|   15:07:40
דלג
מיכל וולדיגר חברת כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

לקדם ביחד את בריאות הנפש

נאום בכורה של חברת כנסת מהציונות הדתית בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]
25/05/2021  |     |   נאומים   |   כנסת 24   |   תגובות
מיכל וולדיגר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

לשנות מהיסוד
אני כאן היום בכנסת כי באתי לשנות - לשנות באמת, מהיסוד, באופן רוחבי; לשנות סדרי עדיפות, לקבוע מדיניות, להציב במרכז הבמה דברים חשובים. ואתם כאן, חבריי - אתם ואני נכנסים לתמונה כאן. אין כאן ימין ואין כאן שמאל. אני סומכת עליכם שנצליח להביא לכך שההתייחסות לתחום בריאות הנפש תהיה ראויה; שישכילו כולם להבין שנפש בריאה וחסונה היא הבסיס לכול, ושללא תקציבים ראויים למערכת בריאות הנפש, ללא השקעה נאותה בכל הרצף הטיפולי שיקומי וללא מיגור הסטיגמה לא נצליח.

יושב-ראש הכנסת, חברי הבית, אני עומדת פה לפניכם ברגע מכונן בחיי. אני מניחה שמצופה ממני בנאום הבכורה שאומר דברים בשבחה של ארץ ישראל השלמה, בזכותנו עליה, שאדבר על הצורך בגאווה יהודית, התיישבות, תורה, ימין, שמאל, אבל לא. אף שיש לי הרבה מה לומר על כך, לא בכך אעסוק. אני אדבר היום על הדבר הכי כי לא מדובר בישראל. יש מילים שלא מספיק נשמעות כאן באולם הזה. בואו נגיד אותן: סכיזופרניה, דיכאון, חרדה, מניה-דפרסיה, תחלואה כפולה, התמכרויות, פסיכוזה, אשפוז כפוי, הפרעות אישיות.

לכל המילים הללו נחשפתי לפני 15 שנה, אבל רגע, אני אתחיל מההתחלה. הגחתי לאוויר העולם 35 דקות לפני אחותי התאומה, יעל, שיושבת כאן, ושנה וחצי אחרי שלומית, שגם היא פה, אחותי הבכורה. שלוש בנות להוריי האהובים, האהובים והיקרים כל כך, שגם הם כאן. מה ששלי - שלכם הוא. תודה, אבא, תודה, אימא, תודה, האחיות היקרות. זכיתי לילדות נהדרת, טובה, עם משפחה מופלאה, תומכת ואוהבת. רוב ימיי הרגשתי מבורכת. האמת, גדלתי בסוג של חממה: בני עקיבא, אולפנה, שירות לאומי, לימודי משפטים. בדרך הכרתי את האיש שלי, את בעלי האהוב, אורי, שמאז ועד היום הוא העוגן והקרקע היציבה שלי - הוא ומשפחתו, משפחתי האהובה. תודה לך, אורי, תודה לך על הכול. תודה לחמי ולחמותי, לרבקה, לכולם. הכל היה מושלם, בדיוק לפי הספר. הכל ברור. הרבה סימני קריאה, הרבה פחות סימני שאלה. זכינו בילדים אהובים, יאיר, שני, יואב, ישי ושירה. אתם כל עולמי. תודה על כל מה שאתם עבורי. אני אוהבת אתכם.

בחלוף כמה שנים, דברים החלו להשתבש. דרך קרוב משפחה שלי נכנסו לחיי המילים "התמכרויות", "סמים" ו"מחלת נפש". "מילים" אמרתי? טעיתי. זה הרבה מעבר למילים. הגילוי, ההכחשה, האבל והאובדן בלבלו את חיי. כמו רבים, רבים וטובים, מאות ואלפים, חייתי בהסתרה מוחלטת. כלפי חוץ הכל תקין, ובפנים - שבורה לרסיסים. חוסר האונים, מערכת בריאות נפש שלא מתפקדת, אשפוזים, ועדות ועוד ועדות, וכמעט אין מקומות שיקום. פגשתי בחברת סטיגמטית, מלאה בדעות קדומות - דעות שמחלחלות ופוגעות גם במתמודדים עצמם וגם בנו, הקרובים. מצאתי את עצמי במצבים כל כך מורכבים, בתנודות בלתי אפשריות בין תקווה לייאוש. נפלתי לתהום ענקית מול מערכת אטומה.

אבל אז, תוך כדי נפילה, מעומק התהום, הבנתי שיש תכלית, שדברים לא מתרחשים סתם. הבנתי שיש לי שתי אפשרויות: או להיות אדם שהגורל שולט בו או לקחת אחריות על הגורל שלי. הרב סולובייצ'יק קרא לזה "האדם הייעודי" או "האדם הגורלי". הבנתי שיש לי ייעוד, שיש לי אחריות ושליחות. החלטתי להפסיק להיות קורבן ולהתחיל לפעול.

תכף אספר לכם מה קרה, אבל אל תטעו לחשוב שזה הסיפור האישי שלי. אל תטעו לחשוב שהתמודדויות נפש שייכות רק לקצה. על-פי מרכז המידע של הכנסת ישנם כ-100,000 מתמודדים עם תחלואה כפולה - אנשים המתמודדים הן עם הפרעה נפשית והן עם התמכרויות; אנשים שעולמם קרס עליהם - הבושה, ההכחשה, ההסתרה. תוסיפו אליהם עוד 150,000 אנשים המתמודדים עם מחלת נפש כרונית, ואליהם תוסיפו את בני המשפחות שלהם, שמתמוטטים יחד איתם, ותקבלו מעל חצי מיליון אזרחים אבודים. ואלו רק המקרים הכרוניים. הסטטיסטיקה מגלה שכל אדם רביעי סובל בחייו מקושי נפשי ונזקק לטיפול מקצועי כזה או אחר.

ובימים אלו במיוחד הצורך גובר. חוסר הוודאות הפוליטי, הקורונה, בידודים, אבטלה, אסון מירון, הרוגים ופצועים, יתומים ואלמנות, ההתקפות מעזה, ובמיוחד בדרום, בעוטף ישראל - תושבים שכבר 20 שנה חיים כבתוך מערכה פיזית ונפשית, אין להם יום ואין להם לילה - ההתפרעויות בערים המעורבות - כל אלה גרמו וגורמים לכל כך הרבה אנשים חרדות, דיכאונות. הצורך הוא עצום, אבל יש מעט כל כך מענים. קטסטרופה. בישראל מתרחשת קטסטרופה בתחום של בריאות הנפש, וכולם שותקים.

אני ממשיכה לשתף אתכם בסיפור שלי. עבדתי ימים קשים. חשתי על בשרי את הסבל, את המצוקה, את הייאוש שזעק מכל פינה, את חוסר האונים. הייתי חלשה ונבוכה, אבל לצערי, מצאתי כי כדי להיות חלש במדינת ישראל צריך להיות חזק, הכי חזק. עליך להצטייד באורך רוח, והרבה, בסבלנות ובחוסן נפשי, והרבה; עליך להבין מסמכים מורכבים; אתה נזקק למרפקים; אתה נזקק לכוח, והרבה. במדינת ישראל, כדי להיות חלש, עליך להיות חזק.

בעבודה יום-יומית, סיזיפית, תיעלתי את השבר לצמיחה. הכרתי אנשים נפלאים, ויחד ניסינו לתקן את העוולות. הקמנו עמותות וארגונים, הצטרפנו לאחרים, כדי להיטיב את מצבם של מתמודדי הנפש בישראל ושל המשפחות שלהם. זו הזדמנות נהדרת להודות לחברה האזרחית, ובתוכה לחברי "אמונתך", לעמותת "משפחות בריאות הנפש", ל"עוצמה", ל"מכורים לחיים", ל"לשמה", ל"איכות בשיקום", ל"אנוש", ל"אילני חסד", ל"בת עמי" ועוד ועוד, אבל לא די בזה. החברה האזרחית עושה את כל מה שהיא יכולה; מדינת ישראל לא עושה את מה שהיא חייבת.

חברי הכנסת, יש המון מחלות שהיו יכולות להימנע או לכל הפחות להתפרץ באופן רך הרבה יותר אילו היינו משכילים כולם להיות פתוחים יותר כיחידים וכחברה, להעניק יותר הכלה, סיוע, יותר טיפולים ומשאבים. אני אתן דוגמה אחת. ביום חמישי בבוקר, לא מזמן, במרכז משפחות יה"ל, מרכז הנותן שירותים לבני משפחה של מתמודדים עם בריאות הנפש, אני נפגשת עם זאב - שם בדוי - והוא אבוד. הוא יושב כפוף מולי. אשתו סירבה להגיע. היא כועסת. הבן שלהם, תומר בן ה-18, מתמודד עם תחלואה כפולה: סכיזופרניה וסמים - שתי מחלות שמזינות זו את זו; שתי מחלות כרוניות קשות. הוא לא מטופל, תומר. אשתו של זאב מאיימת: זה או הוא, תומר, הבן שלו, או אני. תחליט. כך היא אומרת לו, לזאב, לבעלה. זאב מבין - אשתו לא מסוגלת יותר.

למה? למה המדינה לא מטפלת בתומר? כי היום אין גורם מטפל אחד שניתן לפנות אליו. בגלל המורכבות של מצבו הבריאותי, משרד הרווחה מגלגל את זה למשרד הבריאות, משרד הבריאות מגלגל את זה למשרד הרווחה, ומי בסוף מטפל? נכון, המשפחה. ואז, אם היא לא מצליחה - המשטרה, שלא יודעת לטפל. ובבית, מספר זאב, אימת אלוקים: צרחות, שוטרים, בכי, חוסר אונים. כאשר יורדים קצת בעומק הקורה מבינים כי כדי להתחיל טיפול חייבים אקט של כפייה, כי תומר חי בהכחשה; זה חלק מהמחלה שלו - הוא לא רוצה טיפול. הוא סבור שהוא איננו חולה. המחלות והדעות הקדומות סוגרות את עיניו. והוריו - הוריו לא יכולים לכפות עליו טיפול. אי-אפשר, מצטערת, אני אומרת לזאב ומתכווצת. אי-אפשר לכפות. ככה זה. זה החוק בישראל.

ואלטרנטיבה? אין. אין צוותי משבר שיגיעו למתמודד, לביתו, ככל שיש לו בית, לעשות עבורו reaching-out, שיקטינו את הלהבות וילוו את המתמודד עד לטיפול בקהילה, אבל גם אין מספיק מסגרות טיפול ושיקום בקהילה; אין קורת גג דוגמת סלעית, שתעניק למתמודד את הצרכים הכי בסיסיים שלו ותיתן קצת, קצת אוויר לנשימה למשפחתו. אין.

איזה מין חיים הם אלה? ספק שואל אותי זאב ספק אומר. לא פעם סיטואציות דומות כמו של תומר וזאב מסתיימות כאמור בקריאה למשטרה, מחשש לחיי אדם, ואז, מפאת חוסר הידע, האירוע עלול להסתיים כמו אצל יהודה ביאדגה, שיראל חבורה, מוניר ענבתאוי ועוד - מתמודדי נפש שנהרגו על-ידי שוטרים. אם רק היו מספיק מסגרות טיפול ושיקום בקהילה ומחוצה לה, מסגרות ייעודיות, אלפי משפחות היו ניצלות. אפשר לעשות את זה, חייבים לעשות את זה. חייבים להציל חצי מיליון אנשים מתמודדי נפש בישראל. המדינה, לצערי, הפקירה אותם.

אני כאן היום בכנסת כי באתי לשנות - לשנות באמת, מהיסוד, באופן רוחבי; לשנות סדרי עדיפות, לקבוע מדיניות, להציב במרכז הבמה דברים חשובים. ואתם כאן, חבריי - אתם ואני נכנסים לתמונה כאן. אין כאן ימין ואין כאן שמאל. אני סומכת עליכם שנצליח להביא לכך שההתייחסות לתחום בריאות הנפש תהיה ראויה; שישכילו כולם להבין שנפש בריאה וחסונה היא הבסיס לכול, ושללא תקציבים ראויים למערכת בריאות הנפש, ללא השקעה נאותה בכל הרצף הטיפולי שיקומי וללא מיגור הסטיגמה לא נצליח. כידוע, חברה חזקה נמדדת על-פי התייחסותה לחוליה החלשה ביותר שבה. אנחנו, לצערי, נכשלנו. הגיעה העת לשינוי. לעת הזו הגעתי. שוב, אני סומכת עליכם שנוכל לקדם ביחד את בריאות הנפש, לקדם את החברה בישראל, את הצעירים שלנו; לצמצם פערים; לא להתבייש מלדרוש תיקון עולם, כי כולנו - כן, כולנו - כולנו רקמה אנושית אחת חיה.

תודות אחרונות לך, בצלאל, על האמון, המסירות וקריאת הכיוון. לך ולכל חבריי לסיעה. תודה אחרונה ליושב במרומים. יהי רצון מלפניך, ה' אלוקיי ואלוקי אבותיי, שתזכני לעשות מעשים טובים לפניך וללכת בדרכי ישרים לפניך. קדשני במצוותיך, כדי שנזכה כולנו, כולנו, לחיים טובים וארוכים, חיים בריאים בגוף ובנפש. תודה.

תאריך:  25/05/2021   |   עודכן:  25/05/2021
מיכל וולדיגר
+הוארכה הוראת השעה המעניקה הטבות מס להפקות סרטים ישראלים
15:47 25/05/21  |  מירב ארד
ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום ג') את הארכת הוראת השעה בנושא תקנות מס הכנסה לעניין ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט בישראל, המעניקות הטבות מס שונות במטרה לעודד הפקת סרטים ישראליים. בין היתר, מאפשרות התקנות להתיר בניכוי הוצאות הפקת סרט בישראל לשם הפקת סרט ישראלי כהגדרתה בתקנות וניכוי הוצאות הפקת סרט בידי שותפות המפיקה סרט כאמור.
+פיצוי של 100 אלף שקל לכל הרוג באסון במירון
15:01 25/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שפיגלר טען כי הנפגעים יפוצו בדומה למתווה שהונהג באסון וורסאיי  ▪  במשרד האוצר טענו מנגד כי אסון וורסאי היה חריג, ויש לבחון האם יש מקום להבדיל את אסון מירון מיתר האסונות בישראל  ▪  עוד טענו במשרד האוצר כי הליך כזה ככל שיוחלט לבחור בו, ראוי שיעבור דרך חקיקה ראשית  ▪  יו"ר הוועדה הודיע כי יפנה לרה"מ על-מנת לקדם את הליכי הפיצוי: יש קשר בין המדינה לאסון במירון, לא נרפא מהעניין עד שיפתר"
(מאיר שפיגלר. נקבעו סכומים בגין פיצוי נפגע אחד או יותר במשפחה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+בתחושת שליחות לקידום מערכת החינוך
10:39 25/05/21  |  רון כץ   |   לרשימה המלאה
נאום בכורה של חברת כנסת מיש עתיד בישיבה מס' 19 של הכנסת ה-24 [י"ג בסיוון התשפ"א, 24.05.2021]
(רון כץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אישרה היום (יום ב') מתן פטור מחובת הנחה ל-19 הצעות חוק פרטיות לפני הקריאה הטרומית. חברי הכנסת מתן כהנא, אופיר כץ, מיקי זוהר, אורית סטרוק, יעקב אשר, הלינו על כך ששורה ארוכה של הצעות חוק, לא עולות היום לדיון בבקשה להקדמת הדיון בהם.
24/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ימינה הצביעה (יום ב', 24.5.21) בוועדה המסדרת נגד ההצעה למנוע הרכבת ממשלה ממי שהוגש נגדו כתב אישום. במפלגה אמרו כי ההצבעה הייתה בהתאם לעמדה העקבית של המפלגה בנושא.
24/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המסדרת בכנסת אישרה (יום ב', 25.5.21) פטור מחובת הנחה לחוקים נגד נתניהו להגבלת כהונת ראש ממשלה ואי הענקת מנדט לנאשם בפלילים. החוקים עברו בתמיכת רע"ם, תקווה חדשה של סער ויתר חברי גוש השינוי. מטרת הפטור היא לאפשר למליאת הכנסת לדון בהצעות החוק ולהצביע עליהן טרם זמן ההמתנה הקבוע בתקנון הכנסת - כלומר בהליך חקיקה מזורז.
24/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אשר מחזיק בידיו את המנדט להרכבת הממשלה קורא לכל מפלגות גוש השינוי להתגייס להחלפתו המיידית של יריב לוין כיו"ר הכנסת.
23/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, קובעת לראשונה (יום א', 23.5.21) מבחן מפורט לקביעה האם הכנסת עושה שימוש לרעה בסמכותה כרשות מכוננת, כאשר היא מתקנת חוק יסוד. קביעותיה של חיות עומדות במרכז דעת הרוב בפסק הדין, בו קבע בג"ץ שהכנסת עשתה שימוש לרעה שכזה, כאשר הגדילה אשתקד - בתיקון לחוק יסוד הכנסת - את התקציב ההמשכי, שהונהג בשל המשבר הפוליטי.
23/05/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
דן מרגלית
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
יואב יצחק
יואב יצחק
החל שלב ההוכחות בקובלנה שהגיש ליברמן נגד כמיסה    כבר עתה נראה: טיעוניו של כמיסה, לפיהם ליברמן הזמין כביכול רצח של סנדו מזור, ייוותרו בגדר סיפורי בדים    האמת הפשוטה: כמיסה ניסה להוצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il