|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגיגים תשי"ז

הפקת לקחים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - ליודעים לשאול, מסך עשן, יאמיר, מומחוי וכוחות מיוחדים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
11/05/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
אנחנו מבליגים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]


מוֹדֶה אני

"בעודי אומר שלום, לא נפרד", כותב המשורר יעקב ברזילי, "עודני זוכר הכול, דבר לא אשכח". את שירו, "מודֶה אני", מקדיש ברזילי למאמינים, שיודעים גם לשאול. את השיר הלחינה האמנית חני דינור, שהתראיינה וביצעה את השיר בתוכנית של יואב גינאי. וכך כותב ברזילי:

"בִּפְנוֹת גּוּפִי מִזְרָחָה
כָּל בֹּקֶר
אֲנִי רוֹאֶה תַּחְתֶּיךָ
יֶלֶד
מִתְבּוֹסֵס בָּאֵפֶר".

כהרגלו

לנוכח הביקורת הקשה על הפגיעה בכשירות הכוחות, על אפליה ועל פגיעה גופנית בחיילות קרביות, דיווח צה"ל לעיתון ישראל היום, כי "שיעורי הנשירה של נשים מיחידות לוחמות במהלך הכשרתן זהים לאלא של גברים באותם תפקידים, ולעתים אף נמוכים מהם".

מניסיוני כחייל ומשום שאני חוקר את דיווחי הצבא שנים רבות, איני מאמין לנתונים, שמפרסם צבאנו, בעיקר, בנושאים שנויים במחלוקת, ולכן, איני מאמין לנתונים שנמסרו לישראל היום. העיתון פרסם את הנתונים הללו על יותר מחצי עמוד בלווית תמונות משכנעות, שלא הרשימוני משום-מה.

בעניין שיעורי הפציעות של לוחמות קרביות ושיעורי נשירתן מיחידותיהן מודה הצבא, כי היו גבוהים בעבר. אבל ליחידות הקרביות הוסיף צבאנו את חיל האיסוף הקרבי (הכולל, בעיקר, תצפיתניות), את ההגנה האווירית (נ"מ) ואת פיקוד העורף - בעוד שמתנגדי השירות הקרבי של נשים מתייחסים כעת רק לגדודים המעורבים (שצה"ל קורא להם, "חי"ר קל") ולחיל התותחנים. הצבא התעלם בנתוניו מהמרחש בקורסי טיס, בקורסי חובלים ובמסלולים קרביים אחרים. לדברי צבאנו, בשנת 2018 נשרו רק 16 אחוזים מהלוחמות במהלך הכשרתן - ממש כמו שיעורי הנשירה בקרב לוחמים.

הטבלה נהדרת, אך מטרידה מאוד. צה"ל דיווח, כי אין לו מושג על נשירת לוחמים במהלך הכשרתם בשנים 2015-2013. כן לא מסר הצבא נתוני נשירה (האויב מאזין, כידוע!) בשנים 2020-2019. כנראה, היה עסוק מדי באיסוף נתונים אחרים.

בנוסף, מסר הצבא, כי אין לו נתונים מרוכזים על-אודות פציעת לוחמות (!). כחשדן כרוני, ובעיקר, בנתונים שמספק צבאנו (עיינו, למשל, בערכים שקריים על-אודות גיוס חרדים ואודות הכשרת טנקיסטיות), אני חש בתפרים הגסים, שנועדו להסתיר את ערוות צבאנו, כדי לא לפגום בתמונה הנפלאה, שהוא רוצה לייצר כדי לענות למבקריו, ולשקר במצח נחושה לנערות לפני גיוס (מלש"ביות) ולהוריהן. בעניין הזה מעיר הכתב חנן גרינווד, שהביא את הנתונים, "... לא ברור כיצד בוחנים בצה"ל את השאלה אם לוחמות מסוגלות לבצע את תפקידיהן כמו גברים, ללא נתונים מרוכזים מעין אלו".

צה"ל מכחיש בתוקף, כי נשים קיבלו פטור מהרמת משקלות כבדים בשל מצבן הפיזיולוגי. זאת, למרות שפרופ' יובל חלד, שהיה הפיזיולוג הראשי בחיל הרפואה, קבע מפורשות (ולא רק הוא, אלא פיזיולוגים רבים בארץ ובעולם), שלא רק שאדם יכול לשאת עליו משא רק כמחצית ממשקל גופו, וָלא תיפגע בריאותו, אלא שלנשים יש יכולת פחותה מלגברים לשאת משאות. בראיון עיתונאי לפני כחצי שנה, קבע פרופ' חלד, "נשים יכולות לשרת בסיירת מטכ"ל - אבל יש לזה מחיר". לדבריו, הסיכוי של נשים לוחמות להיפצע גבוה, אך הוא קרא לא להוריד את הרף בהכשרה: "ברגע האמת, השוויוניות לא מעניינת אף אחד".

הצבא טוען, שלא הורד הרף לגבי כשירות לוחמות, דבר, שהוכחש בתוקף על-ידי לוחמים ועל-ידי לוחמות רבים בבית-הספר לקצינים, בגדודים המעורבים, בשריון ובתותחנים. "ההבדלים הפיזיולוגיים והאנטומיים בין גברים לנשים", קובע צבאנו, "באים לידי ביטוי באופן הערכתם במבחן הבר-אור [מבחני כושר גופני בצבא - אב"ץ]". מלבד העברית העילגת בהודעה, זו הודאה בכך, שצבאנו נוהג אמות-מידה נפרדות לגברים ולנשים. כתלמיד נאמן של ג'ורג' אורוול - אין צבאנו נוקט במלה האסורה, "רף", אלא נוקט בשיחדש, שיבלבל את שומעיו ואת מבקריו. בקיצור, בהתאם לתורת הקרב, ממסך צבאנו את המצב במסך עשן, ומפריח, כהרגלו, ססמאות במקום לומר אמת.

מתייקר

בעוד שרופאים טרם פסקו האם אכילת ביצים טובה, או מזיקה - מחירי הביצים, שבלאו הכי יקרים מאוד בארצנו בהשוואה לעולם, עומדים להתייקר - אם יקבלו משרד האוצר ומשרד החקלאות את תביעת ארגון מגדלי העופות. הארגון דורש לייקר את מחיר הביצים (שנקבע בהתאם למחירי התשומות) כיוון שמחירי התערובת בשוקי העולם התייקרו.

הרעיון לפרק את המועצה לענף הלול, ולהרשות לחקלאים לגדל עופות וביצים שלא לפי מכסות ייצור, לא עלה על דעת ארגון מגדלי העופות, ששומר בקנאות על המונופול של חבריו, על חשבון הצרכן הישראלי, כמובן. לפי תוכנית ארגון מגדלי העופות, יאמיר מחיר הביצים בשש אגורות לביצה, ו"ייתכן שתחול התייקרות נוספת, שאותה אנחנו לא יודעים לחזות כרגע".

גם את מחירי הפטמים (עופות למאכל) דורשים מגדלי העופות לייקר על-ידי הקטנת עודפי הייצור, והם אכן יתייקרו בקרוב.

מרד וירי

כשמבליגים על הכאת יהודים בטיק-טוק - מקבלים התפרעויות בירושלים. כשיורים על גבעות חול בתגובה לירי על יישובינו - מאבדים את ההרתעה, וחוטפים ירי על פאתי ירושלים, על באר-שבע ועל מרכז הארץ. לאט, אבל בטוח, אנחנו חוזרים למתכונת הידועה של הבלגה, שסופה מכות איומות עלינו; ורק כשתוגדש סאת-הדם, יואיל, אני מקווה, צבאנו לעשות משהו רציני ואמיתי (ואני בספק האם יצליח).

התפרעויות הערבים אינן, כפי שמנסים מערכת הביטחון ושלומיסטים מקצועיים, להונות אותנו, תוצאה של משהו מקומי בירושלים (פינוי ערבים מבתי יהודים בשיח' ג'ראח), ביפו (רכישת בניינים ואדמות על-ידי יהודים - מה שנקרא ג'נטריפיקציה) ובמקומות אחרים - אלא מרד מאורגן. כך, היה ב"יום האדמה" בשנת 1976 ובהתפרעויותיהם באוקטובר 2000. לעניות דעתי, זה מתואם עם רשות הטרור מרמאללה ועם חמאס, שיורה לא רק על גזרת חוטף-עזה.

ערביי ישראל מתפרעים במתואם בירושלים, בנחל עירון, ביפו, בחיפה, בנצרת, בטייבה ובעוד מקומות - כביכול כדי להגן על מסגד אל-אקצה, ולהגיב על נוכחות יהודית היכן שאינם רוצים לראות יהודי. מערכת ביטחוננו אינה רואה זאת. הם תמיד ראו, שמעו, והבינו - אך טעו - משנת תר"ף ואילך. ואנחנו מבליגים, חוטפים, ומאבדים את ההרתעה. על כך אמר אלברט איינשטיין, שעשיית אותה טעות פעמיים הנה סימן לאידיוטיזם. מעניין מתי המוּמחוּי שלנו יכירו במציאות?! האמנם לא למדו דבר במאה השנים האחרונות?!

הפעלת כוחות מיוחדים

כולם מדברים על יחידות למבצעים מיוחדים - כאילו הדברים ברורים. יאיר אנסבכר - עמית מחקר בפורום "קהלת", המתמחה בחקר כוחות למבצעים מיוחדים במלחמות החדשות, ידון בנושא בהרצאתו בהפעלת כוחות למבצעים מיוחדים במלחמות העידן החדש.

ההרצאה בפורום אלפרדו לאזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים - ב"זום" בשעה שש וחצי בערב, ביום חמישי, 27 במאי - במסגרת פעילויות הספרייה הציבורית "לדורות" בלוד.

תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
אביתר ב-צדף
+פלוגות של מג"ב מיו"ש יסייעו להשבת הסדר בערים המעורבות
23:53 11/05/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הנחו את צה"ל להקצות את כל פלוגות מג"ב שמוקצות למשימות צה"ל ביהודה והשומרון לטובת סיוע מיידי להשבת הסדר בלוד ובערים מעורבות. נשקלת האפשרות להכריז על מצב חרום בלוד.
+לוד: יהודי נפצע קשה בתקיפת פורעים ערבים
23:48 11/05/21  |  עידן יוסף
פורעים ערבים פצעו באורח קשה נהג רכב יהודי. הפצוע, גבר בן 56, פונה לבית החולים שמיר עם חבלת ראש, כשהוא מורדם ומונשם.
+ראש עיריית לוד: זה כמו ליל הבדולח
23:41 11/05/21  |  עידן יוסף
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "איבדנו שליטה, זה כמו ליל הבדולח, לדעתי אפשר להכריז על מלחמת אזרחים. אני קורא לראש הממשלה להכניס צבא לעיר ולהטיל עוצר. אני אמרתי לנתניהו להכניס את רע״מ לממשלה אבל מי שמתסיס פה זו התנועה האיסלאמית".
+פרעות בלוד: תושבים יהודיים נמלטים מבתיהם
23:39 11/05/21  |  עידן יוסף
בלוד מתפרעים מאות ערבים, מציתים רכוש יהודי ומאיימים לפגוע ביהודים. תושבים יהודיים מחולצים או נמלטים מבתיהם. התושבים היהודים אומרים כי במשטרה ל אנענים לפניותיהם ולא מזרימים כוחות. אזרחים נושאי נשק דרוכים להגן על עצמם.
+המשטרה פורצת בשעה זו לרחבת הר-הבית
23:28 11/05/21  |  עידן יוסף
המשטרה פורצת בשעה זו לרחבת הר-הבית בסיוע כוחות משמר הגבול ועושה שימוש ברימוני הלם לפיזור ההמון שמיידה אבנים לעבר כוחות המשטרה. נעצר מפר סדר אחד. כלי תקשורת פלשתיניים מדווחים על עימותים גם בשער שכם.
+עכו: בית מלון ומסעדה של יהודים הוצתו
23:01 11/05/21  |  עידן יוסף
‏עוד בפרעות הערב בעכו: ערביי האזור הציתו את בית המלון 'האפנדי' והמסעדה של אורי בורי (אורי ירמיאס) שבעיר העתיקה. מוקדם יותר הוצתה תחנת המשטרה בעיר העתיקה.
[צילום: דוברות המשטרה]
+לוד: מכוניות יהודים הוצתו; ניסיון להצתת בית כנסת; הרכבות לת"א הופסקו
22:49 11/05/21  |  עידן יוסף
פורעים ערבים ניסו להצית בית כנסת בלוד. עץ סמוך נשרף. כמו-כן הוצתו מכוניות של יהודים בעיר. תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה ללוד הופסקה זמנית.
+לוחמי צה"ל הותקפו בידי פורעים בחבל עירון
22:43 11/05/21  |  עידן יוסף
אוטובוס של לוחמים שהוקפץ מהצפון לאזור הדרום נרגם באבנים בצומת פאחם בחבל עירון. החיילים ירדו מהאוטובוס וביצעו ירי באוויר. המשטרה מסרה כי כוחותיה חילצו את האוטובוס מהצומת וסובבו אותו חזרה לדרכו.
+עכו: המון ערבי הצית אכסניה; יהודי נפצע קשה
22:41 11/05/21  |  עידן יוסף
כוחות המשטרה פינו את אכסניית אפנדי הנמצאת בעיר העתיקה בעכו בשל גרימת נזק קשה מצד פורעים ערבים למבנה וחשש לפגיעה בבאי המקום. שוטרים רבים פעלו להשלטת סדר בעיר ולשמירה על שלומם וביטחונם של תושבי ואורחי המקום. מתאכסן יהודי נפצע באורח קשה ופונה עם כוויות לבית החולים רמב"ם בחיפה.
+26 פורעים ערבים נעצרו במהומות בצפון הארץ
22:33 11/05/21  |  עידן יוסף
המשטרה עצרה עד כה כ-26 ערבים במהלך ההתפרעויות שהתקיימו בחיפה, בעכו, באבו סנאן ובבסמת טבעון בחשד להפרות סדר קשות שכללו תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, חסימות כבישים, השלכת בקבוקי זכוכית וירי זיקוקים.

שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ויס"ם פעלו בגזרות השונות להשלטת הסדר ופתיחת צירי התנועה שנחסמו. במהלך האירועים נפצעו 3 שוטרים באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים וקיבלו טיפול רפואי.
צומת ערערה [צילום: נתיבי ישראל]
+עכו: אספסוף ערבי הצית כליל את תחנת המשטרה
21:48 11/05/21  |  עידן יוסף
‏תחנת המשטרה בעיר העתיקה בעכו הוצתה ונשרפה כליל כעת בפרעות בהשתתפות מאות פורעים ערבים.
+המונים ליוו את הערבי שנהרג מירי יהודי
20:39 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדרכם השחיתו תשתיות עירוניות, תלשו וקרעו את דגלי המדינה, יידו אבנים לעבר בתי יהודים במסלול הלוויה תוך ניפוץ שמשותיהם וקראו קריאות לאומניות וקריאות נגד היהודים  ▪  הוארך בשלושה ימים מעצרם של שלושה יהודים שהיו מעורבים בירי  ▪  השופט: "גרסתם להגנה עצמית אינה מתיישבת עם ממצאים אובייקטיביים"
(ניידת משטרה שהוצתה בלוד)
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+לוד: נהג ערבי פילס דרכו במהירות וכמעט דרס יהודים
20:06 11/05/21  |  עידן יוסף
נהג ערבי פילס דרכו בין מפגינים יהודים בלוד. הוא האיץ ולטענת המפגינים כמעט דרס אותם.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+סער: למגר את האלימות ברחובות ביד ברזל
19:41 11/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער: "‏שנים של הזנחה תרמו להידרדרות ביטחון הפנים ולקריסת המשילות בדרום, בצפון הארץ ובמרכזה. על הממשלה להתעשת ולהחזיר את הביטחון האישי, בדגש על הערים המעורבות. יש למגר את האלימות ברחובות ביד ברזל ולהורות על מבצע רחב לאיסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי".
+הפוגרום הערבי: תשתיות כביש ניזוקו במיליונים
16:31 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשל ההתפרעויות נגרמו נזקים במיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים אשר השחיתו אמצעי בטיחות ברשת הכבישים  ▪  חברת נתיבי ישראל: חלק מההשחתות לא ניתן לתיקון ונשקפת סכנה לנוסעים בכבישים
(תשתית )
[צילום: נתיבי ישראל]
+קריאת השכמה
10:35 11/05/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
מי שצפה אתמול בערוצי השטנה של הטלוויזיה ראה מסע הפחדה, ניסיון מאורגן לזרוע פניקה מהול בשמחה לאיד  ▪  הפוגרום הערבי והפגיעה בריבונות ישראל לא באמת הזיזו לשדרנים באולפן  ▪  מבחינתם הסכנה האמיתית היא שהאירועים יעכבו הקמת "ממשלת ריפוי"
(מדיניות אפס נדרשת: הבלגה [צילום: מחמוד אילען/AP])
+כשעזה מתפרעת בירושלים
08:57 11/05/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המראות משכונה זו בלב בירת העם היהודי מחרידים. יהודים מופקרים לגורלם, ערבים תוקפים את היהודים, מציתים את רכביהם, שורפים את בתיהם ובהעדר תחושת ביטחון נאלצים היהודים תושבי השכונה להשתמש באקדחיהם להגן על חיי ילדיהם, נשותיהם ובתיהם אל מול המון ערבי פורע
(כרסום בחוסן הלאומי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ערבים ישראלים שהשתתפו במהומות בירושלים קיבלו הודעה מהשב"כ
07:53 11/05/21  |  עידן יוסף
ערבים בעלי אזרחות ישראלית שהשתתפו באירועי האלימות בירושלים קיבלו מסרון לטלפון שבו נכתב: "זיהינו שהשתתפת באירועים האלימים במסגד אל-אקצה. נבוא איתך חשבון. על החתום: השב"כ - במקור: אלמוח'אבראת אלאיסרא'יליה (כאן חדשות)".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפקת לקחים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
12/05/21 12:35
2
ב_שמואל
12/05/21 12:58
3
בני בנקר
14/05/21 12:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
בכל פעם שעולות בי מחשבות על מצבו הלאומי-ביטחוני-קיומי של עם ישראל, אני נזכר בנאומו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אשר אמר, "אנחנו עייפים ממלחמות, אנחנו עייפים מלהיות אמיצים, אנחנו עייפים מלנצח". אויבנו בלבנון, באירן, בעזה, בסוריה, יהודה ושומרון, הפנימו את המסר של ראש הממשלה לשעבר ומנצלים עד תום את עייפותו של העם היהודי אשר אינו מצליח עוד לנצח ועסוק בהבלגה, הכלה, התעלמות, כניעה והרכנת ראש.
עמותת עם כלביא הודיעה (יום ב', 10.5.21) כי היא מבטלת את צעדת ריקודגלים, וזאת לנוכח ההגבלות שהטיל על הצעדה ראש הממשלה.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשל התראה ביטחונית ממוקדת - ביהמ״ש המחוזי בירושלים פונה משופטים ועובדים. זהו צעד חסר תקדים. שופטים הונחו לעזוב הכל וללכת מיד הביתה. כל הדיונים הופסקו. שופטים תורניים עברו לבית המשפט שלום.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה החליטה כי מצעד הדגלים ייערך היום כפי שתוכנן למרות המתיחות והמהומות בהר-הבית. כמו-כן, המצעד יעבור גם בשער שכם.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
טעויות רבות התנקזו למהומה, הנושאת את השם שייח ג'ראח. פלשתיני שבידו שטר טאבו, המוכיח בעלות על בית בלבה של ירושלים או בצפונה של תל אביב, החוק מונע ממנו את זכותו לדרוש השבת רכושו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il