|   15:07:40
דלג
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שלוש הערות על המצב <br>

אין טעם להכביר מילים כי הביביסטים והליכודניקים אינם מוכנים להתמודד עם המציאות זה לא יעזור להם הממשלה הנוכחית, למרות כל קלקוליה, תחזיק מעמד מעבר למה שהאופוזיציה מייחלת
23/08/2021  |   צ'לו רוזנברג   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
רגב. גזענית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]


מגיפת הקורונה-גרסת האופוזיציה

התמודדותה של הממשלה הנוכחית במגיפת הקורונה רחוקה מלהיות מושלמת. האופוזיציה חייבת להעביר ביקורת כי זה תפקידה. עם זאת, למשמע הביקורת של הח"כ נתניהו וכל להקת המעודדים שלו בכנסת, הבטן מתהפכת. גדול הלוחמים בקורונה, נתניהו, יחד עם ליצמן-אדלשטיין ושות. הביאו עלינו שלושה סגרים חמורים, עוצר לילי, טיפול לוגיסטי רשלני, שיחד גרמו למצב כלכלי קשה ביותר. רוב ההחלטות שנתקבלו על-ידי ממשלת נתניהו בנושא הקורונה היו החלטות פוליטיות ולא מקצועיות. הוראות וצווים שאותה ממשלה הוציאה לא בוצעו, לא נאכפו, אפילו הייתה עצימת עין מכוונת.

עתה הם באים לבקר את אלה שרק חודשיים וקצת מכהנים? האנשים לא שכחו את הפטורים הפוליטיים שניתנו לאוכלוסיות שונות, לישובים אדומים אך ורק מטעמים פוליטיים. הממשלה הנוכחית פועלת וכוונותיה הטובות נראות לעין. הבעיה היא שתהליכי קבלת ההחלטות ויישומן לוקחים זמן רב למדי. מכאן ועד מה שהאופוזיציה טוענת, המרחק רב מאוד. המבקרים אינם מתביישים להמטיר את דבריהם בה בשעה שחלקם פעל בניגוד להוראות שהם עצמם הוציאו. זוכרים את ביבי מארח בחג את בנו? זוכרים את השרה גמליאל נוסעת לטבריה וגורמת להדבקה? היום הם מבקרים את הממשלה. גם היום, בעת כתיבת שורות אלה, נתניהו ומשפחתו נופשים בחו"ל בניגוד גמור לבקשה של כל הגורמים לא לטוס לחו"ל בעת הזו. אז הוא יטיף מוסר לאחרים.

הרשימה עוד ארוכה ארוכה, אך אין טעם להכביר מילים כי הביביסטים והליכודניקים אינם מוכנים להתמודד עם המציאות. זה לא יעזור להם. הממשלה הנוכחית, למרות כל קלקוליה, תחזיק מעמד מעבר למה שהאופוזיציה מייחלת. מומלץ למבקרים להביט במראה ולשאול את עצמם, האם הם מילאו את תפקידיהם ופעלו לפי אמות מידה מוסריות, באותה העת שהם עמדו בראש השלטון. השאלה רטורית לחלוטין.

שרת התעמולה לשעבר מכה שוב

הראיון משבוע שעבר שהעניקה מי שהייתה שרת תעמולה בממשלת נתניהו והדוברת המרכזית של משפחת המלוכה, הפך את היוצרות מבחינת המרואיינת. איזו חוצפה יש לאישה הזו לדבר בשם המזרחיים כולם!!! היא מייצגת את המזרחיים? אני מניח שלא אטעה אם אקבע שרוב רובם של המזרחיים במדינה אינם מזדהים עם דבריה הגזעניים. אני משוכנע בכך.

שרת התעמולה לשעבר חוזרת אל מחוזותיה האפלים של הגזענות בהם שוכנת אותה שנאה לממסד שקלט את הוריה ואת קרוביה בשנותיה הראשונות של המדינה. היא מפיצה את תורתה הגזענית יחד עם עוד כמה דמויות שיש לרחם עליהן, דוגמת אמסלם הגס והבוטה, מיקי זוהר, ועוד כמה שאינם מהווים את רוב הנהגת הליכוד, ואפילו אינם מייצגים את רוב מצביעי הליכוד. הם מייצגים את עצמם. שרת התעמולה לשעבר רוצה לנצל את המצב הנוכחי כדי שיקל עליה להגיע לראשות הממשלה.

ואני טוען שהיא לא תהיה ראשת ממשלה לעולם כי אפילו בוחרי הליכוד, ברובם, אינם סובלים אותה. הראיון של שרת התעמולה, וכמה ימים מאוחר יותר, ראיון טלוויזיוני שעשה ד"ר אבישי בן חיים עם הח"כ אמסלם, הוציאו את המרצע מן השק: שנאת חינם לאשכנזים! לו הייתי מצטט כמה ציטוטים מדברי גדולים האנטישמים, ורק הייתי משנה את שמותיהם, הייתם רואים עד כמה שרת התעמולה, אמסלם ודומיהם, שמים את דברי הגויים על היהודים.

אחד בספטמבר הקדוש

אוטוטו פתיחת שנת הלימודים בעיצומה. המהמרים על הקצה. כן תיפתח שנת הלימודים באחד בספטמבר או לא? שרת החינוך רוצה בכל מחיר. משרד הבריאות דורש ריסון. הלחץ הציבורי לפתוח את שנת הלימודים, יהיה מה שיהיה, עלול לגרום לנזקים חמורים.

את שנת הלימודים יש לפתוח באחד בספטמבר בתנאי אחד ברור: לא מסכנים את התלמידים, המורים וכל עובדי המנהל. שום שיקול אחר אינו רלוונטי עתה. כדי להקטין את הסכנות, על מדינה לפצל כיתות, לחשוב על מניעת התקהלות בהפסקות, להתקין את הציוד הדרוש לשמירת מרחק... לא פחות חשוב הוא נושא הבדיקות המהירות, החיסונים, וכמובן עטיית מסכות.

אם ממשלת ישראל יודעת לתת מענה לכל אלה עד 31 באוגוסט, אין מניעה לפתוח את שנת הלימודים במועדה. אם לא, אני ממליץ להורים לא ליפול אל תוך מלכודות שהוטמנו בשנה שעברה. פתיחת שנת הלימודים בצורה בטוחה, ככל שניתן, כן. פתיחתה בצורה רשלנית, משיקולים פוליטיים ותו לא, אז לא תודה.

תאריך:  23/08/2021   |   עודכן:  23/08/2021
צ'לו רוזנברג
+ישראל מגיעה למיליון מאובחני קורונה
22:27 23/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל תהיה המדינה הראשונה במזרח התיכון שבה אובחנו עד היום מיליון חולי קורונה, והראשונה בעולם מבין המדינות שבהן פחות מ-10 מיליון תושבים שמגיעה לכמות המצטברת הזאת של חולי קורונה בשנה וחצי
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+1,094 חולי קורונה מאושפזים, 664 במצב קשה
19:27 23/08/21  |  איציק וולף
מחצות הלילה ועד השעה 18:35 אובחנו בישראל 5,814 חולי קורונה חדשים. מדובר ב-6.3% מכלל בדיקות הקורונה שפוענחו היום. כך עולה מן הנתונים העדכניים שפרסם הערב משרד הבריאות.

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה עומד על 664 בני אדם, 117 מתוכם מונשמים. בבתי החולים השונים מאושפזים 1,094 חולים.
+קשר משמעותי בין רמות סוכר בדם לקורונה
19:14 23/08/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מחקר ענק שבוצע על-ידי קבוצת חוקרים מקופ"ח מאוחדת, האוניברסיטה העברית, המרכז האקדמי לב והדסה, מצא כי ערכי סוכר גבוהים מ-105 מ"ג לד"ל בקרב אוכלוסייה שאינה מאובחנת כסוכרתית - עלולים להיות בסיכון גבוה לתחלואה קשה ולתמותה מנגיף הקורונה  ▪  המסקנה, בעקבות ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה: צאו לבדוק את ערכי הסוכר שלכם
(לשים לב [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90])
+כצפוי: אישור מלא לחיסון פייזר נגד קורונה
18:01 23/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ה-FDA פרסמה הודעה על מתן אישור מלא לחיסון נגד קורונה מתוצרת פייזר ביחס לבני 16 ומעלה במנות החיסון הראשונה והשנייה  ▪  מתן חיסון לבני 12 עד 16 ומנת חיסון שלישית נעשים על סמך אישור חירום שעדיין בתוקף
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+"ניידות חיסון נמרץ" לאוכלוסיות המוחלשות
17:40 23/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות מיפה את היישובים שבהם אחוז המתחסנים הוא נמוך במיוחד וישלח אליהם ניידות חיסונים בניסיון לעודד אנשים לקבל חיסון  ▪  השר הורוביץ: יש התאמה ברורה בין מעמד סוציו-אקונומי לבין היענות לחיסונים. ככל שישוב מוחלש יותר, הציבור מתחסן פחות  ▪  17 מתוך 32 יישובים שמופו - מהמגזר הערבי
(שר הבריאות הורוביץ בכפר קאסם, היום [צילום: משרד הבריאות])
+שיא בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה
10:02 23/08/21  |  
משרד הבריאות: שיעור החיוביים לקורונה הוא הגבוה ביותר מתחילת גל התחלואה - 6.31%. כמו כן 48 נפטרו ביממה האחרונה.
+ח"כ בן-גביר שוחרר לביתו
08:33 23/08/21  |  עידן יוסף
חבר הכנסת איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) שחלה בקורונה ואושפז בבית החולים הדסה שוחרר לביתו לאחר שחל שיפור במצבו והוא חש בטוב.
+מנכ"ל משרד הבריאות יוצא נגד עמדת בנט ושקד
08:00 23/08/21  |  עידן יוסף
השרה איילת שקד דרשה אמש בדיון קבינט הקורונה לשלול תו ירוק ממי שהתחסן פעמיים בלבד ורשאי לקבל את מנת הדחף. ראש הממשלה נפתלי בנט תמך, אך מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הסתייג (גלי צה"ל).
+ממונה הקורונה: המספרים עולים, דרושים צעדים נוספים
07:52 23/08/21  |  עידן יוסף
הפרופסור זרקא, ממונה הקורונה: "לצד הרצון הלגיטימי לפתוח את שנת הלימודים, צריך לעשות צעדים נוספים כדי לצמצם את התחלואה. לא יודע אם אנחנו בשיא הגל הרביעי - המספרים עולים יום אחר יום".
+זינוק בתפוקת העובדים בארה"ב
07:17 23/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחרי מיתון תמיד יש גידול בתפוקה, אבל הפעם הוא מהיר יותר ואולי יהיה ממושך יותר – כי הקורונה הכריחה להאיץ רובוטיקה, בינה מלאכותית ועבודה מהבית, מסביר וושינגטון פוסט
(מכוניות מיוצרות מהר יותר [צילום: עמר אלפיקי, AP])
+אושר מתווה טיסות החסידים לאומן
07:14 23/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המתוווה, המותאם למדינות כתומות יכלול חובת בדיקות ובידוד  ▪  משרד הבריאות להטיל מגבלת התקהלות למשך שבועיים-שלושה על כל הענפים במשק במסגרת של 500 איש בחלל פתוח ו־400 בסגור — לרבות אולמות תרבות ומגרשי ספורט, אך במשרד התרבות והספורט מתנגדים
(השר מתן כהנא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הקבינט מקדם פתיחה ב-1 בספטמבר,
אך צוותי ההוראה אינם ערוכים
06:58 23/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מסתמן כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה לכל הגילים  ▪  הורים לא יוכלו להיכנס לבתי הספר ללא אישור תו ירוק  ▪  מורים ומנהלים מתריעים כי המתווה של משרד החינוך אינו ישים  ▪  עיקר הבעיות: בלגן בבדיקות הסרולוגיות, בבדיקות העצמיות, בחלוקת הסמכויות ובהתמודדות מול סרבני החיסונים
בדיקות סרולוגיות לילדים בקצרין [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ארה"ב מצויה בעיצומו של זינוק בתפוקת העובדים, העשוי להתחרות ב"בום" של ההיי-טק מתחילת המאה – אם הוא יימשך. חברות ולקוחות מאמצים טכנולוגיות חדשות, המאפשרות לייצר יותר עם פחות עובדים, ומספר גדל של כלכלנים אומרים שאין זו תופעה חולפת, אלא כזו העשויה להפוך ל"בום" או ל"מיני בום" עם רווחים ניכרים בשנים הבאות – כותב וושינגטון פוסט.
23/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) אישרה בלילה (יום ב׳, 23.8.21) את המתווה שגיבש השר לשירותי דת, מתן כהנא, בשיתוף עם משרד הבריאות, להסדרת טיסות החסידים לאומן בראש השנה.
23/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר דיון ארוך בקבינט הקורונה, שהסתיים בסביבות חצות (יום ב', 23.8.21) הוכרע כי שנת הלימודים ככל הנראה תיפתח כמתוכנן בכל שכבות הגיל בעוד שבוע וחצי. טרם ניתן אישור סופי להצעה להחלטה. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, מובילה את ההחלטה, אך נמנעה בהצבעה, לאחר שרוב חברי ועדת השרים הביעו תמיכה בחיסון התלמידים גם בשעות הלימודים.
23/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רבים המשווים את ההכלה שלנו של המעשנים וצרכני האוכל שאינו בריא לאלה המסרבים להתחסן, והאמת היא שאין כל דמיון בין השניים.
נמל נינגבו שבחוף המזרחי של סין פועל מאז המאה השמינית לספירה ובמחצית הראשונה של השנה הוא היה השיאן העולמי בכמות הסחורות שעברו בו. אבל ב-11 באוגוסט אחד המסופים העמוסים ביותר בנמל הושבת, כאשר עובד מזח אובחן כחולה בזן הדלתא למרות שחוסן. זה הספיק לממשלה לשלוח לבידוד את כל 254 העובדים שהיו סמוכים אליו ואת 396 האנשים שהיו בקשר איתם.
22/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il