|   15:07:40
דלג
מאזן גנאים חבר כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הכרזנו שאנחנו שחקן לגיטימי בפוליטיקה

נאום הבכורה של חבר הכנסת מרשימת האיחוד הערבי בישיבה העשרים-וחמש של הכנסת ה-24 [כ"ז בסיוון התשפ"א, 07.06.2021]
09/06/2021  |     |   נאומים   |   כנסת 24   |   תגובות
מאזן גנאים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

החזון שלי
החלום והחזון שלי הוא שבתום הפעילות שלי בכנסת תהיה לאלפי הצעירים מסח'נין, שפרעם ועראבה הזדמנות טובה יותר להשתלב בעבודה מכובדת; שלאלפי המורים והמורות מטירה, מג'לג'וליה ומרהט תהיה האפשרות להתקבל למערכת החינוך ולהגשים את החלום; שלצעירים מעכו, יפו וירושלים יהיה הביטחון האישי להסתובב חופשי ברחובות העיר ללא כל פחד; שאותם רופאים מצוינים מהנגב, הגליל והמשולש יתקבלו להתמחויות מכובדות בבתי חולים בארץ

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, כנסת נכבדה, אני מאזן גנאים, תושב סח'נין, בן לזהרה ונימר גנאים, זיכרונם לברכה, נשוי לרסמייה ואב לארבעה ילדים נפלאים - מוחמד, ענאן, טארק וד"ר מג'ד. נולדתי למשפחה קשת יום מסח'נין, ובשל המצב הכלכלי הקשה של משפחתי נאלצתי לקחת על עצמי אחריות כבוגר, וכבר בגיל הילדות יצאתי למעגל העבודה, בגיל צעיר מאוד. לא הייתה לי כל אפשרות להמשיך בלימודיי ולהגיע להשכלה גבוהה. במשך שנים הייתי פועל מן המניין. לאחר מכן הקמתי חברה לבנייה ושיפוצים, והיא העסיקה עשרות עובדים ופרנסה מאות משפחות.

בשנת 1994 מוניתי לתפקיד יושב-ראש קבוצת הכדורגל בני סח'נין, שהייתה בליגה ב', וכבר בשנת 2002 הייתה בליגת-העל. ביום 18 במאי 2004 זכינו בגביע המדינה וייצגנו את המדינה ואת החברה הערבית בליגה האירופית. הצלחתה של הקבוצה איננה רק הצלחה ספורטיבית אלא בעיקר הצלחה חברתית, משהקבוצה הפכה לסמל לדו-קיום בין יהודים לערבים.

אהבתי לעירי סח'נין לא ידעה גבולות. תמיד חשבתי איך אוכל לשרת אותה ואת תושביה יותר ויותר. בשנת 2008 נבחרתי להיות ראש העיר סח'נין, ובמשך עשור הפכתי את סח'נין לעיר מרכזית בחברה הערבית ובמדינה בכלל והצלחתי להוביל אותה לקדמת הבמה בחברה ובמדינה.

בשנת 2013 נבחרתי ליושב-ראש הוועד הארצי של הרשויות הערביות, ובמהלך השנים האלה הכרתי מקרוב את הבעיות של השלטון המקומי ואת האתגרים שעומדים בפני הרשויות הערביות, והיה לי חלק מרכזי בהשגת תוכנית החומש 922. במהלך כהונתי כראש עיר וכיושב-ראש הוועד הארצי של הרשויות הערביות הכרתי מקרוב, יותר מכול, את הבעיות הקשות ואת הסוגיות הבוערות שמעסיקות את החברה הערבית, ובמשך שנים רבות פעלתי בכל מקום ובכל תפקיד שבו כיהנתי כדי לעזור לחברה הערבית להתקדם ולהתפתח במטרה להפוך את החיים של האזרחים הערבים לטובים יותר. כיום אני ממשיך את אותו מסע בכנסת עבור אותה מטרה.

אני אדם אופטימי ומודע היטב לכובד השליחות והאחריות שמוטלת עליי ועל חבריי לרשימת רע"ם. אני יודע שהמצוקות הקשות של החברה הערבית לא ייפתרו לבדן עם הזמן, והן מחייבות עשייה מתמדת ועיקשת, כי בעיות אלו אינן פשוטות. את תופעת האלימות והפשיעה בחברה הערבית כולנו מכירים וחווים מדי יום, וכולנו יודעים כי בעיה זו איננה בעיית החברה הערבית בלבד והיא כבר מכת מדינה. בשנת 2020 נרצחו 113 ערבים, גברים ונשים, ומתחילת שנה זו, 2021, נרצחו 41 גברים ונשים. המשטרה טוענת שיש בחברה הערבית יותר מ-500,000 כלי נשק בלתי חוקיים, ואם המשטרה יודעת את המספר של כלי הנשק, אז בוודאי היא יודעת איפה הם נמצאים, ואני מצפה שלמשטרה יהיה הרצון למצוא את כלי הנשק האלה ולהוציא אותם מהיישובים הערביים. ניסיון העבר מלמד כי אם המשטרה מעוניינת ורוצה לטפל בפשיעה, היא יכולה לדוג את כנופיות הפשע; היא הוכיחה זאת בנתניה, בבאר שבע ובערים אחרות. אני מקווה עבור כולנו שהמשטרה תבצע את חלקה במלחמה באלימות ובפשיעה בחברה הערבית.

מי כמוני יכול לספר לכם על מצוקת הדיור הקשה, על המחסור בקרקעות לבנייה בחברה הערבית, על עשרות אלפי בתים בלי היתר בנייה ועל מאות אלפי בתים שאינם מחוברים לרשת החשמל, על הריסות הבתים ועל הקנסות במאות מיליוני שקלים אשר מוטלים מדי שנה על האזרחים הערבים בגלל הקושי בהשגת היתר בנייה. אני יכול לספר לכם על הצורך בהרחבת תחומי השיפוט של הרשויות הערביות, על הבעיות של תוכניות המתאר ועל התוכניות המפורטות שלוקח להן בין שמונה לעשר שנים עד שהן מאושרות. אני מאמין כי חובה על כולנו לפעול לתיקון חוק קמיניץ, להקפיא את הריסות הבתים ולהחזיר את הכוח והסמכות לבתי המשפט. כמו-כן, יש להקים תוכנית קרן פיתוח לחברה הערבית בסך מיליארדי שקלים כדי לפתור חלק ניכר מבעיות אלו.

זה לא סוד שהחברה הערבית סובלת משיעורי אבטלה ועוני גבוהים במיוחד וכי היישובים הערביים עניים בהרבה לעומת היישובים היהודיים. רוב הרשויות הערביות נמצאות באשכול מ-1 עד 3, ורמת ההשקעה בחינוך ובתרבות בחברה הערבית נמוכה בהרבה לעומת החברה היהודית. כדי לשפר את המצב הכלכלי של היישובים הערביים ולחזק את הרשויות המקומיות יש להרחיב את אזורי התעשיה, להביא משקיעים ויזמים ולעודד פתיחת מפעלים והעסקת עובדים ונשים. יש לעשות חלוקת ארנונה צודקת ולבטל את המצ'ינג. כמו-כן, יש להשקיע יותר משאבים בחינוך ובתרבות ולהזרים יותר תקציבים עבור שעות הפנאי לבני הנוער, לעודד ולהעצים את החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי.

אדוני היושב-ראש, היה לי הכבוד לבקר בדרום ביישובים הבלתי-מוכרים בנגב, שתושביהם חיים בתנאים קשים מאוד. 35 יישובים לא מוכרים בנגב, אין להם את הצרכים הבסיסים ביותר - שירותי חינוך, חשמל, מים, בריאות ותשתיות - והגיעה העת כי בעיית הנגב והכפרים הבלתי-מוכרים תיפתר בצורה מכובדת ובתיאום עם תושבי הנגב.

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, הצטרפתי לרע"ם בבחירות האחרונות כי האמנתי, כמו חבריי ברע"ם, כי המצוקות הקשות של החברה הערבית אינן מאפשרות לנו לנוח על זרי דפנה והן מחייבות אותנו לפעול בזירה הפוליטית כדי להשפיע ולספק פתרונות ותשובות לבני החברה הערבית. עבור מטרה זו הושטנו יד למפלגות הבית - ידינו עדיין מושטות - והכרזנו שאנחנו שחקן לגיטימי בפוליטיקה הישראלית. עם זאת, ולמרות הפעילות הגלויה והמוצהרת שלנו עבור החברה הערבית, לצערי, עד היום הזה נשמעים פה במשכן הכנסת קולות גזעניים השוללים את זכות קיומם של חברי הכנסת הערבים רק בשל היותם ערבים. לאלו אני אגיד כי אנחנו ערבים גאים, ילידי הארץ, אין לנו ארץ אחרת, נולדנו כאן ונמות כאן, וילדינו ימשיכו לחיות כאן לנצח-נצחים.

אני אסיים את נאומי זה ואציין כי החלום והחזון שלי הוא שבתום הפעילות שלי בכנסת תהיה לאלפי הצעירים מסח'נין, שפרעם ועראבה הזדמנות טובה יותר להשתלב בעבודה מכובדת; שלאלפי המורים והמורות מטירה, מג'לג'וליה ומרהט תהיה האפשרות להתקבל למערכת החינוך ולהגשים את החלום; שלצעירים מעכו, יפו וירושלים יהיה הביטחון האישי להסתובב חופשי ברחובות העיר ללא כל פחד; שאותם רופאים מצוינים מהנגב, הגליל והמשולש יתקבלו להתמחויות מכובדות בבתי חולים בארץ.

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, בימים האחרונים אנחנו תמיד שומעים על כיפת ברזל צבאית. הגיע הזמן שנדבר על כיפת ברזל אזרחית - להשכלה, לתעסוקה, לבריאות, למען כולנו. תודה, אדוני היושב-ראש.

תאריך:  09/06/2021   |   עודכן:  10/06/2021
מאזן גנאים
+ח"כ שרן השכל מונתה ליו"ר סיעת תקוה חדשה בכנסת
18:38 09/06/21  |  איציק וולף
יו״ר תקווה חדשה, ח״כ גדעון סער, מינה את ח״כ שרן השכל ליו״ר הסיעה בכנסת.
+המפכ"ל אסר עליית ח"כ בן-גביר להר-הבית
18:05 09/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רב-ניצב יעקב שבתאי החליט שלא לאפשר לח"כ איתמר בן-גביר לעלות להר-הבית מחר ומחרתיים, ושלא לאפשר לו ולח"כ מאי גולן לצעוד משער שכם לכותל בטענה שפעילות זו עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי כד כדי פגיעה בביטחון המדינה
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ועדת הכספים אישרה: מענקי סיוע בגין נזקי הקורונה לחודשים מאי-יוני
14:03 09/06/21  |  מירב ארד
ועדת הכספים הזמנית, אישרה את הארכת צווי מענקי הסיוע בגין נזקי נגיף הקורונה, בגין החודשים מאי-יוני, האמור הוא במענקי הוצאות קבועות ומענקי ההוצאות הסוציאליות. המשנה למנהל רשות המיסים, מירי סביון הציגה בדיון את נתוני המענקים ששולמו עד כה - למעלה מ-36 מיליארד שקלים במענקי הקורונה השונים, ביותר מ-4 וחצי מיליון תשלומים.
+בטרומית: תשלום מופחת של דמי ביטוח לאומי לסטודנטים שאינם עובדים
13:13 09/06/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - דמי ביטוח מופחתים לסטודנטים), התשפ"א-2021 של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי.

מוצע בה לקבוע כי סטודנט במוסד להשכלה גבוהה בארץ, או במוסד להשכלה גבוהה בחוץ לארץ שהוכר על-ידי שר החינוך, שאינו עובד ואינו עובד עצמאי, ישלם תשלום מופחת של דמי ביטוח לאומי בשיעור שייקבע בתקנות. ההצעה תועבר להכנה בוועדה המסדרת.
+גנץ: אין מקום להפעלת גל"ץ במתכונתה הנוכחית
12:25 09/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אומר במענה לשאלות ח"כ אבוטבול כי "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות, וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת"
(השר בני גנץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+אושרו פיצויים עקיפים לנפגעי "שומר החומות"
11:04 09/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני. סך הפיצויים במסלול זה לא יעלה על 1.5 מיליון ש"ח  ▪  שר האוצר: "מסר חשוב למעסיקים ולעובדים, שידעו שבעימות הבא מדינת ישראל תעמוד מאחוריהם"
(שר האוצר בדיון בוועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+יו"ר הכנסת יוחלף לפני השבעת הממשלה
09:52 09/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חברי הוועדה המסדרת אישרו את מועד הישיבה במליאת הכנסת ביום א' הקרוב השעה 16:00  ▪  לפני השבעת ראשי הממשלה והשרים: בנימין נתניהו ינאם כראש האופוזיציה
(יו"ר הוועדה, קארין אלהרר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכרזנו שאנחנו שחקן לגיטימי בפוליטיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יושב-ראש הכנסת יריב לוין פנה לחברת הכנסת קארין אלהרר, יושבת-ראש הוועדה המסדרת, באמצעות מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, וביקש לקיים את ישיבת הכנסת על כינון הממשלה ה-36 ביום ראשון, (13.6.21) בשעה 16:00.
08/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ משה גפני, דנה (יום ג', 8.6.21) בתקנות פיצויים לנזק עקיף במבצע 'שומר חומות'.
08/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 7.6.21) דיון לעניין תקנות פיצויים לנזק עקיף במבצע 'שומר חומות', במסגרתן ניתן מענה לדרישת ועדת הכספים מהשבועות האחרונים, לתת מענה לנזק עקיף גם לישובים שמעבר לטווח 40 קילומטרים מעזה ועד ל-80 קילומטרים.
07/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית קיימה (יום ד', 2.6.21) דיון בנושא 'התעלמות משרד החינוך מיישום השוויון בגני החינוך המיוחד במוכש"ר', הצעתו של חבר הכנסת יוסף טייב.
02/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הביטחון ביטל את בדיקות הרקע שנעשו בעבר ללוחמים פוסט טראומטיים, הליך שעורר מחלוקת רבה ושעלה לכותרות בעקבות המחאה של איציק סעידיאן שסבל מפוסט טראומה לאחר מבצע צוק איתן.
02/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il