רשת המרכולים הגדולה ביותר בבריטניה, טסקו, הודיעה (ג', 4.12.07) כי פדיון המכירות שלה גדל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 ב-12%. בעיקר נרשם גידול במכירות של מזון טרי ומוצרים אורגניים. החברה הגדילה את מספר הסופרמרקטים שלה במזרח אירופה ובאסיה.
המכירות של המרכולים בבריטניה, הפועלים לפחות שנה, גדלו ב-13 השבועות שהסתיימו ב-24 בנובמבר ב-4.1%, למעט מכירות דלק. המכירות מחוץ לבריטניה גדלו ב-21%.
טסקו הרחיבה את מגוון המזון האורגני שהיא משווקת, ל-1,200 מוצרים והגדילה את מספר המוצרים ה"מעודנים" היקרים ב-25%, לנוכח המגמה של הצרכן הבריטי לעבור למזון בריא יותר. עקב הודעת החברה על תוצאותיה העסקיות, ירדה המניה של בורסת לונדון ב-1%. מראשית השנה, טיפסה המניה ב-21%, כמו מניית הרשת המתחרה "ויליאם מוריסון". מניית רשת "ג'יי סיינסברי", שטסקו ניסתה בלא הצלחה להשתלט עלייה, הרוויחה בתקופה זו 8% בלבד.
בריטי מוציא 1 מתוך כל 8 ליש"ט בטסקו
אנשי טסקו מדווחים, כי מכירות חג המולד "החלו יפה". כך, למשל, יש מכירות נאות של מכשירי טלוויזיה שטוחי מסך. הלקוחות זהירים יותר מבעבר, אבל מוכנים להוציא כסף על מוצרים שהם זקוקים להם. המכירות של מוצרים שאינם מזון גדלות בקצב מהיר יותר ממכירות המזון.
טסקו, שמכל 8 ליש"ט שהצרכן הבריטי מוציא ליש"ט אחת מגיעה אליה, מדגישה כי באוקטובר עדיין לא הבחינה בהידוק החגורה אצל לקוחותיה, למרות הדיבורים שנשמעו באמצע 2007 על שנה "קשה".
עליית שערי הריבית והתייקרות חשבונות החשמל והגז, מעיקים על הצרכן הבריטי. ארגון הקמעונאים בבריטניה הודיע (ג') כי שיעור הגידול בפדיון המכירות של רשתות השיווק הבריטית היה בנובמבר 2007 1.2%, בדומה לגידול שהיה באוקטובר 2007. חלקה של טסקו בשוק המכולת הבריטי היה בשלושת החודשים שהסתיימו באוקטובר 31.5%, כמעט כמו חלקן של הרשתות היריבות "אסדה" של וול-מארט ו"סיינסברי" - ביחד.
החברה הגדילה את מגוון המוצרים שאינם מזון שהיא משווקת באמצעות אתר האינטרנט שלה ובאמצעות קטלוג ומציעה כעת למכירה באמצעותם גם מחבטי גולף, מוצרי קוסמטיקה, מקלטי טלוויזיה, DVD ובגדים.
פעילות מחוץ לבריטניה
טסקו החלה לפעול מחוץ לבריטניה לפני 10 שנים. כיום פעילות זו מהווה מחצית משטח המכירות הקמעוניות שלה. חנויות הענק שלה פועלות בסלובקיה, בסין ובתאילנד. כמו-כן, היא מפעילה בתאילנד רשת חנויות הקרויה "לוטוס". פדיון המכירות מעסקיה מחוץ לבריטניה היווה 23% מהרווח התפעולי שלה ב-2006.
בחודש שעבר פתחה טסקו את החנות הראשונה שלה בארה"ב, והיא מתכננת לפתוח עד פברואר 2008 עוד 50 במדינות קליפורניה, נוודה ואריזונה, תחת השם "פרש אנד איזי". החנויות יתמקדו בשיווק ארוחות בריאות מוכנות. מומחים צופים שההתפשטות לארה"ב תוסיף לטסקו מכירות ב-100 מיליארד דולר.