|   15:07:40
דלג
  נעמה לזימי  
חברת כנסת מפלגת העבודה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

לכונן את ישראל של כולם

נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם העבודה במליאת הכנסת ה-24 [י"ח באב תשפ"א, 27.0.7.2021]
03/08/2021  |   נעמה לזימי   |   נאומים   |   כנסת 24   |   תגובות
נעמה לזימי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

לחיי הנשים שעשו מהפכות
את הנאום הזה אני מקדישה עבור כל אותן נשים שלא תמיד האירו את הכתבים בספרי ההיסטוריה, אך היו שם, התוו דרך, לקחו חלק. לחיי הנשים שעשו מהפכות בקול ובשקט, בתודה ובתקווה שההיסטוריה תדע למצוא, להכיר ולהכיל אתכן, את אלו שהיו, אלו שכאן ואלו שעוד יבואו.

אדוני יושב-ראש הכנסת, חברי וחברות הכנסת, כנסת נכבדה, אני רוצה לפתוח בשורה התחתונה של הנאום הזה. אתן ואתם שלחתם אותי; אני עובדת עבורכם. הטלפון שלי הוא: 0524441435, ואני כאן בשבילכן ובשבילכם.

אני עומדת כאן היום, אישה צעירה, בוגרת מחאת 2011, המציינת עשור בימים אלו, כאקטיביסטית ופעילה בחברה האזרחית, אך עוד קודם לכן - כמי שגדלה בבית המאמין בשלום, חברה צודקת ושוויון, אבל לפני ומעל הכל אני קודם כל אימא. כשהבת שלי רונה אסתר נולדה, הרגשתי שכל מה שעשיתי עד אז התנקז אליה. מאישה הפועלת למען הכלל, למען אידיאל נשגב, זה הפך להיות למענה, למען מה שאני רוצה להשאיר עבורה בעולם הזה.

כשהיא נולדה קראנו לה רונה אסתר, על שמן של הנשים החשובות בחיינו: רונה על שמה של סבתי, פרחה אפללו, ולימים סימנה, זכרה לברכה, שהביאה שמחה כל כך גדולה לבית הוריה בפס שבמרוקו, ועל כן קראו לה שמחה, פרחה. היא הייתה אישה של אמת, פשוטה, בעלת טוב לב טהור ומוחלט. בדיוק כמו בשירו של סמי שלום שטרית: "כשנולדה פרחיה בדר אל-בידה / קרתה אותה אימה פרחה / שיהיו חייה מלאים שמחה. / פרחה שם יפה, אמרה. / פרחה שם יפה". את אהבת חיי הכרתי דווקא בזירת האקטיביזם המזרחי של הדור השני והשלישי, במקום שמבקש תיקון, המבקש צדק, הכרה וריפוי. כשהקמנו משפחה החלטנו להכיל את התיקון הזה כבר בביתנו, ואת אותו שם שבישראל הפך ללעג ובושה וסמל לגזענות כלפי נשים מזרחיות החזרנו למשמעותו היפה במקור. קראנו לבתנו רונה, על שם השמחה והאור שהכניסה אלינו, כשם שסבתי הכניסה לבית הוריה. בגאווה על השם היפה הזה, המלא בתום ואהבה הורית, על שמה של האישה שאני תמיד נושאת אליה את עיניי בתפילה והודיה ומתגעגעת כל כך.

אסתר - על שם שתי האימהות שלנו, הנשים שנתנו לנו חיים; על שם אימא שלי, שהחזיקה ידיי בלידותיי.

את הנאום הזה אני מקדישה עבור כל אותן נשים שלא תמיד האירו את הכתבים בספרי ההיסטוריה, אך היו שם, התוו דרך, לקחו חלק. לחיי הנשים שעשו מהפכות בקול ובשקט, בתודה ובתקווה שההיסטוריה תדע למצוא, להכיר ולהכיל אתכן, את אלו שהיו, אלו שכאן ואלו שעוד יבואו.

הוריי, אבי ואסתר, שניהם יוצאי מרוקו, גידלו אותי ואת אחותי נטע בבית אוהב ומשפחתי. אבי איש חינוך. אומנם ניבאו לו בילדותו להיות פייטן גדול, אך הוא הלך אחרי תשוקתו הגדולה ועוסק בחינוך ושינוי חברתי כל חייו. תמיד דיבר איתנו על הכמיהה לשלום, לחיים בשכנות טובה לצד חינוך לאהבת האדם באשר הוא.

אימי היא זו שלימדה אותי שלתת זו מצווה, בלי שיפוטיות או דעות קדומות. לדעת שאם אדם מבקש עלינו לעזור ולהושיט יד. גדלתי בבית שבו התחנכנו לצדק, אך גם צדקה. בית שבו האנושות והאנשים עומדים יחד בהלימה והדדיות. ילדותי במגדל העמק לימדה אותי מהי קהילה, את הסולידריות של השגרה, של חוויית החיים המשותפת, של אמת פשוטה וערבות הדדית.

חיפה היא עירי מבחירה, אהובתי. ממנה יצאתי לפעילות שהביאה אותי עד לכאן, במועצת העיר ובכנסת ישראל. אני שליחה מחויבת לעיר חיפה, למטרופולין הצפוני, זה שפה הממשלות הקודמות שכחו. אהיה פה עבור ציבור שכבר יותר מדי שנים אין לו כתובת לזעוק הזנחתו. המפתח לישראל הצופה פני עתיד נמצא בצעדים שנעשה למען המרחבים שנשכחו והופקרו - בריאותית תעסוקתית, בטיחותית - על-ידי ממשלות קודמות, ועוד יותר בממשלות האחרונות, בציניות ואטימות גדולה.

אני עומדת פה היום עם תקווה, תקווה שנקיים את הציווי החשוב ביותר במשכן הזה, לכונן פה את ישראל של כולן וכולם עבור ישראל של אתוס משותף, של שלם המורכב מהפסיפס האנושי המרהיב שלנו; שלם שבו היופי הוא המגוון, והקולקטיב מכיל בגאווה וברצון מיעוטים, קהילות וחברות שונות. שנדע להתעלות מעל מנהיגות הממשלה הקודמת, שכל כוחה שאול מהעמקת שסעים, קטלוג וליבוי שנאות, ונתמודד באומץ עם המטען המורכב של החברה שלנו דרך מנהיגות היודעת לגעת ולרפא פצעים עמוקים וקשים. למען ישראל הדמוקרטית, מדינה עם רשויות ושומרי סף חזקים ויציבים שלא ניתנים לערעור; מדינה שלא משלימה עם מציאות שבה שליש מהציבור לא מגיע אל הקלפי בשל ניכור והיעדר אמון במערכות ומוסדות המדינה, לעיתים רבות בצדק. האחריות לזכות באמון הציבור מוטלת עלינו, זו חובה יום-יומית. למען ישראל של העבודה המאורגנת, המאוגדת והסולידרית, והאדם העובד הוא חלק פעיל ומשפיע בחברה; ישראל שבה הדמוקרטיה לא נגמרת בביקור בקלפי, שבה כל אזרח הוא בעל הכוח לעצב את חייו ולבנות את המציאות סביבו במדינה, במקום העבודה, בשכונה ובכל מקום. כי דמוקרטיה היא גם החברה האזרחית ומידת ההשתתפות בה, והיכולת של כל אדם להתפרנס בכבוד ולצפות אל פני האופק.

עבור ישראל של יהדות שוויונית, יהדות של רווחה סוציאלית המאמינה בציווי לשבת, למנוחה ולשמיטה של כלל החברה, הסביבה והטבע; המזהירה אותנו מהמרוץ היום-יומי שנכפה עלינו ומאותה תחרות וצבירת כוח שלא פעם באים ורומסים את האדם ומשאבי הטבע בדרך; יהדות שבה הראייה החברתית היא לא רק צדקה אנושית אלא צדק אלוהי, כי חביב אדם שנברא בצלם. מקום שבו זכויות אדם הן לא עניין שולי ומוקצה, הן אבני יסוד לבניין האומה, לחמלה אנושית, מזכויות הפליט והעובד הזר ועד הזכות לקורת גג וחיים בביטחון, שבהם משיכה מינית וזהות מגדרית הן בחירה אישית לגיטימית, וכל תא משפחתי הוא נורמלי.

ישראל השואפת להיות מקום שבו אין אדם המודר מהעין, שבה השקוף מקבל צבע, וצבע הוא לא עול; מקום שבו כל בן ובת אנוש ראויים לחיים בכבוד, ללא אפליה, דיכוי ורדיפה. מנהיג מרד ואדי סאליב דוד בן הרוש, זכרו לברכה, אמר: אם לא למדתי, אם לא הייתה לי אפשרות ללמוד, אני צריך להקים דור של סבלים? והאקדמאים יקימו דור של אקדמאים? אם אני בור, לא יודע קרוא וכתוב, אולי הבן שלי יהיה גאון? אולי יצא ממנו איינשטיין?

עבור ישראל של שוויון, שבה חינוך טוב לא עובר דרך עומק הכיס של ההורים אלא מתוך הכרה ממשלתית בחובה שלנו לאפשר לכל אחד ואחת לממש את הכישרונות והיכולות הגלומים בהם; שמקום מגורים, מוצא, מגדר או מעמד אינם יכולים לחרוץ גורלות. מדינה המבינה שצוואתה הראשית היא לוודא שחיים בעוני לא יעברו בירושה.

למדינה שבה לא משליכים משפחה אל הרחוב, שבה לא שולחים הוצאה לפועל לצלק נפשות, כאשר מנגד מוחקים באחת חובות למי שמשחקים ברולטה על הפנסיות שלנו. מדינה שבה היחס כלפי כל אדם לא קשור למצב חשבון הבנק שלו.

המשוררת עדי קיסר כתבה: "אני / אישה / שהולכת בפחד בלילות / ברחובות חשוכים שנקראים / על שם / גברים". למען ישראל הפמיניסטית, שבה סחר בנשים וצריכת שירותי מין תהיה היסטוריה רחוקה; שבה אלימות מינית ורצח נשים הן סוגיות לאומיות שמטופלות מכל היבט, עד למיגורן המוחלט. ישראל שבה נשים מקבלות מקום שווה בכל זירה, ובה הן שוברות כל רצפת בטון המושכת אותן כלפי מטה ומנפצות כל תקרת זכוכית מעלה.

ישראל של שלום, עם שכניה ובתוכה. ישראל שלא רק מייחלת לשלום בליבה, אלא רודפת אותו בלהט, ככתוב: "בקש שלום ורדפהו". לחיי ישראל שהיא מדינת רווחה הוגנת, יציבה וטובה לכל יושביה.

הכנסת היא הסנהדרין של ימינו. עיני העם נשואות אלינו. אנחנו חלון הראווה של האומה. כפי שאמר ברל כצנלסון, אבי הציונות הרוחנית של תנועת העבודה: בנייננו אינו בניין אבנים אלא בניין לבבות. אבן מונחת במקום שמניחים אותה. לב האדם תמיד מפרכס, תמיד זע ונע. בניין זה טעון תמיד התחדשות, בדיקה ובחינה, ותמיד יש לשאול האם הקו נטוי לעומת החזון.

הגעתי לפה, לשליחות שאין שנייה לה, בשם כל החברים והחברות הצועדות וצועדים איתי דרך, שהם המצפן של השליחות הזו. אני מבקשת להודות לכל מי שזכיתי שהם בחיי, אשר נעמדו מאחוריי ללא כל היסוס: לחברות הסוציאל-דמוקרטיות ממפלגת העבודה; השותפים מעולם זכויות העובדים והעבודה המאורגנת; השותפות הפמיניסטיות; החברים מחיפה ובכלל; הפעילות למען חיים משותפים ושלום; המאבק המזרחי מאז ועד היום; הפעילים למיגור גזענות, ובמילה אחת - השמאל. תודה. הישראלי על גווניו היפים והרבים - לכל אחת ואחד מכם יש חלק גדול במקום שאני עומדת בו היום. תודתי לכם לעד.

תודה אחת גדולה ליושבת-ראש המפלגה שלי, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, שהיא זו הראויה באמת לתואר קוסמת. זו שהשיבה מהמתים לחיים שוקקים מפלגה ותנועה. ותודה לחברות וחברי הסיעה שלי.

תודה אחרונה למשפחתי שבה בורכתי. לאבא שלי, שלא ויתר והפציר בי להתמודד חודש וחצי לאחר לידה. היה זה הוא שאמר לי, כמו תמיד, שאני מסוגלת, שהוא מאמין בי ויעשה הכל כדי לעזור, וכך היה. לאימא שלי, שאספה את כל המשפחה להתגייס למשימה, שדואגת לכל פרט, מהגדול לקטן, שנמצאת שם תמיד. לנטע אחותי היחידה, הקטנה והיקרה מכול, ובן זוגה המדהים דניאל. וכמובן לך, אבי שלי, אהובי, כי לא הייתי יכולה אפילו להעז לחלום על זה בלעדיך. אתה החבר, בן הזוג, האבא והאדם הטוב ביותר שיכולתי לרצות למסע החיים המשותף הזה. לילדיי, הלב שלי, רונה אסתר בת השלוש וחצי ואראל ציון בן השבעה חודשים, שנולד לתוך החיים החדשים האלה והאיר את חיינו בקסם שלו באור גדול.

אסיים בחלק קצר מתוך שירה ויסלבה שימבורסקה, מסר אישי לבנות ובני הדור שלי, שרבים מדי מהם אמרו נואש על הפוליטיקה הישראלית: אנחנו ילדי התקופה / התקופה היא פוליטית. / כל המעשים היום-יומיים / או הליליים שלך, שלנו, שלכם / הם מעשים פוליטיים. / תרצה או לא תרצה, / לגנים שלך עבר פוליטי / לעור גוון פוליטי / לעיניים היבט פוליטי. / כך או אחרת / לכל דבריך הדהוד, / לכל שתיקותיך השתמעות / פוליטיים. תודה רבה.

תאריך:  03/08/2021   |   עודכן:  03/08/2021
נעמה לזימי
+אחרי המחאה: אושר מינוי אלי אבידר לשר
22:16 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אבידר לאחר המינוי: "רציתי להיות שר הדיגיטל - לא רצו, אחרי זה ביקשתי את הכבלים - לא רצו, אחרי זה שר לנושא חלליות - לא רצו"  ▪  עם התפטרותו מהכנסת יעלה מספר הח"כים החדשים ל-22
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+דרעי לבנט: התר לי את הנדר
21:12 03/08/21  |  עידן יוסף
ח"כ אריה דרעי (שס) במליאת הכנסת: "אתמול נפתלי בנט מעל הדוכן, בוויכוח שאני האשמתי אותו בדברי שקר גסים, שאי-אפשר היה להקים ממשלת ימין ושכל המטרה שלנו הייתה בחירות והוא חוזר על השקר הזה אלף פעמים. זרק איזו קטנה, כמעשי נוכלות הרגילים. נו, הרי הזמנתי אותך אלי הביתה. לא רוצה לפרט מה היה בפגישה. אני מזמין את נפתלי בנט ואני מתחנן לפניו, היות שיש לי נדר שאני לא מפרט מה בפגישות אישיות, אני מבקש ממך, אנא תתיר לי את הנדר הזה ותבוא אתה ותפתח מה היה בפגישה כדי שאני אוכל לדבר".
+אין לישראל תוכנית למשבר מזון עולמי
20:53 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החקלאות: חוסר חיטה בעולם זה כבר משהו שמלאי החירום של ישראל כיום לא עונה עליו  ▪  רשות החירום הלאומית: הראייה של רח"ל היא לתקופות חירום מוגדרות ולא משבר עולמי מתמשך
[צילום: דוברות הכנסת]
חיטה. עלול להיות מחסור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+האופוזיציה תחרים דיון שנועד לעסוק בהתנהלותה
19:33 03/08/21  |  עידן יוסף
האופוזיציה תחרים את הדיון שיתקיים מחר בוועדת הכנסת בראשות ניר אורבך לבקשת סיעות העבודה ומרצ. בכיר באופוזיציה אמר ל-News1 כי מדובר דיון שנועד לעסוק בתפקוד האופוזיציה שיוזמת הקואליציה הוא חצוף ואינו ראוי ליחס.
+ח"כ מיכל שיר סגמן תכהן כיו"ר הוועדה לזכויות הילד
15:44 03/08/21  |  מירב ארד
הוועדה לזכויות הילד החלה (יום ג') את פעילותה בכנסת ה-24, בדיון בו אישרה מליאת הוועדה, פה אחד, את המלצת ועדת הכנסת כי ח"כ מיכל שיר סגמן תכהן כיו"ר הוועדה. הרכב הוועדה, על תשעת חבריה, אשר אושר אמש ע"י מליאת הכנסת:
היו"ר, ח"כ מיכל שיר סגמן (תקווה חדשה), ח"כ יסמין פרידמן (יש עתיד), ח"כ מופיד מרעי (כחול לבן), ח"כ עלי סלאלחה (מרצ), וח"כ סעיד אלחרומי (רע"ם). סיעות האופוזיציה טרם העבירו את שמות החברים בוועדה, כאשר לליכוד שמורים שני מקומות, ולסיעות ש"ס והרשימה המשותפת, שמור מקום אחד לכל סיעה.
+ח"כ מוסי רז יכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל
15:29 03/08/21  |  מירב ארד
הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל בחרה פה אחד בח"כ מוסי רז (מר"צ) לכהן כיו"ר הוועדה. יו"ר הוועדה הנבחר ח"כ מוסי רז (מר"צ) אמר לאחר בחירתו: "הוועדה הזו חשובה ביותר. אשמח מאוד שח"כ דיכטר שהיה היו"ר הקודם של הוועדה, יהיה חבר בוועדה. ישנה חשיבות גבוה בפיקוח של הוועדה על הקרן. אני שואל , איפה הכסף? העובדה, שהכסף איננו!. לא אתבייש לשאול, כמה זמן מדינת ישראל מתכוונת להשתמש בגז, גם אם גז טוב יותר ממזוט ודלק, הוא פחות טוב מאנרגיה מתחדשת-מהשמש. גם אם זה יצמצם את הכנסות הקרן. יו"ר הוועדה אמר, נוודא צמצום פערים חברתיים בישראל."
+ח"כ מראענה תכהן כיו"ר הוועדה הוועדה המיוחדת לעובדים זרים
15:28 03/08/21  |  מירב ארד
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים התכנסה (יום ג') לישיבתה הראשונה במהלכה נבחרה פה אחד חברת הכנסת אבתיסאם מראענה לעמוד בראש הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך אמר בפתחו של הדיון: "ועדת הכנסת החליטה להמליץ ולבחור בך כיו"ר הוועדה, אני שמח להיות במעמד זה ומאחל הצלחה גדולה מכולנו. כעת אני מעביר לך את שרביט ניהול הוועדה".
+ועדת הכנסת תדון ב"אלימות האופוזיציה"
13:43 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לבקשת יושבי הראש של סיעות העבודה ומרצ, תקיים ועדת הכנסת דיון דחוף במה שהוגדר כ"התנהגות לקויה ומבישה" של חברי הכנסת מהאופוזיציה  ▪  הדיון מתקיים קודם שהוקמה ועדת האתיקה בטענה ש"ערכי הדמוקרטיה הישראלית יינזקו וייפגעו קשות"
(אורבך. נענה לבקשה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+העלאת קצבאות הנכות תעוגן בתקציב המדינה
12:51 03/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הקצבה הבסיסית ל-100% נכות תעלה ל-3,700 ש"ח, הדיסרידרג יעלה ל-5300 ש"ח  ▪  הקצבאות יהיו צמודות לשכר הממוצע במשק החל מהשנה הבאה  ▪  הביטוח הלאומי וארגוני הנכים: מברכים על היישום אך נדרשים צעדים נוספים
(הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+"ביקשתי עזרה מהמשטרה וקיבלתי סטירה מצלצלת"
10:43 03/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בעקבות פרשת שי אביטל והתלונות המצטברות נגדו מקיימת הוועדה בראשות ח"כ תומא סלימאן דיון מיוחד בנוגע ליחס המשטרה לנפגעות עבירות מין  ▪  יו"ר הוועדה: "אתם האזרחיות והאזרחים, לא משנה מה אתם עושים, מגיע לכם לקבל יחס נאות"
(גל גברעם בדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+"הממשלה גדולה מדי, דרושה סבלנות"
09:59 03/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה סגירת ארבעה משרדים ממשלתיים שהומצאו לצרכים פוליטיים: המשרד לעניינים אסטרטגיים, המשרד לענייני מים, המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי ומשרד הדיגיטל
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הייתי חלק מעולם הזוהר של דוגמנות
08:27 03/08/21  |  לימור מגן תלם   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו במליאת הכנסת ה-24 [י"ח באב תשפ"א, 28.07.2021]
(לימור מגן תלם [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+יריבים פוליטיים הפכו לאויבים
08:17 03/08/21  |  אלינה ברדץ' יאלוב   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו בכנסת ה-24 [י"ח באב תשפ"א, 27.07.2021]
(אלינה ברדץ' יאלוב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום שטרית / Shalom Shtrit   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
אדוני היושב-ראש, חבריי וחברותיי חברי הכנסת, שר החקלאות עודד פורר, משפחתי האהובה, אני עומדת מולכם היום, נושאת את דברי הבכורה שלי בבית הזה - ביתו של הציבור הישראלי. זוהי זכות גדולה בעבורי להיות חברת כנסת, ואני מודה, אני נרגשת. נרגשת מגודל המעמד והמחויבות הגדולה שלי לעבודת הכנסת. נרגשת מההזדמנות שנפלה בחלקי לעשות ולעסוק בשורה ארוכה של תחומים: מהדיור הציבורי וזכויות האזרחים הוותיקים, דרך החינוך, שהוא היסוד לכל מה שאנו עושים.
03/08/2021  |  לימור מגן תלם  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, חברי כנסת, חברי ממשלה נכבדים, אזרחי מדינת ישראל. אם אתה רוצה משהו אזי כבר אין זה חלום - אמרה בזמנו ראש ממשלת ישראל, ילידת העיר קייב, גולדה מאיר, ראש ממשלת ישראל, זיכרונה לברכה.
03/08/2021  |  אלינה ברדץ' יאלוב  |   נאומים
ועדת החוקה אישרה (יום ב', 2.8.21) לקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון - עונש מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי), התשפ"א-2021. הצעת החוק נועדה לקבוע עונש מינימום של 12 חודשי מאסר למחזיקים נשק בלתי חוקי. העונש המרבי יישאר כשהיה - 7 שנות מאסר.
03/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (יום ב', 2.8.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת, המבקשת לבצע רפורמה באופן האסדרה של מתן שירותי תקשורת. היו"ר מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון כי המטרה היא שמשרד התקשורת יתמקד בטיפול בעיקר ולא בטפל, ויאפשר ליזמים לפעול בצורה פשוטה יותר. לדבריו, המטרה היא למקד את הבקרה והפיקוח בנושאים החשובים באמת, ובכך להקל גם על העוסקים בתחום וגם על הציבור.
02/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורם מדיני ישראלי תוקף את ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, בעקבות דברים שאמר בדבר הסכנה שלפיה ממשל ביידן עלול להדליף מידע מודיעיני שישראל תעביר לו מתוך רצון לסכל תקיפה של יעדים אירניים.
02/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il