|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

המופע של דוקטור סקס

ד"ר צחי בן ציון, סגן מנהל בית החולים סורוקה, מאמין שכל אחד זכאי ליהנות מסקס, לא רק דוגמניות וכוכבי קולנוע
23/11/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: לימור גל, מוסף הארץ   |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
צח בר ציון [צילום: אייל טואג]



כשרופא בכיר בא לאירוע משפחתי, הוא יודע שבהזדמנות הראשונה יפנו אליו קרובים מדרגה שלישית ורביעית ויבקשו את חוות דעתו על הכאב המטריד בחזה, על תרופת הפלא לאולקוס או על הטיפול החדשני בסרטן. כשד"ר צחי בן ציון בא לאירוע כזה, הוא יכול ליהנות בשקט. רוב הסיכויים שאיש לא ייגש להתייעץ איתו על עניינים שקשורים בתחום מומחיותו, כמו אובדן זקפה או שיטות להגיע לאורגזמה.

וזה לא משום שאנשים אינם יודעים במה הוא עוסק. כבר שנים שבן ציון, פסיכיאטר וסקסולוג, מרצה על סקס לסטודנטים, רופאים, ועדי עובדים וחוגי בית. בשנתיים האחרונות צבר פרסומו תאוצה, בזכות סרטונים שמופצים באינטרנט. השילוב בין הרצאות על סקס, הופעת הסטנד-אפ המשובחת של הדוקטור, דמותו העגלגלה והחביבה והשפה העממית - שלא לומר בוטה - שבה הוא משתמש, הביא לכך שכארבעה מיליון וחצי כניסות כבר נרשמו לצפייה בסרטונים (יוזמה שיווקית של קופת חולים כללית). לפני כחצי שנה החליט המפיק זאב אייזיק לשדרג את התופעה, ולהעלות את ההרצאה כמופע סטנד-אפ לכל דבר. שתי הופעות של "אוכל, שתייה, גבר, אשה" כבר התקיימו, ומתוכננות ארבע הופעות נוספות. כוכב נולד.

מוצאי שבת באמצע אוקטובר, ההופעה השנייה של ד"ר בן ציון בהאנגר 11 בנמל תל אביב. הדוקטור מסתובב בין האנשים, לבוש חליפה, חגיגי למראה. פה לוחץ יד, שם נותן נשיקה. "ככה אני אוסף מודיעין", הסביר אחר כך. "אני רואה מי הקהל, מה הגילאים, אם יש דתיים, אם יש קבוצה של חברות. לפי זה אני מכוון את הערב". הבאים, ששילמו 150 שקלים לכרטיס, תופסים אט אט מקומות. קצתם יושבים על כיסאות בר גבוהים, קצתם שרועים על ספות רכות, אחרים יושבים על כיסאות סביב שולחנות נמוכים. בכיבוד: יין אדום ולבן בכוסות פלסטיק ופיצות קטנות.

בן ציון נפרד משני ילדיו הצעירים, בני 11 ותשע, שליוו אותו להופעה (התאומים, בן ובת, בני 17 וחצי, נשארו בבית), עולה על במה קטנה, פושט את הז'קט ופותח את הערב. "אני יודע מה אתם חושבים", הוא אומר. "מה כבר שמן כמוני יכול ללמד אתכם על סקס? אבל תשמעו, בכל זאת אני רופא, ואפילו סגן מנהל בית החולים סורוקה". הוא מתחיל בהצגת מטרתו, "זקפה לכל פועל ואורגזמה לכל פועלת", ומסביר איך סקס טוב הוא המזור לשלל רעות חולות, החל מדיכאון וחרדה, וכלה בקמטים. "לנשים שחוות שתי אורגזמות בשבוע יש 30 אחוז פחות קמטים", הוא פוסק.

קצב הדיבור שלו מהיר, והסגנון פשוט וישיר. בדיחה רודפת הלצה, והכל מתובל בסיפורים אמיתיים, מהעבודה השוטפת (בשמות בדויים ופרטים ששונו, כמו בסיפורים שמופיעים גם כאן). הוא מתנועע מצד אל צד ומשתמש הרבה בכרס וב"פלולות" הפרטיות שלו כדי להצחיק וליצור קרבה עם הקהל. ידו נשלחת בחופשיות אל חלקים שונים בגופו כדי להמחיש על מה הוא מדבר.

גם השימוש שלו במלים אינו בררני. הוא מדבר על פלוצים ועל בולבול ועל זין, משתמש בשפע של קללות עסיסיות כשהוא מדגים הסלמה בריב בין בני זוג ("כושלאמשך!") ומחקה אנחות של אשה גומרת. במשך הערב הוא עוסק הרבה גם במערכות יחסים זוגיות, וכסטנדאפיסט מקצועי לכל דבר מצליח לתאר את האמיתות הקטנות שרבים מכירים מהחיים האישיים שלהם. הוא מעווה, למשל, את הבייבי-פייס שלו לפרצוף של "פולנייה" שלא מספרת לבעלה מה הוא עשה ולמה היא כועסת, ודורשת בלי מלים: "תבין לבד מה עשית ותמצא גם עונש!"

הוא אינו מהסס להביך אנשים בקהל. כשמישהו קם לשירותים הוא מתעניין ברצינות: "זה קקי או פיפי?" וכשהוא מתאר קושי כזה או אחר במיטה הוא עשוי לפנות אל גבר שצוחק בקול ולהגיד לו בהשתתפות: "אתה יודע על מה אני מדבר, אה?"

קריאת חירום
"בא אלי בחורצ'יק בדואי לקליניקה, ומתלונן שהוא שופך מהר מדי - אחרי 25 דקות... 25 דקות? אמרתי לו, 'בוא תתרום לי דם! מה, באת להשוויץ?' חשבתי שאיזה חבר שלי שלח אותו אלי כדי לעבוד עלי. אבל התברר שהבחור רציני. הוא דיבר עם כל מיני חברים, אחד אמר שלוקח לו 40 דקות, אחר נשבע שלוקח לו 50 דקות. נהיה מודאג! הסברתי לו ש-25 דקות זה שיא ישראלי חדש, ושכל דבר מעל שתי דקות זה בסדר גמור. אמר תודה והלך. אחרי יומיים הוא חוזר אלי כועס, רותח מזעם. 'מה אתה חושב?' הוא אמר לי, 'שבגלל שאני בדואי אפשר לעבוד עלי?' "מתברר שהוא לקח כמה סרטים כחולים מספריית וידיאו ובדק זמנים! עם טיימר! נו באמת, הרי מה קורה בסרטים כחולים? יש שם גברים שלא צריכים ללכת לשירותים: הבולבול שלהם כל כך ארוך שהם פשוט שולחים אותו לשם. וכשהוא גומר - ליטר וחצי זרע. והגברת נמרחת עם זה בתור קרם גוף, משתמשת בזה בתור קונדישנר, ונשאר לה עודף. גבר שלוקח את זה ברצינות חושב שהוא בבעיה קשה. באמת, משום מה, אחרי שאנשים רואים את 'סופרמן' בקולנוע הם לא מנסים לעוף, אבל אנשים חושבים שסרטים כחולים זה סרט דוקומנטרי, ורוצים לנסות גם בבית.

הגיע אלינו לבית החולים בחור שבת זוגו ניסתה לעשות איתו סיבוב מלא על איבר המין, כמו שהם ראו בסרט כחול. אחרי הקנאק שהם שמעו הם הגיעו למיון. שלושה ימים הוא שכב באורולוגיה, המסכן, ואף אחד לא בא לבקר אותו. נו, מה הוא יגיד בטלפון: 'בואו לבקר, נשבר לי הזין'?"

שבועיים אחרי ההופעה, בצהרי שבת סתווית בעומר, מקום מגוריו, ד"ר בן ציון פותח את דלת הקליניקה שלו, שנרות מיוחדים מפיצים בה ריח וניל, כשהוא לבוש במכנסי שרוול אדומים מתנפנפים ונועל סנדלי קרוקס. רק שלשום שב מפולין, כרופא מלווה של המשלחת מהתיכון של ילדיו, ועוד לא התאושש לגמרי ממחלה שתפס שם. למרות המחלה, הוא מספר, כבר בערב שבו נחת הוזעק לקליניקה. גם לסקסולוג, כך מתברר, יש טיפולי אס-או-אס.

ב-11 בלילה התקשר אליו ע', איש היי-טק מהדרום, וביקש להיפגש בדחיפות. "נפגשתי איתו בחצות", מספר בן ציון, "והוא סיפר לי שאשתו תפסה אותו עושה סקס וירטואלי. היא אמרה לו שהוא סוטה ושהיא לא רוצה לראות אותו יותר. הוא אמר לה שהוא מתחרט ושהוא מוכן ללכת לטיפול, אבל היא לא רצתה לשמוע והלכה מהבית".

ע' הציע שבן ציון יכתוב לאשתו מכתב. בן ציון הסכים, וכתב את המכתב הבא: "בעלך פנה אלי בדחיפות לספר לי על הבעיה. בכוונה לא ביקשתי את שם המשפחה שלך, כדי לא לפגוע בפרטיותך. אני מבין שאת כועסת ובצדק רב. אני מבין כי איבדת דבר מאוד חשוב בזוגיות ובאינטימיות, והוא אמון. בניגוד למה שאת חושבת, ניתן ורצוי לשקם אמון. ע' מאוד מבוהל, מאוד לחוץ, ולא רוצה לאבד אותך ואת המשפחה שהקמתם. ברור לי שאת כעת לא מאמינה שניתן לטפל במשבר כזה, אבל תצטרכי להאמין לי שכן. אני מוכן לטפל בכם, אם תיאותי". האישה לא יצרה קשר, ובן ציון אינו יודע אם הטיפול שלו הועיל.

בדרך כלל, כשמזעיקים אותו באמצע הלילה מדובר בבעיות של ליל כלולות אצל חרדים, בדואים ובני עדות מסורתיות מאוד. קרה שהתקשרו אליו וביקשו שיבוא לזירת האירוע, ויעזור לחתן לחוץ שאינו מצליח לתפקד במשימה. קרה גם שבני המשפחה המודאגים פשוט דפקו על דלת ביתו. "הטיפול הוא לרוב הרגעה וטיפול תרופתי", אומר בן ציון, "אך במקרים שנדרשות תוצאות כאן ועכשיו אפשר לתת זריקה לתוך הפין, שיוצרת זקפה מהירה וחזקה. כבר כמה פעמים הוזמנתי לארוחות כבש משובחות אצל שכני הבדואים לאחר 'מבצעי חילוץ' כאלה".

פעם הוזעק אל פציינט שלו, שביקש למות עם זקפה. הגבר הזה עבר, בעשור התשיעי לחייו, ניתוח שבו הותקן באיבר מינו תותב פנילי לטיפול בבעיות זקפה: לתוך הפין מושתלים שני שרוולי סיליקון שבלחיצת כפתור מתמלאים בנוזל מתוך כיס האשכים, וכך מביאים לזקפה.

"הוא היה טיפוס מיוחד", נזכר בן ציון. "פעם אחת הוא בא אלי לבדיקה וראיתי שמתפתח לו פצע לחץ, עדות לכך שהוא מפעיל את הפרוטזה רצוף לפרקי זמן ארוכים מדי. שאלתי אותו למה הוא לא מקפל את השרוול. הוא אמר לי, 'באמת, אני היחיד בבית האבות שעוד עומד לו, אתה רוצה שאני אקפל?' הוא עשה שם סקס עם החברה שלו, ועם החברות שלה, ועם האחיות ועם המזכירות. אז כמו שהוא ביקש, אחרי מותו הגעתי אל מיטתו, לחצתי על הכפתור והאיבר הזדקף".

אחד כמוני
"בחור צעיר נכנס לבית מרקחת ומבקש קונדום. הבחור נבוך מעט, ומרגיש צורך להצדיק את בחירתו. 'מממ... החברה שלי סוף סוף הזמינה אותי אליה, לארוחת ערב עם ההורים. אני בטוח שאם הכל יילך בסדר, אחרי זה אוכל לשכב איתה'. בטרם שילם, הוא מתחרט, מבקש מהרוקח קונדום נוסף ומשתף אותו במחשבותיו: 'אחותה של חברתי קורצת לי מדי פעם. אני בטוח שאני מוצא חן בעיניה, ואולי אצליח הערב להשחיל גם אותה'. הוא מוציא את הארנק, אבל מבקש קונדום נוסף ומשלם על שלושתם כשהוא מתוודה באוזני הרוקח: 'אמא של חברתי חתיכה למדי. לדעתי היא שמה עלי עין. אולי הערב תהיה לי הזדמנות גם איתה'. "הערב הגדול מגיע. יושבים כולם עם האורח לשולחן, ואומרים תפילה קטנה. בסוף התפילה כולם אוחזים בסכו"ם פרט לבחור, שנשאר רכון וממשיך להתפלל. אחרי כמה דקות חברתו מנערת אותו בעדינות ולוחשת: 'לא ידעתי שאתה אדוק כל כך'. והוא עונה: 'כן, ואני לא ידעתי שאביך רוקח'".

"זה מקצוע מיוחד מאוד", אומר בן ציון. "אני מרגיש שאני מציל חיים". ובאמת, דומה שהוא אדם עם שליחות דמוקרטית. לפי משנתו, כולם זכאים ליהנות מסקס, ולא רק דוגמניות ושחקני קולנוע. העובדה שהוא עצמו נראה אנושי למדי, מקילה לדעתו על אנשים להזדהות איתו ולשמוע אותו מרביץ את תורתו.

"לא פשוט לבוא ולשמוע בן אדם שמטיף ומסביר על סקס", הוא אומר. "אמרו לי פעם שאני נשמע כמו מטיף אוונגליסטי. זה יכול להיות מעצבן למדי אם המרצה הוא חתיך עולמי. מישהו יכול לחשוב: 'נו, בטח שאין לך בעיות. אם הייתי נראה כמוך גם לי לא היו בעיות'. אבל כשרואים אחד כמוני, משקפופר, שנלחם במשקל כל החיים, קל יותר להזדהות".

כמו מצחיקנים אחרים, למשקלו העודף יש משמעות רבה בבניית האישיות שלו. "אני לא יפה ואני לא חתיך", הוא מאשר, "ובגיל צעיר מאוד הבנתי שאחד הדברים שיש לי למכור זה ההומור והבדיחות. זה הלך איתי תמיד. תמיד הייתי הליצן של החבר'ה, וגם כשנהייתי מרצה השתמשתי בזה".

עם השנים היכולת הזאת השתכללה והתמקצעה. את אחת התעודות על קיר הקליניקה קיבל לאחר שסטודנטים לרפואה בחרו בו כמרצה הטוב ביותר. מחוץ לאוניברסיטה החל לעלות על במות לפני כשמונה שנים. באותה תקופה החלו להתבצע מחקרים על הוויאגרה, שפותחה כתרופה לטיפול בבעיות לב ואגב כך התגלתה תרומתה לטיפול באין-אונות. בן ציון עבד גם עם חברת התרופות פייזר, והופיע בהרצאות לשיווק הוויאגרה.

"הרציתי לרופאים וגם לקהל פחות מקצועי", הוא אומר. "לאט לאט הבנו שהחלק המדעי עם השקופיות והנתונים פחות מעניין את הקהל הרחב, ושהם יותר מקשיבים כשמושם דגש על החלק הקליל". גם בקופת חולים כללית הבינו את הפוטנציאל הטמון ברופא הצבעוני הזה, ולפני כמה שנים החל לענות על שאלות בענייני סקס באתר של הקופה. לפני כשנתיים הועלו לשם סרטונים של קטעים מהרצאותיו, תחת הכותרת "עושים סקס עם צחי".

לדברי שי אלמוג, מנהל השיווק של הכללית, בתחילת הדרך נתקל החידוש בהרמות גבה ואף בתלונות. "יום אחד הגיע אלי הרב של הקופה ושאל מה פתאום יש סרטים כחולים באתר של הקופה", מספר אלמוג. "נבהלתי. חשבתי שאולי חדרו לנו לאתר". ליאור וולף, שאחראי לפיתוחו ולהקמתו של המגזין האינטרנטי של הקופה, אומר שהמטרה היתה להידבר עם לקוחות צעירים "שלא רואים אותנו ממטר, ותופסים את הקופה כמשהו של מבוגרים". ד"ר בן ציון הצליח לפנות גם אל הקבוצה הזאת.

במשך השנים, הוזמן בן ציון להרצות במקומות מאורגנים כמתנ"סים, שלהם הציע הרצאות דוגמת "עוסקס מורשה" ו"איך לא לפקסקס". "אנשים מגיעים להרצאות שלי מצחקקים מראש", אומר בן ציון. "זה נושא נורא נורא מביך. לאנשים קשה מאוד לדבר על זה ולשמוע על זה". את ההרצאות שלו הוא בונה בקפדנות: "אני לא נותן לנשום. אני מדבר מהר. אני צוחק על עצמי. אני מתייחס לכל תזוזה בקהל, וכל מי שקם - חוטף. שיהיו מרוכזים רק בי". את התכנים הוא גיבש לבדו, אך במשך השנים ישב עם יועצי תקשורת שצילמו הופעות וניתחו אותן יחד איתו.

איך מגיבים עמיתיך הרופאים על ההופעות שלך?
"החכמים מפרגנים והטיפשים אומרים דברים כמו 'נו באמת, זה לא רציני', או 'תמיד הוא היה ליצן'. אבל אני מרגיש, מעבר לרצון האישי והטבעי להצליח ולהתפרנס, שאני עושה מצווה".

בן ציון נולד להורים ניצולי שואה מרומניה, וגדל בבת-ים. אביו, שלמה, היה מורה ואמו, אלקה, ספרנית. אחותו התינוקת מתה מות עריסה עוד לפני שנולד, וכך גדל כבן יחיד, עטוף בצמר גפן. "היה לי מיקרוסקופ והיתה לי מעבדה ובכלל, כל מה שחלמתי עליו בלילה היה אצלי בבוקר", הוא מחייך. כילד מחונן, שהשתתף בחוגים של אריקה לנדאו, סיים את התיכון בגיל 16, תוך דגש על תיאטרון וספרות (את עבודת הגמר כתב על הדידקטיות ביצירתו של דן בן אמוץ). עד הגיוס כמעט השלים לימודי תואר ראשון בפילוסופיה, בצבא שירת בחיל מודיעין ולאחר השחרור נרשם ללימודי רפואה בבאר שבע.

את הסטאז' עשה בבית החולים סורוקה, אבל בדיוק כשסיים את לימודיו הקפיאו בתי החולים את התקנים, ובן ציון נשאר מובטל. יחד עם חברים נוספים במצבו הגה רעיון להקים שירות רופאים חלופי למד"א. החברה שהקימו, "ביקורופא", קיימת עד היום, אם כי עברה מאז כמה וכמה ידיים.

"בקריאה הראשונה של החברה הייתי אני הרופא", הוא מספר. אחר כך נענה לעוד 10,000 קריאות כאלה, וזמן מה גם היה המנהל הרפואי של החברה. כשהתקנים בבתי החולים הופשרו פנה בן ציון להתמחות באורולוגיה, שאותה נטש לטובת התמחות בפסיכיאטריה. בהמשך התמחה בסקסולוגיה, בפסיכותרפיה ובטיפול זוגי. אבל המשיכה שלו לסקסולוגיה נולדה הרבה קודם, כבר בשנה החמישית ללימודי הרפואה, בקורס על מיניות האדם: "בדיוק באותה תקופה אני ואשתי עברנו טיפולי פוריות, וזה דבר שכמובן משפיע רע מאוד על המיניות. זה נפל לי בזמן".

אשתו, מורה לאוטיסטים, היתה חברתו מגיל 17. בצבא, הוא מספר, נטשה אותו לטובת צנחן. בן ציון הרומנטיקן אמר לה: "את טועה. אני יודע שאני הגבר הנכון בשבילך, ואף אחד לא יאהב אותך כמוני. אני מבקש ממך רק דבר אחד: כשתביני שטעית, גם אם נהיה כבר נשואים ועם ילדים, תהיי אמיצה מספיק ותספרי לי שהבנת שטעית. אפילו במכתב". אחרי שנה קיבל מכתב ובו מלה אחת: "טעיתי". מהר מאוד הם עברו לגור יחד, וכעבור שנה התחתנו.

האם אצלו בבית מיישם המומחה את כל הידע שלו? "אני משתדל", הוא אומר. את ילדיו הוא אומנם לוקח איתו להופעותיו, אבל בן ציון הוא אבא רגיל למדי, לעתים אף שמרן. גם בתחום המקצועי שלו, הוא אינו מוכן לייעץ לצעירים שעוד לא מלאו להם 20. "יש סקסולוגים שמתמחים בגילאים הצעירים", הוא אומר. "היום, ילדים בני 12 ו-13 כבר מקיימים יחסי מין. לי יש בעיה עם הגיל הזה. הייתי מעדיף לקשור שם את העניינים עם דבק מגע, ולחכות כמה שנים".

איך הילדים שלך מתייחסים לעיסוק שלך?
"בסך-הכל אנחנו משפחה רגילה. פעם גיליתי שאחד הילדים סחב לי חוברת פורנו, סתם כדי להשוויץ לחברים שלו. הילד הקטן שלי אהב לשחק עם צעצועי המין שיש לי בתיק, אבל לא בהקשר מיני, כמובן".

כמו שאמרת, משפחה רגילה.
"ברצינות, הלוואי שהילדים הגדולים שלי היו מדברים יותר. הם מתביישים. הייתי שמח לדבר על זה יותר עם הבת שלי. אני מקווה שהיא קוראת מה שאני כותב. גם לבן הייתי שמח לתת הדרכה, אבל הם לא יישבו אותי וישתפו אותי. האמת שגם אני נבוך מזה. אני אבא בשר ודם. כשהבת שלי הביאה את החבר שלה הביתה, הייתי צריך להתאפק לא להתנפל עליו. בכל זאת, זו הנסיכה שלי".

הפסד לאנושות
"הזמנים קשים וזוג אחד הגיע למשבר כלכלי. אין ברירה. הוחלט שהאשה צריכה לרדת לכביש. הגבר נתן לה שקית קטנה לתשלום, וחיכה לה בבית. בבוקר, כשהיא חזרה, הם התיישבו לספור את הכסף: 145 שקל וחצי. הבעל התפלא: 'מאמי, מי נתן לך חצי שקל?"
"מה זאת אומרת?" אמרה האשה. "כולם!"

כ-130 סקסולוגים עובדים בישראל ומבחינה אקדמית, אומר בן ציון, ישראל היא מעצמה: אין כמעט מחקר בתחום שלא מתקיים גם כאן, אין כנס או מגזין רציני שבהם אין נוכחות כחול-לבן. מהבחינה הקלינית, לעומת זאת, רבים מהסקסולוגים חשים תסכול רב. "באים אלינו מאוחר מדי", הוא קובל. "יש בעיות שאפשר להיפטר מהן בקלות כשצעירים, אבל לא עושים את זה. כשמגיעים אלינו זה כבר קשה".

רק אתמול, הוא מספר, ישבה אצלו אשה בת 32, "חתיכה, פצצה", שגוררת כבר שנים חרדות מיחסי מין. מעולם לא היה לה בן זוג, מעולם לא חוותה אורגזמה, מלאת חששות מקשר. "התחלנו בטיפול ואני מאמין שהבעיה תיפתר, אבל לא חבל על השנים שבוזבזו? כשהעין קצת כואבת רצים לרופא עיניים, אם יש איזו פריחה רצים לרופא עור. אבל במה שקשור לסקס לא ממהרים. אנשים מוכנים גם להשלים עם ההידרדרות בענייני מין שחלה עם השנים. לדברים אחרים אנחנו לא נכנעים. גבר בן 50 לא יגיד לעצמו 'טוב, אני בן 50, אז אני לא אראה טוב, לא נורא. אני לא אקרא יותר'. הוא יטוס לרופא עיניים. לעומת זאת, הידרדרות שחלה בסקס מקבלים כגזרה משמים".

אי אפשר לפתור בעיות כאלו בלי התערבות של רופא?
"צריך לדבר על סקס יותר. נכון, זה משהו אינטימי, שנעשה בדל"ת אמות, וכך צריך להיות. אבל - עד לנקודה שבה נוצרות בעיות. חשוב ללכת לטיפול, גם כי זה מדד בריאותי. תפקוד איברי המין זה כמו נייר לקמוס לבריאות הכללית. חוץ מזה, לא ליהנות מסקס זה הפסד אישי, הפסד לחברה ואפילו לאנושות. אם אנשים יעשו יותר אהבה הם יעשו פחות מלחמה".

אלה שכן באים, על אילו בעיות הם מתלוננים?
"נשים מתלוננות על ירידה בחשק המיני, כאב וחוסר יכולת להגיע לאורגזמה. גברים מספרים על שפיכה מוקדמת או מאוחרת ובעיות זקפה. גם זוגות הומוסקסואלים מדברים על בעיות בזקפה, ואנחנו מטפלים גם בבעיות של כאב בחדירה אנאלית, שלפעמים מטריד אותם מאוד. בשנתיים האחרונות יש עלייה משמעותית בבעיות אצל צעירים, בני עשרים פלוס. יש היום עודף אינפורמציה ודיסאינפורמציה. הדימוי של סקס הוא לא מציאותי, ויוצר ציפיות גבוהות ופעמים רבות לא מציאותיות, והלחץ הזה הורג את הצעירים ומביא ללחץ וחרדת ביצוע. אולי היום הדברים קורים מהר מדי. לפעמים אני פשוט ממליץ לקחת כמה צעדים אחורה. להתחיל במזמוזים, לקחת את הזמן, לעשות סקס עם בגדים, למשל, לבנות תהליך, לא לרוץ".

איך הטיפול מתבצע? יש דברים שנעשים בקליניקה עצמה?
    בן ציון מזועזע למשמע השאלה. "כן, ממש, אני עומד עם משרוקית ומכוון: ימינה! יותר למטה! תן לי להדגים לך... מה פתאום? זה טיפול קוגניטיבי התנהגותי. מקבלים שיעורי בית, מתרגלים ומדווחים בפעם הבאה. אבל את יודעת מה? זה רעיון".

רגע לפני: כדאי לוודא שהמטפל מוסמך לעסוק בסקסולוגיה

בישראל, אומר ד"ר צחי בן ציון, יש שתי בעיות מרכזיות בתחום הסקסולוגיה והטיפול המיני. ראשית, רבים מציגים את עצמם כסקסולוגים אף על-פי שלא הוסמכו לכך. שנית, שפע של תרופות מוצעות כאן בעיתונות ובאינטרנט, ופעמים רבות אלו תרופות מזויפות. חשוב לוודא שפונים לטיפול אצל מטפל שלמד, הוכשר והתמקצע. רשימת מטפלים שקיבלו הסמכה לעסוק בסקסולוגיה אפשר למצוא באתר האינטרנט של האגודה הישראלית לטיפול מיני. רשימת מרפאות מוכרות נמצאת באתר של החברה הישראלית לרפואת מין.

תאריך:  23/11/2007   |   עודכן:  23/11/2007
לימור גל, מוסף הארץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשטרה החליטה לפנות ערב (ו', 23.11.07) לדחות את פרסום מסקנותיה בנושא חקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת מכרז בנק לאומי, ליום חמישי הקרוב, לאחר ועידת השלום באנאפוליס.
23/11/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
    מניית חברת הסחר האלקטרוני E
  • Trade, הנמנית עם המניות המרכיבות את מדד סטנדרד אנד פור 500 בבורסת ניו-יורק, והייתה עד כה אחת מהכושלות ביותר מבחינת ביצועיה, זינקה (יום ו', 23.11.07) ב-29% עקב דיווח, כי מתנהל משא-ומתן על רכישת חלק מעסקיה.
23/11/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
במשך תקופה לא קצרה עקבה מכבי חיפה אחרי הזר הברזילאי, פאוליניו, עד שבקיץ האחרון הצליחה חיפה להחתים את הקשר, שהגיע מפלמנגו, לתקופה של 3 שנים.
23/11/2007  |  ONE  |   חדשות
זהו זה, נגמרו התירוצים על כך שהוגרלנו עם שתיים-שלוש נבחרות יותר טובות מאיתנו. אחרי הספקולציות סביב הנושא, היום (שישי) התבהר סופית כי נבחרת ישראל תדורג שניה במוקדמות גביע העולם 2010 בדרום אפריקה ותשובץ בבית עם נבחרת אחת בלבד המדורגת לפניה.
23/11/2007  |  ONE  |   חדשות
במדינת מרילנד שבארצות הברית, שתארח ביום שלישי הקרוב את ועידת אנאפוליס, אירע ביממה האחרונה מקרה מזעזע של רצח והתאבדות. משטרת העיר ליטונסוויל שבמרילנד, חושדת כי תושב העיר רצח את אישתו ואת שלושת ילדיו ולאחר מכן התאבד. חמש גופותיהם של בני המשפחה נמצאו בשעות הבוקר (ו', 23.11.07) בפרק מרכזי בעיר.
23/11/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il