזה ענייני פנים יש לך עם ביבי  ▪  שר הפנים: לא שלנו. שלהם של ישראל  ▪  שר הבריאות: שמעתי שהוא מחלק חיסונים  ▪  שר הפנים: מחלק רק למדינות שמעבירות את השגרירות שלהם לירושלים  ▪  שר החוץ: אני בעד
(אבו-מאזן. ענייני פנים [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צריך רק להחזיק מעמד עוד קצת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צביקה האוזר, קורא לאפשר לכל אזרח ישראלי שנמצא בחו"ל להצביע בבחירות לכנסת. זאת, לנוכח המצב הייחודי שנגרם כתוצאה מסגירת השמיים כחלק מהמאבק במגיפת הקורונה, באופן שעלול למנוע מאזרחים שמרכז חייהם בארץ לממש את זכותם להצביע בבחירות לכנסת ה-24.
27/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מאות בני אדם השתתפו (שבת, 27.2.21) במסיבות מאולתרות בסמטאות הצפופות של שוק הפשפשים ביפו, ללא שמירה על ריחוק חברתי, ובמקרים רבים ללא מסיכות. רבים מן הבליינים הגיעו אל המקום מחופשים. בשוק פעלו בתי עסק שסיפקו למבלים אוכל ומשקאות בשירות טייק-אווי. בשעה 20:30 ישובו לחול תקנות הסגר הלילי שהוטל בישראל בימי חג הפורים.
27/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
פורום ה-15 כולל 15 עיריות שמנות, אשר אינן זכאיות למענקי איזון בשל יציבותן הכלכלית, בכללן עיריית תל אביב בראשות רון חולדאי, רון חולדאי הוא יו"ר הפורום.
ב-28 במארס 2020 מעדה ג'ני מרשל בת ה-86 בבית חולים בברוקלין ונפלה על קסנדרה לונדי בת ה-33. המתח סביב הקורונה גרם ללונדי לטעון שמרשל הפרה את כללי הריחוק החברתי ודחפה אותה. מרשל נפלה, נחבטה בראשה ומתה. לונדי הואשמה בהריגה ותקיפה - הוכחה לכך שגם מערכת המשפט האמריקנית נפגעה מהקורונה, כותב השבועון טיים.
26/02/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
היקף התחלואה גבוה, מגמת הירידה כמעט נבלמה - מספר החולים הקשים נותר גבוה יחסית - מעל 800, ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות ומתקרב ל-1, סימן לעצירת הירידה בתחלואה. גם שיעור החיוביים הארצי (כ-5.6% בממוצע שבועי) ממשיך להיות גבוה יחסית - סימן להיקף הדבקה נרחב באוכלוסייה.
26/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il