|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

1967: השוואת הקורונה למלחמה הנכונה <br>

למשימת החיסונים המהירה והאפקטיבית ביותר בעולם, בה חוסנו מיליונים בישראל בעוד מדינות אחרות נאבקות עדיין להכיל את הנגיף, מלחמת ששת הימים מתאימה כמו כפפה
15/03/2021  |   עקיבא שפיגלמן   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מהירה ואפקטיבית [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

התקשורת הישראלית נוטה להשוות כל מצב, אסון או כישלון, למלחמת יום הכיפורים של שנת 1973. הקורונה אף היא לא זכתה לפטור מההשוואה הזו והנרטיב אף קיבל דחיפה בלתי צפויה על-ידי תאגיד השידור הישראלי כאן, כאשר שידר סדרת עמוסה באקשן ופגומה מבחינה היסטורית, המחזירה לתודעה את חלק מהקרבות הקריטיים ביותר שהתקיימו.

עד היום, מלחמת יום הכיפורים ממשיכה לתת את אותותיה על משפחות הנופלים ועל האומה כולה. היא הציגה כישלון בקריאת המציאות כפי שהייתה תוך כדי התמודדות עם ממשל אמריקני לא מתפקד בעיצומה של שערוריית ווטרגייט וניסיונו להימנע מפתיחת חזית מול ברית המועצות. מדינת ישראל נתפסה לא מוכנה באופן שיכול היה להיות פחות הרה אסון לולא הממשלה הייתה פחות אובססיבית לגבי אמונתה הכוללת בקונספציית המודיעין ובהתעקשותה שלא לערב את כל ענפי הממשל בהבנת המעטפת כולה.

במהלך הסגר הראשון יותר ויותר פוליטיקאים וגופי תקשורת האשימו את הממשלה בעבירות דומות כאשר קיבלה החלטות בצורה שלא נתפסה כשקופה. חבר כנסת מסוים עשה לעצמו שם תוך השוואה חוזרת ונשנה בין שנת 1973 לשנת 2020. גם אם נוחה - ההשוואה לקויה בלשון המעטה.

בניגוד לאירועי המלחמה בזמנו, שאת נזקיה ניתן היה למזער לממדים פחות טראומטיים באופן משמעותי, התפרצות הקורונה תפסה את כל העולם בהפתעה גמורה. האירוע המודרני היחיד שניתן היה לבצע השוואה אליו הוא מגיפת השפעת ב-1918. מאחר שזו התרחשה טרם ההתפתחויות הגדולות ברפואה המודרנית נקודות הממשק היו מוגבלות למדי. אלה שניסו להביך את הממשלה בפועל לא הוטרדו מזאת והם עשו את הונם הפוליטי בלא מפריע.

למרות שההיסטוריה נוטה לחזור על עצמה ולצד אי-הנוחות האישית שלי להשוואות בין תקופות שונות לחלוטין, המלחמה המתאימה יותר להשוות אליה את הקורונה בישראל היא מלחמת ששת הימים ב-1967. באותה תקופה ארה"ב לא נחשבה אי-של יציבות, תוך שהיא מובלת על-ידי נשיא רזרבה בעקבות רצח קנדי ומחלקת המדינה תיפקדה כמו מועדון. במהלך החודש שקדם למתקפת הפתע שמוטטה את חיל-האוויר המצרי, היה הקיפאון המדיני איטי ובשיאו, עם שיחות רציפות ונפרדות בין ממשלת ארה"ב, ישראל ומצרים. בישראל הפיקוד הצבאי הישראלי עבר למשה דיין שלושה ימים בלבד לפני תחילת המלחמה עת מונה לשר ביטחון.

מתקפת הפתע נחשבת לאחת ההתקפות האסטרטגיות המרשימות ביותר בהיסטוריה הצבאית. היא בוצעה בנקודת זמן בה לא היה ברור כיצד ואם תתפרץ מלחמה שתפר את הדממה המתוחה בין ישראל למצרים. בזכות הפעולה הנועזת מדינת ישראל הצליחה לבלום שלושה צבאות ערב במקביל ולהרחיב את שטחה באופן חסר תקדים.

אם אנחנו באמת חייבים להשוות, למשימת החיסונים המהירה והאפקטיבית ביותר בעולם, בה חוסנו מיליונים בישראל בעוד מדינות אחרות נאבקות עדיין להכיל את הנגיף, מלחמת ששת הימים מתאימה כמו כפפה. המשימה נחשבת כה מוצלחת ופורצת דרך, עד שמנהיגים זרים עשו את דרכם לישראל ויצרו קשר עם ראש הממשלה בכדי לקבל הדרכה שתסייע לייבא את השיטה לארצם. המשימה בוצעה בעוד מספר הנדבקים המשיך וצמח בעוד סוף המגיפה לא היה נראה באופק. עדיין מוקדם לומר שהקורונה מאחורינו, ובכל זאת ההערכה כלפי אופן ביצוע המשימה ראויה בהחלט. ההשוואה המתמשכת לשנת 1973 משמשת גם כעלבון לנופלים וליקיריהם. השוואה נכונה לשנת 1967 מספקת כבוד לאלו שלא שרדו את המגיפה וזיכרונם הוא שסלל את הדרך לשמש שוב אור לאומות העולם.

תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
עקיבא שפיגלמן
+הממשלה אישרה: מעסיק יוכל להכניס עובדים לחדר כושר בהתאם ל'תו ירוק' ול'תו סגול'
23:40 15/03/21  |  איציק וולף
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה במשאל טלפוני את הצעת משרד האוצר בדבר הקלות על עובדים ומעסיקים לאור הירידה בתחלואה וגידול שיעור ההתחסנות, כך שמעסיק יוכל לאפשר לעובדיו להיכנס לחדר הכושר, לשבת בחדר אוכל ולהשתתף בכנסים מקצועיים אם הציגו "תו ירוק" ובהתאם לשיעור התפוסה הקבוע בתנאי "התו הסגול".

האמור מותנה בכך שהמעסיק יאפשר לעובדים שלא התחסנו לקחת חלק בכנס באמצעים דיגיטליים ולאכול בחדרם או באוויר הפתוח. כמו כן, תבוטל חובת מדידת החום בכניסה למקומות עבודה. ההקלות ייכנסו לתוקף מיום חמישי, 18.3.21.

בנוסף, אושרה הארכת תוקפן של תקנות "התו הסגול" במקומות העבודה עד ליום רביעי, ה-14.4.21.
+התכחשות לנזקי הקורונה - חדשות כזב
19:55 15/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קבוצה של מתנגדי חיסון דרשה להפסיק את "הניסוי הרפואי הבלתי-חוקי" בדמות מתן חיסוני פייזר, לאחר שקודם לכן הגישה תלונה לבית הדין הפלילי בהאג ודרשה מאדלשטיין להוכיח את קיומו של הנגיף  ▪  הנדל: העתירה מבוססת על מסמך המיוחס ל"וירולוג ישראלי בכיר" שבחר לחסות בצילה הנעים של האנונימיות ועל הנחה כאילו קיימות תרופות פלא כגון שטיפת הפה במי מלח
(העתירה נדחתה על הסף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+גרמניה וצרפת עצרו השימוש באסטרה-זניקה
19:27 15/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גרמניה, צרפת ואיטליה הצטרפו למדינות נוספות שחוששות מתופעות לוואי של קרישי דם עצרו את השימוש בחיסונים מתוצרת החברה הבריטית  ▪  הנהלת החברה: 17 מיליון חוסנו, פחות ממאות סבלו מקרישי דם
([צילום: אלאסטיר גרנט/AP])
+חברת לוגיסטיקה מבקשת עיכוב הליכים
16:36 15/03/21  |     |   לרשימה המלאה
ג.ע אילון שבשליטת עמית אילון טוענת שנקלעה לחובות של 14 מיליון שקל בשל הקורונה; מציעה הסדר לפיו תפרע לפחות 5.5 מיליון שקל בפריסה לשבע שנים
("יש מתעניינים ברכישה")
+אדלשטיין: לא אתמודד על הנשיאות
15:20 15/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות, שנחשב בעבר למי שמתכנן לעבור מהכנסת למשכן נשיאי ישראל, טוען כי "העשייה מדגדגת לו יותר מתפקיד הנשיא"  ▪  מפרגן לאנשי משרד הבריאות: נתניהו הפעיל לחץ על מנכ"לי חברות התרופות אך היו עוד שחקנים וצוות במשרד הבריאות הציג הסכמים עם החברות כבר בחודש מאי
([צילום: מן הטלוויזיה])
+לימוד מקוון בקורונה: כישלון ידוע מראש
14:28 15/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ערב הקורונה השתתפו פחות מרבע מבתי הספר התיכוניים בתוכנית התקשוב של משרד החינוך, והמצב חמור במיוחד בקרב החרדים והשכבות החלשות - הן מבחינת פריסת המחשבים בכלל והן במספר התלמידים והמורים לכל מחשב
(אוריינות אינטרנט חלקית [צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+"לאמץ מודל חל"ת דיפרנציאלי"
12:48 15/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על מודל החל"ת: "על הממשלה הבאה לאמץ מודל דיפרנציאלי של חופשה ללא תשלום שיאפשר משענת למי שיתקשה לחזור לעבודה, אך לא יהווה חסם בפני חזרה לעבודה"  ▪  "מוטרד יותר מהפער בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות המוצעות במשק"
[צילום: מאיר אליפור]
+ממחר: הפעלת טיסות מישראל לכל היעדים
11:11 15/03/21  |  מירב ארד
הממשלה אישרה כי החל ממחר (יום ג') תבוטל התקנה על הגבלת היעדים מהם ואליהם ניתן להפעיל טיסות ציבוריות, כך שניתן יהיה להפעיל טיסה לישראל מכל יעד. המגבלה על 3,000 נוסעים נכנסים בכל יום נשארה בתוקף.
+משרד הבריאות: 2.4% מהבדיקות חיוביות
10:16 15/03/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי אתמול אובחנו 1,339 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. 2.4% מהבדיקות חיוביות. בבתי החולים מאושפזים 995 בני אדם, מתוכם 627 חולים קשה ו-212 מונשמים. נכון להיום, מתו 6,025 חולי קורונה בישראל מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ועומד על: 0.76.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1967: השוואת הקורונה למלחמה הנכונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, מתייחס לדיווחים החוזרים ונשנים על הקושי של מעסיקים להשיב לעבודה עובדים שיצאו לחל"ת, ובדברים בכינוס ירושלים ה-18 של קבוצת בשבע, אמר (יום ב', 15.3.21) כי "אנו יודעים על קיומה של התופעה, נאבקים בה במגוון כלים ואיננו מסמאים את עיננו מחומרתה. עם זאת, היא אינה כצעקתה. מה שיותר צריך להטריד אותנו הוא הפער בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות המוצעות במשק, עלינו לדאוג לא רק להחזיר יוצאי חל"ת לעבודה אלא גם, ואולי בעיקר, ליצור משרות חדשות לדורשי עבודה שנותרו ללא מעסיק".
15/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישראל יזמה דרכון ירוק בינלאומי למחוסני קורונה, ארה"ב ובריטניה בוחנות את הרעיון, האיחוד האירופי יפרסם השבוע (17.3.21) הצעה משלו. דרכונים דומים, בדמות הוכחה על התחסנות, קיימים מזה שנים בנוגע למחלות אחרות – אך כאשר מדובר בקורונה, מדווח אקונומיסט, לא כולם להוטים. יש הטוענים שבכמה מן המדינות החיסונים מתקדמים כה מהר, עד שהדרכון יהיה בשימוש זמן קצר בלבד. אחרים חוששים משימוש לרעה של ממשלות במידע שיאספו. מומחים לבריאות הציבור מתריעים שמוקדם מכדי לדעת האם הרעיון מבוסס מבחינה רפואית. ומקבלי ההחלטות צריכים לאזן בין הוגנות ושוויון לבין חששות רפואיים ופגיעה כלכלית.
15/03/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
עסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקל, אשר מחזור הפעילות שלהם בחודשים ינואר-פברואר 2021 נפגע בשל התפרצות נגיף הקורונה ב-25% ומעלה בהתאם להיקף המחזור, לעומת התקופה המקבילה ב-2019, יכולים להגיש תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות, זאת במסגרת תוכנית 'רשת ביטחון כלכלית'. סכומי המענק לעומדים בתנאים, הם עד 500,000 שקל.
15/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מציעה ליטול סיכון זמני ולאפשר כניסת 4,000 ישראלים ביום ללא מגבלה מן היעדים בחו"ל - וכך לאפשר לכל המעוניינים בכך לחזור ארצה עד הבחירות בעוד תשעה ימים. חיות אמרה זאת (יום א', 14.3.21) בדיון בעתירות נגד מגבלות הכניסה לארץ דרך נמלי התעופה ובראשם נתב"ג, כאשר כיום המספר המירבי הוא 3,000 איש ליום ממספר מצומצם של יעדים.
14/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
משרד הבריאות עדכן את ההנחיות לחיסון מחלימים ממחלת הקורונה בחיסונים נגד הנגיף. עד היום, הנחה המשרד שלא לחסן מחלימים, בשל מלאי מוגבל של חיסון, מספר גבוה של עלילים כולל אנשים בסיכון גבוה לתחלואה קשה שטרם חוסנו, והעדר עדות להדבקה חוזרת משמעותית.
14/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il