|
העיר היתה עלולה להיות נצורה להעברת מצרכים בבוקר [צילום: איציק וולף]
|
|
|
|
|
והנהגים היו עלולים לחרוג משעות הנהיגה המותרות
|
|
|
|
|
לאור ההתנגדויות הרבות ליישום התוכנית לסגור את כביש מספר 1לתנועת משאיות בשעות הלחץ של התנועה בדרך לירושלים, הוחלט לדחות את יישום המהלך. זאת - עד שהמשרד להגנת הסביבה יבחן את התוכנית מחדש, בשיתוף הגורמים המתנגדים לסגירת הכביש שבראשם מועצת המובילים והמסיעים.
הגבלת תנועת המשאיות בכביש מתל אביב לעיר הבירה היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2008. לפי התוכנית, הכביש אמור היה להיסגר לתנועת משאיות במשקל של מעל 10 טון, בקטע הכביש שממחלף שער-הגיא ועד למחלף שורש, בין השעות 6 ל-10 בבוקר.
לפי אותה הצעה, נדרשו בעלי המשאיות לנוע באותן שעות בכביש 443 - בציר מודיעין-ירושלים. יצויין כי אלו השעות שבהן מגיעה האספקה ממפעלים בשאר חלקי הארץ לירושלים.
מועצת המובילים והמסיעים הודיעה על התנגדותה לסגירת הכביש, כמו גם עיריית מודיעין ומועצת היישובים רעות ומכבים, שמתנגדים להסטת התנועה לעבר היישובים שלהם - שכביש 443 עובר דרכם. יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אמר לאחר קבלת ההחלטה על הדחייה, כי המועצה תמשיך לפעול נגד הצעה זו - "עד שתורד מסדר היום".
בהקשר לכך, פנתה מועצת המובילים ליו"ר הכנסת, דליה איציק, בבקשה להורות לחברי הכנסת "לרדת מעל גבם של בעלי המשאיות ולחדול מלהעלות הצעות בכנסת הפוגעות בתנועה החופשית של הובלת מטענים בישראל". המועצה טוענת כי ההחלטה על סגירת הכביב נבעה בין השאר מקשיים של חברי כנסת מסויימים להגיע לירושלים בבוקר במועד.
"מה שהגדיש את הסאה", טוענת המועצה, "היתה הצעתו של ח"כ אפי איתם, להטיל הסגר על המשאיות במשקל 4.5 טון ומעלה, בין השעות 7-9 בבוקר. לפי הצעתו, לא תותר תנועת משאיות בכל כבישי הארץ בשעות אלה. המשמעות היא כי כ-70 אלף נהגים יתחילו את עבודתם מדי יום בשעה 9".
במועצה מציינים כי מהלך כזה הוא בלתי אפשרי, עקב העובדה שהמוצרים מועמסים על המשאיות לפנות בוקר - כדי שיגיעו במועד פתיחת החנויות. פרט לכך, הנהגים מתעכבים בנמלי הארץ במשך שעות - ואם יחול עיכוב בתנועתם במשך שעות - הם עלולים לחרוג משעות הנהיגה המותרות.