|
שופרסל. הגברת היעילות בנושאים המרכזיים [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת שופרסל תבצע סדרה של שינויים אירגוניים, שנועדו לתמוך ביעדים שהציבו ההנהלה והדירקטוריון. השינויים נועדו לדברי החברה "לפשט ולקצר את תהליכי העבודה, להגביר את היעילות ולמקד את האחריות בנושאים המרכזיים".
במסגרת זו - יאוחד אגף שרשרת אספקה עם אגף התיפעול, ויפרוש סמנכ"ל שרשרת האספקה. שופרסל היא הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, עם 226 חנויות בפריסה ארצית וכ-10,000 עובדים. הכנסותיה בשנת 2006 הסתכמו ב-9.15 מיליארד שקל.
על השינויים החליטו יו"ר קבוצת שופרסל, רפי ביסקר, והמנכ"ל, אפי רוזנהויז. לפני כשנתיים ביצעה שופרסל תוכנית אסטרטגית חדשה, שכללה את הגברת יכולת האספקה העצמאית של סחורות לחנויות החברה - באמצעות המרכז הלוגיסטי וחמשת מרכזי ההפצה.
במסגרת האסטרטגיה הקבוצה מפעילה עתה שלושה פורמטים קמעונאיים בפריסה ארצית: חנויות שכונתיות תחת המותג שופרסל-שלי; חנויות היפרמרקטים תחת המותג שופרסל-ביג, ופורמט שופרסל-דיל. בנוסף פועלת הקבוצה במסגרת המותג זול פה וברשת חנויות למגזר החרדי. על-פי נתוני נילסן, נתח השוק של שופרסל נכון לספטמבר 2007 הוא 37.5%.